Zaloguj się, aby obserwować  
Citkowsky

Batman: Arkham City

1512 postów w tym temacie

No tak, w AA miałeś potrójne batarangi, w AC Batman po prostu może błyskawicznie wyrzucić trzy. Co do potrójnej liny, to w walce nie była tak skuteczna, w AC jest lepiej, bo Batman automatycznie wykonuje po jej użyciu cios powalający.

Trudno powiedzieć, która część jest lepsza. AC na pewno ulepsza i rozwija prawie wszystkie elementy poprzedniczki, dodając sporo własnych, ale po to się tworzy sequela. Natomiast AA na pewno robiło większe wrażenie w dniu premiery. Trzeba po prostu zagrać w obie, tyle.

A tak na temat wyjaśnień fabularnych: mi się bardzo podoba pomysł z ludźmi Riddlera. Po pierwsze, to dosyć sensowne, że Riddler miał jakichś ludzi do rozstawiania tych zagadek, bo sam by tego nie zrobił. Po drugie, dużo bardziej wiarygodne jest to, że Batman może wydusić z nich informacje, niż to, że znajdzie gdzieś mapę z zagadkami. Po trzecie, informatorzy wprowadzają dodatkowe wyzwanie podczas rozgrywki, urozmaicając ją. Kolejny świetny pomysł Rocksteady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jedynce trzeba oddać to, że jest elegancko skontruowaną historią, dziejącą się de facto na niewielkiej wysepce, wszystko się w niej zazębia, w tym mechanika

z drugiej strony AC daje te cudne uczucie wolności D:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2012 o 20:53, Madoc napisał:

No tak, w AA miałeś potrójne batarangi, w AC Batman po prostu może błyskawicznie wyrzucić
trzy. Co do potrójnej liny, to w walce nie była tak skuteczna, w AC jest lepiej, bo Batman
automatycznie wykonuje po jej użyciu cios powalający.

Trudno powiedzieć, która część jest lepsza. AC na pewno ulepsza i rozwija prawie wszystkie
elementy poprzedniczki, dodając sporo własnych, ale po to się tworzy sequela. Natomiast
AA na pewno robiło większe wrażenie w dniu premiery. Trzeba po prostu zagrać w obie,
tyle.

A tak na temat wyjaśnień fabularnych: mi się bardzo podoba pomysł z ludźmi Riddlera.
Po pierwsze, to dosyć sensowne, że Riddler miał jakichś ludzi do rozstawiania tych zagadek,
bo sam by tego nie zrobił. Po drugie, dużo bardziej wiarygodne jest to, że Batman może
wydusić z nich informacje, niż to, że znajdzie gdzieś mapę z zagadkami. Po trzecie, informatorzy
wprowadzają dodatkowe wyzwanie podczas rozgrywki, urozmaicając ją. Kolejny świetny pomysł
Rocksteady.


Tak, to prawda, wykonuje automatycznie cios nokautujący. Tyle tylko, że zabiera mu to trochę czasu. Lepiej nie szaleć z tym za bardzo, bo oberwiemy i piękna kombinacja pójdzie w las. A batarangami faktycznie można szybko rzucić 3, ale ze z jedynki natychmiast powalają, bo często podcinają nogi. Poza tym w "Arkham Asylum" w trybie łowcy nieoceniony był potrójny batarang i potrójny harpun.

Co się zaś tyczy zagadek w "Arkham City", niestety twórcy trochę nam ułatwili wyzwanie. Ja wcalę nie krytykuję pomysłu z informatowami, wręcz przeciwnie. Tyle tylko, że ich wskazówki są za dokładne. Twórcy mogli chociaż zrobić, jak w jedynce: czyli że poruszające się w "ósemkę" pytajniki na mapie, co daje tylko częściową wiedzę, gdzie szukać-w dodatku nie wiadomo czego. Trofea? Zagadki słownej? Nagrania? Jaki typ zagadki wskazuje ten wkurzająco ruchomy pytajnik? Pod tym względem AC było za łatwe.

W obydwu grach uwielbiam komiksowy klimat. W AA tworzy go przewspaniale graficznie wykonana kartoteka postaci. W AC zaś ogrom najprzeróźniejszych postaci, co do którego-niesamowite!-nie czuć ani trochę, że jest na siłę.

Poza tym wielka chwała należy się twórcom, że odważyli się wprowadzić Solomona Grundy'ego i Azraela. Ten piewrszy w komiksach niezwykle rzadko spotykał się solo z Batmanem, ten drugi (a właściwie akurata ten konkretny Azrael, bo było ich kilku) jest w komiksach dopiero od niedawna. Ryzyko było bardzo duże, a wyszło fantastycznie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2012 o 22:00, kubagracz napisał:

Tak, to prawda, wykonuje automatycznie cios nokautujący. Tyle tylko, że zabiera mu to
trochę czasu. Lepiej nie szaleć z tym za bardzo, bo oberwiemy i piękna kombinacja pójdzie
w las.

Pewnie, ale lepiej to wygląda i jest w sumie bardziej użyteczne, pazur z jedynki pozwalał tylko przyciągnąć.

>A batarangami faktycznie można szybko rzucić 3, ale ze z jedynki natychmiast powalają,

Dnia 17.12.2012 o 22:00, kubagracz napisał:

bo często podcinają nogi.

Wydaje mi się, że te z AC też powalają zazwyczaj.

Dnia 17.12.2012 o 22:00, kubagracz napisał:

Co się zaś tyczy zagadek w "Arkham City", niestety twórcy trochę nam ułatwili wyzwanie.
Ja wcalę nie krytykuję pomysłu z informatowami, wręcz przeciwnie. Tyle tylko, że ich
wskazówki są za dokładne. Twórcy mogli chociaż zrobić, jak w jedynce: czyli że poruszające
się w "ósemkę" pytajniki na mapie, co daje tylko częściową wiedzę, gdzie szukać-w dodatku
nie wiadomo czego. Trofea? Zagadki słownej? Nagrania? Jaki typ zagadki wskazuje ten wkurzająco
ruchomy pytajnik? Pod tym względem AC było za łatwe.

Ale przecież w AC jest to samo- wprawdzie pytajnik się nie rusza, ale też nie wiadomo, czy jest to trofeoum, czy znak zapytania na ścianie, czy zagadka słowna. Sam nierzadko miałem problem z rozwiązaniem zagadki, mimo tego, że miałem ją zaznaczoną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2012 o 22:31, Madoc napisał:

Ale przecież w AC jest to samo- wprawdzie pytajnik się nie rusza, ale też nie wiadomo,
czy jest to trofeoum, czy znak zapytania na ścianie, czy zagadka słowna. Sam nierzadko
miałem problem z rozwiązaniem zagadki, mimo tego, że miałem ją zaznaczoną.


gwoli ścisłości

znaki zapytania i zagadki są oznaczone symbolem []
trofea ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aaa, faktycznie. Mój błąd.

Ale i tak wydaje mi się, że miałem większe problemy ze zlokalizowaniem zagadek w AC niż w AA. Wynika to chyba z tego, że świat w AC jest wielopiętrowy, obiekt do przeskanowania może być równie dobrze na dachu, na ścianie, jak i na ziemi. Z trofeami zazwyczaj nie było problemu, bo te różne kable i klatki wyraźnie widać, problemem było wykombinowanie, jak tam się dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.12.2012 o 22:16, Damianuss1 napisał:

Wiedziałem, że ta gra to będzie strzał w dziesiątkę. Ładna edycja goty ze wszystkimi
dodatkami, nic tylko grać.


Owszem, owszem, "Arkham City" jest genialne, ale niestety nie zawiera w sobie... Scarecrowa. Najgenialniejszy fragment jedynki. Jonathan Crane z "Batman Begins" to pikuś w porównaniu z epickim Scarecrowem z "Arkham Asylum". Nawet jeśli nie zdecydujesz się na jedynkę (bo względem AC wygląda na betę), to chociaż obejrzyj sobie fragmenty ze Scarecrowem na youtube. Jeśli jednak zamierzasz kiedyś kupić i jedynkę, to nie oglądaj na youtube: zepsujesz sobie element zaskoczenia oraz fantastyczny horror xd. Na serio, za pierwszym razem można dostać zawału serca.

Ogólnie twórcom należą się też pochwały, bo nie próbowali na siłę "powtarzać" w AC epickich pojedynków z jedynki. I tak mamy w grze Bane''a, czy Poison Ivy, ale jednak nie robiono na siłę powtórek EPICKICH starć z jedynki, a już zwłaszcza Scarecrowa. W przypadku tego ostatniego byłoby to tak, jakby w "Mroczny rycerz powstaje" chciano przy okazji dać... Jokera. Chwała twórcom za to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2012 o 22:03, kubagracz napisał:

Patrzcie i podziwiajcie:
[IMG] http://i.imgur.com/ep2AX.jpg[/IMG]

Mogę się pochwalić tylko tutaj, bo komp mi się zawiesił przy pewnym logowaniu i teraz
jestem wiecznie offline: Windows Live za nic w świecie nie chce mi działać...

bo jeśli to jest to ten challenge o którym myślę to mam wrażenie że oszukiwałeś bo fala nr. 1 maks ludzie wyciągają nieco 20 tys. więcej się nie da i GFWL prawdopodobnie coś wykrył i masz bana w grze XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś zbiera achievementy z tej gry to dzisiaj jest dzień właściwy dla grudnia w historii człowieka-kalendarza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.12.2012 o 10:53, IC81 napisał:

Jeśli ktoś zbiera achievementy z tej gry to dzisiaj jest dzień właściwy dla grudnia w
historii człowieka-kalendarza ;)


Ale każdy kto chciał tego aczika to sobie zrobił go w 1 godzinę zmieniając date w komputerze -,-''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są sposoby na tak dużą ilość punktów xd.

Przede wszystkim, gdy już ma się combo 5x, to nie używaj roju nietoperzy od razu. Poskacz sobie cierpliwie aż do momentu, gdy masz absolutną pewność, że sieknie wszystkich, któych na starcie jest jedenastu. Robisz tak za każdym razem, gdy otrzymujesz do użycia ruch specjalny: nie bezmyślnie od razu, tylko najpierw cierpliwie poskakawszy, aż wszyscy się maksymalnie stłoczą.

Poza tym, trzeba wyczuć, kiedy zacząć finishery, za które jest najwięcej pukntów do zdobycia. Wiecie, rozwałka (x50), nokaut (x50), powalenie na ziemi (x75), a przede wszystkim kontra ataku z ostrzem (x100). Nie da się zdefiniować, kiedy zacząć finishery, to po prostu trzeba wyczuć: gdy już widzimy, że mamy bardzo wysokie combo, a wrogów jest już około 5 lub 6, z czego część z nich to ci, któzy już trochę od nas oberwali. Czyli są "ranni" i byle ciosik ich powali.

Poza tym, zaszalałem z nożami: gdy już zrobiłem rozwałkę, nokaut i powalenie na ziemi, skupiłem się tylko na ostrzach (tamte "zaliczyłem" tylko raz na każdy, żeby mi uznano możliwie jak największy bonus różnorodności). Uwierzcie mi, byłem bardzo cierpliwy i gdy po potężnym w punktach kontrataku ostrza nóż wypadł świeżo znokautowanemu, potrafiłem skakać ciągle wzdłuż jednoego gościa nawet 2 minuty, aż w końcu komuś zachciało sie tamten nóż podnieść. W pierwszej rundzie mając już combo powyżej x25, wykonałem pod koniec rundy aż 4 kontry noża, i to bez uwzględniania wcześniejszej rozwałki, nokautu itp, które razem z ostrzami zostawiłem sobie na koniec.

W następnych zaś rundach już na starcie robiłem rozwałki na opancerzonych zbirach. Jak najszybciej osiągałem combo x5, cierpliwie skakałem, aby stłoczyć wrogów... po czym rój nietoperzy i natychmiastowa rozwałka na opancerzonym i już na starcie o 10 większe combo. Problem pojawiał się, gdy opancerzonych było kilku, a razem z nimi goście z tarczami, bo na nich nie działa rój. Wówczas po prostu eksperymentowałem z mrożnymi granatami i impulsem elektrycznym. Przed użyciem roju zamrażałem jakiegoś opancerzonego (tudzież z tarczą), po czym "stłoczony rój". Natychmiast po użyciu roju kolejny mrożny granat i impuls we właściwych wrogów. Co prawda ponowne użycie granatu dezaktywuje działanie poprzedniego, ale co z tego, skoro rój na chwilę przewraca zamrożonego? W ten sposób nawet do 3 gości, na których rój nie działa, są w jego momencie chwilowo powaleni.

W taki oto sposób w czwartej rundzie już na starcie rozwałką załatwiłem wszystkich 3 opancerzonych-początek 4 rundy, a ja już mam combo ponad 40x... Dorzućmy, że w czwartej rundzie jest dużo noży, a na końcu pojawia się z chyba 7 ninj, które też atakują ostrzem... Pod koniec czwartej rundy miałem z chyba 9 kontr ostrzy, w tym samym czasie mając combo ponad 90x...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.12.2012 o 12:00, Ecko09 napisał:

> Jeśli ktoś zbiera achievementy z tej gry to dzisiaj jest dzień właściwy dla grudnia
w
> historii człowieka-kalendarza ;)

Ale każdy kto chciał tego aczika to sobie zrobił go w 1 godzinę zmieniając date w komputerze
-,-''

w trybie gry offline bo inaczej gra nie pozwoli się zalogować do live online ze zmienioną datą. Ja wciąż potrzebuje dat ze stycznia i czerwca :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.12.2012 o 18:01, IC81 napisał:

> >


Ja tam w żadnym offline trybie nie byłem, nie wylogowywałem się, nie wyłączałem gry tylko ją minimalizowałem i przestawiałem date.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.12.2012 o 20:38, Ecko09 napisał:

> > >

Ja tam w żadnym offline trybie nie byłem, nie wylogowywałem się, nie wyłączałem gry tylko
ją minimalizowałem i przestawiałem date.

No to nawet nie wiedziałeś kiedy w offline przeszedłeś ;) Live po pół minuty od zmiany czasu rozłącza się z siecią. Sprawdzone przed momentem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej,
mam pewien problem:

Spoiler

w chapterze 13 w izbie tortur muszę dostać się do kostiumu Freeza, ale nie włącza się animacja po rozmowie z jednym policjantem, w której batman tłucze szybę. Co mam zrobić?


Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować