Zaloguj się, aby obserwować  
Jakli

Civilization V - Temat ogólny

721 postów w tym temacie

Dnia 06.01.2014 o 17:33, Marcin08 napisał:

Pytanie dla niektórych może wydawać się z gatunku głupich.
W ramach jakiejś tam promocji dostałem Civilization 5 jako kod na Steam. W efekcie nie
mam żądnej instrukcji. Do tej pory nigdy nie miałem styczności więc po prostu nie ogarniam.
Czy istnieje jakiś poradnik, który można poczytać żeby załapać o co chodzi i jak grać?

Te poradniki do Civ5 i BnW z gier on*ine są bardzo pożyteczne :) Poza tym dawaj samouczek, jest genialny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2014 o 17:33, Marcin08 napisał:

Pytanie dla niektórych może wydawać się z gatunku głupich. W ramach jakiejś tam promocji
dostałem Civilization 5 jako kod na Steam. W efekcie nie mam żądnej instrukcji. Do tej
pory nigdy nie miałem styczności więc po prostu nie ogarniam. Czy istnieje jakiś poradnik,
który można poczytać żeby załapać o co chodzi i jak grać?

Wydaje mi się że całkiem niezłe są te porady wyświetlające się w trakcie gry, które tłumaczą nowe elementy po kolei, gdy dostaniesz do nich dostęp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak urozmaicić sobie rozgrywkę w Civ 5 z BnW? Nie tyle mnie nudzi, co dochodze do pewnego momentu po 300 turze czy koło tego i nie wiem, co by tutaj porobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2014 o 17:33, Marcin08 napisał:

/.../


Tutoriale w grze (które przeszedłem z ciekawości po 100 godzinach gry :P) są bardzo dobrze zaprojektowane, obcinając wszystko w grze, po za potrzebnymi dla danej misji rzeczami. Jasne, momentami można zauważyć skrót, albo ktoś, kto nie grał wcześniej wyruszy na wroga zbyt małymi siłami, ale mocno to nie utrudnia nauczenia się gry.

Grania na najniższym poziomie trudności pozwala zapoznać się z grą- przeciwnik właściwie nic nie robi. Wyłączenie niektórych sposobów zwycięstw oprócz ulepszenia dla niektórych gry (dla takich co się chwalą, że bez wyłączenia wygrywają wcześniej niezamierzanie w inny sposób niż chcieli), pozwala lepiej poznać grę i bawić się tak, jak się chce- na początek polecam zostawić zwycięstwo przez dominację (jesli lubisz rts) lub dyplomatyczne/czas.

Prawie nikt nie gra od razu na najwyższym poziomie trudności, początkowy jest całkiem znośny. Gra ma ogromną ilość osiągnięć, więc czasami warto wczytać się w nie i zaplanowac grę pod ich zdobycie- choć niektórzy nie trawią osiągnięć, tutaj całkiem miło odróżniają jednągrę od innej. Nie to, że każda gra jest ultrapodobna- jeśli trafiają Ci się fajne tereny startowe. Gra zapisuje save zerowy, więc jeśli ulokujesz miasto w złym miejscu, a nie ma 5-10 tury to wczytaj i lepiej wybierz. Wzgórza to obrona, morza to ryby i złoto potem, a surowce luksusowe, szczególnie sól to konieczność :) Nie dawaj kompowi otwartych granic- niestety AI oszukuje i sprawdza sobie twoją armię, by Cię zaatakowac. Miasta mają zasięg "zbierania" 3 heksy.

I to wszystko na początek. Możesz to wszystko zignorowac, zacząć pierwszą grę i uczyć się na błędach, az znajdziesz swój sposób gry :) To są w sumie niektóre oczywiste rzeczy, inne nie (ile gier skończyłem całą mapę zabudowując niepotrzebnymi farmami).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2014 o 21:27, Accid napisał:

Jak urozmaicić sobie rozgrywkę w Civ 5 z BnW? Nie tyle mnie nudzi, co dochodze do pewnego
/.../


Przepraszam, że dwa posty pod sobą, ale chyba tak będzie czytelniej :)

Osiągnięcia? Civ ma tego chyba ponad 250.
OCC- granie jednym miastem przeciw kompowi? (One City Challenge)
Odtwarzanie historycznych scenariuszy? Granie na szybszej mapie/maratonu?
Pomoc wybranemu AI stać się drugą siłą na mapie?
Zbudowanie największego miasta (widziałem takie ponad 50 populacji) czy wygranie przez dominację na ogromnej mapie/grze z modami to tylko kilka pomysłów, jak można sobię grę poprawić. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2014 o 16:30, petechro napisał:

Zgadzam się ze wszystkim, ale wytłumacz proszę, czemu sól?:)


Sól jest towarem luksusowym, to po pierwsza. I to wystarczyłoby, gdyby nic nie było lepszego w pobliżu. A nie może być, bo sól dodatkowo daje 1 żywność, 1 złoto, 1 młotek (produkcję) po ulepszeniu. Dodatkowo po wybraniu wierzenia Earth Mother (matka ziemia?) daje 1 do wiary po ostatnim patchu. Oczywiście najczęściej pojawia się na pustyniach, a te są kiepskie same z siebie, ale jeśli wylosuje Ci się kilka jednostek soli na terenach zielonych...

Nie jakiś kosmos moim zdaniem, ale i tak lepiej niż inne (po za złotem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2014 o 00:07, zerohunter napisał:

Ile musi upłynąć tur, żebym dostał bonusy z cudu który objąłem miastem?


Musisz pracować na tym polu żeby otrzymać bonus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy wie ktoś, czy do Civki V wyszedł mod podobny do Dune Wars? Zacząłem znowu czytać Diunę i chętnie bym sobie podbił Arrakis, ale mam tylko piątkę, a DW powstał tylko do czwórki :( Wiem, że można znaleźć osobno mapę Arrakis, rody Atrydów i Harkonnenów, ale to nie to samo, co pełny mod.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brat kupił kiedyś bundle''a z Civ V. Dużo razy mi się rzuciło w oczy na okładkach gazet z grami lub gdzieś w internecie - myślę, a odpalę. Zobaczyłem, pograłem parę minut - e, jednak lipa (ewidentnie wchodzi tu w grę moje lenistwo, bo nie chce mi się uczyć zasad gry).

W każdym razie skusiłem się ponownie (a dam se drugą szanse, co tam) i zacząłem z bratem od renesansu na dużej mapie, z dużą liczbą przeciwników i ze zwycięstwem tylko militarnym...

3 dni jak wyjęte z życia, niesamowity czasopożeracz z tej gry, prawie nigdy nie zdarzyło mi się, żeby coś aż tak bardzo wciągało podczas rozgrywki - ah, muszę rozwinąć, muszę podbić, muszę kupić (i tak w kółko)!

W moim odczuciu to naprawdę bardzo fajna gra, ale chciałbym Was zapytać o kilka rzeczy, bo nie wiem czy irytują one tylko mnie.

1. Jeden czołg vs słonie - czołg przegrywa. No ja rozumiem, że cywilizacja, która jest w tyle ma mieć jakieś szanse, ale nie przesadzajmy. Taki słoń albo powinien uciekać albo zadawać minimalne obrażenia lub wcale, bo niby jak? To samo tyczy się bombowców vs łucznicy (po każdym ataku mimo wszystko -1 dla bombowca).

2. O co chodzi dokładnie z tym, niezadowoleniem? Widzę, że mam minus przez np. liczbę miast czy obywateli, ale skąd mam wiedzieć czy przez to, że jest ich za mało czy za dużo?

3. Jak dokładnie działają atomówki? Raz mi się udało zniszczyć miasto pociskiem atomowym, gdy miało mniej niż pół HP, innym razem gdy inne miasto miało już ostatni punkt HP to nic się nie stało poza skażeniem terenu wokół... I czy tylko pociski atomowe mogą niszczyć miasta, czy same bomby atomowe też?

4. Ropa na wodzie - jak wydobywać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.03.2014 o 11:11, Barnette napisał:

1. Jeden czołg vs słonie - czołg przegrywa.

Jeżeli czołg jechał na resztkach życia, a słoń był zdrowy jak rydz, to się nie dziw - to tylko gra :)

Dnia 03.03.2014 o 11:11, Barnette napisał:

2. O co chodzi dokładnie z tym, niezadowoleniem? Widzę, że mam minus przez np. liczbę
miast czy obywateli, ale skąd mam wiedzieć czy przez to, że jest ich za mało czy za dużo?

Im większe miasto (dużo obywateli) tym bardziej są niezadowoleni. Stawiaj budynki dające zadowolenie (cyrki np.) lub inwestuj w odpowiednie doktryny polityczne.

Dnia 03.03.2014 o 11:11, Barnette napisał:

3. Jak dokładnie działają atomówki?

Atomówki bardzo szybko niszczą miasta, ale żeby takie miasto zdobyć, to i tak musisz wysłać na nie jakąą jednostkę walczącą w zwarciu.

Dnia 03.03.2014 o 11:11, Barnette napisał:

4. Ropa na wodzie - jak wydobywać?

Musisz mieć odpowiednie badania przeprowadzone (coś tam z platformą wiertniczą), zbudować i wysłać kuter, który postawi platformę na wodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.03.2014 o 12:04, Abi_Dalzim napisał:

Jeżeli czołg jechał na resztkach życia, a słoń był zdrowy jak rydz, to się nie dziw -
to tylko gra :)

Czołg na resztkach życia, bo wcześniej został rozdeptany przez słonie?
Dla mnie to nie argument xD

Dnia 03.03.2014 o 12:04, Abi_Dalzim napisał:

Atomówki bardzo szybko niszczą miasta, ale żeby takie miasto zdobyć, to i tak musisz
wysłać na nie jaką jednostkę walczącą w zwarciu.

Przeczytałem też, że można niszczyć jednak tylko pociskami atomowymi i tylko miasta nie będące stolicami ani wolnymi miastami. W innym przypadku trzeba przejmować :/

A ogólnie dzięki za odpowiedź :)

Dojrzałem manuala wyżej w poście to sobie doczytałem resztę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.03.2014 o 11:11, Barnette napisał:

1. Jeden czołg vs słonie - czołg przegrywa. No ja rozumiem, że cywilizacja, która jest
w tyle ma mieć jakieś szanse, ale nie przesadzajmy. Taki słoń albo powinien uciekać albo
zadawać minimalne obrażenia lub wcale, bo niby jak? To samo tyczy się bombowców vs łucznicy
(po każdym ataku mimo wszystko -1 dla bombowca).


Ba, a co powiesz na gatling guny nie wygrywające przeciwko zbrojnym przeciwnika od razu? Nie ma to jak powolny chód zakutych rycerzy na pozycje bojowe karabinów maszynowych...
System walki i dyplomacji w grze jest skrajnie niedopracowany, a i tak to najlepsza gra jaka jest z gatunku turówek (niektózy twierdzą, że CIV to własny gatunek gier ma).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwanie po Civ nie wiadomo jakiego realizmu jest trochę niezasadne. Od tego są inne gry, głównie taktyczne. Civ zawsze stawiała przede wszystkim na dobrą zabawę - porażki czołgów w starciu z rydwanami mają miejsce już pierwszej części. Trzeba po prostu wziąć pod uwagę, że wycieńczonymi jednostkami nie sposób osiągać sukcesy. Zawsze trzeba mieć jakieś odwody. Moim zdaniem najlepszą zmianą w systemie walki w Civ V była likwidacja stosów śmierci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gram Korea i wybrałem swobody jako ideologię prowadzącą łatwo do zwycięstwa naukowego, ale populacja chce ładu. Da się ich jakoś zmusić do zmiany decyzji, czy gra wybrała losowo logikę tego i nic nie da się zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.03.2014 o 20:56, Boguslav4 napisał:

Gram Korea i wybrałem swobody jako ideologię prowadzącą łatwo do zwycięstwa naukowego,
ale populacja chce ładu. Da się ich jakoś zmusić do zmiany decyzji, czy gra wybrała losowo
logikę tego i nic nie da się zrobic?


zostałeś zdominowany kulturalnie przez kogoś z ładem i teraz masz zamieszki

albo szybko zainwestujesz w kulturę albo będziesz miał rewolucję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować