Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Sony wyśmiewa w reklamie Natala i Wiiloty

52 postów w tym temacie

Dnia 18.03.2010 o 13:31, user1234 napisał:

Nie przestaną. Ale zakładając, że będą chcieli na Natala wydać grę bardziej skomplikowaną
niż łapanie czerwonej piłki, będą potrzebować jakiś przycisków także dla Natala

A używanie pada podczas gry to jest zakazane? A i po co przyciski jeśli można wykonywać tą czynność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> A używanie pada podczas gry to jest zakazane? A i po co przyciski jeśli można wykonywać tą czynność?

Sorry, ale pad kompletnie kłóci się z koncepcją sterowania Natala. Przede wszystkim jest zaprojektowany do trzymania w dwóch rękach - jak to pogodzić ze sterowaniem ruchem?

Co do sterowania czynnością to na przykład w strzelance sprawdzałoby się to przy rzucaniu granatu, chowaniu się za przeszkodą itp, ale już nie do naciskania spustu - no chyba, że Natal będzie na tyle czuły by w 100% przypadków wykryć czy palec ręki jest zgięty czy wyprostowany - co nie wydaje się realne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2010 o 13:52, user1234 napisał:

Sorry, ale pad kompletnie kłóci się z koncepcją sterowania Natala. Przede wszystkim jest
zaprojektowany do trzymania w dwóch rękach - jak to pogodzić ze sterowaniem ruchem?


Ale nikt nie powiedział, że Natal ma być używany tylko do gry "ciałem". Przecież można sobie będzie pomagać np. rzuceniem granatu zamiast przyciskaniem na padzie.

Dnia 18.03.2010 o 13:52, user1234 napisał:

Co do sterowania czynnością to na przykład w strzelance sprawdzałoby się to przy rzucaniu
granatu, chowaniu się za przeszkodą itp, ale już nie do naciskania spustu - no chyba,
że Natal będzie na tyle czuły by w 100% przypadków wykryć czy palec ręki jest zgięty
czy wyprostowany - co nie wydaje się realne.


http://www.youtube.com/watch?v=N9uCiOYacAk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezu ludzie... Powtórzę to, co niedawno napisałem, bo mam dość czytania komentarzy fanboyów typu: "Sony ściąga od Nintendo"


PLAYSTATION MOVE TO KONTYNUACJA PROJEKTU Z 2004 ROKU (EyeToy), CZYLI SPRZED CZASU PREMIERY Wii. SONY BYŁO PIERWSZĄ FIRMĄ UDOSTĘPNIAJĄCĄ KONTROLERY RUCHU DO SWOJEJ KONSOLI... ehhh...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2010 o 14:09, Andurril napisał:

PLAYSTATION MOVE TO KONTYNUACJA PROJEKTU Z 2004 ROKU (EyeToy), CZYLI SPRZED
CZASU PREMIERY Wii. SONY BYŁO PIERWSZĄ FIRMĄ UDOSTĘPNIAJĄCĄ KONTROLERY RUCHU DO
SWOJEJ KONSOLI
... ehhh...

A zobacz jeśli możesz kiedy zaprezentowany został projekt "rvolution". Również o tym pisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> http://www.youtube.com/watch?v=N9uCiOYacAk

Strzelania (naciskania spustu) brak. Poza tym gość musi wykonać jakieś trzy próby, żeby wykonać jakąkolwiek czynność. I jeszcze to opóźnienie pomiędzy gestem i akcją na ekranie - nie wróży to dobrze grom akcji.
Szkoda - fajnie byłoby sobie pograć na przykład w Mass Effect 2 ze sterowaniem gestami - ale walki w takiej wersji sobie nie wyobrażam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2010 o 14:12, Xjumpaytech napisał:

> PLAYSTATION MOVE TO KONTYNUACJA PROJEKTU Z 2004 ROKU (EyeToy), CZYLI
SPRZED
> CZASU PREMIERY Wii. SONY BYŁO PIERWSZĄ FIRMĄ UDOSTĘPNIAJĄCĄ KONTROLERY RUCHU
DO
> SWOJEJ KONSOLI
... ehhh...
A zobacz jeśli możesz kiedy zaprezentowany został projekt "rvolution". Również o tym
pisałem.



Przepraszam, poprawka - z 2003 roku. PR Revolution został POKAZANY światu w 2004, a Eyetoy BYŁ już w 2003.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2010 o 14:13, user1234 napisał:

Strzelania (naciskania spustu) brak. Poza tym gość musi wykonać jakieś trzy próby, żeby
wykonać jakąkolwiek czynność. I jeszcze to opóźnienie pomiędzy gestem i akcją na ekranie
- nie wróży to dobrze grom akcji.
Szkoda - fajnie byłoby sobie pograć na przykład w Mass Effect 2 ze sterowaniem gestami
- ale walki w takiej wersji sobie nie wyobrażam.

1. Nie wiadomo z kiedy jest ten filmik. Najprawdopodobniej są to pierwsze testy.
2. Żeby gra poprawnie działała musi być pisana pod Natala, a Half-Life taką grą raczej nie jest.
3. Nie wiem jakim cudem możesz oceniać opóźnienie jeśli wchodzą w to dwa czynniki wyżej + to, że filmik kręcony jest telefonem komórkowym i co chwilę obraz się przycina.
4. Co z tego, że nie strzela? Strzelanie masz w geometry wars czy jakoś tam, ale wtedy jest to przystosowane tylko do tej gry. Tutaj masz pokazane, że przyciski nie są potrzebne.
5. Nie wiadomo jaki projektor jest użyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2010 o 14:14, Andurril napisał:

Przepraszam, poprawka - z 2003 roku. PR Revolution został POKAZANY światu w 2004, a Eyetoy
BYŁ już w 2003.

EyeToy miał wtedy gry, które ledwo co działały, a Wii już miało to co teraz chce wydać Sony, więc nie rozśmieszaj mnie. Jeśli jest to rozwinięcie pomysłu ET przez Sony to dlaczego nie zrobili tego na PS2 tylko dopiero na PS3, gdy Wii już od dawna świętuje sukces?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2010 o 14:14, Andurril napisał:

Przepraszam, poprawka - z 2003 roku. PR Revolution został POKAZANY światu w 2004, a Eyetoy
BYŁ już w 2003.


"The console was conceived in 2001, as the Nintendo GameCube was first seeing release. According to an interview with Nintendo''s game designer Shigeru Miyamoto, the concept involved focusing on a new form of player interaction. "The consensus was that power isn''t everything for a console. Too many powerful consoles can''t coexist. It''s like having only ferocious dinosaurs. They might fight and hasten their own extinction.""
O Wii.

Nie lubię powoływać się na wikipedię, ale nie chce mi się szukać teraz bardziej wiarygodnego źródła.

Jednym słowem:
Spadaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2010 o 14:13, user1234 napisał:

Strzelania (naciskania spustu) brak. Poza tym gość musi wykonać jakieś trzy próby, żeby
wykonać jakąkolwiek czynność. I jeszcze to opóźnienie pomiędzy gestem i akcją na ekranie
- nie wróży to dobrze grom akcji.


Wyobraź sobie sterowanie postacią padem, a sterowanie drużyną gestami - typu ''idźcie tam'', ''zostańcie na miejscu'', ''dwóch ma wejść przez drzwi''. Myślę, że byłoby to bardzo ciekawym rozwiązaniem w shooterach taktycznych. I wciąż możliwe do zastąpienia poprzez komendy wydawane padem, więc kolejny plus - w grę grać będą mogli również ludzie bez Natala.
Moim zdaniem Natal ma olbrzymie możliwości, niekoniecznie żeby zrewolucjonizować produkcje hardkorowe, ale na pewno uprzyjemnić i ''urealnić'' rozgrywkę.

Poza tym jestem naprawdę ciekaw, jak będą wyglądały strategie przygotowane pod ten system :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> 4. Co z tego, że nie strzela? Strzelanie masz w geometry wars czy jakoś tam, ale wtedy jest to przystosowane > tylko do tej gry. Tutaj masz pokazane, że przyciski nie są potrzebne.

Czyli w Half Life 2, z którego jest ten filmik, strzelanie nie jest do niczego potrzebne? Ja musiałem w takim razie grać w jakąś inną wersje tej gry.

Czepiam się tego nieszczęsnego strzelania dlatego, że jest ono kluczowe w większości gier akcji (i nie tylko - we współczesnych RPG-ach też - na przykład Mass Effect 2).
Fakt, że gest drzwi czy przesuwający dźwignie nie będzie rozpoznawany prawidłowo w 100% przypadków nie jest problemem uniemożliwiającym grę (choć denerwującym - patrz wiele gier na WII).
Natomiast nieprecyzyjne rozpoznawanie strzału jest problemem - strzał musi być zarejestrowany za każdym razem i bez opóźnienia - inaczej gra jest kompletnie niegrywalna. Moim zdaniem odpowiedniej precyzji nie da się tutaj uzyskać gestami - potrzebne są przyciski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2010 o 14:22, Furr napisał:

"The console was conceived in 2001, as the Nintendo GameCube was first seeing release.
According to an interview with Nintendo''s game designer Shigeru Miyamoto, the concept
involved focusing on a new form of player interaction. "The consensus was that power
isn''t everything for a console. Too many powerful consoles can''t coexist. It''s like
having only ferocious dinosaurs. They might fight and hasten their own extinction.""

Wybacz ale Twój argument jest śmieszny. Konsolę pokazali w 2004, a prototyp kontrolera w 2005. I to, że mówią, że myśleli o tym nawet w 1890 roku nic nie zmienia. Istotne jest kiedy je pokazali. Bez względu jak będziesz zaklinał rzeczywistość pierwsze sterowanie ruchem w konsolach wprowadziło SONY (a kto wie kiedy o tym pomyśleli, może od razu po wyjściu PSX?). Kropka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować