Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Torchlight - wyniki sprzedaży

42 postów w tym temacie

Dnia 17.05.2010 o 15:51, Pralkosuszarka napisał:

W żadnym wypadku nie umniejszam "sukcesu" JC II ;) Pokazuje to tylko że wszystko, jakie
by nie było, o ile jest dobrze promowane sprzeda się (zwłaszcza na konsolach!). Jak i
również to że niepromowana, tania ale za to dobra gra może rozejść się całkiem dobrze
(zwłaszcza na PC!).


Czy ja wiem, czy JC II było jakoś strasznie promowane? Szczerze, to po ogromnym niesmaku, wynikającym z absolutnej miernoty części pierwszej, z dwójką pewnie w ogóle bym się nie zapoznał, gdyby nie demo i dobry humor ;) Co do Torchlight - ok, niech to będzie kwestia dyskusyjna. Ty masz swoje zdanie, ja swoje i luz ;) A tak apropo to na Twoim miejscu zainwestowałbym w wersję ze Steama, z bardzo prozaicznego powodu - Torchlight to mody. Jak będzie z tymi modami przy Polskiej wersji? Nie wiadomo. Niemniej jest Polskie tłumaczenie do wersji ze Steama, zrobione przez fanów. Więc nic nie stracisz ;)

Dnia 17.05.2010 o 15:51, Pralkosuszarka napisał:

To miał być Twój browar więc Ty go pilnuj ;) Ja dostarczam schron.


Dobra. To gdzie i kiedy dostarczysz schron, żebym zdążył z browarami? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2010 o 15:35, aope napisał:

O Praleksuszarek :)

> Bambusek - true

No, ba i to jakie "true" ;>

Torchlight - data premiery: 27 października 2009
Just Cause 2 - data premiery - 23 marca 2010

Jak to dla Ciebie "true", to przepraszam, ale prawie pół miliona JC II na każdej z konsol
(czyli prawie milion na samych konsolach) w niecałe 2 miesiące, to jest sukces, zwłaszcza,
a takim okresie czasu (tyle hitów). Myśl ;)


500 tyś na konsolę w 2 miechy to sukces ? Z takim marketingiem ? Oni nawet nie osiągnęli progu zyskowności ;). Myśl :P. Milion na obie konsole to na prawdę cienki wynik, biorąc pod uwagę taki okres czasu. FAIL, można by rzec ;).

Torchlight osiągnął wynik 500 tyś na jedną platformę jako tytuł kompletnie nieznany, a to jest na prawdę COŚ.
Zdaje się, że inni także uznali to za wielki sukces, skoro gra będzie wydana w Polce i jej sprzedaż znowu podskoczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2010 o 16:00, palpatine napisał:

500 tyś na konsolę w 2 miechy to sukces ? Z takim marketingiem ?


Tzn. jakim marketingiem?

Dnia 17.05.2010 o 16:00, palpatine napisał:

Oni nawet nie osiągnęli progu zyskowności ;).


Źródło poproszę. Inaczej to Twoje wyssane z palca bzdury.

Dnia 17.05.2010 o 16:00, palpatine napisał:

Milion na obie konsole to na prawdę cienki wynik, biorąc
pod uwagę taki okres czasu. FAIL, można by rzec ;).


No ba, w półtora miesiąca, życzę każdemu deweloperowi takiego "faila" ;>

Dnia 17.05.2010 o 16:00, palpatine napisał:

Torchlight osiągnął wynik 500 tyś na jedną platformę jako tytuł kompletnie nieznany,
a to jest na prawdę COŚ.


Bla bla bla.

Dnia 17.05.2010 o 16:00, palpatine napisał:

Zdaje się, że inni także uznali to za wielki sukces, skoro gra będzie wydana w Polce
i jej sprzedaż znowu podskoczy.


Bo jest popularna? Więc warto ją wydać? Nawet te kilka ładnych miesięcy po premierze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak na niszową produkcję za szalenie niski budżet (ile mogą kosztować utarte schematy gierki robionej przez doświadczonych producentów?) zerową kampanię i sinle only + PRZEDE WSZYSTKIM łatwa do spiracenia gra na PC - to duży wynik. Nawet biorąc pod uwagę fakt, że lwia część została zakupiona przez Steam''a, D2D itp.

Polecam jeszcze w tej chwili kupić - 7.99 EUR, co daje jakieś 31 zl. Co prawda wersja pudełkowa zawiera dodatkowe zwierzątko i jakieś śmieszne google, niemniej jednak opłaca się teraz bardziej wziąść w usłudze Steam (osiągnięcia, integracja, Steam Cloud) niż płacić później jakieś 70 zl.

Polecam gierkę. Dla takich gier trzyma się nadal PC. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem, że ta gra to już przeszłość o_O trochę godzin gry, rozczarowanie na koniec i brak multi. Jeszcze ta cena..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od dawna jest autorskie spolszczenie do tej gry, a wiekszosc chetnych Polakow ma juz ja z promocji na Steam i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Torchlight w trwającej właśnie promocji na Steam kosztuje jakieś 30zł - brać, nie czekać. Już dawno kupiłem tą grę i oceniam ją 9/10. (btw spolszczenie można znaleźć w necie, jak komuś bardzo przeszkadza angielski).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2010 o 16:00, palpatine napisał:

500 tyś na konsolę w 2 miechy to sukces ? Z takim marketingiem ? Oni nawet nie osiągnęli
progu zyskowności ;).


http://www.avalanchestudios.se/start/10-04-29/Avalanche_Studios_are_looking_for_a_Senior_Producer.aspx
Przeczytaj to z linka i weź się schowaj ze swoim filozofowaniem i wyssanymi z palca "informacjami" :) No, chyba, że masz jakies źródło potwierdzające twoje "rewelacje" ;>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominaj o kosztach produkcji. Z tego co kiedyś czytałem Torchlight nie pochłonął horrendalnych sum (jakieś 1mln $ o ile dobrze pamiętam), co w porównaniu z JC2 i jego kosztami jest dobrym wynikiem. Szczególnie, że podział idzie na 14 osób, które grę tworzyły, a nie na całą masę jaka była zatrudniona przy JC2 i koszty promocji. Z punktu widzenia koszty/przychody Torchlight jest sukcesem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2010 o 15:27, aope napisał:

Zaczyna się :) Musisz mieć naprawdę spore kompleksy - czy ktokolwiek tutaj mówił coś
o konsoli?


Cóż, to nie ja ostatnio chwytam się każdej okazji, żeby pokazać jak to konsole rox, PC suxx :> I skoro pół miliona Torchlight to kiepski wynik według Ciebie to jak skomentujesz 50 tysięcy Sup Com 2 na X0? ;] Fakt jest taki - sprzedała się gra nieznana, bez kampanii marketingowej, małego studia. Gra wydana tylko na ponoć zdychającej platformie i nie mająca żadnych zabezpieczeń. A dla Ciebie to nadal kiepski wynik. To ciekawe jakiego oczekiwałeś. Skoro Runic podali wyniki sprzedaży to widać wyszli na swoim i są zadowoleni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem w demko, nawet niezła gra. Panienka z rusznicą po prostu wymiata :D Miażdży wszystko na swej drodze i mięśniak z toporzyskiem się nie umywa do niej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam przyczyniłem się do takiego wyniku, kupując Torchlight na Steamie za 3,99. Fajna gra, chociaż pograłbym chętnie w multi :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2010 o 15:04, aope napisał:

Warto zaznaczyć, że te 500 000 egz. obejmuje zarówno sprzedaż pudełkową jak i cyfrową.
Wynik moim zdaniem bardzo kiepski, nawet jak na nową markę i brak kampanii reklamowej.
Szkoda, zwłaszcza, że gra jest naprawdę dobra, działa nawet na netbookach i zachęca niską
ceną.


Wynik bardzo dobry, właśnie ze względów które podałeś.
Niestety ludzie bez reklam i bez zachęty nie kupują zbyt wielu rzeczy.

Popatrz na MW2 - gra przeciętna, ale znana marka i olbrzymia kampania reklamowa - miliony ludzi łykało tytuł jak młode pelikany ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2010 o 18:15, zawcia napisał:

Popatrz na MW2 - gra przeciętna, ale znana marka i olbrzymia kampania reklamowa - miliony
ludzi łykało tytuł jak młode pelikany ;)

Przeciętna może dla Ciebie, dla mnie jest świetna. No, ale z reklamą prawda - było jej dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2010 o 17:44, Bambusek napisał:

> Zaczyna się :) Musisz mieć naprawdę spore kompleksy - czy ktokolwiek tutaj mówił
coś
> o konsoli?

Cóż, to nie ja ostatnio chwytam się każdej okazji, żeby pokazać jak to konsole rox, PC
suxx :> I skoro pół miliona Torchlight to kiepski wynik według Ciebie to jak skomentujesz
50 tysięcy Sup Com 2 na X0? ;] Fakt jest taki - sprzedała się gra nieznana, bez kampanii
marketingowej, małego studia. Gra wydana tylko na ponoć zdychającej platformie i nie
mająca żadnych zabezpieczeń. A dla Ciebie to nadal kiepski wynik. To ciekawe jakiego
oczekiwałeś. Skoro Runic podali wyniki sprzedaży to widać wyszli na swoim i są zadowoleni.



podałeś taką gre, która jest słaba ( 1 SC był dobry, 2 porażka maksymalna ) i taki potencjalny ludź czytający recenzje supreme''a widzi jak go ocenia redakcja i po prostu gry nie kupi. porównujesz do byle jakiego tytułu ... torchlight miał na starcie dobre recenzje a H''n''S nigdy za mało dla PC :). brak słów normalnie xd

aope agree

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Warto zaznaczyć, że te 500 000 egz. obejmuje zarówno sprzedaż pudełkową jak i cyfrową.

Dnia 17.05.2010 o 15:04, aope napisał:

Wynik moim zdaniem bardzo kiepski, nawet jak na nową markę i brak kampanii reklamowej.


Ja bym powiedział, że to dość przeciętny wynik, choć biorąc pod uwagę niskie koszta produkcji i fakt, że to budżetowka, to na pewno wyszli na swoje. Z drugiej strony - ta gra od początku byla dośc tania, wymagania ma niziutkie (co powinno znacznie poszerzyć grono odbiorców), reklama (wbrew temu co pisze newsman) również byla. Jasne twórcy nie mieli kasy na jakieś spoty i zrobienie kampanii na poziomie wielkich wydawców, ale marketing szeptany (nota bene - zabroniony i nieetyczny, ale nie badźmy upierdliwi) w internecie, na forach szedł aż miło :) Na każdym kroku podkreślano, że to gra byłych pracowników Blizzarda (znowu - newsman minął sie więc z prawdą) i że jest "och", "ach" i "świetna". Oczywiście nie neguje tej świetnosci, ale czytajac niektore posty mialem wrażenie że czytam oświadczenia speców od PR :) Nikt nie omieszkał wspomniec że to solidny klon Diablo i wobec kompletnej nędzy jeśli chodzi o porządne h&s na PC warto po niego sięgnąć. Swoją drogą - tutaj wychodzi wielkość Blizzarda: od czasu premiery Diablo 2 (prawie dziesięć lat temu), nikt nawet nie zblizył się do poziomu gry Zamieci (no moze jeszcze Dungeon Siege był fajny, ale do Diablo 2 i tak mu daleko).

Coż, w sumie te 500k to nie jest zły wynik, ale jak się porowna do innych "budżetówek" to już tak świetnie nie jest. Do takiego FarmVille nie ma startu ;-)

@Bambusek,

Przykłady wybierasz cholernie wybiórczo i w zasadzie nie bardzo wiadomo po co ? Jeśli chodzi Ci o to, żeby udowodnić że rts-y na konsole schodzą słabo... to wybacz, ale "te drzwi już dawno są otwarte". Wszyscy to doskonale wiedzą - 50K SC2 nikogo nie dziwi: pecetowy port gry, której pierwsza część też na X360 furory nie zrobiła. Sorry - nie ta marka, nie ten gatunek, nie ta platforma i nie ten kontroler ;-) (choc takie Halo Wars zeszło rewelacyjnie, no ale ta gra była od podstaw robiona pod pada, oparta na znanej i lubianej na klocku marce i robiona przez utytułowanego dewelopera - Ensamble Studios). Wiesz, tak to mozna piłeczkę odbijać w nieskończoność - to tak jakbym ja się naigrywał jak to na PC słabo schodzą sportówki, bijatyki czy jRPG. Tylko pytam - po co ? Komentujemy te 500k Torchlight - gry wydanej tylko na PC. Dla jednego jest to rewelacyjna sprzedaż, dla drugiego marna sprzedaż. Dla mnie jest przeciętnie, choć pewnie jeszcze trochę egzemplarzy zejdzie , zwłaszcza jak się trafi promocja na Steamie. BTW - gra ma DRM, bo tym w końcu jest wymóg aktywacji przez twor Valve.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fantastyczna wiadomość :-).Demo baardzo mi się podobało,więc czekam z niecierpliwością.Ale ta wiadomość ma też i swoją ciemną stronę,dzień wcześniej wychodzi Blur.I w takiej sytuacji będzie musiała troszkę poczekać na swoją kolej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2010 o 19:34, Lordpilot napisał:

od czasu premiery Diablo 2 (prawie dziesięć lat temu), nikt nawet
nie zblizył się do poziomu gry Zamieci (no moze jeszcze Dungeon Siege był fajny, ale
do Diablo 2 i tak mu daleko).


Dodałbym Titan Quest. :)
A twórcy kampanii moda Lilith do ww. gry daje ukłony.

Aczkolwiek jeszcze całego Torchlighta nie zaliczyłem (jestem gdzieś na ok. 30 levelu podziemia), ale klimacik ma.
Oczywiście polecam grę ulepszyć modami, bo wtedy gra zyskuje na jakości i grywalności. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować