Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Xbox 360 - naprawa gwarancyjna a sprawa polska

71 postów w tym temacie

Gdy to przeczytałem byłem bardzo zdziwiony. Myślałem że to będzie coś w stylu "sorki ale dupa i teraz zjadę Microsoft i ups po całości", a tutaj pozytywna opinia nt. ups, Microsoft:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam konsolę ze Szkocji, co prawda był problem z gwarancją - Angielska gwarancja jest na 2 lata, ale po 5 dniach zadzwonili do mnie i mówią że System przyznał mi 3 lata gwarancji. Pozytywne zaskoczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że autor artykułu zupełnie nie orientuje się w tym jak działają firmy kurierskie. Śmieszne jest spodziewać się, że odległość do serwisu (Frankfurt) wydłuży cały proces aż do miesiąca. Zwykłą pocztą i owszem, ale UPS dociera bardzo szybko prawie wszędzie w Europie i Microsoft nie ma w tym żadnej zasługi.

Druga sprawa - narzekanie, że się nie ma drukarki. Przecież wystarczy zadzwonić do kuriera i poprosić aby sami wydrukowali list przewozowy. Już tak robiłem i wiem, że działa to bez problemu. Jak dobrze pamiętam to o takiej możliwości jest nawet informacja na ich stronie internetowej, trzeba tylko poszukać. Człowiek z infolinii był chyba nowy.

A co do moich doświadczeń z serwisem xboxa - moją konsolę naprawiali jakiś tydzień. Zepsuła się na pół roku przed końcem wydłużonej gwarancji na RoD (gwarancja na pozostałe awarie chyba już wtedy wygasła).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka rzeczy: nie kod paskowy a kreskowy, dodatkowo w czasach rozwiniętej obsługi klienta przesyłka, która kurierem (KURIER !!!) jedzie do Frankfurtu nie ma prawa być później niż 24godziny od wysłania... firmy kurierskie są poważne. Poza tym w czasach globalizacji gospodarki i rozwiniętej logistyki postępowanie jakie miało miejsce w przypadku wysłania konsoli (i odesłania jej) do naprawy jest najnormalniejszą w świecie rzeczą.
Może się czepiam ale na mnie to wrażenia nie zrobiło. A co do serisu, że niby markowy to super - ściema, poprostu trafili sumienni ludzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja już jednego RRoD''a przeżyłem i naprawdę muszę pochwalić Microsoft za świetne podejście do klienta. :) Zgłosiłem konsolkę do naprawy. Na drugi dzień (!) przyjechał kurier i zabrał konsolę (jeżeli oddajecie Xboksa do serwisu, spakujcie samą konsolę, bez dysku i okablowania). W moim przypadku naprawa też poszła bardzo szybko i po 10 dniach miałem konsolę z powrotem. ;) Okazuje się, że RRoD to wcale nie takie traumatyczne przeżycie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.05.2010 o 20:54, Marekku napisał:

A co do serisu, że niby markowy
to super - ściema, poprostu trafili sumienni ludzie.


Hmm... Więc musiałem trafić na tych samych sumiennych ludzi co autor tekstu, bo wrażenia mam bardzo pozytywne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I u mnie wszystko przebiegło sprawnie:) Czekałem bodajże 11 dni, nowa konsola, nowszy model Jasper trafił na moje biurko;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mialem xboxa elite nie padł, mam teraz ps3 nie padł wiec na szczeście u mnie wszystko bez awarii nawet psp chodzi idealnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście doświadczyłem awarii czarnulki gdzieś w lipcu 2009. Padł blu-ray, a najgorsze było to, iż gwarancja skończyła się 8 dni przed tym wydarzeniem. Dla pewności telefony do Sony i nagle zaskocznie, bo do 14 dni po gwar. bez problemu przyjmują zgłoszenia o naprawę w ramach gwar. Dostałem namiary na firmę kurierską i wszystkie dane potrzebne do nadania paczki. Około 1,5 tyg po wysłaniu, nowa konsola wróciła do mnie.

P.S. Ogromnie miłym zaskoczeniem dla mnie był fakt, że wysłałem wersje 40 gb a dostałem 80 gb :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może z innej beczki, ale Lenovo bajecznie szybko rozpatruje reklamacje. Przestał mi działać wifi w laptopie, po niecałym tygodniu miałem komputer z powrotem działający w domu, oczywiście door-to-door. Seagate też nieźle rozpatruje reklamacje, ponad trzyletni dysk padł, ale wysyłają inny egzemplarz (właśnie na niego czekam, na dniach ma być u mnie). Co do tego dysku, to firma, która mi go sprzedała splajtowała, ale Seagate nie robił najmniejszych problemów, od razu powiedzieli, że wymienią.
Za to nie liczcie na super obsługę u Samsunga. Nawalił mi roczny aparat fotograficzny, ale że gdzieś mi się zapodział paragon, to już nie naprawili :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.05.2010 o 23:30, PinKee napisał:

Może z innej beczki, ale Lenovo bajecznie szybko rozpatruje reklamacje. Przestał mi działać
wifi w laptopie, po niecałym tygodniu miałem komputer z powrotem działający w domu, oczywiście
door-to-door. Seagate też nieźle rozpatruje reklamacje, ponad trzyletni dysk padł, ale
wysyłają inny egzemplarz (właśnie na niego czekam, na dniach ma być u mnie). Co do tego
dysku, to firma, która mi go sprzedała splajtowała, ale Seagate nie robił najmniejszych
problemów, od razu powiedzieli, że wymienią.
Za to nie liczcie na super obsługę u Samsunga. Nawalił mi roczny aparat fotograficzny,
ale że gdzieś mi się zapodział paragon, to już nie naprawili :/


Co do seagatea to prawie zawsze wymieniają bo taniej im wychodzi przetopić ;] pracuje w sklepie/serwisie komputerowym i raz tylko wrócił naprawiony, a była to 7200.11 więc się napociliśmy dobrze żeby ją sprzedać ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rok temu doświadczyłem podobnej "przygody" co autor tekstu.W moim przypadku cała sprawa od awarii do powrotu konsoli z Frankfurtu zamknęła się w 8 dniach, więc jeszcze lepiej niż w opisywanym przypadku.Dodatkowo cała procedura zamawiania kuriera załatwiona była przez Micro.Co by nie powiedzieć pełen profesjonalizm.Szkoda, że z odpornością na awarie nie jest już tak różowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To was zawstydzę moje drogie panie i nie panie.
Mam klocka 3 chyba 4 lata ani razu nic zero nul znaczy po ludzku od kiedy go kupiłem zero dziwnych przygód.
Co właściwie mnie martwi " jak nie wtedy to już nie długo" generalnie jak sie zrypie to nowy se załatwię ;]
Po gwarancji to już dawno a i dysk 60 jakoś już mało ;]


takto dwa mankamenty są ino gry drogie ale to był problem na początku (jedna giera na miech dwa taki system rule :) secundo głośny napęd i dziwne czytanie divixow ^^ znaczy jak cień ko na grasz to napisy nie sa czytane i generalnie tyle ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.05.2010 o 17:49, ShaunHastings napisał:

Hm, a co z dyskiem twardym? Zatrzymać(mogą go też wymienić) cz raczej wysłać z konsolą(pełny
produkt)?


w informacji, którą wysyłają mailem jest napisane, że wszystkie akcesoria sobie zostawiasz. wysyła się tylko "gołą" konsolę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.05.2010 o 17:52, Lordpilot napisał:

ps. Powinieneś wspomnieć, że zepsutego klocka zalecają zapakować w jakiś niefirmowy karton
- zabrakło mi tego w tekście, a to jednak dość ważna informacja.


Hmmm. Widzisz właśnie po to wymieniamy się doświadczeniami, jako użytkownicy. W moim przypadku nie prosil o to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.05.2010 o 18:32, rocky88 napisał:

Po przeczytaniu artykułu mam 2 spostrzeżenia:
1) Nie rozumiem wychwalania procedury reklamacji. Przecież raczej powinno się zbesztać
Microsoft, że sprzedaje produkt wybitnie niedopracowany. Poziom awarii jest POWALAJĄCY.
2) Proponuję zrobić podobny test odnośnie PS3 i Sony. Może być trudno, bo osobiście nie
znam człowieka, któremu ten sprzęt by się popsuł (a kilku moich znajomych ma PS3), ale
może takiego znajdziecie. Oczywiście jak dobrze poszukacie.


Zgadzam się z Twoimi wnioskami, choć nie o to w tekście chodziło. Tak jak napisałem, nie znam oficjalnych danych o liczbie zepsutych X-ów, ale z opinii użytkowników (choćby w necie) wynika, że jest ich niemało. To oczywiscie poważny minus MS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.05.2010 o 19:38, igor8472 napisał:

A karta gwarancyjna, jakiś pargon etc. sprawdzali?


w moim przypadku (przypominam - przez internet) nic nie sprawdzali, bo jak podałem numer seryjny konsoli to się wyświetliło do kiedy jest gwarancja. Nie musiałem mieć fizycznego "papieru". To może jest jakaś sugestia dla tych co mają NA GWARANCJI, ale zgubili GWRANCJE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć bo przy kupowaniu używki na allegro gwar albo jej brak/data produkcji ma dla mnie decydujące znaczenie. Lepiej spać spokojnie :-).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja też posiadam konsole Xbox 360 :) niestety wystąpił jakiś błąd i nie widziałłem obrazu.. po prostu czarny... próbowałem róznymi kablami przy róznych telewizorach i nic. Zadzwoniłem do M$, sprawa bardzo fachowo załatwiona!!! Byłe pod wrażeniem.Odrazu po rozmowie zamówiłem kuriera(miałem drukarke, więc bez problemu wydrukowałem formularz). Wszystko extra i sprawnie cała akcja trwała około 9-10 dni.
W serwisie konsola była na przełomie Lutego i Marca ! i do tej pory wszystko EXTRA działa!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, pod tym względem MS naprawdę daje radę.
Też musiałem wysyłać moją konsolę w zeszłym roku. Też wszystko odbyło się błyskawicznie i bez problemów.

Jeśli chodzi o dyski - trzeba wymontować. U mnie niestety oprócz innych problemów padł również dysk, więc musiałem wysłać iksa razem z nim - wrócił cudzy, z zapisanymi cudzymi profilami, przekonwertowaną muzyką i ściągniętymi jakimiś arcade''owkami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować