Zaloguj się, aby obserwować  
Ecko09

Dragon Age II

1759 postów w tym temacie

Dragon Age II został oficjalnie zapowiedziany.
http://www.gram.pl/news_8Q7rHeq7_Dragon_Age_II_oficjalnie_zapowiedziane.html
Miejmy nadzieje, że poziom trudności będzie tak pomiędzy podstawką(trudna), a dodatkiem(łatwy). No i znaczna poprawa grafiki, zobaczymy jak to będzie wyglądać. O fabule póki co nie ma sensu za bardzo dyskutować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Podczas Chatu Gamescom, twórcy odpowiadali na pytania odnośnie Dragon Age II.
Dzięki temu, mogliśmy dowiedzieć się czegoś nowego i lepiej poznać elementy nadchodzącej produkcji.

Zapraszamy do lektury!

- Silnik graficzny został znacznie ulepszony i wzbogacony o nowe funkcje. Teraz lepiej radzi sobie z cieniowaniem i płynnym generowaniem terenu, a także synchronizacją ust i ustawieniami twarzy postaci. Warto dodać, że owe sprawy, nie zostały zmienione bardzo gruntownie, a jedynie poprawione, przez co całość, jest bardziej płynna.

- Walka w DA II bardzo przypomina tę z pierwszej części - można dowolnie zatrzymywać rozrywkę, wydawać rozkazy itd. z tą różnią, że walki będą bardziej efektowne. Również, gdy wydamy jakieś polecenie bądź użyjemy jakiejś umiejętności - nasza postać ruszy naprzód i od razu wkroczy do walki.

- Wpływ naszych decyzji z Początku w DA 2 będzie zależeć między innymi od znaczenia danych działań w świecie Dragon Age II. Niektóre będą jego integralną częścią, inne będą mniej ważne.

- Jeśli chodzi o system taktyki, to trwają prace nad jego poprawieniem. Ma być przyjemny dla osób, które owej taktyki nie używają zbyt często, ale i zadowolić strategów zawierając więcej elementów.

- Prace nad Dragon Age: Początek jeszcze się nie skończyły. Wiec za nim wyjdzie Dragon Age II, możemy spodziewać się nowego DLC.

- W grze doświadczymy wiele możliwości interakcji z otoczeniem i postaciami.

- Klasy zostały zaprojektowane tak, aby każda różniła się bardziej, niż miało to miejsce w Dragon Age: Origins. Teraz, wyraźnie znacznie widzimy te "inność między klasami. Każda ukształtowana na swój sposób.

- Grać będziemy mogli tylko człowiekiem - mężczyzną, lub kobietą.

- Nowy styl wizualny, daje dodatkowe korzyści, takie jak: płynniejszy silnik gry, na ekranie może pojawić się więcej istot na raz, a i gra staje się szybsza.

- Koło dialogowe znane z Mass Effect nie będzie do końca takie same. Zastosowano ten system i zmodyfikowano go w odpowiedni sposób. Również ikonki emocji dialogowych są elementem poróżniającym koła dialogowe z obu gier.

- Będzie możliwe przeniesienie zapisów z Początku do Dragon Age II, co w niektórych momentach, może wpłynąć na rozgrywkę - świat, postacie itd.

- Hawke może pojawić się w kolejnych częściach Dragon Age, w których może odegrać istotną rolę, ale raczej nie będzie głównym bohaterem, jak w 2 części.

- Atakując naszego wroga, nie będziemy musieli klikać wiele razy. Wystarczy raz, a nasza postać
walczyć będzie aż do śmierci przeciwnika, albo swojej. ;)

- Narracja uległa dopracowaniom i możliwe, że stanowić będzie miły element najnowszej gry BioWare.

- Import zapisów z gry, dotyczy również DLC, w których pojawił się Szary Strażnik, ale nie wszystkie decyzje będą miały większe znaczenie. Niektóre minimalnie wpłyną na rozgrywkę.

- W Dragon Age II będziemy mogli spotkać niektóre postacie z Początku, jednak nie ujawniono ile i jakie. Na razie, pewna jest tylko Flemeth.

- System modyfikowania naszych postaci zostanie wzbogacony o parę elementów.

- W Dragon Age II spotkamy smoki

- AI postaci zostało poprawione, jednak sterowanie naszymi towarzyszami, będzie bardzo podobne jak to z Początku. Sojusznicy będą atakować w inteligentny sposób, ale również będą mogli zmieniać taktyki.

- Historia (wg twórców) będzie jeszcze bardziej epicka, niż miało to miejsce w Początku.

-Dragon Age II powstanie szybciej, niż Początek, a to z tego względu, że twórcy mieli już większość rzeczy gotowych. Nie musieli wymyślać nowego klimatu, nowego silnika gry itd.
Niektóre rzeczy po prostu zmodyfikowali.

- Historię rozpoczniemy we wsi Lotherign, gdzie spotkamy znanych już nam bohaterów: Stena i Lelianę , którzy ugasili pożar w początku. Następnie akcji przenosi się 10 lat w przód.
W owym okresie, będziemy mogli spotkać Szarych Strażników.

- Niektóre elementy historii z życia Hawke poznamy od razu, z pierwszej ręki. Inne, będziemy odkrywać w miarę postępów w grze.

- Flemeth będzie ważna postacią, mającą wiele do odegrania w nowym świecie.

- Do walki będziemy mogli wziąć 3 towarzyszy + Hawke, więc będzie nas czwórka.

- W DA II, prawdopodobnie nie będzie postaci Architekta.

- Zapytano o combosy związana z czarami. Odpowiedź brzmiała dość szokująco, bowiem BioWare uszykowało combosy łączone z klasami. Chociażby wojownik będzie mógł ściągnąć z kogoś pancerz, a łotrzyk zada mu cios, który może spowodować poważne obrażenia, tak więc będzie to bardzo skuteczna taktyką.

- Nie będzie nowego toolseta, bowiem Bioware planuje uaktualnić stary i dopasować go do nowej gry."

By Renox (www.gildia-da.cba.pl)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest pierwszy gameplay z Dragon Age II!

http://www.gametrailers.com/user-movie/dragon-age-2-gameplay/350241

Ale nie wiem czy jest się z czego cieszyć. Gra wygląda bardziej na zwykłego hack and slasha, niż RPGa z wyglądem taktycznym i nie jestem pewien czy to się spodoba graczom PCtowym.

Jeśli zaś chodzi o konsole (na której gra człowiek na filmiku- możliwe, że na PC zostanie sterowanie z poprzedniej części) to IMO dobre rozwiązanie. Walka w "jedynce" na PlayStation 3 do najlepszych nie należała, więc wydaje mi się, że takie rozwiązanie będzie całkiem dobre.
Oby...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze widzę, walka jak np. w Gothicu? o.O Ja chcę kolejnego dobrego RPGa, nie jakiegoś Mass Effecta z miejscem akcji w "fantasy średniowieczu". Nie podoba mi się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm, wygląda jak ubogi krewny Devil May Cry, tylko akrobacji w powietrzu brakuje. xP

Ale jeśli taki system walki ma być również na PC - nie jest to to, czego oczekiwałem. I chyba po raz pierwszy od ogłoszenia zapowiedzi zaczynam być sceptyczny co do drugiej części Dragon Age...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i muszę się powtarzać:

SPROSTOWANIE! - zanim ktoś zacznie psioczyć na slasher''owatość.

Ten urywek Gameplayu to część "podkolorowanej historii" opowiadanej przez Varrica (zmieniona narracja gry), dlatego Hawke jest taka "przepakowana".
Dalsza gra prezentuje bliższą faktów opowieść Cassandry, która jest bardziej realistyczna. Podczas niej mamy do dyspozycji już 4 osobowy team i postaci nie są tak przesadzenie silne i rozgrywka jest bardziej taktyczna/trudna.

Ta całą slasherowatość na początku to tylko cześć zabiegu narracyjnego ;) - przynajmniej tak mówią devowie i ci którzy mieli okazję zagrać w DA2, ale przecież lepiej płakać niż dowiedzieć się co-nie-co o grze z ''przydługich'' artykułów. ><

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2010 o 22:23, anakin1000 napisał:

/ciach/

Czyli mówisz, że ludzie z Bioware przygotowali całkowicie nowy i różniący się od "normalnego", system walki tylko na potrzeby paru momentów w grze?
Bo ja w to za bardzo nie wierzę.
No, chyba, że masz swoje tajemnicze źródła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, to ja może zabiję wszelkie niuzasadnione przedpremierowe narzekania na kierunek w jakim podążają twórcy Dragon Age II. Nie jestem fanem gier BioWare, poza Mass Effect, po prostu mam dość czytania śmiesznych wniosków wysnutych na podstawie własnych wyobrażeń, skrawka nie-premierowego gameplay''u i hype''owania twórców.
1. Alpha Protocol też był oskarżany o kopiowanie Mass Effect i wszyscy hate''rzy jakoś przycichli po premierze.
2. Wydaje mi się, że każda gra BioWare, choć na papierze strasznie podobna do innej (jak Baldur''s Gate i Icewind Dale) różniła się drastycznie. Więc ja bym się nie martwił o to, że DA II braknie własnego stylu. Twórcy potrafili nawet walki na miecze świetle w d20 z aktywną pauzą zrobić spektakularnie i godnie (KotOR).
3. Blizzard też zaraz przed premierą SC2 był oskarżany o najgorsze zbrodnie i zbeszczeszczenie świętości a gra wyszła przepiękna. Trochę zaufania, nikt wam nie karze już teraz składać zamówienia na podstawie strzępów informacji. Będzie premiera, będą recenzje itd.
4. Sequel potrzebuje odmienności, prawda? Żeby nie oskarżono BW o zrobienie DA 1.5.
5. Narzucony kształt bohatera nie utrudnił wczuciu się w rolę Commander''a Sheparda, więc i tu nie będzie problemów.
6. Pokazywane są nieukończone i wczesne wersje i z doświadczenia wiem, że przepremierowe oskarżenia i zarzuty o to czy o tamto, znikają po premierze. Poza tym twórcy prawie zawsze ujmują coś tak a nie inaczej, ogólnikowo, albo żeby trafić do nowych odbiorców.
7. Gdyby ktoś nie wyczytał to powtórzę, ocenianie jakiejkolwiek gry przed premierą jest debilne i prawie nigdy nie ma nic wspólnego z ostateczną wersją gry. Poza tym podejrzewam, że BioWare mocno wierzy w przyjętą koncepcję tego sequela, więc nic nie zmienią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poza tym trailer, dotychczasowe zapowiedzi i gameplay''e zapowiadają wg. mnie świetną grę. Może to dlatego, że tam gdzie wy widzicie kopiowanie Mass Effect i "slashera", ja mam dość wyobraźni i wiedzy o branży, żeby potrafić sobie zwizualizować kilkanaście całkiem różnych kształtów jakie może przyjąć ostatecznie DA II. I możliwe, że BioWare zrobi tak jak zazwyczaj, czyli wrzuci to zręcznie do jednej gry i każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2010 o 23:10, TheAbsurd napisał:

Ok, to ja może zabiję wszelkie niuzasadnione przedpremierowe narzekania na kierunek w
jakim podążają twórcy Dragon Age II. Nie jestem fanem gier BioWare, poza Mass Effect,
po prostu mam dość czytania śmiesznych wniosków wysnutych na podstawie własnych wyobrażeń,
skrawka nie-premierowego gameplay''u i hype''owania twórców.
1. Alpha Protocol też był oskarżany o kopiowanie Mass Effect i wszyscy hate''rzy jakoś
przycichli po premierze.


Ale i tak ma średnią równą 60-70 na metacritic.

Dnia 28.09.2010 o 23:10, TheAbsurd napisał:

2. Wydaje mi się, że każda gra BioWare, choć na papierze strasznie podobna do innej (jak
Baldur''s Gate i Icewind Dale) różniła się drastycznie. Więc ja bym się nie martwił o
to, że DA II braknie własnego stylu. Twórcy potrafili nawet walki na miecze świetle w
d20 z aktywną pauzą zrobić spektakularnie i godnie (KotOR).


Icewind jest od Black Isle.

Dnia 28.09.2010 o 23:10, TheAbsurd napisał:

4. Sequel potrzebuje odmienności, prawda? Żeby nie oskarżono BW o zrobienie DA 1.5.


Ale teraz poszli w zupełnie drugą stronę

Dnia 28.09.2010 o 23:10, TheAbsurd napisał:

5. Narzucony kształt bohatera nie utrudnił wczuciu się w rolę Commander''a Sheparda,
więc i tu nie będzie problemów.


Ja się w nieg onie wczułem - bo ta postać to dno.

Dnia 28.09.2010 o 23:10, TheAbsurd napisał:

6. Pokazywane są nieukończone i wczesne wersje i z doświadczenia wiem, że przepremierowe
oskarżenia i zarzuty o to czy o tamto, znikają po premierze. Poza tym twórcy prawie zawsze
ujmują coś tak a nie inaczej, ogólnikowo, albo żeby trafić do nowych odbiorców.


Wierzysz, że do marca zmienią styl graficzny czy sposób walki? Jasne, jasne.

Dnia 28.09.2010 o 23:10, TheAbsurd napisał:

7. Gdyby ktoś nie wyczytał to powtórzę, ocenianie jakiejkolwiek gry przed premierą jest
debilne i prawie nigdy nie ma nic wspólnego z ostateczną wersją gry. Poza tym podejrzewam,
że BioWare mocno wierzy w przyjętą koncepcję tego sequela, więc nic nie zmienią.


Chwila, chwila, chwila. To po kiego grzyba Bio daje materiały, screeny, gameplaye, itd? Tak dla jaj?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2010 o 23:10, TheAbsurd napisał:

7. Gdyby ktoś nie wyczytał to powtórzę, ocenianie jakiejkolwiek gry przed premierą jest
debilne i prawie nigdy nie ma nic wspólnego z ostateczną wersją gry. Poza tym podejrzewam,
że BioWare mocno wierzy w przyjętą koncepcję tego sequela, więc nic nie zmienią.

Te stwierdzenie rozwala mnie już od dobrych kilkudziesięciu lat. "Nie oceniaj gry po filmiku, zapowiedzi, recenzji, itp"
Przepraszam bardzo, a po co udziela się wywiadom zagranicznym serwisom, prasie, wypuszcza filmiki do sieci, jak nie po to, by móc ocenić grę jeszcze przed jej wydaniem ?
No i pamiętaj że to obosieczne stwierdzenie. Równie dobrze ja mogę stwierdzić że nie masz powodu do uśmiechu i cieszenia się z nadchodzącej gry. Przecież nie możesz być zadowolony z niej tylko dlatego że obejrzałeś filmik, nieprawdaż ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.09.2010 o 14:45, Darkstar181 napisał:

Przepraszam bardzo, a po co udziela się wywiadom zagranicznym serwisom, prasie, wypuszcza
filmiki do sieci, jak nie po to, by móc ocenić grę jeszcze przed jej wydaniem ?


Po to żeby wygenerować hype, pokazać ludziom co się zrobiło i ujawnić coś o tworzonym produkcie. Na pewno nie po to żeby banda mądrali oceniała finalną grę.

Dnia 29.09.2010 o 14:45, Darkstar181 napisał:

No i pamiętaj że to obosieczne stwierdzenie. Równie dobrze ja mogę stwierdzić że nie
masz powodu do uśmiechu i cieszenia się z nadchodzącej gry. Przecież nie możesz być zadowolony
z niej tylko dlatego że obejrzałeś filmik, nieprawdaż ?


Może stwierdzić co najwyżej że to co zaprezentowano dotychczas podoba mu się i napawa nadzieją. Ty tak samo możesz co najwyżej stwierdzić że ujawnione dotychczas informacje nie podobają ci się. Obaj nie możecie ostatecznie ocenić gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 14:52, Nagaroth napisał:

Po to żeby wygenerować hype, pokazać ludziom co się zrobiło i ujawnić coś o tworzonym
produkcie. Na pewno nie po to żeby banda mądrali oceniała finalną grę.

Ludzie i tak to zrobią, więc twórcy muszą się z tym liczyć wypuszczając materiały.

Dnia 29.09.2010 o 14:52, Nagaroth napisał:

Obaj nie możecie ostatecznie ocenić gry.

Ja bym raczej powiedział że mogą. Ocena nie jest faktem, tylko opinią. A kiedy już zagramy w samą grę przekonamy się, czy nasza opinia była słuszna, czy fałszywa. Kiedy spotkamy kogoś na ulicy to też go w jakiś sposób oceniamy, mimo że tego kogoś nie znamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Edit: Chociaż, w sumie i tak tam mało co widać, jest chyba za mało materiału do jakichkolwiek ocen. Wg. mnie ta gra może przyjąć masę różnych kształtów ostatecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 15:09, TheAbsurd napisał:

Zresztą, zamiast odpierać w sumie niezbyt uzasadnione zarzuty "że to slasher", którego
tam nawet nie widzę, powiem inaczej. Mnie się bardzo podoba, mimo uwielbienia dla RPG
nigdy nie podobały mi się te najbardziej kultowe, jak Baldur, Icewind i Torment, więc
taki odwrót i nawet całkowite skopiowanie Mass Effect''a byłyby wg. mnie świetnym posunięciem.
A znając BioWare to można być niemal pewnym, że nadadzą grze odpowiedniego, unikalnego
charakteru.


Akurat ME2 to taki cRPG jak choćby Gears of War. I dlatego mi się nowy styl DAII nie podoba - gdyż właśnie w takim kierunku zmierza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 15:15, Henrar napisał:

Akurat ME2 to taki cRPG jak choćby Gears of War. I dlatego mi się nowy styl DAII nie
podoba - gdyż właśnie w takim kierunku zmierza.

Nie ma miliona tabelek i elfów i już się ortodoksi gubią. To tak jak z Guild Wars - trochę oryginalności i odmienności i już problem i nie mające znaczenia kłótnie o klasyfikację. Mimo spędzenia tysięcy godzin z różnymi "rasowymi" erpegami, bardzo łatwo przyszło mi nadanie tego samego miana ME. Czy to musi być symulator pen & paper? Gdzie jest granica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 15:41, TheAbsurd napisał:

Mimo spędzenia tysięcy godzin z różnymi "rasowymi" erpegami, bardzo łatwo przyszło mi
nadanie tego samego miana ME. Czy to musi być symulator pen & paper? Gdzie jest granica?

Granica jest w tym miejscu gdzie kończy się gra fabularna a zaczyna gra akcji. To taki szczegół, ale nawet jedynka DA nie była rasowym RPGiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 15:41, TheAbsurd napisał:

> Akurat ME2 to taki cRPG jak choćby Gears of War. I dlatego mi się nowy styl DAII
nie
> podoba - gdyż właśnie w takim kierunku zmierza.
Nie ma miliona tabelek i elfów i już się ortodoksi gubią. To tak jak z Guild Wars - trochę
oryginalności i odmienności i już problem i nie mające znaczenia kłótnie o klasyfikację.
Mimo spędzenia tysięcy godzin z różnymi "rasowymi" erpegami, bardzo łatwo przyszło mi
nadanie tego samego miana ME. Czy to musi być symulator pen & paper? Gdzie jest granica?


Czy ja coś mówię o braku tabelek i elfów (lol, gratulacje). ME2 jest strzelanką z elementami RPG - gdyby był rasowym cRPGiem to został by zjechany za liniowość (zawsze zmierzamy do ustalonego końca i prawie zawsze kończy się to naszym zwycięstwem), mało opcji dialogowych, prawie całkowity brak interakcji z otoczeniem, słabą fabułę i parę innych czynników. Nie, nie mówię, że to musi być symulator p&p - ale w porównaniu do innych cRPGów ME2 wypada... blado.
Natomiast Guild Wars to inna sprawa - ta gra nie jest MMORPG (bo tym jest WoW, AoC, SW:G i mnóstwo, mnóstwo innych) - to jest CORPG. Czy to źle? Nie, gdyż gra jest mega grywalna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 15:53, Henrar napisał:

>
Czy ja coś mówię o braku tabelek i elfów (lol, gratulacje). ME2 jest strzelanką z elementami
RPG - gdyby był rasowym cRPGiem to został by zjechany za liniowość (zawsze zmierzamy
do ustalonego końca i prawie zawsze kończy się to naszym zwycięstwem), mało opcji dialogowych,
prawie całkowity brak interakcji z otoczeniem, słabą fabułę i parę innych czynników.
Nie, nie mówię, że to musi być symulator p&p - ale w porównaniu do innych cRPGów ME2
wypada... blado.
Natomiast Guild Wars to inna sprawa - ta gra nie jest MMORPG (bo tym jest WoW, AoC, SW:G
i mnóstwo, mnóstwo innych) - to jest CORPG. Czy to źle? Nie, gdyż gra jest mega grywalna
:)


Dla fanów RPG - sam gram w Warmłotka od kilku lat w niezliczenie już papierowe sesje - nigdy nie powstanie/powstało prawdziwe komputerowe RPG. Gry na PC noszą miano cRPG i z RPG nie maja wiele wspólnego. Miana tego używa się do określenia gry z elementami fabularnymi i rozwoju postaci. Na tym polu takie DA czy ME mniej lub bardziej dobrze, jednak się spisują. ME2 (chyba bardziej nadaje się na przykład do tej dyskusji niż DA) dostarcza nam liniowej fabuł z możliwościami wykonywania pomniejszych wyborów i uproszczonym rozwojem postaci. Jeżeli chcecie zakwalifikować tą grę do TPS to gdzie zaklasyfikujecie wtedy GoW gdzie nie am ani wyborów, ani dialogów?

PS: Henrar tutaj podpadasz mi pod mała hipokryzję. ME jest RPG-shoterem i jest złe. GW jest uproszczonym pod względem rozwoju postaci, i liniowym CORPG i jest dobre? (Nie zrozum mnie źle, sam gram w GW nieprzerwanie od 4lat i uważam grę za genialną)
pozwól ze sparafrazuję twoje ostatnie zdanie:

Natomiast Mass Effect to inna sprawa - ta gra nie jest RPG (bo tym jest BG, Planetscpate, Fallout 1/2 i mnóstwo, mnóstwo innych) - to jest ShooterRPG. Czy to źle? Nie, gdyż gra jest mega grywalna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować