Zaloguj się, aby obserwować  
nightfaler

LOL - League of Legends

42722 postów w tym temacie

Dnia 10.08.2012 o 13:32, Hydro2 napisał:

Kontrować coś co ledwo się pojawiło? Swojego czasu ludzie krzyczeli, że Fiora op, a potem
"nagle" okazało się, że kontruje tylko gangplanka.

Na OP Fiorę NIGDY nie było płaczu w high ELO. A to że na 1200 ludzie budowali po 4 tiamaty i tylko wciskali R by mieć pentakill (+ widzieli 100 omg AD na pierwszym levelu) to już inna sprawa. Zresztą GP to ci akurat zjedzie Fiorę na topie raczej, na lolpro masz go nawet jako countepick na nią wymieniony xD

Dnia 10.08.2012 o 13:32, Hydro2 napisał:

Mam na myśli to, że ludzie nie nauczyli się walczyć przeciw Zyrze i za wcześnie puszczono nerfa, który w tym > momencie jest przegięciem.

Jeśli rzeczywiście będzie przegięciem to potem część zmian cofną. Tak samo już kiedyś z LeBlanc było - nerf w dzień po premierze w hotfixie na jej wszystkie skille, potem w kolejnym pełnym patchu częściowo przywrócono te wartości. Faktem jest że 62% win ratio (bo tyle Zyra miała na KAŻDYM ELO) to jest już coś nie tak. Nieumiejętność skontrowania to jedno ale wtedy miałbyś z 55% a nie ponad 60 (więcej niż Rumble przed ostatnim nerfem a on jednak był broken).

Dnia 10.08.2012 o 13:32, Hydro2 napisał:

Jakby zmniejszyli czas trwania sadzonek, ok dobry pomysł, ale zmniejszanie obrażeń od
nich, połączone z nerfieniem każdego skilla i movement speed- seriously riot?

To samo spotkało LeBlanc, Xina, Irelię, Nocturne''a (zerknij sobie ile on nerfów pod rząd ogółem dostał ^^), Jarvana IV i pewnie też kilku innych champów. Obecnie nikt już na to jakoś już nie narzeka.

Zresztą jeśli ten nerf był TAKI WIELKI i niszczący jej gameplay to czemu:
http://www.lolking.net/champions/zyra#statistics
Z tego co widzę to jednak nawet po hotfixie mamy na razie nieco ponad 50%. Z kolei Diana mimo że dopiero wyszła (i nikt nie wie jak ją kontrować żeby zacytować ciebie) na razie ma ogółem 53.07% i coś nie dobija do kosmicznych wartości mimo że jest całkiem mocna (a na midzie to jeździ wszystko potem xD) i ma świetne skalowanie w late game.

Dnia 10.08.2012 o 13:32, Hydro2 napisał:

I tu już moje osobiste zdanie, po paru grach mmo, multi etc. Najczęściej nie tyle co
nooby krzyczą, że coś jest op, a prosi, którzy dostosowali się do mety i zmiana jej jakiegoś
elementu, nowe mechanizmy są dla nich przegięte bo nie mają pomysłu jak to zwalczyć.


W międzyczasie CLG testuje sobie supporty z rally, Azubu rozwala towery w 7 minucie gry. To nooby płaczą na Xina (zresztą Morello sam przyznał że gdyby po prostu go wzmocnić zamiast pełnego reworka to na turniejach byłby w sam raz ale miażdżyłby 80% graczy) i Dariusa bo kupują Wriggle na topie i myślą chyba że armor im true damage z jego ulta zablokuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2012 o 14:06, ziptofaf napisał:

> Kontrować coś co ledwo się pojawiło? Swojego czasu ludzie krzyczeli, że Fiora op,
a potem
> "nagle" okazało się, że kontruje tylko gangplanka.
Na OP Fiorę NIGDY nie było płaczu w high ELO. A to że na 1200 ludzie budowali po 4 tiamaty
i tylko wciskali R by mieć pentakill (+ widzieli 100 omg AD na pierwszym levelu) to już
inna sprawa. Zresztą GP to ci akurat zjedzie Fiorę na topie raczej, na lolpro masz go
nawet jako countepick na nią wymieniony xD

Zawsze sądziłem, że riposte paruje parrleya, ale co tam wiem

Dnia 10.08.2012 o 14:06, ziptofaf napisał:

Jeśli rzeczywiście będzie przegięciem to potem część zmian cofną. Tak samo już kiedyś
z LeBlanc było - nerf w dzień po premierze w hotfixie na jej wszystkie skille, potem
w kolejnym pełnym patchu częściowo przywrócono te wartości. Faktem jest że 62% win ratio
(bo tyle Zyra miała na KAŻDYM ELO) to jest już coś nie tak. Nieumiejętność skontrowania
to jedno ale wtedy miałbyś z 55% a nie ponad 60 (więcej niż Rumble przed ostatnim nerfem
a on jednak był broken).

Nie wiem czemu, ale jakoś słabo wierzę w przywrócenie niektórych wartości....

Dnia 10.08.2012 o 14:06, ziptofaf napisał:

> Jakby zmniejszyli czas trwania sadzonek, ok dobry pomysł, ale zmniejszanie obrażeń
od
> nich, połączone z nerfieniem każdego skilla i movement speed- seriously riot?
To samo spotkało LeBlanc, Xina, Irelię, Nocturne''a (zerknij sobie ile on nerfów pod
rząd ogółem dostał ^^), Jarvana IV i pewnie też kilku innych champów. Obecnie nikt już
na to jakoś już nie narzeka.

Cóż jak LeBlanc kogoś zburstuje w ciągu 2 sekund ludzie nie płaczą, bo się przyzwyczaili, ot logika

Dnia 10.08.2012 o 14:06, ziptofaf napisał:

Zresztą jeśli ten nerf był TAKI WIELKI i niszczący jej gameplay to czemu:
http://www.lolking.net/champions/zyra#statistics
Z tego co widzę to jednak nawet po hotfixie mamy na razie nieco ponad 50%. Z kolei Diana
mimo że dopiero wyszła (i nikt nie wie jak ją kontrować żeby zacytować ciebie) na razie
ma ogółem 53.07% i coś nie dobija do kosmicznych wartości mimo że jest całkiem mocna
(a na midzie to jeździ wszystko potem xD) i ma świetne skalowanie w late game.

Oh god znowu lolking. Tu już prędzej wina ryjotu, że zamiast pomysleć by nowych champów nie wrzucać bezpośrednio po wydaniu do ranków, a dać 2-3 tygodnie by faktycznie sprawdzić co jest nie tak. Z drugiej strony czy jak wybiegnę pod ich siedzibę z grupą 50 ludzi z transparentami "nerf teemo nao" to to zrobią...

Dnia 10.08.2012 o 14:06, ziptofaf napisał:

> I tu już moje osobiste zdanie, po paru grach mmo, multi etc. Najczęściej nie tyle
co
> nooby krzyczą, że coś jest op, a prosi, którzy dostosowali się do mety i zmiana
jej jakiegoś
> elementu, nowe mechanizmy są dla nich przegięte bo nie mają pomysłu jak to zwalczyć.


W międzyczasie CLG testuje sobie supporty z rally, Azubu rozwala towery w 7 minucie gry.
To nooby płaczą na Xina (zresztą Morello sam przyznał że gdyby po prostu go wzmocnić
zamiast pełnego reworka to na turniejach byłby w sam raz ale miażdżyłby 80% graczy) i
Dariusa bo kupują Wriggle na topie i myślą chyba że armor im true damage z jego ulta
zablokuje.

Pragnę przypomnieć, że nie bez powodu tu poleciał żart o "curse of Morello". To teraz zapytam wprost- kogo oni do kija wafla słuchają? Noobów, że robią reworka xina czy prosów? Bo mam tu spore wątpliwości, a to dlatego, że zamiast faktycznie w fazie designu spróbować przewidzieć opy, oni liczą na zdanie "community" złożonego w 80% z 14-15 letnich dzieci, flamerów, trolli, idiotów. Szlag, jednak przeglądanie trybunału jest szkodliwe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.08.2012 o 14:06, ziptofaf napisał:


W międzyczasie CLG testuje sobie supporty z rally, Azubu rozwala towery w 7 minucie gry.
To nooby płaczą na Xina (zresztą Morello sam przyznał że gdyby po prostu go wzmocnić
zamiast pełnego reworka to na turniejach byłby w sam raz ale miażdżyłby 80% graczy) i
Dariusa bo kupują Wriggle na topie i myślą chyba że armor im true damage z jego ulta
zablokuje.

rally juz chyba nie ma? ;o

turrety regularnie niszczylem do 4tej minuty, po prostu skilla ogolnie brakowalo. w sumie nic innowacyjnego pod wzgledem przemyslenia. innowacyjne na turniejach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2012 o 14:37, Yawei napisał:

rally juz chyba nie ma? ;o

Zdaje się że chodziło chyba o Promota. Kilka gier CLG kojarzę gdy support miał tego spella i wielki minion rozwalał bazę przeciwnikom :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2012 o 15:09, zajacisko napisał:

Wczoraj kupiłem Dianę, zostało mi ok 900 IP. Zagrałem raz przeciwko botom, dzisiaj zauważyłem
że mam 5300 IP i nie mam Diany... Pisać do Riotu?

tia

nawet jak ci ewentualnie sama się wróci to może ich naciągniesz na refundację

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2012 o 15:09, zajacisko napisał:

Wczoraj kupiłem Dianę, zostało mi ok 900 IP. Zagrałem raz przeciwko botom, dzisiaj zauważyłem
że mam 5300 IP i nie mam Diany... Pisać do Riotu?

Oczywiście że pisz. I kłóć się o odszkodowanie! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2012 o 15:11, cubbek napisał:

Oczywiście że pisz. I kłóć się o odszkodowanie! :D

Nazmyślam coś o stratach moralnych, ważne żeby chociaż te 2k oddali, jeszcze raz kupię :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2012 o 14:36, Hydro2 napisał:

Zawsze sądziłem, że riposte paruje parrleya, ale co tam wiem


Riposte kontruje niektóre użycia Parrleya, to fakt (bo w to że zablokujesz tym większość to wątpię). I na tym koniec. Nadal masz pomarańcze zapewniające większy sustain, global ultimate o niezłej sile ognia i raise morale. W praktyce Fiora nie ma nic co zapewnia jej łatwe zdominowanie tego lane''a a tylko wtedy możemy mówić o counterpicku.

Dnia 10.08.2012 o 14:36, Hydro2 napisał:

Nie wiem czemu, ale jakoś słabo wierzę w przywrócenie niektórych wartości....

Jeśli rzeczywiście by przegięli z nerfem to czemu by nie? Nie raz i nie dwa champy dostawały ciągi nerfów i buffów zanim je zostawiono na dłuższy czas, stosunkowo niedawno zrobiono to przecież Oriannie.

Dnia 10.08.2012 o 14:36, Hydro2 napisał:

Tu już prędzej wina ryjotu, że zamiast pomysleć by nowych champów
nie wrzucać bezpośrednio po wydaniu do ranków, a dać 2-3 tygodnie by faktycznie sprawdzić
co jest nie tak.

Wybacz ale że tak zapytam - gdzie gracze po 2k+ ELO mają testować nowe postacie by mieć jakiekolwiek wyzwanie? Bo oni w normalach to mają takie staty jak na screenie który dodałem do posta. Rzeczywiście dałoby to BARDZO dobrą perspektywę, z 80+% win ratio nawet Karmą by ci wychodziło średnio... Dlatego zresztą większość osób z Top Elo gra tylko rankedy bo normale są dla nich po prostu stratą czasu mimo tego że mają te nabite od niechcenia kilkaset winów na plusie i teoretycznie powinni tam trafiać na niezłych przeciwników.

Dnia 10.08.2012 o 14:36, Hydro2 napisał:

Z drugiej strony czy jak wybiegnę pod ich siedzibę z grupą 50 ludzi z transparentami "nerf teemo nao" to to zrobią...


Wątpliwe chyba że ta 50-tka będzie miała po 1900+ ELO a ww. Teemo właśnie pojawił się w co drugim meczu Go4LoL-a wbijając 75% win ratio. To wtedy pewnie tak.

Dnia 10.08.2012 o 14:36, Hydro2 napisał:

Pragnę przypomnieć, że nie bez powodu tu poleciał żart o "curse of Morello". To teraz
zapytam wprost- kogo oni do kija wafla słuchają? Noobów, że robią reworka xina czy prosów?

W tym przypadku - obu grup. Nie można było po prostu zwiększyć cyferek na Xinie bo by miażdżył z 75% społeczności tej gry (tak pragnę przypomnieć że bronze elo to top 25% :D) ale też zostawienie go w poprzedniej formie jest głupie bo nie pojawiałby się na wyższych ELO. To przerobiono niektóre jego skille tak żeby nadawał się tu i tu.

Dnia 10.08.2012 o 14:36, Hydro2 napisał:

Bo mam tu spore wątpliwości, a to dlatego, że zamiast faktycznie w fazie designu spróbować
przewidzieć opy, oni liczą na zdanie "community" złożonego w 80% z 14-15 letnich dzieci,
flamerów, trolli, idiotów. Szlag, jednak przeglądanie trybunału jest szkodliwe...


W fazie designingu ciężko przewidzieć OP postacie. Bo uczciwie przyznajmy - w Riocie pracuje stosunkowo niewielu graczy o wysokich umiejętnościach (z 10-15 osób powyżej 1900 ELO) z czego większość zajmuje się po prostu czymś innym niż wbijanie rata i balansowanie postaci i nie ma szczególnie czasu by oceniać champy przed ich premierą... No to mamy niby PBE. Na którym poziom... zresztą sam tam zagraj a zrozumiesz. Dość powiedzieć że z random fail buildem wygrałem mecz 3v5 Anką. Więc prawdziwe testy, czy tego chcesz czy nie, rzeczywiście odbywają się już po premierze postaci i dopiero wtedy wychodzi czy jest OP, UP czy "w sam raz" (w sam raz = wydaje się zazwyczaj nieco UP na początku vide Riven która dopiero potem wylądowała w czołówce solo queue).

Jasne, ja też bym się wkurzył gdybym pograł jakimś champem tydzień, spodobał mi się jego gameplay a tu bam, nerf. Tylko to wcale nie musi oznaczać że to ja mam tutaj rację, to Riot ma dostęp do oficjalnych statystyk, mogą sobie ustawić wyszukiwanie win ratio Zyry z przedziału 2200-2900 ELO (czy dowolnego innego) jeśli chcą i dokładnie to przeanalizować. Zresztą podejrzewam że z kolei na jakimś super low elo to ona się UP będzie wydawać bo to same skillshoty które nie trafiają i trzeba jeszcze jakieś krzaki stawiać o czym wszyscy by zapominali. Tam to się Ankę bierze bo prostsza w obsłudze a i nuke większy. Tylko że to wcale nie oznacza że należy tą opinię traktować z równą powagą co tych z wysokiego ELO. LoL jednak ma PEŁNO turniejów odbywających się dosłownie w każdym tygodniu więc balansuje się go raczej pod osoby chcące brać w nich udział a nie pod tych którzy niewiele potrafią, dla nich się tylko unika niektórych przegięć (pokroju Xina właśnie).


@ Yawei

Mój błąd, chodziło o Promote. Ten summoner spell jest tak niepopularny że nawet nazwy nie pamiętałem xD

20120810145711

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś skomentować zmiany Katariny? Bo mi się wydaje, że ona dostaję niezłego nerfa w tych zmianach, a nie buffa.:|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2012 o 17:32, lRayl napisał:

Może ktoś skomentować zmiany Katariny? Bo mi się wydaje, że ona dostaję niezłego nerfa
w tych zmianach, a nie buffa.:|

To jest buff.
Po pierwsze dostaje dodatkowy spell do atakowania, który daje jej bonusowy MS, ma 4 sec cd i 750 zasiegu (o ile dobrze pamietam).
Ulti zadaje chyba porownywalny dmg (nie pamietam dokladnie przelicznikow), ale trwa krócej, czy zbuffowany jest jej dps.
W sumie to bardziej rework, trzeba zobaczyc jak to wyjdzie w praniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2012 o 17:32, lRayl napisał:

Może ktoś skomentować zmiany Katariny? Bo mi się wydaje, że ona dostaję niezłego nerfa
w tych zmianach, a nie buffa.:|


No to jedziemy po kolei:
Bazowe staty - nieco więcej hp i armora w early, w sumie na to samo wyjdzie w late game. W sumie więc buff.

Pasyw - nerf. Nie daje już golda i tylko 10 sekund redukcji CD na ulta zamiast 15.

Q - duży buff.
50/85/120/155/190 (+0.5 AP) i możliwe 15/30/45/60/75 (+0.2 AP) jeśli użyjesz jeszcze Shunpo czy autoataku na tym samym celu. Przy okazji większy zasięg (675 zamiast 600) i o sekundę dłuższy CD.

Poprzednio było 60/95/130/165/200 (+ 0.8 AD co w sumie oznaczało 0 i 0.35 AP). 10 mniej bazowych obrażeń kontra od 0.15 do 0.35 lepszego przelicznika z AP. Od 80 AP jest to buff niezależnie od sytuacji, przy ok. 300 z kolei daje nam to do 105 obrażeń więcej jeśli skonsumujemy nałożoną markę innym skillem).

W - od teraz samo w sobie zadaje obrażenia. Z tego co widzę to ma naprawdę fajny zasięg (większy niż Shunpo), bardzo niski cooldown (4 sekundy) i całkiem niezłe obrażenia. Imho buff do ogólnego gameplayu Katy.

Shunpo - duży nerf do obrażeń i cooldowna. Raczej nie będziesz od teraz tego maxować a zostawisz sobie tylko jedną rangę by zająć się Q i W.

Ult - w sumie ciężko ocenić. Rzadko kiedy udawało się walnąć pełne 3 sekundowe combo ze swojego R, teraz pełny channelling to tylko 2 sekundy. Z drugiej strony zdecydowanie mniejszy nuke.

Największa różnica to właśnie ofensywne W z bardzo niskim CD, Q też nieco wzmocnione. Riot chyba chce przesunąć siłę Katariny z ulta (które zawsze ktoś jej przerwie i potencjalnie kosmiczny dmg spada do zera) na pozostałe skille.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2012 o 18:12, ziptofaf napisał:

> ciacho


Dzięki. Też sam się dokładniej przyjrzałem. Nie jest tak źle jak myslałem i chociaż nadal nie jestem do końca przekonany, to widze potencjał w tych zmianach. Najbardziej mnie chyba boli, jednak nerf Shunpo.:|
Zobaczymy jednak, co z tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2012 o 19:52, Yawei napisał:

a jej ulti nie zadaje teraz mniej dmg przez to ze bonusowy dmg z W sie nie naklada na
kazdego malego daggerka?



Zadaje mniej. I to dość sporo. A swoją drogą pewne jest, że się nie nakłada?;>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować