Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Thief 4 i Deus Ex 3 dla wielu odbiorców

36 postów w tym temacie

A czy powstała kiedyś gra która zadowoliła by fanów? tzw. fani marudzą nieważne jak wygląda gra a sporo z nich nawet nie skusi się by kupić grę. Potem powstaje taki Fallout 3 na którego narzekają "FANI" a który jednak sprzedaje się lepiej niż jego wspaniałe poprzedniczki. Wniosek : olać fanów. I jak czytam fora to popieram to stwierdzenie bo jak by dać im decydować jak ma wyglądać gra to by niezły szmelc wyszedł :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arborek - bardzo możliwe że był by syf a nie gra ale jeżeli producent chce iść na danej marce ( jej renomie) to wypadało by zachować pewne elementy ...
Posiadam DeusEx''a 1 i 2 i szczerze to do dzisiaj lubię wrócić do 1 a do dwójki jakoś już nie bardzo ....
Tak samo a nawet gorzej było z Unrealem, 1 była po prostu boska świetny klimat, muzyka, grafika (jak na tamte czasy) a potem wychodzi Unreal 2 i .. i kupa :( może i graficznie lepszy ale grywalność jak dla mnie mizerna :(
A przecież chyba nie grafika się liczy najbardziej ??
Łatwo wykorzystać znany i lubiany tytuł i spróbować na nim coś sprzedać badziewie (bo zawsze sie znajdą tacy co kupią bo pamiętają poprzednika) ale zrobić godną uwagi kontynuacje serii to już ciężej.

reasumując mam nadzieje że mimo wszystko DeusEx3 będzie bardziej przypominał DX1 niż 2 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.02.2010 o 10:28, arborek napisał:

A czy powstała kiedyś gra która zadowoliła by fanów? tzw. fani marudzą nieważne jak wygląda
gra a sporo z nich nawet nie skusi się by kupić grę. Potem powstaje taki Fallout 3 na
którego narzekają "FANI" a który jednak sprzedaje się lepiej niż jego wspaniałe poprzedniczki.
Wniosek : olać fanów. I jak czytam fora to popieram to stwierdzenie bo jak by dać im
decydować jak ma wyglądać gra to by niezły szmelc wyszedł :/


Olewanie fanów ni jest dobrym pomysłem. Nie mówię, że trzeba spełniać wszelkie ich zachcianki i widzi mi się, ale należy się z ich zdaniem liczyć. Jeśli wszyscy twórcy podejdą do tematu tak, że będą robić gry dla niedzielnych graczy to będziemy mieli tylko takie simsy i inne spore''y...
A co do sprzedaży Falloutów to weź pod uwagę jak zmienił się rynek i dostępność produktów na przestrzeni tych 10 lat między F1&2 a F3. Gdyby wtedy był taki rynek jak dziś jestem pewien, że nie byłoby by tak różowo dla F3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz powtórz to w odniesieniu do "Invisible War", lub o zgrozo "project snowblind". To samo tyczy się Thiefa 3, który podobnie jak TESV:F był tworzony przez ekipę z dupy wziętą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.02.2010 o 10:28, arborek napisał:

/cut

Weź też pod uwagę że są niektóre gry które od początku były skierowane do węższego grona graczy. Taki Silent Hunter czy właśnie Thief nigdy nie były uwielbiane przez masy i casuali bo były trudne, wymagały cierpliwości oraz masy treningu ale to też robiło z nich tytuły najlepsze w swojej klasie. Takie przerobienie tych serii dla mass nie jest dobrym pomysłem tak samo jak nie słuchanie fanów. Bo powiedz w takim razie co jest takiego złego że piszą oni swoje pomysły jak ulepszyć ich ulubione tytuły?

hans_olo
Co takiego złego było w Thief 3? Owszem był on łatwiejszy i nie miał takiego upiornego klimatu jak poprzednie ale nadal był świetny tytułem zasługującym na tytuł Thief.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.02.2010 o 10:56, Tomoya-kun napisał:

Co takiego złego było w Thief 3? Owszem był on łatwiejszy i nie miał takiego upiornego
klimatu jak poprzednie ale nadal był świetny tytułem zasługującym na tytuł Thief.

Casualizacja właśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem przeciwko. Zrobienie z Deus Ex 3 gry dla szerszego grona odbiorców zrobiłoby z niego tylko FPSa w cyberpunkowych realiach. A przecież pierwsza część była nie tylko o tym. Ważny był sam setting, pełen intryg i niebezpieczeństw świat, który tak naprawdę był pod całkowitą kontrolą tajnych organizacji. Trójka zanosiła się na tytuł, który nieco w cień (acz nie w znaczący sposób) odsunie klimat intryg super-skrytych-przed-światem potęg na rzecz pokazania problemów związanych z transhumanizmem. Miejmy nadzieję, że Deus Ex 3 przetrzyma te ambitne pomysły Eidosu i Square-Enix (bo jestem pewien, że to głównie ich koncept był) i okaże się grą dobrą i mam tu na myśli nie ten styl "dobrej gry", którą reprezentuje trzeci Fallout (genialny cRPG w postapokaliptycznych klimatach, ale średni Fallout), a ten, który reprezentowała chociażby piąta część Heroes of Might and Magic (genialna strategia turowa fantasy i dobry Heroes).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.02.2010 o 11:00, hans_olo napisał:

Casualizacja właśnie

Z Thief 3 jeszcze nie było tak źle. Owszem było widać że była robiona pod konsole więc uproszczona ale nadal dla większości casuali była zbyt trudna oraz miała kilka nowych patentów które mi przypadły do gustu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Ukończ minigrę by rozmówca nabrał bardziej pozytywnego nastawienia."

Ja nie mam nic przeciwko robieniu różnic w poziomach trudności - przykładowo na najniższym mamy jedną amunicję do wszystkich broni, a testy otwierania zamków 20% łatwiejsze i tak dalej. Jest natomiast mocno przeciwny casualizacji gry na całej linii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.02.2010 o 11:00, hans_olo napisał:

Casualizacja właśnie


Nie do końca się zgodzę. Tak, Thief 3 ucierpiał z racji ukazania się na konsolach:
- malutkie (straszliwie wręcz) poziomy
- jedynie granie na najwyższym poziomie trudności miało sens, inaczej było za łatwo
- uproszczenia (np. brak strzał z liną)

ALE - na szczęście cała reszta była bez zarzutu. Pomimo wad, które uważam za bardzo poważne, Deadly Shadows godnie zamknął serię. Był tutułem znakomitym.

Mówię "zamknął serię", gdyż jeśli Thief 4 okaże się gniotem, Thief 3 uznam za ostatnią odsłonę sagi.

Zniszczenia marek Deus Ex i Thief - vide Fallout - nie wybaczę. Przepraszam, ale nie każdy cykl musi być przenaczony dla przeciętnego nastolatka i jego psa. Twórzcie gry dla określonych grup odbiorców, a nie dla KAŻDEGO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja chcę by thief 4 był mroczny i brudny tylko tyle wymagam przede wszystkim grywalny to samo tyczy się deus exa 3 nie obchodzi mnie to,że chcą dotrzeć do szerszej publiki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 05.02.2010 o 12:08, Principes napisał:

- uproszczenia (np. brak strzał z liną)

Była rękawica do wspinaczki. Podobno(bo nie grałem, choć mam i jedynkę i dwójkę;P) usunięto je, bo miały słabą fizykę czy cuś;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.02.2010 o 12:20, Blackgoat napisał:


> - uproszczenia (np. brak strzał z liną)
>
Była rękawica do wspinaczki. Podobno(bo nie grałem, choć mam i jedynkę i dwójkę;P) usunięto
je, bo miały słabą fizykę czy cuś;P


no była normalnie czułem się jak spiderman jak śmigałem po ścianach fajowski patent :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

juz kombunuja chu.. jak wyciagnac ile sie da kasy, jak zmienia te gry z cos dla casuali co da sie ukonczyc w 2 dni to mam nadzieje ze gra nie zarobi duzej kasy a studio zamkna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.02.2010 o 12:23, hammerfall87 napisał:

>
> > - uproszczenia (np. brak strzał z liną)
> >
> Była rękawica do wspinaczki. Podobno(bo nie grałem, choć mam i jedynkę i dwójkę;P)
usunięto
> je, bo miały słabą fizykę czy cuś;P

no była normalnie czułem się jak spiderman jak śmigałem po ścianach fajowski patent :D

Też myślę, że musi być zajefajnie:P Jakoś nie mogę się przemóc i zainstalować jedynki i dwójki. Boję się, że nowsze graficznie gry zbyt mnie rozbestwiły;D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować