Zaloguj się, aby obserwować  
Longer

Wiedźmin 2 - temat ogólny

15059 postów w tym temacie

Dnia 24.03.2010 o 15:26, Llordus napisał:

Przedstawione założenia wydają się być sensowne, pytanie ile z tego faktycznie uda się
producentowi zrealizować.
No i martwi trochę mocno informacja o czasie gry. 25-30 godzin to znacznie mniej niż
bym oczekiwał, szczególnie po tym, ile trwała rozgrywka w części pierwszej.


Właśnie ta długość gry też mnie trochę zmartwiła. W sumie obecnie gry są o wiele krótsze jednak jeśli patrzeć na poprzednią część to trochę mało...no i w końcu to ma być RPG. No i tutaj kolejne obawy, uproszczenie walki. Wiem, że w 1 części nie była jakaś super itd ale nie rozumiem po co ją upraszczać, wyglądała bardzo fajnie i dawała poczucie trochę starć taktycznych... Geralt machającego spokojnie mieczem a wokół przeciwnicy, to był genialny widok. Coś czuję, że zamiast erpega dostaniemy zręcznościówkę z dobrą fabułą. Obym się mylił.
No i najważniejsze pytanie: Gdzie będzie rozgrywać się akcja dwójki? Podczas tego wywiadu na Gamespot Tomasz mówi gdzie rozpocznie się gra ale nie potrafię go niestety zrozumieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tomcio mówił tylko, że fabuła "dwójki" zacznie się zaraz po wydarzeniach z części pierwszej. Co do miejsca - z tekstów na Polygamii i Gamespocie wiemy, że jedną z pierwszych lokacji będzie pogranicze Aedirn i Temerii - tam dopłyniemy sobie łódką właśnie i będziemy naparzać w żagnicę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2010 o 16:00, szypek26 napisał:

Tomcio mówił tylko, że fabuła "dwójki" zacznie się zaraz po wydarzeniach z części pierwszej.
Co do miejsca - z tekstów na Polygamii i Gamespocie wiemy, że jedną z pierwszych lokacji
będzie pogranicze Aedirn i Temerii - tam dopłyniemy sobie łódką właśnie i będziemy naparzać
w żagnicę :)


Nie, jestem prawie pewny, że mówił gdzie rozpocznie się gra :]

Góry Mahakam? Fajnie, ale mam nadzieję, że gra nie będzie się tylko toczyć w obszarach leśnych i jakieś większe miasto jak np Vengerberg (choć ono jest już trochę dalej...) lub Hagge się znajdzie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2010 o 16:11, Longer napisał:

Nie, jestem prawie pewny, że mówił gdzie rozpocznie się gra :]

Jakiś tam zamek... Lavale? Lavalath? Coś w ten deseń.

Dnia 24.03.2010 o 16:11, Longer napisał:

Góry Mahakam? Fajnie, ale mam nadzieję, że gra nie będzie się tylko toczyć w obszarach
leśnych i jakieś większe miasto jak np Vengerberg (choć ono jest już trochę dalej...)
lub Hagge się znajdzie;)

Obszar leśny będzie. Widać na screenach i Redzi też się wypowiadają o harcowaniu między drzewami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2010 o 16:19, szypek26 napisał:

> Nie, jestem prawie pewny, że mówił gdzie rozpocznie się gra :]
Jakiś tam zamek... Lavale? Lavalath? Coś w ten deseń.

O właśnie o to mi chodziło. Myślałem, że jakiś zamek znany z książek co by ułatwiło w sporządzeniu mapy obszaru dla dwójki, choć jutro pewnie poznamy jakiś zalążek fabuły i miejsce akcji. A i tak najbardziej liczę na gameplay.

Dnia 24.03.2010 o 16:19, szypek26 napisał:

Obszar leśny będzie. Widać na screenach i Redzi też się wypowiadają o harcowaniu między
drzewami.


Wiem, że będzie co widać i na trailerach i na screenach. Dlatego mam nadzieję, że jakieś większe miasto się znajdzie i trochę "wolnej" przestrzeni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm hmmm troszkę bardziej szczurowatą twarz ma Geralt, a Triss jest bardziej proporcjonalna (bo w jedynce walory miała nieco za duże a kibić za smukłą).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2010 o 16:23, Longer napisał:

O właśnie o to mi chodziło. Myślałem, że jakiś zamek znany z książek co by ułatwiło w
sporządzeniu mapy obszaru dla dwójki

Hm... ja Sagę czytałem tylko raz i w dodatku zachwycony nie byłem, więc nawet jeśli pojawiał się w niej takowy zamek, nie zapamiętałbym :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2010 o 15:45, szypek26 napisał:

25-30 godzin to główny wątek. Dorzuć co najmniej drugie tyle na wątki poboczne i masz
50 godzin grania. Na jedno przejście gry. A zakończeń będzie przecież kilka :P


Cytacik z wypowiedzi twórców :" Robimy grę krótszą, ale intensywniejszą, nie będzie rozwlekłych, "fedexowych questów". Dzięki temu możemy zapewnić więcej smaczków związanych z rozgrywką".
Z tego zdania jasno wynika , że na długą rozgrywkę raczej nie ma co liczyć.
Poza tym , w całym bałwochwalczym tekście , bo relacją tego materiału w żaden sposób nie da się nazwać , znalazło się parę niepokojących informacji.Przede wszystkim info o uproszczeniach w grze.Wiedźmin specjalnie skomplikowany nie był , więc upraszczanie może nie wyjść grze na dobre.Jakieś podświetlane przedmioty , mniej skomplikowany system walki.Sam nie wiem , co o tym myśleć.
Podobno ma być wiele moralnych wyborów , a jednocześnie dialogi będą bardziej dynamiczne i swoją wypowiedź trzeba będzie wybierać szybko.Szczerze mówiąc , nie wiem , czy te 2 rzeczy nie są przeciwstawne.Z jednej strony dochodzimy do momentu fabuły , gdy trzeba podjąć ważną decyzję , a z drugiej strony , nie ma czasu na myślenie , bo za 2 czy 3 sekundy gra sama wybierze opcję dialogową , jeżeli za długo będziemy myśleć.Zastanawiam się , czy jakaś kaszanka z tego nie wyjdzie.
Może czegoś nie doczytałem , ale nie kojarzę informacji o otwartym świecie , czego brakowało w pierwszej części , czy poprawionym ekwipunku , przedtem po prostu pomyślanym zupełnie do bani.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2010 o 16:52, KrzychW napisał:

Podobno ma być wiele moralnych wyborów , a jednocześnie dialogi będą bardziej dynamiczne
i swoją wypowiedź trzeba będzie wybierać szybko.Szczerze mówiąc , nie wiem , czy te 2
rzeczy nie są przeciwstawne.

Zakładam, że chodzi w tym przypadku o quick time events. W takim Mass Effect 2 sprawdza się to całkiem nieźle - więc dobrze zrobione być może sprawdzi się w Wiedźminie 2.

Dnia 24.03.2010 o 16:52, KrzychW napisał:

nie kojarzę informacji o otwartym świecie , czego brakowało
w pierwszej części ,

I bardzo dobrze :) Otwarty świat w 90% oznacza tyle, co łażenie po pustkowiach/lasach/górach bez większego celu i tłuczenie skretyniałych potworów. Raczej mało fajna sprawa - zdecydowanie lepsze są lokacje, w których wiadomo, że ma się toczyć akcja. Zresztą - Wiedźmin miał to naprawdę fajnie zrealizowane, bo obszary wcale nie były takie małe.

Dnia 24.03.2010 o 16:52, KrzychW napisał:

czy poprawionym ekwipunku , przedtem po prostu pomyślanym zupełnie
do bani.

Poprawki w wersji rozszerzonej całkiem nieźle go poprawiły moim zdaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2010 o 16:52, KrzychW napisał:

Cytacik z wypowiedzi twórców :" Robimy grę krótszą, ale intensywniejszą, nie będzie rozwlekłych,
"fedexowych questów". Dzięki temu możemy zapewnić więcej smaczków związanych z rozgrywką".
Z tego zdania jasno wynika , że na długą rozgrywkę raczej nie ma co liczyć.

Cytacik #1: "Przejście głównej linii fabularnej ma zająć od 25 do 30 godzin."
Cytacik #2: "Oczywiście będzie tak, że chcąc ukończyć pełne playthrough które przygotowaliśmy, gra będzie 2-3 razy dłuższa niż tylko wątek główny. Dodatkowo z racji rozwidlenia głównej linii fabularnej, przy jednokrotnym przejściu nie będzie można zobaczyć Wszystkiego Wszystkiego."

Dnia 24.03.2010 o 16:52, KrzychW napisał:

Sam nie wiem , co o tym myśleć.

Tak, tu mogą być cyrki. Ale ja pozostaję spokojny. Zmiany w walce mogą wyjść bardzo ciekawie, a podświetlanie przedmiotów mam naprawdę głęboko... :P

Dnia 24.03.2010 o 16:52, KrzychW napisał:

Z jednej strony dochodzimy do momentu fabuły , gdy trzeba
podjąć ważną decyzję , a z drugiej strony , nie ma czasu na myślenie , bo za 2 czy 3
sekundy gra sama wybierze opcję dialogową , jeżeli za długo będziemy myśleć.Zastanawiam
się , czy jakaś kaszanka z tego nie wyjdzie.

Dla mnie nie ma mowy, żeby to trwało 3 sekundy. Zapewne chodzi o to, żebyś nie siedział 10 minut przed monitorem i myślał nad konsekwencjami swojej decyzji, tylko krótko ją rozważył i odpowiedział. Myślę, że z 20-30 sekund na decyzję będzie. Dla mnie wystarczająco dużo.

Dnia 24.03.2010 o 16:52, KrzychW napisał:

Może czegoś nie doczytałem , ale nie kojarzę informacji o otwartym świecie , czego brakowało
w pierwszej części, czy poprawionym ekwipunku, przedtem po prostu pomyślanym do bani.

Co do otwartego świata - założenia gry są takie, a nie inne i tyle. Mi to nie przeszkadza.
A co do ekwipunku - w W1 po patchu 1.4 wyglądało to bardzo fajnie. Zobaczymy, co zaprezentują nam twórcy w W2, bo na razie nic na ten temat nie wiadomo i ja nie widzę powodu do niepokoju.

Jeśli RED spieprzy grę, po prostu jej nie kupię. Ale na razie jestem spokojy i głęboko w nich wierzę - niech pozostaną z duchem Sapka!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2010 o 17:02, szypek26 napisał:

Cytacik #1: "Przejście głównej linii fabularnej ma zająć od 25 do 30 godzin."
Cytacik #2: "Oczywiście będzie tak, że chcąc ukończyć pełne playthrough które przygotowaliśmy,
gra będzie 2-3 razy dłuższa niż tylko wątek główny. Dodatkowo z racji rozwidlenia głównej
linii fabularnej, przy jednokrotnym przejściu nie będzie można zobaczyć Wszystkiego Wszystkiego."

>

Info o 2-3 krotnym wydłużeniu gry najwyraźniej przegapiłem.Jeżeli chodzi o zobaczenie Wszystkiego Wszystkiego , to mój pesymizm jest Wielki Wielki.W 99% przypadków , chodzi o kosmetykę i jakieś ciekawostki , a nie faktyczne , wiele znaczące różnice , powodujące całe godziny innej rozgrywki.

Dnia 24.03.2010 o 17:02, szypek26 napisał:

Co do otwartego świata - założenia gry są takie, a nie inne i tyle. Mi to nie przeszkadza.


Otwarty świat nie jest oczywiscie niezbędny , a otwarty nie ciekawy świat tylko przeszkadza.Jednak przy niewielkich różnicach w zakończeniu gry , szwędanie się po jakimś dodatkowym terenie i złapanie kilku questów więcej , czy też odkrycie nie widzianej wcześniej lokacji , może bardzo urozmaicić grę.

Dnia 24.03.2010 o 17:02, szypek26 napisał:

Jeśli RED spieprzy grę, po prostu jej nie kupię. Ale na razie jestem spokojy i głęboko
w nich wierzę


Bardzo rozsądne podejście.Ja gry wcale nie oceniam źle , bo przy tak skąpych informacjach , nie można wydać żadnej sensownej opinii.Spodziewam się zresztą udanego tytułu.Jedyne , co mi najbardziej przeszkadza i działa jak czerwona płachta na byka , to hurrraoptymistyczne teksty , podobno profesjonalnych dziennikarzy.Taki już jestem , że jak czytam same zachwyty , to od razu zastanawiam się , co tu tak brzydko śmierdzi.


- niech pozostaną z duchem Sapka!

Ament.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2010 o 17:01, Llordus napisał:

Zakładam, że chodzi w tym przypadku o quick time events. W takim Mass Effect 2 sprawdza
się to całkiem nieźle - więc dobrze zrobione być może sprawdzi się w Wiedźminie 2.


Nie grałem w ME 2 , więc nie mam pojęcia , jak bardzo taki system bym polubił , albo znienawidził i przede wszystkim , jak to działa w praktyce.
Po latach grania , wychodzę z założenia , iż zaskakujące i wymagające trudnych wyborów zwroty akcji są tak rzadkie , że nie chciałbym być w takich chwilach poganiany.Raz na rok , można się przecież trudnym wyborem podelektować.:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2010 o 17:19, KrzychW napisał:

Jeżeli chodzi o zobaczenie
Wszystkiego Wszystkiego , to mój pesymizm jest Wielki Wielki.W 99% przypadków , chodzi
o kosmetykę i jakieś ciekawostki , a nie faktyczne , wiele znaczące różnice , powodujące
całe godziny innej rozgrywki.

W W1 z dużą satysfakcją przechodziłem kilkukrotnie grę na wszystkie możliwe sposoby. Mimo, że w zasadzie zmieniało się niewiele. W W2 ma zmieniać się więcej - i nawet jeśli nasze wybory strasznej różnicy robić nie będą - mi to pasuje

Dnia 24.03.2010 o 17:19, KrzychW napisał:

Otwarty świat nie jest oczywiscie niezbędny, a otwarty nieciekawy świat tylko przeszkadza. Jednak
przy niewielkich różnicach w zakończeniu gry, szwendanie się po jakimś dodatkowym terenie
i złapanie kilku questów więcej, czy też odkrycie nie widzianej wcześniej lokacji,
może bardzo urozmaicić grę.

Eee... Żeby zrobić otwarty świat, który by się nie nudził, trzeba bardzo, bardzo do dopracować. Skoro W2 ma trochę inne założenia niż sandbox, szkoda czasu... A jeśli lokacje faktycznie będą kilkukrotnie większe niż w W1, to nawet brak możliwości powrotu do nich tragedią nie będzie

Dnia 24.03.2010 o 17:19, KrzychW napisał:

co mi najbardziej przeszkadza i działa jak czerwona płachta na byka , to hurrraoptymistyczne
teksty , podobno profesjonalnych dziennikarzy.Taki już jestem , że jak czytam same zachwyty
to od razu zastanawiam się , co tu tak brzydko śmierdzi.

Zgadzam się i popieram. Dziennikarze już tak mają. A że Wiedźmin to nasz polski hit... Tym bardziej się jarają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 20:27, szypek26 napisał:


Wszystko wygląda super, mogliby już grę wydać bo nawet teraz wygląda świetnie. Walka jest ciekawa ale jak dla mnie ciut jej za dużo. W sensie, że tych przeciwników mogłoby być troszkę mniej. Mimo wszystko ogólnie prezentuje się super i nie wiem jak wytrzymam ten rok do premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, że gra jest tworzona w języku angielskim (co wiemy z ostatniego zdania filmu z konferencji, który leciał na żywo w gamecorner.pl). To rozsądna decyzja - polska wersja i tak pewnie wyjdzie świetnie, a angielską lepiej stworzyć "od zera", niż tłumaczyć. Ktoś wie może, KTO konkretnie układa angielskie dialogi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 20:50, Elwro napisał:

Ciekawe, że gra jest tworzona w języku angielskim (co wiemy z ostatniego zdania filmu
z konferencji, który leciał na żywo w gamecorner.pl). To rozsądna decyzja - polska wersja
i tak pewnie wyjdzie świetnie, a angielską lepiej stworzyć "od zera", niż tłumaczyć.
Ktoś wie może, KTO konkretnie układa angielskie dialogi?


Gra musi być tworzona w języku angielskim, bo przecież to będzie gra międzynarodowa i wszystkie materiały muszą być w języku, który każdy zrozumie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym wyborem w wersji PL byłby pan z 1, genialnie się wdał w Geralta, świetny głos. I ta twarz (wiem, katuję, ale ona jest okropna, jak playboy wygląda. W jedynce była świetna.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 21:18, Arkads napisał:

Najlepszym wyborem w wersji PL byłby pan z 1, genialnie się wdał w Geralta, świetny głos.
I ta twarz (wiem, katuję, ale ona jest okropna, jak playboy wygląda. W jedynce była świetna.)


Nom, było mówione na konferencji, że do postaci, które były w jedynce, w dwójce dadzą te same osoby dubbingujące.

P.S Jednak Wiesiek 2 na żywo owni. Te w internecie to tylko nędzna podróba ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować