Domek

Forumowa Mafia

60875 postów w tym temacie

Aha, no to ja przxerpaszam za dzisiejsza absencje, ale juz glosowanie przesadzone wiec juz dla dopelnienia foramalnosci
**********
lincz->Keroth

+1

xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.11.2007 o 17:42, Kukowsky napisał:

Liczę na to, że dopisze się kilku dobrych graczy...

No to ja się dopisuję. :D Dawno w tym temacie się nie udzielałem, a że dostałem zaproszenie, to z chęcią zagram. :) I dobrze, że we wtorek zaczniemy - będę miał czas na odpoczynek po PGA. :P Chociaż ja i tak mam całkiem nieźle, bo sobie w domu teraz siedzę i nie będę musiał pociągiem jeździć. :D

MG - Demrenfaris

1. Kalkulator12
2. Szerszeń
3. Sam Fisher
4. Deto
5. Laska-z-Polski
6. Neban
7. Phelela
8. Glizda
9. mtobi
10.Spider88
11. Scorp2005
12. Kukowsky
13. skyler
14. Donki
15. Keroth
16. matiz123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolejna edycja zbliża się wielkimi krokami. Niestety ja jak już jakiś czas temu zapowiadałem - ostatni akapit w tym poście: http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=59&pid=36438 - na 99% w niej nie wystąpię. Prawdopodobnie będę w stanie zagrać w jednej, góra dwóch rozgrywkach dopiero w okolicach świąt Bożego Narodzenia, zaś później zamelduję się nie wcześniej niż w lutym już po sesji (hmmm... jak ten ''grafik'' jest łudząco podobny do zeszłorocznego, heh ;P). Zresztą zauważyłem, że sporo osób zgłosiło się już na listę do najbliższej edycji, także mało kto będzie za mną tęsknił ;] .

Chciałbym się odnieść właśnie do kolejnej edycji, która nie będzie tradycyjną grą w mafię, lecz jej szeroko rozumianą odmianą, czyli Ktulu. Wcześniej tego typu rozgrywka raz w historii tematu poświęconego FM już się odbyła - poprowadził ją wówczas Furrbacca. Mimo, że ostatnimi czasy Ktulu dość często praktykowane było na ircu trzeba pamiętać, że granie w nie na forum nieco się jednak różni. Widzę, że demrenfaris bardzo ambitnie podszedł do swojego ''miszczowania'' decydując się właśnie na prowadzenie Ktulu, jednak szczerze mówiąc podobnie jak Liqid mam pewne obawy, czy na pewno podoła zadaniu. Nie chcę go jednak od tego odwodzić, tylko w pewnym sensie mu pomóc. Dobrze by było, aby edycja została przeprowadzona jak najlepiej, dlatego też przytoczę pewne sprawy związane m.in. ze wspomnianą już edycją Furra.
Po pierwsze - ówczesny regulamin: http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=59&pid=28538. Nie wiem, czy demrenfaris już go czytał, w każdym razie warto zobaczyć, jak wówczas został zbudowany.
Po drugie komentarze z uwagami po tamtej edycji: http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=59&pid=28988, http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=59&pid=28991,
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=59&pid=28992,
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=59&pid=28994,
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=59&pid=29007. Nad niektórymi z nich można by się zastanowić i ewentualnie wprowadzić do najbliższej rozgrywki.
Po trzecie zaś wstępny regulamin sporządzony przez demrenfarisa tuż po zakończeniu ostatniej edycji: http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=59&pid=37007. Chciałbym tutaj zwrócić uwagę na punkt trzeci, w którym nie wszystko do końca mnie przekonuje:
1) Głosujemy do 21:30. Noc trwa do 22:00 - gracze nie mają prawa się wtedy odezwać na forum - jak dla mnie zakazywanie pisania w temacie przez określoną ilość czasu mija się z celem. Do tej pory nie spotkałem się z tego typu ograniczeniami. Niech gracze sobie piszą, to że ktoś był wówczas aktywny, a inny nie, nie powinno być żadnym, a przynajmniej jakimś bardzo istotnym argumentem przy formułowaniu podejrzeń pod czyimś adresem.
2) "Funkcyjni" mają czas do 22 na danie wytycznych co do sprawdzonej/mordowanej/inne osoby ;). Posta postaram się dać do godziny 23:30 - posta łączonego ;) - tu też widzę pewne uchybienie. Moim zdaniem każda kolejna czynność danego funkcyjnego, która wpływałaby w jakiś znaczący sposób na rozgrywkę - np. działanie sędziego czy burmistrza lub też przejęcie posążka przez daną frakcję - powinna być niezwłocznie odnotowana na forum przez Manitoo. Wklejenie posta łączonego dwie godziny po zakończeniu linczowania to nie najlepszy pomysł.
Uważam, że bardzo dobrym rozwiązaniem byłoby wyznaczenie czasu działania w nocy dla kolejnych frakcji, tzn. od tej (a) do tej (b) godziny z Manitoo kontaktują się funkcyjni miastowi, następnie od tej (b) do tej (c) bandyci, zaś na końcu od tej (c) do tej (d) Indianie. Wtedy wszystko byłoby przejrzyste i prowadzącemu łatwiej byłoby się ustrzec ewentualnych wpadek.

Demrenfaris uznał, że ostateczne FAQ wklei na forum dopiero w poniedziałek, dlatego też korzystając z obecnej przerwy pomyślcie czasem, czy jakaś z rzeczy, które wypisałem w tym poście, nie wpłynęłaby korzystnie na przebieg całej rozgrywki :] .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.11.2007 o 01:23, Fiarot napisał:

Uważam, że bardzo dobrym rozwiązaniem byłoby wyznaczenie czasu działania w nocy dla kolejnych
frakcji,

Dyskutowałem już z Demem na ten temat i wyszło na to, że będzie tak jak piszesz- kwestią sporną pozostaną jak na razie godziny :)
Radzę Ci uważnie obserwować watek i ewentualnie zapisać się do edycji. Gracz na b.wysokim poziomie zawsze się przyda :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2007 o 01:30, skyler napisał:

Dyskutowałem już z Demem na ten temat i wyszło na to, że będzie tak jak piszesz- kwestią sporną
pozostaną jak na razie godziny :)


Aha, w takim razie cieszę się, że myśleliście podobnie :) .

Dnia 25.11.2007 o 01:30, skyler napisał:

Radzę Ci uważnie obserwować watek


Wątek póki co jeszcze obserwuję, inaczej nie napisałbym przecież poprzedniego posta ;] .

Dnia 25.11.2007 o 01:30, skyler napisał:

i ewentualnie zapisać się do edycji.


Ehh... Tylko powiedz mi kto wówczas zrobiłby za mnie to, co muszę w najbliższym czasie zrobić ;P ? Ciężko mi się do tego zebrać, a gdybym zagrał to znowu wszystkie pozostałe sprawy poszłyby w niepamięć. Dziś mam dzień zupełnie wolny, zobaczę co uda mi się w tym czasie zrobić, ale naprawdę nie mogę obiecać, że jednak się zapiszę. Gdybym nawet jakimś cudem się ze wszystkim wyrobił dochodzi jeszcze kwestia godzin linczowania oraz coraz bardziej wyraźnego braku świeżości w mojej postawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tymi Twoimi sugestiami popraw... Czas powinien być podzielony i o każdej czynności powinien być pisany osobny post.

I jeszcze jedna poprawka... Czemu w przypadku 3 Indian MG rezygnuje z Samotnego Kojota? Nie lepiej zrezygnować z w ogóle niepotrzebnego Wodza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2007 o 10:14, Kukowsky napisał:

Zgadzam się z tymi Twoimi sugestiami popraw... Czas powinien być podzielony i o każdej czynności
powinien być pisany osobny post.

Osobny post? Hm... Może tak być, ale będą podawane niejako "suche" wyniki :)

Dnia 25.11.2007 o 10:14, Kukowsky napisał:

I jeszcze jedna poprawka... Czemu w przypadku 3 Indian MG rezygnuje z Samotnego Kojota? Nie
lepiej zrezygnować z w ogóle niepotrzebnego Wodza?

Będzie 4 Indian - Cicha stopa, Samotny Kojot i para Szamanów ;) Oby się jeszcze 2 osoby dopisały to zmieniam fabułę na tradycyjną i gramy z Ufolami/Murzynami/Bogami - kogo chcecie? :)
@@ Fiarot
Rady Twoje są nieocenione :) Zastanowię się :)
>Ci uważnie obserwować watek i ewentualnie zapisać się do edycji. Gracz na b.wysokim poziomie zawsze się przyda :)
Przyłączam się do apelu Skylera - będę Cię namawiać cały czas :P
PS Jak chcecie to mogę już dać FAQ :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2007 o 10:47, demrenfaris napisał:

Będzie 4 Indian - Cicha stopa, Samotny Kojot i para Szamanów ;) Oby się jeszcze 2 osoby dopisały
to zmieniam fabułę na tradycyjną i gramy z Ufolami/Murzynami/Bogami - kogo chcecie? :)

Zdecydowanie Ufole... Stare zasady Ktulu są IMO najlepsze, a te nowe wynalazki to jakieś dziwne są. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MG - Demrenfaris

1. Kalkulator12
2. Szerszeń
3. Sam Fisher
4. Deto
5. Laska-z-Polski
6. Neban
7. Phelela
8. Glizda
9. mtobi
10.Spider88
11. Scorp2005
12. Kukowsky
13. skyler
14. Keroth
15. matiz123

Niestety jednak nie będę mógł z wami grać. A już niezła ekipa się zebrała :). No cóż za kolejne pół roku znowu ktulu będzie :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MG - Demrenfaris

1. Kalkulator12
2. Szerszeń
3. Sam Fisher
4. Deto
5. Laska-z-Polski
6. Neban
7. Phelela
8. Glizda
9. mtobi
10.Spider88
11. Scorp2005
12. Kukowsky
13. skyler
14. Keroth
15. matiz123
16. Ninja Seba

Godziny linczu po mojej myśli, więc zgodnie z obietnicą i ja się dopiszę. Zaproszeń się nie odrzuca ;) A mam nadzieję na dobrą zabawę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Każdy z graczy jest zobligowany do wysłania swojej roli do MG - tj. ma napisać kim jest - słowem wymyślić i nazwać swoją postać np:
Jimmy Demrenfaris był handlarzem - jego sklep przyciągał ludzi z całego Bum-bum City (i nie miało to nic wspólnego z tym, że był to jedyny sklep). Sprzedawał w nim... I tak dalej i tak dalej. Mam nadzieję, że rozumiecie. To są realia dzikiego zachodu, jakby ktoś jeszcze nie zrozumiał ^^ Możecie wysyłać role na adres:
demrenfaris@gmail.com
lub na numer gadu-gadu:
8799901
Prosiłbym także o używanie POLSKICH znaków :)

Pozdrawiam - Wasz MG Demrenfaris

PS Macie czas do wtorku, godziny 18 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MG - Demrenfaris

1. Kalkulator12
2. Szerszeń
3. Sam Fisher
4. Deto
5. Laska-z-Polski
6. Neban
7. Phelela
8. Glizda
9. mtobi
10.Spider88
11. Scorp2005
12. Kukowsky
13. skyler
14. Keroth
15. matiz123
16. Ninja Seba
17. Remember_The_Name

Dzięki za zaproszenie, czuję się doceniony ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że mój apel o pisanie do starych graczy z zaproszeniami do edycji zadziałał :). Tak jak powiadałem wystarczy tylko mieć odwagę się Ich zapytać o możliwość uczestniczenia w rozgrywce ;). Ja niestety nie będę mógł się zgłosić do edycji ( i nawet mnie nie namawiajcie ), ale z chęcią na Was popatrzę jak gracie ^^.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MG - Demrenfaris

1. Kalkulator12
2. Szerszeń
3. Sam Fisher
4. Deto
5. Laska-z-Polski
6. Neban
7. Phelela
8. Glizda
9. mtobi
10.Spider88
11. Scorp2005
12. Kukowsky
13. skyler
14. Keroth
15. matiz123
16. Ninja Seba
17. Remember_The_Name
18. boogie85

Dostałem zaproszenie... <rozkleja się> :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Regulamin Ktulu - made by Liqid :)

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

Miasto

(nazwy opcjonalne, Kurtyzana może być np. Renatą B. gdy akcja rozgrywa się w sejmie :P)

Kurtyzana - Działa tylko zerowej nocy. Wybiera jedną osobę, która staje się jej klientem, ta zostaje zbudzona, by obaj mogli się dokładnie poznać... po rolach.
Dobry rewolwerowiec - Doskonały wojownik w pojedynkach, wróg złego rewolwerowca. Jeśli walczy z nierewolwrowcem i wynik walki jest inny, niż jego zwycięstwo, to Manitou ogłasza, że mimo wszystko wygrał rewolwerowiec. Nie wiadomo, czy dobry, czy zły. Walki pomiędzy rewolwerowcami rozgrywają się na normalnych zasadach.
Sędzia - jego moc stoi ponad rewolwerowcami, polityka zawsze zatryumfuje nad żelazem czy ołowiem (chyba, że z niego wykonano gwoźdź)... Raz na grę, po rozstrzygnięciu pojedynku może się ujawnić i zakrzykając heroiczne "veto" zadecydować o rozstrzygnięciu pojedynku. Sędzia nie może ogłaszać remisu, nie działa też na siebie.
Szeryf - ważna postać, jeśli żyje można odmówić wzięcia udziału w pojedynku (nie trzeba wiedzieć kto to). Każdej nocy, także zerowej zamyka jedną osobę w areszcie. Jeśli ma posążek, ten przechodzi do niego. Jeśli dotrwa do świtu miasto wygrywa. Osoba w areszcie nie budzi się w nocy, nie można jej też zabić (ale sprawdzana już być może) .
Pastor - każdej nocy (także zerowej) spowiada wybraną osobę i dowiaduje się o jej ugrupowaniu (nie dokładnej roli). Spowiadany nie wie o tym.
Burmistrz - raz w trakcie gry może się ujawnić i ułaskawić skazanego na powieszenie (tj. linczowanego) gracza. Nikt nie ginie w zamian.
Kat - raz w trakcie gry może kogoś zabić.

Gdy jest pięciu mieszkańców - rezygnuję z Burmistrza oraz Kata, gdy 6 - tylko z Burmistrza

Dodatkowe karty postaci - http://21wdw.staszic.waw.pl/ktulu/nowekarty.zip

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
Bandyci

Herszt - najwyższy rangą. To on na początku ma posążek.
Mściciel - raz w trakcie gry zabija wybraną osobę
Złodziej - jeśli bandyci pierwszy raz stracą posążek, może spróbować go odzyskać. Wybiera jednąosobę, jeśli ona ma posążek, odzyskuje go.
Zły rewolwerowiec - to samo co dobry rewolwerowiec, tylko że zły. Wygrywa każdy pojedynek z nierewolwerowcem (chyba, że o wyniku zadecyduje sędzia). Z rewolwerowcem gra na równych zasadach.
Szuler - jednej wybranej nocy wybiera osobę, z którą gra w karty. Nie budzi się ona w nocy, jeśli ma posążek, odzyskuje go on (w grze).

Gdy 4 bandytów - rezygnuję z Herszta

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
Indianie:
Wódz - najważniejszy z Indian, decyduje każdej nocy, kogo oskalpować na amen (jeśli nie żyje robi to kto inny).
Szaman - raz w trakcie gry wpada w trans i poznaje dokładną rolę wybranej osoby.
Szamanka - raz w takcie gry może podtruć kogoś. Osoba ta budzi się rześka jak nigdy, by zemrzeć w połowie dnia.
Samotny kojot - jeśli jest ostatnim Indianinem przy życiu, może zabić dodatkową osobę (czyli 2) .
Cicha Stopa – może podłożyć posążek wybranej osobie - jest ona traktowana jak jego posiadacz, jeśli np. zostanie przeszukana – miasto wygra. CS może odebrać posążek osobie – jeśli do nast. Ruchu Indian jego posiadacz jej nie straci.


Gdy 3 Indian - rezygnuję z Wodza i Stopy, gdy 4 – z Wodza

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
Ufoki:
Zielona Macka. Zielona macka może raz w trakcie gry zabić wybraną osobę.
Detektor. Detektor, co noc wybiera osobę, od której rozpoczyna detekcję. Jeżeli ta osoba ma posążek, dowiaduje się tego. Jeśli nie, to detektor dowiaduje się, u gracza z której części listy (tj. od gracza, który jest wyżej czy niżej na liście) jest posążek.
Pożeracz Umysłów. Pożeracz umysłów, co noc poznaje rolę danej osoby.
Purpurowa przyssawka. Może raz w trakcie gry próbować ukraść posążek. Wybiera osobę, którą chce przyssać, i o ile ta osoba ma posążek, przejmuje go.

Jeśli będą 3 ufoki – rezygnuje z przyssawki.
*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

FAQ - by Liqid, niżej FAQ dotyczące tylko i wyłącznie TEJ edycji ;)
1. Eeee, jak się nazywa ta gra? Cthulhu?
Ktulu. Czyta się tak samo, jak się pisze.
2.Na czym polega toto?
Ktulu to gra dialogowa, podobna do mafii, jednak nieco inna. Standardowo rozgrywa się na dzikim zachodzie, polega na walce pomiędzy kilkoma frakcjami, każda ma inny cel, całość rozgrywa się wokół mitycznego posążka będącego pozostałością po bogu o imieniem Ktulu.
3.Ile jest frakcji?
Frakcje są 3 – Miastowi, Bandyci i Indianie.
4.Kiedy wygrywają poszczególne zespoły?
Miastowi wygrywają, gdy posążek skradziony przez bandytów zostaje odnaleziony za dnia. Bandyci, jeśli po 3 dniach wciąż będą mieli posążek, będą mogli wtedy bowiem zwiać do Europy. Indianie tryumfują, gdy wybiją wszystkie blade i blade, ale opalone twarze.
5.Na czym polega rozgrywka?
Dzieli się ona na dwie fazy : dzień i noc. Za dnia odbywają się dyskusje mieszkańców Bum-bum City, czyli przedstawiciele wszystkich frakcji, pojedynki (o których zaraz) i lincze (o nich również). W nocy Manitou wywołuje kolejnych graczy, by wykonali swoje funkcje specjalne (pastor spowiada, kat jeśli chce morduje etc.), a także Indianie dokonują mordu na wybranej personie. Wszystko prowadzi do osiągnięcia warunków zwycięstwa przez dane osoby.
6.Na czym polegają pojedynki?
Jeśli któryś z graczy uzna, że inna osoba jest podejrzana, lub ma inne wobec niej zamiary może wyzwać ją na pojedynek. Należy to oczywiście zgłosić także Wielkiemu Manitou Graczy. Jeśli szeryf żyje można odmówić pojedynku, jeśli nie, trudno, trzeba walczyć. Pojedynek polega na wzajemnym dowodzeniu o winie przeciwnika, gdy skończą obserwujący pojedynek zaś decydują kto ma pojedynek przegrać. W przypadku zwykłego pojedynku pomiędzy dwoma nie-rewolwerowcami ginie ten, na kogo padnie więcej głosów, gracze poznają przy tym jego rolę. Gdy rewolwerowiec walczy z nierewolwerowcem wygrywa on, niezależnie od rozkładu głosów, jeśli wygra wszystko kończy się normalnie, jeśli przegra i tak wygrywa, ujawniając przy tym swoją rewolwerowczość (lecz już nie dobro/zło). Rewolwerowcy walczą ze sobą na normalnych zasadach. Sędzia może decydować o wyniku pojedynku po jego rozstrzygnięciu, stojąc ponad mocami rewolwerowców. Dziennie mogą odbywać się maksymalnie 2 pojedynki.
7.Na czym polegają lincze?
Lincze, inaczej powieszenie jest samosądem mieszkańców chcących odnaleźć winnego, Indianie i Bandyci wmieszani w tłum także to czynią. Głosy oddaje się publicznie, a także przekazuje wielkiemu Manitou. Osoba linczowana ginie, jeśli ma posążek przejmują go mieszkańcy. W przypadku remisów nie ginie nikt.
8.Nadal czegoś nie wiem.
Spytaj się Manitou, on prawdę Ci powie.
9.Czy mogę ujawnić swoją rolę?
Powiedzieć możesz, ale nie idzie tego w żaden sposób udowodnić. Wyjątkami są sędzia i burmistrz, którzy ujawniając się decydują o wyniku pojedynku/powieszenia. Kurtyzana czy pastor mogą się ujawnić i podać funkcje sprawdzonych osób, ale nie mogą oni dowieść, czy rzeczywiście to jest ich rola.
10.Czy Manitou ogłasza, jaka jest funkcja ginących?
Tak.
11.Mogę odzywać się w nocy?
Nie! W nocy panuje cisza. Osoby gadające w nocy spotyka gniew Manitou. Podczas nocy wywołane są tylko kolejno odpowiednie osoby, które się budzą. Rozmawiają one z Manitou na privie i decydują o poczynaniach.
12.Jestem mieszkańcem, mogę z innymi porozmawiać na privie?
Nie, to zabronione. Czitujący giną w gehennach.
13.Jestem indianinem/ bandytą, mogę rozmawiać na privie?
Bandyci poznają się ze sobą podczas zerowej nocy, podobnie Indianie. Mogą oni rozmawiać ze sobą, ale nie z innymi.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
Modyfikowane FAQ - specjalnie dla edycji Forumowej:
1) Kiedy zaczynamy?
Wtedy, gdy znajdzie się zespół 14 graczy :)

2) Jak toczy się rozgrywka?

Rozpiska:

1 dzień – edycja zaczyna się co prawda o 22 :)
Gracze dyskutują, mają prawo się pojedynkować (po godzinie 16)
Noc (od 22:00 do 23:00)

Do 22:00

1) Kurtyzana kurtyzani :)
2) Pastor spowiada

O 24:00 ma być mord

4) Indianie mordują

3 dzień – i każdy następny :) :

21:00 – post z wynikiem pojedynku

23:00 – rozpiska linczów i uśmiercenie danego gracza

Miasto ma czas działania do 22:10 – daję posta :)

1) Pastor spowiada (każdej nocy)
2) Szuler gra (raz na grę)
3) Kat zabija (raz na grę)
4) Szeryf sprawdza

Bandyci mają piętnaście minut na zmianę działań, podyktowaną ruchami miasta – deadline o 23:20. – dam post w miarę możliwości, jak nie to wyślę info do Indian i Miasta :)

4) Bandyci przeszukują (każdej nocy)
5) Bandyci ustalają kto ma posążek – jeśli go zdobędą
6) Mściciel zabija – raz na grę
7) Złodziej kradnie – jeśli bandyci tracą posążek

Indianie mają czas do 23:30 – znów dam post :)

8) Szaman sprawdza (raz na grę)
9) Szamanka podaje ziółka (raz na grę, gość pada, gdy podawane są wyniki linczu, następnego dnia)
10) Cicha Stopa działa ;)

Czas na mord – 23:40

10) Indianie mordują – każdej nocy
11) Indianie zabijają ponownie (jeśli mają posążek).
12) Indianie decydują kto będzie miał posążek (jeśli mają).

Czas na działanie ufoków – do 23:50 – daje posta co zrobiły ufoki jeszcze w nocy.
12) Budzą się ufoki.
13) Detektor sprawdza (co noc).
14) Pożeracz umysłów sprawdza (co noc).
15) Ufoki przeszukują (co noc).
16) Zielona macka zabija (raz na grę).
17) Purpurowa przyssawka przeszukuje (raz na grę).
18) Ufoki nadają sygnał (jeśli mają posążek).
19) Ufoki decydują kto będzie miał posążek (jeśli mają).
20) Ufoki idą spać.

24:00 – KONIEC NOCY.

Podsumowanie dnia z fabułą – po 24. Może być nawet nazajutrz – nic ważnego w sumie – info o mordzie prześlę na gg, jeśli się nie uda skrobnąć wypowiedzi – ale raczej się uda :P

Mafia wygrywa, gdy uda im się utrzymać posążek przez 3 dni z rzędu (nie licząc nocy zerowej, tj. pierwszego dnia). Indianie – gdy padną wszystkie blade twarze. Ufoki natomiast – kiedy wyślą na swoją planetę 3 sygnały (dni im się „kumulują” – mogą oni wysyłać sygnały z przerwami) Miasto wreszcie – gdy uda im się odzyskać posążek za dnia :)

3) Jak linczujemy?
W sposób jawny - czyt. na forum. Potwierdzenia wysyłane są mi na gg. Pamiętajcie o tym, żeby nie przekręcić kogoś nicku - jestem bezwzględny ;) W razie niesprawności na mail podany na moim Gramsajcie. Głosujemy do 23:00. Noc trwa do 24:00 - gracze nie mają prawa się wtedy odezwać na forum, bo miasto śpi :)

4) Jak głosujemy na zwycięzcę pojedynku?
Głosy przesyłacie mi na gg. W razie niesprawności na mail podany na moim Gramsajcie. W przypadku remisu nie ginie nikt :)

5) „Czy mogę pogadać z innymi graczami o Mafii inaczej niż przez forum?”
Kontaktować można się wyłącznie bandytom i Indianom - nie ma mowy o gadaniu na gg mieszkańców

6) „Czy po śmierci mogę komentować grę ‘z zaświatów’?”
- Nie. Każdy kto nie bierze już czynnego udziału w grze proszony jest o niepisanie absolutnie niczego. Każdy kto się nie zastosuje najprawdopodobniej spotka się z wielkim gniewem z nieba ;)

7) „Nie gram w tej edycji, ale chciałbym zapytać o coś na forum”.
- Nie rób tego! Przeczytaj pkt 6) FAQ!

8) "Gramy z fabułą, nie bardzo wiem jak się wczuć i na ile mogę popisywać się swoją kreatywnością”
- Stworzony świat do fabuły jest dla Was, więc możecie go modelować podług własnej woli. Jeżeli ktoś się nadmiernie rozpędzi to delikatny głos narratora opowieści sprostuje jego dokonania.

9) “A co z tzw. offtopami?”
-Offtopy będą bardzo niemiło widziane. Gramy z fabułą więc trzymamy klimat. Wszystko można napisać tak, żeby tego nie popsuć.
-Jeżeli widzisz czyjegoś offtopa nie odpowiadaj na to swoim offtopem. To jest błędne koło. Od załatwiania takich spraw jest MG.

10) Gdzie będzie się toczyć fabuła?
18 graczy – odstępuję od wyrafinowanej fabuły. Dziki zachód, miasto Bum-bum City :)

11) Możemy edytować posty?
Tak, uznałem że to niepotrzebny zakaz :) Takie moje prawo :P Niemniej każdy ma prawo przyuważyć to, że ktoś drastycznie zmienił treść posta i napisać o tym miastu – od nich zależy komu zawierzą :)

12) Jakie role przydzielam poszczególnym teamom?
Indianie:
Szaman, Szamanka, Samotny Kojot, Cicha Stopa, Wódz
Bandziory:
ZR, Szuler, Mściciel, Złodziej,
Miasto:
Kat, Pastor, Szeryf, Sędzia, DR, Kurtyzana,
Ufoki:
Zielona Macka, Detektor, Pożeracz umysłów


13) Kiedy dostanę rolę?
Jutro o godzinie 18 :)

14) Dlaczego nie mogę się odzywać w nocy, dotąd nie było takich ograniczeń?
Ktuló to specyficzna gra – w nocy mieszkańcy śpią, budzą się za to inne frakcje. Nie można gadać, bo ban :P Taka fanaberia MG.

15) Mogę się ujawnić?
NIE! Inni gracze muszą wpaść na Twoją rolę ^^. Aha – gdy ktoś ginie podaję nie rolę, a tylko grupę do której należał – dla utrudnienia :)

16) Można się jeszcze zapisywać?
Tak, ze względu na to że selekcja jest pożądana :) Do wtorku godziny 18 można się zapisywać – wtedy to rozsyłam role. Edycje zaczynamy o 20.

17) Ilu graczy chcesz mieć w edycji?
Osiemnastu to pożądana liczba – ale radziłbym się dalej zapisywać – j/w – chcę selekcji! :)


Wasz MG :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skład bardzo zachęcający - sporo naprawdę ogranych już osób, w dodatku niektórzy dawno już nie widziani w temacie, godziny oddawania linczów też bardzo korzystne - dla mnie osobiście im później tym lepiej ;], także chyba ostatecznie się skuszę, mimo ogólnie napiętego grafika w życiu realnym :) . Chciałbym jednak przedtem poruszyć parę spraw związanych z regulaminem:

Dnia 25.11.2007 o 16:38, demrenfaris napisał:

Gracze dyskutują, mają prawo się pojedynkować (po godzinie 16)


Czy pojedynki każdego dnia będą trwać między 16-tą o 21-szą?

Dnia 25.11.2007 o 16:38, demrenfaris napisał:

3 dzień – i każdy następny :) :


To chyba równie dobrze dotyczy już drugiego dnia :) .

Dnia 25.11.2007 o 16:38, demrenfaris napisał:

Miasto ma czas działania do 22:10 – daję posta :)


Pewnie chodziło Tobie o 23:10 :) .

Dnia 25.11.2007 o 16:38, demrenfaris napisał:

3) Jak linczujemy?


Pytanie - czy podwójny remis jest śmiertelny dla obu delikwentów? Poniżej jest co prawda napisane, że W przypadku remisu nie ginie nikt, ale dotyczy to pojedynków, także chciałbym się dowiedzieć, czy ta sama zasada dotyczy zwykłego linczowania? Ponieważ graczy będzie sporo lepiej byłoby chyba, aby podwójny remis był zabójczy ;] , zaś przy większej ilości zremisowanych osób MG przeprowadzał losowanie.

Dnia 25.11.2007 o 16:38, demrenfaris napisał:

4) Jak głosujemy na zwycięzcę pojedynku?


Odnośnie pojedynku - rozumiem, że może się on odbyć tylko raz dziennie?

Dnia 25.11.2007 o 16:38, demrenfaris napisał:

11) Możemy edytować posty? Tak


To tak średnio mi się podoba, no ale jak chcesz. Oby tylko edytowanie postów nie było nadużywane.

Dnia 25.11.2007 o 16:38, demrenfaris napisał:

12) Jakie role przydzielam poszczególnym teamom?


Tutaj bym się na chwilę zatrzymał. Moim zdaniem bandytów powinno być w najgorszym razie tyle samo, co Indian albo też nawet o jednego więcej, w żadnym wypadku mniej! W końcu to bandyci na początku trzymają posążek, a dni utrzymania go im się nie kumulują, także jakby nie było wcale nie mają tak łatwo. Aby zostawić układ z 18 graczami, który chce demrenfaris, proponowałbym w miejsce Wodza wprowadzić Herszta, w związku z czym siły bandytów w stosunku do Indian zmienią się z 4:5 na 5:4. Uważam, że tak będzie lepiej.

Dnia 25.11.2007 o 16:38, demrenfaris napisał:

14) Dlaczego nie mogę się odzywać w nocy, dotąd nie było takich ograniczeń?


O.K., niech i tak będzie, ale w takim razie pamiętaj o pisaniu postów z aktualnymi ruchami poszczególnych frakcji między 23-cią a 24-tą, nawet jeśli miałaby to być jednozdaniowa wypowiedź - każdy będzie dzięki temu wiedział o obecnym stanie rzeczy, a ponadto będziesz mógł sobie ''legalnie'' nabić parę postów w temacie ;P .

Dnia 25.11.2007 o 16:38, demrenfaris napisał:

15) Mogę się ujawnić? NIE!


Heh, będzie ostro w takim razie ;] ! Mam jednak nadzieję, że w związku z tym ograniczeniem będzie można dawać oczywiste i zrozumiałe dla innych sygnały dotyczące swojej roli, np. w przypadku pastora, który w nocy wyspowiadał bandziora ;P .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MG - Demrenfaris

1. Kalkulator12
2. Sam Fisher
3. Deto
4. Laska-z-Polski
5. Neban
6. Phelela
7. Glizda
8. mtobi
9. Spider88
10. Scorp2005
11. Kukowsky
12. skyler
13. Keroth
14. matiz123
15. Ninja Seba
16. Remember_The_Name
17. boogie85

Niestety. Napięty tydzień, będę miał, zresztą podobnie jak i miesiąc kolejny. Nie widzę się w tej edycji choć liczyłem, że będę mógł zagrać w ktulu na forum. Niestety nie mogę z powodów techniczno-szkolnych. Mimo wszystko matura jest w tym momencie priorytetem, nie mogę sobie tego odpuścić. Wybaczcie, bo widzę, że był już skład, jednak nie widzę sensu grać i napisać może z 1 post dziennie i nie wnieść nic do rozgrywki. Może załapie się kiedy indziej. Życzę wam miłej gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się