Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Tydzień z Disciples III: Odrodzenie - dzień drugi

37 postów w tym temacie

Dnia 22.06.2010 o 19:00, IqbaI napisał:

Czy będzie hot seat?? Słyszałem jak i czytałem wiele wersji...

Jest. Nawet zaplanowaliśmy "battle report" (ze starcia Curtiss-Myszasty-ja) jako część tygodnia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W trakcie prac jest też tryb areny walki, czyli gracze wybierają armie i walczą, tak po prostu.

Jednostki takie jak w D2, ale mają nieco inne statystyki i zdolności. Jeśli jednak nie odpowiadają one komuś to łatwo można zrobić moda edytując pliki w notatniku. Ba, takie mody już nawet są ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam zastanawia, czy sama gra dobra, bo jedyna recenzja jaką znalazłem to 4/10, na jednym blogu ze sprawozdań z innych recenzji 2 razy 4/10 i raz 8/10- od wydania rosyjskiej wersji wiele poprawili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wersja, która wyszła w rosji parę miesięcy temu można spokojnie nazwać betą. W tej chwili większość bugów usunięto, poprawki zrobiono i dodano chociażby edytor i multi. Obecna wersja jest dużo lepsza od tej początkowej. Wystarczy powiedzieć, że jest to wersja 1.06 hotfix 4 bodajże, a każda 1.0x miała około 10 hotfixów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodatek z Hordami ma ukazać się na lato/jesień, III kwartał. Ma on również wprowadzić nieco zmian w mechanice i balansie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wolałem imperium z II, bo w II:
a)Wszystkie jednostki wsparcia są kobiece, a lubiłem podział: męski skupiony na jednym zadaniu i żeński bardziej ogólny
b)Jacyś wszyscy tacy mroczni, szczególną różnicę widać w łowcach.
c) Wszystkie jednostki są podobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2010 o 19:34, Qumi napisał:

Wersja, która wyszła w rosji parę miesięcy temu można spokojnie nazwać betą. W tej chwili
większość bugów usunięto, poprawki zrobiono i dodano chociażby edytor i multi. Obecna
wersja jest dużo lepsza od tej początkowej. Wystarczy powiedzieć, że jest to wersja 1.06
hotfix 4 bodajże, a każda 1.0x miała około 10 hotfixów.



Uh, nareszcie jakiś pokrzepiający głos, zobaczymy jak rodzime portale i prasa przyjmą D3.
Osobiście za brak Klanów daję -2 do każdej oceny xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2010 o 20:13, Virus32 napisał:

"Poznamy więc najwspanialszych rycerzy Newendaaru"
Mam ochotę kogoś zastrzelić...


Co jest nie trafiłeś nigdy na chochlika drukarskiego? Zmieniły ostatnio co prawda specjalizacje, ale nadal skutecznie utrudniają prace redakcyjne. I tak jesteśmy w lepszej sytuacji niż "tradycyjne" gazety, bo tam nie daje się strzelić poprawki po wydaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"zarówno w hierarchii wojskowej, jak i magowskiej" - to już chyba nie jest "chochlik", lecz poważny błąd.
A same drzewka są OK - cieszę się, że przynajmniej to zostało "klasyczne"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i wyglądają jak w DII, ale zrobili sporo bajzlu który totalnie miesza w grze, niszcząc balans.

U wojowników teoretycznie jest spokój, jedyna wybijająca się jednostka to Anioł - ruskie geniusze dały mu chory zasięg ruchu, mocny atak od powietrza i zdolność teleportacji. Ta ostatnia szczególnie łamie wszystkie normy, bo można ich błyskawicznie zrzucić obok zasięgowych jednostek wroga albo na te całe pola premiowe. I nie dają szans w mieście - jeżeli ktoś nie wie, to miasta nie dają już ani pancerza ani regeneracji życia, tylko opcję leczenia i wskrzeszania oraz inne pole bitwy. W samym zamyśle defensywne, bo ma wielką "dziurę" pośrodku, dlatego po jej bokach mogą przejść raptem dwie jednostki, co zachęcić ma chyba do blokowania ich i siania magami. No i tu jest problem z Aniołem, który po prostu robi "pyk" i już jest po stronie wroga.
Rycerze mają jakieś zdolności dające im w przyszłej turze więcej ruchu, ale nie miałem nigdy potrzeby tego używać, więc nie wiem co zaniża w zamian. Generalnie spokój. Tylko Święty został pokarany, bo zamiast mieć dwa ataki, posiada zdolność, która w następnej turze mu je zapewni. Kiedyś się kumulowało, teraz już nie, więc opłacalność minimalna, tyle co użyć zanim wróg przybiegnie. Z tego co wiem, działa to podobniej do dwóch ruchów, bo można wtedy użyć zdolności itp.
Inkwizycja działa na podwójnym ataku, ale to działa trochę inaczej, mianowicie jak każesz uderzyć wskazanego wroga, to on samodzielnie wykonuje dwa uderzenia. Sumarycznie zadają podobne obrażenia co jeden zwykły, a atrakcyjne miały być z racji dwóch szans pudła jak i trafienia krytycznego. Tyle, że po zajęciu pola premiowego i/lub doładowaniu statystyki zręczności (odpowiada za szansę trafienia krytycznego) staje się wyraźnie silniejszy niż alternatywy. O idiotycznym wyglądzie wykonywania dwóch ataków oburęczną bronią dzierżoną przez któregoś z Inkwizytorów można wspomnieć - Łowca jest jedynym w mojej opinii porządnym modelem w grze i jego stylowe dwa cięcia tym dziwnym czymś które nosi na rękach radują oczy.

O strzeleckich jednostkach dużo powiedzieć nie mogę, olałem tę gałązkę w czasie gry. Ważne jest to, że tak samo jak wszyscy łucznicy w grze, mają dużo niższą inicjatywę niż w normalnych disach, więc atakują dosyć późno, do tego system umiejętności zabił Imperialnego zabójcę - mamy do wyboru atak lub użycie zdolności zatrucia, zamiast ataku z szansą na zatrucie jak kiedyś.

Magowie jak na standardy gry są dosyć normalni, problem jest z Władcą żywiołów - o ile u niego danie mu ataku a wezwania za zdolność dodatkową jakoś wygląda, to brak ograniczeń przyzywania sprawia, że można mieć żywiołaków ile się zechce, dosłownie zaklinować wroga między nimi i zabić bezstratnie.Do tego przywołańce mogą się materializować na dowolnym polu, dlatego też to jest w sumie najlepszy mag z jakim się spotkałem. Ale najlepszy negatywnie, bo po prostu zerowo zbalansowany.

Co do uzdrowicieli, to oprócz ujednolicenia płci, ta gałąź także padła ofiarą zasady "brak drugorzędnych efektów ataków". Odnoga lecząca całą drużynę może zdejmować negatywne statusy lub leczyć, ale z drugiej strony nie spotkałem się z sytuacją w której miałem nałożony na tyle negatywny status, żeby go musieć zdejmować. Co umie robić druga gałąź nie wiem, bo jej nie wykorzystywałem.

O Myzraelu dużo powiedzieć się nie da, strażnik jak strażnik, niewiele silniejszy od rózg, które są teraz tak chore, że to aż prosi się o poprawkę. Imperialna wygrywa walki na zasadzie takiej, jak Władca żywiołów - dosłownie bombarduje się pole bitwy Żywymi zbrojami, włącza zdolność regeneracji i jak główne zagrożenie minie, to można przystąpić do atakowania. Generalnie gdyby nie to, że grałem w wersję z bugiem uniemożliwiającym wrogim rózgom wzywanie jednostek (używały zdolności ale nic się nie działo) to wątpię, abym przez jakąkolwiek przeszedł.

Na zakończenie dodam, że jestem przeciwnikiem nazywania tej gry Disciplesem, z różnych powodów, ale opis wysmażyłem w 100% obiektywny, porównując jednostki poziomem siły do innych z D3 i ograniczając się z odnoszeniem ich do D2. Mam nadzieję, że komuś się ten post przyda, nawet jako jedynie wstępna informacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować