Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ogrom dziennego wycieku ropy do Zatoki zobrazowany w edytorze Unreal Engine

26 postów w tym temacie

Grzegorz Bonter

Wyciek ropy do Zatoki Meksykańskiej to ogromny problem. Nie wiadomo, ile jeszcze BP zajmie opanowanie sytuacji, ale warto uzmysłowić sobie, jaki rozmiar ma ten wypadek. Z pomocą przychodzi... Unreal Engine.

Przeczytaj cały tekst "Ogrom dziennego wycieku ropy do Zatoki zobrazowany w edytorze Unreal Engine" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajny jest komentarz autora:
Actually the video is a physics simulation done just for fun. Bloggers made up a connection to BP on their own.
XD

A filmiki faktycznie dobrze, tzn. dosadnie ilustrują ilość ropy która dostaje się do wód zatoki.

@Down

Po co?... Wystarczą te dwa, a pokazane sa dla zobrazowania ilości, to wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dobra, ale te filmik z założenia nic nie mają do czynienia z tą katastrofą.
Skoro wrzuciliście ten news, to dlaczego nie daliście podobnych filmów z HL2 czy Crysisa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Dobra, dobra, ale te filmik z założenia nic nie mają do czynienia z tą katastrofą.
>Skoro wrzuciliście ten news, to dlaczego nie daliście podobnych filmów z HL2 czy Crysisa?

Ale przecież swego czasu pojawił się chyba filmiki z górą pieniędzy w edytorze Crysisa (choć mogło to być na cdaction.pl, mam słabą pamięć :P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2010 o 12:19, Druid2 napisał:

Ciekawe na jakiej karcie uzyskali tak płynną symulację takiej ilości obiektów.

To prerendery. Wygenerowanie pierwszego trwało ponoć 3h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2010 o 17:59, hans_olo napisał:

Słabiutko. Ktoś nie uwzględnił siły Coriolisa.

No dziwne zeby plan prezentacji zapierdzielal wokol wlasnej osi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2010 o 18:38, kodi24 napisał:

> Słabiutko. Ktoś nie uwzględnił siły Coriolisa.

No dziwne zeby plan prezentacji zapierdzielal wokol wlasnej osi
;)

To wirowanie juz nie musi być widoczne (w krótkim odcinku czasu wirowania Ziemii też nie widać), ale równanie ruchu obiektów powinno zawierać ten składnik
Ustala się tylko jedną dodatkową stałą na początku programu i rozszerza się równanie dynamiki o dodatkową siłę. +10 minut do liczenia może.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem ,domyslam sie ;) Ale tu chodzilo o to, zeby sie to wszystko efektownie rozpieprzylo, kto by zauwazyl tam jakies odchylenia lecacych beczek ;D Przeciez to pic nie symulacja- ktora beczka zniesie ciezar tysiecy innych beczek, a tu na taki detal mieliby zwrocic uwage ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2010 o 19:05, kodi24 napisał:

Wiem ,domyslam sie ;) Ale tu chodzilo o to, zeby sie to wszystko efektownie rozpieprzylo,
kto by zauwazyl tam jakies odchylenia lecacych beczek ;D Przeciez to pic nie symulacja-
ktora beczka zniesie ciezar tysiecy innych beczek, a tu na taki detal mieliby zwrocic
uwage ;D

Stań sobie na puszce od coli jedną nogą - śmiało, nic się nie stanie. Tylko brak odchylenia Coriolisa mnie tutaj denerwuje ;] - no ale też z odchyleniem trudno byłoby taką wysoką wieżę zrobić ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna baryłka to 159l. 1000 baryłek - 159 000l. Tyle oficjalnie. Tragedia nad tragediami. Dziw, że jeszcze nie rzucili wszystkich sił do walki z tym. BP traci nie tylko w oczach ludzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stanalem 20 min. temu na puszce po piwie "Argus" i ta sie niestety zgniotla ;)) Wiem, ze mozna postawic Iveco na kilku szklankach do herbaty, ale tam mamy 49975 beczek opierajacych sie na 25 beczkach w podstawie, czyli liczac ok. 15 kg na beczke mamy ok. 30 ton nacisku na kazda u podstawy wiezy. To chyba wciaz calkiem sporo ;) Musialbym sie znac na metaloplastyce, zeby stwierdzic w jakich proporcjach traktowac ilosc/grubosc potrzebnego materialu wzgledem jego sprezystosci i odpornosci na odksztalcenia, czy cos w tym stylu ;D A co do sily Coriolisa, to gruchniecie z wysokosci moze 2km trwa za krotko, by odchyl byl znaczny, czy tam bardzo zauwazalny w chaosie spadajacych kostek ;)) Ciekawy temat zarzuciles, a naokolo ekologia ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować