Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Sony i Microsoft jednak zainteresowane płatnymi MMO

20 postów w tym temacie

Były i są gry mmo na konsole, sam posiadam Everquesta na ps2, jest tez FF. Osobiście jednak uważam że konsolowe mmo pokroju WoWa będzie miało ciężko- podstawą takich gier jest komunikacja pomiędzy graczami (często bardzo szybka) a do tego niezbędna jest klawiatura dzieki ktorej mozna pisac na roznych czatach, lub programy typu TS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JON666 - widziałem już klawiaturki podłączane do padów, ale nawet jeśli, to najlepsze byłoby wsparcie rozmów głosowych, co jest przecież możliwe w konsolach. Moim zdaniem nie ma żadnego problemu w wypadku MMO na konsole... Jedynie nie wiem jak wyglądają na nich zaawansowane połączenia sieciowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

$ony i M$ sainteresowane olbrzymią ilością kasy na rynku MMO? Naprawdę? Niemożliwe!

Nawet po trudnym podziale, wciąż jest to niebagatelny przychód, jeśli oczywiście uda się wykreować tytuł potrafiący go wygenerować, czyli między innymi skutecznie omijający ograniczenia konsol.

Komunikacja głosowa sprawdza się w zakresie drużynowym, nie ma jednak możliwości wykorzystania jej sensownie globalnie, dla globalnych chatów które niejednokrotnie stanowią podstawę formowania się społeczności gildyjnych, klanowych etc. Nie należy też zapominać o ograniczeniach sterowania. W takim na przykład WoWie postać na 80 poziomie ma do swojej dyspozycji parędziesiąt różnych zdolności (mój warlock miał coś ze 3 czy 4 niemal pełne paski rzeczy, wliczając często używane przedmioty, mounty ,etc). Trochę ciężko podpiąć to wszystko pod jednego pada w sposób który gwarantuje szybkość działania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


W takim na przykład WoWie postać na 80 poziomie ma do swojej dyspozycji parędziesiąt

Dnia 27.11.2009 o 15:26, Aquma napisał:

różnych zdolności (mój warlock miał coś ze 3 czy 4 niemal pełne paski rzeczy, wliczając
często używane przedmioty, mounty ,etc). Trochę ciężko podpiąć to wszystko pod jednego
pada w sposób który gwarantuje szybkość działania.


to kupuje się klawiatur i myszkę ,problem z głowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale koszty wzrastają, czyli potencjalnie maleje ilość klientów, co przy zyskach dzielonych miedzy wydawce, developera a producenta konsoli może być problemem. Kluczem jest stworzenie interfejsu takiego by każda osoba która zakupiła konsole mogła się takim MMO cieszyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mmm...gdyby udało się stworzyć dobre, wciągające i klimatyczne MMO z wygodnym sterowaniem na x360 to wyrzuciłbym PC przez okno.

edit@ - TS? Po co, jeśli ma się na przykład x360 Live Party! Można wziąć full osób i gadać z nimi przez mikrofon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Phoenixpl - zrobić tak, by było słychać jedynie tych co są z tobą w party i znajdujących się dostatecznie blisko ciebie. Jeżeli to jest rynek miasta to ew. zawsze może być komunikat, że jest tak głośno, że nic nie słyszysz. Handel czy poszukiwanie drużyny można dać przez opcje w grze automatycznie, czy jakieś Auction House - spam w komunikatach nie jest już potrzebny.

Co do klawiszy - tu trochę lipa, ale zdaje mi się, że nie jest aż tak źle. Licząc 8 klawiszy z przodu (krzyżyk + 4 funkcyjne) razy 4 spusty - 32 klawisze: z 5-8 to najważniejsze z menu (party/ekwipunek/quest log itp), a reszta to skille. Zawsze te 32 klawisze można zwiększyć robiąc jeszcze komplikacje typu: dwa lewe spusty + X, tylko problem z granicą wygody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też nie widzę problemu przy komunikacji. I tak większość gildii (wszystkie w których byłem) używa komunikacji głosowej do koordynacji strategii na rajdach.

Co do obsługi samej gry: licząc na padzie l1,l2,r1 i r2 x 4 przyciski (trójkat, kółko itp) wychodzi 16 skilli których można używać bardzo szybko. Do tego dodać w kierunkowych np. pod prawym eliksiry many, pod lewym eliksiry życia i wychodzi całkiem sprawnie działający system podczas walki. Zresztą to na pewno nie będą te same wersję MMO co na PC, więc twórcy sobie z obłożeniem klawiszy na pewno poradzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.11.2009 o 15:59, nVid napisał:

Też nie widzę problemu przy komunikacji. I tak większość gildii (wszystkie w których
byłem) używa komunikacji głosowej do koordynacji strategii na rajdach.


Ale raidy to tylko czesc MMO. Poza nimi jest mnostwo interakcji z innymi postaciami, ktorej komunikacja glosowa sie nie rozwiaze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.11.2009 o 16:03, Jester napisał:

> Też nie widzę problemu przy komunikacji. I tak większość gildii (wszystkie w których

> byłem) używa komunikacji głosowej do koordynacji strategii na rajdach.

Ale raidy to tylko czesc MMO. Poza nimi jest mnostwo interakcji z innymi postaciami,
ktorej komunikacja glosowa sie nie rozwiaze.


i po drugie nie każdy ma ochote gadać czy słuchać kogoś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem sceptykiem grania w takie gry mmo rpg na padzie
Ale jeśli wymyśla sposób a na pewno tak będzie by można wygodnie grać na konsolach w ten rodzaj gier przy użyciu pada to by było świetnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2009 o 15:26, Aquma napisał:

Nie należy też zapominać o ograniczeniach
sterowania. W takim na przykład WoWie postać na 80 poziomie ma do swojej dyspozycji parędziesiąt
różnych zdolności (mój warlock miał coś ze 3 czy 4 niemal pełne paski rzeczy, wliczając
często używane przedmioty, mounty ,etc). Trochę ciężko podpiąć to wszystko pod jednego
pada w sposób który gwarantuje szybkość działania.


Ale nie mówimy o tym, żeby przenieśc WoWa czy jakąkolwiek już istniejącą grę MMo na konsolę, tylko stworzyc całkiem nowe MMo, mające własny system sterowania doskonale sprawdzający się na padzie. Np w Guild Wars masz tylko jeden pasek z 8 umiejętnościami, a nie dziesiątki jak w WoWie czy L2 - wszystko zależy od tego co sobie wymyślą. Np łącząc system Guild Warsowy ze sterowaniem jakie jest w Dragon Ageu (masz przypisane non-stop 3 umiejętności pod X Y B, a wciskając i przytrzymując RT umiejętności pod X Y B zmieniają się na drugi wcześniej ustalony zestaw - co daje nam 6 zdolności) można już coś sklecic. Setki umiejętności, a do przygotowania przed wyruszeniem w świat 6 czy 9 (jeśli używac LT) i jest już jakieś rozwiązanie ;). A i tak na pewno wymyślą coś prostszego, ciekawszego i lepiej działającego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.11.2009 o 17:10, Ramonek napisał:

No i extra 50 złoty na abonament ! Buahaha !


Albo i więcej, bo w przypadku PC nie ma pośredników, na konsolach MS i Sony będą chciały działkę. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Komunikacja glosowa zamiast normalnego chatu w mmo? bez jaj. To działa w wypadku party czy rajdu,i to tylko pod warunkiem ze wszyscy mowia w zrozumialym dla siebie jezyku. W mmo typu np wow gra pelno polakow, rosjan, niemcow, turkow czy szwedow, z ktorych moze 50% jest w stanie dogadac sie ze soba po angielsku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo ludzi pisze: "Kupie sobie klawe i myszke do konsoli i będzie git" ...
To jest najgłupsza rzecz jaką można zrobić, bo w tym momencie konsola staje sie .... Czym ? Praktycznie PCtem z TV zamiast monitora.

Gram w różne MMO od wielu lat, i nie wyobrażam sobie gry z komunikacją wyłącznie głosową, problem nie do rozwiązania w ciągu najbliższych kilku lat (powtarzam że kupno klawy nie jest rozwiązaniem poruszonego problemu :P )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.11.2009 o 23:24, paynebimot15 napisał:

Dużo ludzi pisze: "Kupie sobie klawe i myszke do konsoli i będzie git" ...
To jest najgłupsza rzecz jaką można zrobić, bo w tym momencie konsola staje sie ....
Czym ? Praktycznie PCtem z TV zamiast monitora.

Gram w różne MMO od wielu lat, i nie wyobrażam sobie gry z komunikacją wyłącznie głosową,
problem nie do rozwiązania w ciągu najbliższych kilku lat (powtarzam że kupno klawy nie
jest rozwiązaniem poruszonego problemu :P )


Dla mnie też kupowanie klawiatury i myszki to głupi pomysł, ale myślę też że z komunikacją nie musi byc aż tak dużo prolemów. Gildia i drużyna może się porozumiec głosowo, a te wszystkie czaty globalne mogą działac tak:
http://c.wrzuta.pl/wi2581/e8be13a50009d161475a8b90/0/xbox-360-qwerty-thumb-keyboard
To wcale nie jest niewygodne na moje ;p idealnie przy kciukach, chwila praktyki i każdy będzie pisał migusiem. Tak jak z telefonami komórkowymi ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować