Zaloguj się, aby obserwować  
nightfaler

LOL - League of Legends

42722 postów w tym temacie

Dnia 08.08.2012 o 22:26, Kopiec napisał:

Nie przeżywaj, wiele jest przykładów na to, że jak ktoś jest DOBRY, to bez problemu wbije
bardzo wysokie elo.

A to odnośnie czego

Dnia 08.08.2012 o 22:26, Kopiec napisał:

Jest wielu championów do 3150, większość jest naprawdę bardzo dobra, kupić je można szybko
i możemy spokojnie grać rankedy.

Im więcej tym lepiej,bo masz większe pole do planowania(cały czas o to mi chodzi)

Dnia 08.08.2012 o 22:26, Kopiec napisał:

Złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy, we właściwej grze osoba płacąca nie ma już
ŻADNEJ przewagi nad tobą, nawet jak ma wszystkich 102 champów możesz go rozjechać w grze.

Fajnie ale co to ma się do tego co napisałem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2012 o 23:04, SiDi napisał:

Nie wiem czy jeszcze się da w ogóle ich zdobyć za darmo. W każdym razie płacąc prawdziwymi
pieniędzmi szybciej się osiągamy to co inni robią w normalny sposób. Kolega wyżej już
podał świetny przykład rankeda. Ktoś inny zabierze carry i supporta, a ty masz tylko
pod te role runy i koniec.


Właśnie to kupowanie dużej ilości champów może zadziałać wręcz na twoją niekorzyść bo masz wielki wybór champów którymi tak naprawde nie umiesz grać i idziesz na rankeda pickujesz sobie jakąś riven czy irelie bo tak Ci się akurat podoba i dostajesz baty od jarvana bo koleś grał nim ciągle bo ma tylko kilka solo topów.
A z tymi runami to mam kumpla na 1500 który jedzie na dwóch stronach od początku swojej gry i jakoś sobie radzi :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2012 o 23:04, SiDi napisał:

Nie wiem czy jeszcze się da w ogóle ich zdobyć za darmo. W każdym razie płacąc prawdziwymi
pieniędzmi szybciej się osiągamy to co inni robią w normalny sposób. Kolega wyżej już
podał świetny przykład rankeda. Ktoś inny zabierze carry i supporta, a ty masz tylko
pod te role runy i koniec.


Tak, bo ktoś ci supporta zabierze. Już to widzę... ^^ Znam tylko kilku graczy którzy z własnej nieprzymuszonej woli chcą nimi grać w solo queue.

No ale nie powiem, ten problem niby nadal istnieje. Co nie zmienia faktu że da się zrobić w miarę uniwersalny runepage (takie quinty pod MS wsadzisz na każdego champa w tej grze i to nie będzie złe, znam ludzi z 2.2k elo co je na magów pakują) a sensowny pakiet champów żeby grać rankedy to będzie z ile postaci? 15-20 (z czego 16 i tak jest wymaganych). Z 2-3 AD carry (np. Ashe+Sivir+Trist, z 1300 IP za nich wyjdzie a na większości lane''ów poradzą sobie nie gorzej niż ci za 6k), kilku junglerów (tu już rzeczywiście może być trudniej bo większość tych najczęściej używanych to 6300 IP za sztukę choć Alistar + Nunu + Amumu to też nie wyjdzie zbyt drogo a to dobre postacie), jakieś midy (aby znowu nie wydać majątku to np. Morgana + Ryze + może z 1 droższy champ pokroju Anivii/Ahri/Zyry/LeBlanc) i topy (tutaj znowu optywanie byłoby wziąć kilku takich kontrujących się wzajemnie i przy okazji nie wydać 30k ip więc może Warwick + Jax + Kayle + Shen czy coś w tym stylu). A no i jakieś supporty, np. Janna + Soraka (Alistara mamy bo kupiliśmy go jako junglera) I proszę, mamy komplet w sam raz do grania solo queue. Za, o ile się nie pomyliłem, jakieś 16k IP.

Teraz dorzucić z 2-3 runepage, fakt. To jedziemy:
AD Carry i top mogą często w sporym stopniu współdzielić te same runy czyli flat AD red (1845 IP), armor yellow (1845 IP), mr per level blue (znowu 1845 IP). Magowie skorzystają na tych samych blue ale potrzebują innych redów (mpen bądź AP, 3690 IP) i yellowów (mana regen bądź AP - 1845 IP). Dla junglerów najważniejsze zwyczajowo są żółte pod armor ale te już mamy bo wzięliśmy wcześniej, resztę się dopasowuje. Wyboru szczególnego nie mamy ale jakiś pomiędzy AD czy AP na junglerze już zrobimy. Na razie mamy 11070 IP. Jeszcze potrzeba nam quintów - te kosztują od 3 do 6k za pakiet, ze 2 komplety lepiej mieć jako rozsądne minimum. Czyli od 17 do 23k IP łącznie.

Czyli rozsądny build pod solo queue to jakieś 30-40k IP. Sporo? Tak. Czy AŻ tak dużo?

A i teraz przy okazji jakieś RP się dostaje podczas levelowania (dużo tego nie ma ale jak się trafi champ za 520 rp na wyprzedaży to starcza o ile pamiętam), jest też nieco więcej IP przez pierwsze 10 leveli, po drodze ci jeszcze zawsze jakieś boosty wpadną bo serwery Riotu co jakiś czas zdechną na cały dzień. Z kolei przy średniej ilości 75 IP za mecz (biorę pod uwagę standardową długość 35 minut i 50% win ratio) 533 mecze. Czyli jakieś 270 winów w normalach. Dla mnie to nie brzmi jak jakaś przerażająca ilość, samo dobicie 30 poziomu to jakieś 140-150 winów. Potem rzeczywiście wypada pograć drugie tyle żeby nie zostać zmiażdżonym bo jednak osoby mające tak mało gier rzadko kiedy coś umieją i na 1200 ELO to się nie utrzymają ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No czyli widzisz. Grindujesz albo płacisz. Musisz wyfarmić te IP albo nie będziesz miał wyboru z pełnej puli. Na forum lola wyczytałem jak ktoś pisał, że 1-30 lvl ''zarobi'' się ~15-16k, czyli tylko bohaterów, których wymieniłeś będziesz miał, by mieć ten minimalny zestaw herosów. Runy i runepage to kolejne spore wydatki. I wyjdzie to znacznie więcej jeśli ktoś chce się cieszyć pełnym zestawem.

Ty opisałeś taką drogę na szczyt poważnego gracza, ale ktoś inny zobaczy bohatera, którym chce grać i musi na niego farmić (albo płaci kasę). Możesz wolniej to robić i będziesz miał to samo po sporym czasie co osoba, która płaci i ma to od razu. To jest przewaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba też pamiętać o First win of the day, czyli 140IP za zwycięstwo do zgarnięcia co 22 godziny.
Zresztą, najlepsze były czasy przed wprowadzeniem nowego system refów... odpalenie bota w tle i mamy kilkaset IP boostów, jeszcze mi zostało na ponad 200 winów chyba :P Ale już nawet nie mam czego kupować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2012 o 23:56, Kopiec napisał:

Zresztą, najlepsze były czasy przed wprowadzeniem nowego system refów... odpalenie bota
w tle i mamy kilkaset IP boostów, jeszcze mi zostało na ponad 200 winów chyba :P Ale
już nawet nie mam czego kupować.


OMG CHEATER! REPORTED!! RIOT BAN PLS!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.08.2012 o 23:56, SiDi napisał:

Ty opisałeś taką drogę na szczyt poważnego gracza, ale ktoś inny zobaczy bohatera, którym
chce grać i musi na niego farmić (albo płaci kasę). Możesz wolniej to robić i będziesz
miał to samo po sporym czasie co osoba, która płaci i ma to od razu. To jest przewaga.


Ale tylko w przewaga w spełnianiu swoich zachcianek a nie w tym który gracz będzie miał większe szanse na wygraną bo w teorii bohaterowie są zbalansowani więc niezależnie kim grasz masz takie same szanse.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to riot nawet nie banował za to, jedynie sprawdzali refy jak ktoś nabił astronomiczne liczby (przez co zaliczał się do wysokich nagród) i wtedy zabierali to, co kupił za zdobyte nie fair IP.
Za to bardzo dobra była ich szybka reakcja, gdy był bug z masteries (można było wyciągnąć 100% cd reduction na summoner spelle). Jak ktoś się w to bawił, to dostał permabana :P No ale to był zupełnie inny kaliber, to co robiono psuło rozgrywkę. I chyba naprawili w kilka godzin to wtedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co jak co ale nie wydałem na tą gre ani grosza a bawiłem się świetnie. Tak naprawdę te farmienie to część zabawy, tak samo jak nabijanie levela. Pamiętam radość kiedy udało mi się nafarmić na pierwszą postać. Teraz jest jeszcze łatwiej biorąc pod uwagę ułatwienia dla nowych graczy i brak Xina i Pantheona sprzed nerfów. Teraz mam połowę postaci i około 25 skinów, bez wydanaia kasy ani korzystania z bugów i refów. Da się, jak widać i jest to całkiem fajna zabawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LoL nie jest grą pay2win. Czy kupowanie RP, a później ip/xp boostów czy też championów przyśpiesza zdobywanie championów run itd? Tak. Czy da się to samo osiągnąć bez kupowania RP, ale wolniej? Owszem.

Co potrzeba, by grać rankedy? (pomijam fakt jaką głupotą to jest, by za cel postawić sobie granie rankedów by 2-3 miesiące później dać sobie cel "wybić się z 1050 elo na 1200")
16 championów.
Tristana i Alistar są za darmo, więc zostaje 14 championów.
Z AD. Corki, Sivir lub/oraz Ashe daje nam to 3600/4050 ip. Głównym kosztem jest Corki, ale jest to najlepszy AD do 3150 ip, nie tylko pod względem skilli postaci, ale również do nauczenia się grać AD. Jeśli ktoś nie chce, może zostać przy Ashe i Sivir + Trist, 900 ip tylko
Z Topu. Jax, WW, Olaf 5850ip. Ewentualnie można brać Singeda za Olafa, ale nie polecam tego.
Z Supportów. Soraka, Taric, Alistar, 1800ip. Jak ktoś chce może dać Janne za Tarica, ale uważam, że Taric jest dużo lepszy od Janny na pewnych przedziałach Elo.
Z Jungli. Możemy użyć wszystkich championów z topu wymienionych powyżej + Alistar. Dodatkowo można kupić Mundo, Amumu, Udyr co będzie kosztować 5850 ip.
Z Midu Annie Sion Morgana. Daje to 3150 ip.

W ten sposób mamy 17 championów za 20700. Cena taka, ponieważ starałem się dać trochę lepszych championów i dodatkowo chciałem by były po 3 postacie na daną pozycję. Równie dobrze można na top kupić Vlada i 2 junglerów(jak WW i Jax) przez co zupełnie znika nam ta kategoria. Można zrezygnować z Corkiego. Brakujące postacie do 16 można kupić za 450. Wyjdzie wtedy około 15300.

Runy.
Pod AD. 8610 za AD red + quint Armor yellow i mres/lvl blue
Jeśli ktoś by chciał, to może zaprzestać na tym. Są osoby z 2.7k Elo, które mają 2 runepage (często oba są pod AD).Wtedy całkowity koszt wynosi 29310(23910)ip.
Jeśli jednak komuś przyjdzie na myśl zrobienie runepage dla magów.
Mpen red + AP quint to musi doliczyć 6765 ip (36075ip/30675ip)
Jeśli i to mało to jeszcze mana regen co daje kolejne 1845ip przez co koszt końcowy wzrasta do 37920(32520), a sam koszt run wynosi 17220.
Względnie można dać na 2 runepage runy pod AS, przy zmianie samych redów cena wzrośnie o 3690


Czyli podstawowy set na solo Q jest pomiędzy 23810 do 37920 ip.

Jeszcze chciałem się ustosunkować do paru rzeczy tutaj:

"I co z tego,że stać skoro dalej względem płacącego jest cholernie w tyle.Ile to nieraz spotkałem się z sytuacja na rankch,że ktoś nie może grać na innej pozycji lub skontrować danej postaci bo cierpi na brak run i charów.Pomijam bany które jeszcze to pogłębiaja "

Problem jest w mentalności ludzi a nie w "fizycznym" braku czegoś. Zanim uniemożliwili granie na f2play championach to ludzi wciąż nie brali supportów. Powód? "I don''t have any" i spróbuj mu wytłumaczyć, że ta soraka, która jest za darmo i nikt jej niezpickował jest supportem. Runy? Tu może ktoś być do tyłu, ale to zależy od playstylu (przyjmijmy, że ktoś ma normalne zestawy, a nie bardzo ambitne i awangardowe). Jeśli ktoś ma runy pod AD, a gra na midzie i nie atakuje przeciwnika to jest to oczywiste, że przegra. Jeśli jednak zbije komuś połowe hp na pierwszych poziomach za pomocą samych AA, i przez to sprawi, że przeciwnika na linii nie ma, to może w ten sposób wygrać linie. Co z "sami siebie kontrujemy własnym pickiem"? Jakby to się nie zdarzało w większości gier. Na 1300 w większym stopniu liczy się jak ktoś czym gra a nie czy ta postać jest lepsza od tej drugiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednakże wydawanie pieniędzy na grę przyspiesza zdobywanie niezbędnych rzeczy ZNACZNIE szybciej. Możesz oszczędzić miesiące grindowania poprzez wydanie pieniędzy na bohaterów, więc w rzeczywistości jest to pewna różnica. Nie jest to raczej czyste PayToWin (wygraj płacąc bądź przegraj nie wydając złamanego grosza), ale do czasu zdobycia niezbędnych run i bohaterów jest przewaga osoby płacącej.

Zresztą kolega mówi, że jest z doty i pytał o bohaterów podobnych przy okazji wspominając, że ucieka od gier Pay2Win, więc porównałem mu dotę, gdzie wszystko jest za darmo od samego początku, do Lola, w którym stajesz w szranki na równych szansach po jakimś czasie dopiero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.08.2012 o 08:47, SiDi napisał:

Zresztą kolega mówi, że jest z doty i pytał o bohaterów podobnych przy okazji wspominając,
że ucieka od gier Pay2Win, więc porównałem mu dotę, gdzie wszystko jest za darmo od samego
początku, do Lola, w którym stajesz w szranki na równych szansach po jakimś czasie dopiero.


Jak dla mnie w LoL''u od początku stajesz w szranki na równych szansach i ciągle nie widzę tej przewagi płacących nademną :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>

Dnia 09.08.2012 o 09:21, masterHADES napisał:

Jak dla mnie w LoL''u od początku stajesz w szranki na równych szansach i ciągle nie
widzę tej przewagi płacących nademną :p


Nie masz bohaterów/run, a ktoś inny ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.08.2012 o 09:25, SiDi napisał:

>
> Jak dla mnie w LoL''u od początku stajesz w szranki na równych szansach i ciągle
nie
> widzę tej przewagi płacących nademną :p

Nie masz bohaterów/run, a ktoś inny ma.


Akurat runy są tylko za ip więc ktoś kto płaci kasę nie ma więcej run a bohaterów nie potrzebuje mieć więcej żeby mieć równe szanse w grze. Dalej uważam, że na starcie mam takie same szanse nie płacą nic. :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.08.2012 o 09:49, masterHADES napisał:

Akurat runy są tylko za ip więc ktoś kto płaci kasę nie ma więcej run a bohaterów nie
potrzebuje mieć więcej żeby mieć równe szanse w grze. Dalej uważam, że na starcie mam
takie same szanse nie płacą nic. :p


Wszyscy wyżej mówią już to samo co ja, że na starcie nie ma RÓWNYCH szans. Zdobyte IP wydajesz tylko na runy, a bohaterów zdobywasz poprzez prawdziwe pieniądze. Niestety jak tego nie widzisz, to ja już dalej nie próbuję tłumaczyć. Więcej bohaterów, więcej stron z runami i samych run -> większe pole do popisu i skontrowania wroga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.08.2012 o 09:51, SiDi napisał:

Wszyscy wyżej mówią już to samo co ja, że na starcie nie ma RÓWNYCH szans. Zdobyte IP
wydajesz tylko na runy, a bohaterów zdobywasz poprzez prawdziwe pieniądze. Niestety jak
tego nie widzisz, to ja już dalej nie próbuję tłumaczyć. Więcej bohaterów, więcej stron
z runami i samych run -> większe pole do popisu i skontrowania wroga.


Dodatkowo zakupią XP i IP boosty i mają 30 lvl i więcej run w 2 razy krótszym czasie (mają też mniej umiejętności bo wszytsko mieli szybciej). Mają masę bohaterów, którymi nie umieją grać, bo mają ich za dużo i mieli mniej gier nimi rozegranych i w mniejszej ilości meczów ich widzieli. Więc jak ty jak tylko wbiłeś 30lvl sptoykasz takiego płacącego aby szybciej dobić do 30 lvl masz więcej doświadczenia i umiejętności gry konkretnymi kilkoma bohaterami, ergo masz szanse porównywalne albo nawet większe bo moim skromnym zdaniem nic nie zastąpi doświadczenia i umiejętności. Jak masz możliwość namówić jakiś zespół prosów aby zgrał ze zwykłymi szaraczkami meczyk, gdzie szaraczki będą full wypakowani runami i masterisami a prosy z gołą klatą staną do walki to jakoś dziwnie mi się wydaje, że szaraczki poniosą sromotną klęskę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2012 o 23:56, SiDi napisał:

Na forum lola wyczytałem jak ktoś pisał, że 1-30 lvl ''zarobi''
się ~15-16k


Da rade 36- 40 K ip
16 K to ja mam na 17 lvl bez niczego :p
Wiem bo grałem od zera na east.
Wtedy był jeszcze stary system referi, więc troszkę ip busty pomogły.
Do 10 dobijałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieciaki płacą, nowych champów mają, a doświadczenia nie nabierają. W LoLu bardziej działa zasada Play2Win, nie Pay2Win. Skilla nie kupisz i pewnych zachowań, które są bardziej przydatne, niż wysokie kieszonkowe wyciągane od starych. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować