Zaloguj się, aby obserwować  
Budo

Morrowind - pytania, przemyślenia - temat ogólny

14067 postów w tym temacie

Mam postać na jakoś 32lvl i punkt do szczęścia przy awansie dodałem sobie ledwie kilka razy. W mojej opinii nie ma ono aż takiego wielkiego wpływu na rozgrywkę żeby się nim interesować na poważnie. Są bardziej niezbędne współczynniki w które warto zainwestować, zwłaszcza na początku gdy gra potrafi być wymagająca, bo później to bohater idzie do przodu jak czołg i praktycznie nic nie jest w stanie go zatrzymać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ;)
Mam taki problem, otóż pobrałem sobie do Morka mod Overhaul, który niestety nie chce u mnie działać. Gdy wypakuję pliki, jak nakazuje instrukcja do katalogu głównego z plikiem .ini, pojawiają się komunikaty o tym, że instalowałem w złym miejscu i mam się upewnić, czy jest tam właśnie Morrowind.ini.. A poza tym, jest drugi o tym, żeby Morka spatchować do wersji 1.6.1820. Gdy instaluję ten patch, wyskakuje mi błąd o treści "Old file not found. However, a file of the same name was found. No update since file contents does not match". Pomoże ktoś? Z góry dzięki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2012 o 17:32, Ezio napisał:

...


Jeżeli masz problem z odpowiednim wypakowaniem plików, to ściągnij wersję moda z instalatorem. Jest przy okazji o tyle sprytny, że sam konfiguruje mod w zależności od twojego sprzętu. Co do patcha, to z jakiej edycji Morrowinda masz instalkę? Może od razu jest odpowiednio spatchowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadam wesje 1.2.0722... Szczerze, to jak odróżnić wersję z instalatorem od tej bez? Wiem, że to może głupie pytanie, ale nigdzie nie pisze czy mod posiada instalator czy nie :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2012 o 18:57, Ezio napisał:

Posiadam wesje 1.2.0722... Szczerze, to jak odróżnić wersję z instalatorem od tej bez?
Wiem, że to może głupie pytanie, ale nigdzie nie pisze czy mod posiada instalator czy
nie :/


Jak sam zauważyłeś, Overhaul wymaga patcha 1.6. Ten patch można zainstalować tylko mając oba dodatki, również Overhaul ich wymaga. Z samą podstawką nie uruchomisz Overhaula. MGE też nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2012 o 18:57, Ezio napisał:

Wiem, że to może głupie pytanie, ale nigdzie nie pisze czy mod posiada instalator czy
nie :/


Ten z instalatorem posiada tylko jeden duży plik exe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.08.2012 o 14:45, Fimbulvinter napisał:

wykluczają się tylko gildie wojowników i złodziei

Nie wykluczają się - trzeba tylko podejść do nich w odpowiedni sposób. Jedynie dołączenie do Wielkiego Rodu z automatu wyklucza możliwość dołączenia do innego.

Dnia 15.08.2012 o 14:45, Fimbulvinter napisał:

Szczęścia ma subtelny wpływ na wszystko.

Każde 10pkt szczęścia daje nam wirtualną premię +1 do wszystkich umiejętności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas instalacji program nie chciał jej dokończyć, ponieważ mam albo no - cd crack (którego nie posiadam, mam wersję z clicka), 4 gb pathc lub exe Opt. Posiadam 4gb patch i exe Opt, ale nie instalowałem ich.. To dziwne, ale po prostu ciężko zainstalować to cholerstwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2012 o 13:11, Ezio napisał:

Podczas instalacji program nie chciał jej dokończyć, ponieważ mam albo no - cd crack
(którego nie posiadam, mam wersję z clicka), 4 gb pathc lub exe Opt. Posiadam 4gb patch
i exe Opt, ale nie instalowałem ich.. To dziwne, ale po prostu ciężko zainstalować to
cholerstwo.


Czy przypadkiem nie jest tam, że wersja z Clicka nie potrzebuje płyty do grania? Jeśli tak, to oznacza to modyfikację plik .exe gry, więc pewnie żadne fanowskie patche nie pójdą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2012 o 15:07, Ezio napisał:

No to sobie pograłem :) No cóż, chyba nic z tym więcej nie zrobię, dzięki za pomoc :)


Jezeli chcesz moge podeslac Ci exe z mojej aktualnej instalacji, albo sprobuj poszukac w necie oryginalnego exeka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2012 o 16:27, Noirr napisał:

Jezeli chcesz moge podeslac Ci exe z mojej aktualnej instalacji, albo sprobuj poszukac
w necie oryginalnego exeka.


Których i tak pewnie nie odpali, nie mając oryginalnej płyty. Na tej z Clicka jest zapewne inny układ katalogów, pliki Morrowina mogą być w jakimś folderze/instalatorze, i nici.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytań.

1. Jest jakiś większy sens uwalniania niewolników, czy jest to tylko nasza decyzja moralna i dobra wola? Znalazłem już kilka podziemi gdzie była zagroda z niewolnikami, po złamaniu zabezpieczeń mogłem zdjąć im kajdany (raz tylko brakowało mi klucza) i tyle, jedynym efektem jaki zauważyłem to wysoki wzrost ich nastawienia względem mnie. Są z tym związane jakieś questy itp.?

2. Czy czar rzucany ze zwoju zawsze się udaje, niezależnie od naszych umiejętności w danej dziedzinie? Bo rzucałem czar chwytania dusz ze zwoju, następnie zabijałem przeciwnika i nie udało mi się złapać duszy...

3. Gdzie jest do nabycia jakaś tania nieruchomość? Chodzi mi głównie o możliwość składowania gratów, jako, że z ostatniej wyprawy do tego grobowca Urshilaku wróciłem z wieloma bardzo cennymi itemami i teraz balansuje na granicy przeciążenia, a nie chcę póki co nic z tych łupów sprzedawać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2012 o 13:42, Wszystkozajete napisał:

1. [ciach]

Kiedy uwolnisz chyba dwudziestu niewolników, zdradzą Ci oni hasło do organizacji "Dwie lampy". Dzięki temu masz dostęp (jak dobrze pamiętam) do dwóch questów.

Dnia 01.09.2012 o 13:42, Wszystkozajete napisał:

2. [ciach]

W sumie już nie pamiętam jak to działało w Morrowindzie, ale może po prostu skończył się czas zaklęcia albo nie miałeś wystarczająco dużego klejnotu dusz?

Dnia 01.09.2012 o 13:42, Wszystkozajete napisał:

3. [ciach]

Osobiście w początkowej fazie gry zostawiałem wszystkie przedmioty których nie chciałem się pozbywać na podłodze u Caiusa Cosadesa w Balmorze, a w międzyczasie robiłem questy dla jednego z wielkich rodów aby zdobyć twierdzę. Osobiście polecam Telvannich, bo w podziemiach ich twierdzy można znaleźć ciało w którym można składować wszystkie graty (reszta pojemników ma limit pojemności). ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2012 o 13:42, Wszystkozajete napisał:

2. Czy czar rzucany ze zwoju zawsze się udaje, niezależnie od naszych umiejętności w
danej dziedzinie?


Jak rzucasz czar ze zwoju to niskie umiejęności Twojej postaci nie mogą negatywnie wpłynąć na efekt. Udaje się to za każdym rzem.

Co do nieruchomości to Elminster już napisał jak to wygląda. Poza tym w Morrowinidzie cały swój łup na uparciucha możesz nawet składować na środku drogi, a i i tak nikt Ci nic nie ukradnie i nic samo nie wyparuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2012 o 14:01, Elminster napisał:

Kiedy uwolnisz chyba dwudziestu niewolników, zdradzą Ci oni hasło do organizacji "Dwie
lampy". Dzięki temu masz dostęp (jak dobrze pamiętam) do dwóch questów.


No to zawsze coś, ok. 10 już uwolniłem, ostatnio znalazłem zagrodę, gdzie było ich sporo, ale niestety nie miałem klucza (ten znaleziony przy ciele strażnika nie pasował).

Dnia 01.09.2012 o 14:01, Elminster napisał:

W sumie już nie pamiętam jak to działało w Morrowindzie, ale może po prostu skończył
się czas zaklęcia albo nie miałeś wystarczająco dużego klejnotu dusz?


Mam kilka średnich i jeden większy, a próbowałem złapać jakiegoś stwora dość powszechnie występującego i się nie udało (czar działał bodajże przez 60 sekund, więc na pewno zdążyłem). Później próbowałem złapać duszę szkieletu, to pamiętam, iż miałem jakąś informację, że muszę oznaczyć cel, lub coś podobnego.

Dnia 01.09.2012 o 14:01, Elminster napisał:

Osobiście w początkowej fazie gry zostawiałem wszystkie przedmioty których nie chciałem
się pozbywać na podłodze u Caiusa Cosadesa w Balmorze, a w międzyczasie robiłem questy
dla jednego z wielkich rodów aby zdobyć twierdzę. Osobiście polecam Telvannich, bo w
podziemiach ich twierdzy można znaleźć ciało w którym można składować wszystkie graty
(reszta pojemników ma limit pojemności). ;-)


Czyli tutaj nie ma domów na sprzedaż, jak w Oblivionie czy Skyrimie? Trzeba po prostu ukończyć questy dla któregoś z rodów by zdobyć jakieś lokum? Cóż czyli trzeba będzie robić tak jak napisałeś, a więc zostawiać itemy u Caiusa, bo to chyba najbardziej zaufana osoba w początkowej fazie gry. W sumie wydaje mi się, że jeśli wyrzucę gdzieś przedmiot, to powinien tam leżeć i nie zniknie (bo tak robiłem z dużą ilością składników alchemicznych, które składowałem na dachu jednego ze sklepów), ale bałbym się zostawić gdzieś tak po prostu miecz za 32 k złota ;p

A co do rodów to już dawno zapisałem się do Hlaalu, jako że najbardziej pasują do mojej postaci, nastawionej na skradanie się i walkę z ukrycia. Telvanni to typowi czarodzieje, a ja magią prawie zupełnie się nie zajmuje ;]

@dave03

Co do nieruchomości to Elminster już napisał jak to wygląda. Poza tym w Morrowinidzie cały swój łup na uparciucha możesz nawet składować na środku drogi, a i i tak nikt Ci nic nie ukradnie i nic samo nie wyparuje ;)

Czyli tak jak myślałem, ale jednak nie czułbym się komfortowo, wiedząc, że zostawiłem na środku drogi jakiś item za kilkadziesiąt tysięcy ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2012 o 14:20, Wszystkozajete napisał:

Czyli tutaj nie ma domów na sprzedaż, jak w Oblivionie czy Skyrimie?

Z tego co pamiętam to jest jak mówisz.

Dnia 01.09.2012 o 14:20, Wszystkozajete napisał:

Trzeba po prostu ukończyć questy dla któregoś z rodów by zdobyć jakieś lokum?

Tak. Albo zrobić misje dodatku "Przepowiednia" związane z budową koloni na Kruczej Skale. Po zakończeniu linii questów można tam dostać za darmo całkiem niezły domek. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2012 o 13:42, Wszystkozajete napisał:

2. Czy czar rzucany ze zwoju zawsze się udaje, niezależnie od naszych umiejętności w
danej dziedzinie? Bo rzucałem czar chwytania dusz ze zwoju, następnie zabijałem przeciwnika
i nie udało mi się złapać duszy...


Jaki zasięg ma ten zwój? Czarem/zwojem "na dotyk" trzeba właśnie "dotknąć" przeciwnika, "na cel" wystrzeliwuje magiczną kulę, która też musi trafić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2012 o 14:20, Wszystkozajete napisał:

...


Jezeli chcesz miec swoja wlasna chatke, to musisz dolaczyc do jednego z wielkich domow i osiagnac w nim odpowiednio wysoka range.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować