Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Czyżby to była przyszłość symulacji fizyki w grach?

40 postów w tym temacie

- MARCUS, SZYBKO, SZARAŃCZA NADCHODZI!
- Anya... Ja... Ja już nie mogę...
- Marcus, przecież... Przecież Ty możesz wszystko! To Ty zdołałeś uratować ostoję ludzkości przed szarańczą - co prawda zalewając ją i niszcząc doszczętnie, ale gdyby nie ty, kto wie, co by się z nami teraz działo! Ba, prawdopodobnie w ogóle byśmy teraz nie rozmawiali. Marcus... Ja... Ja Cię kocham.
- To nie tak, mam... Mam w skarpetkach piasek :(

GEAAAARS OF WAAAAAAAAAR

Czetery.


Also, the game.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisanie silnika fizycznego, który będzie symulował cokolwiek od piasku, poprzez wodę do ciał stałych to nie problem (no dobra, stabilność obliczeń może być pewnym problemem). Problem polega na tym, aby odbywało się to jak najszybciej - najlepiej w czasie rzeczywistym. Ten filmik przestawia rendery i za pewno do tego jest ten silnik przeznaczony, tj, aby dodać realistyczną fizykę do renderowania filmów 3D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że są to rendery. Bo raz było widoczne ujęcie z edytora i FPSy widocznie spadały. A skoro jest to renderowane - to nic nowego. Teraz niemalże każdy lepszy program do grafiki 3D obsługuje efekty cząsteczkowe.
Gorzej gdy je uruchamiamy w czasie rzeczywistym ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być prerenderowane, to chyba niekoniecznie jest to jakakolwiek rewolucja.
Kawałki z UI i ustawianiem ''na żywo'' by sugerowały jednak, że to realtime - a to już się robi ciekawe!

A co mieli poeci na myśli pisząc o 'skryptach', tego to ja już nie wiem... pewnie sami do końca nie wiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to wygląda jak wcześniej przygotowana animacja. ;o

I dziwne, że dopiero teraz powstaje taki silnik fizyczny, już dawno powinni się za to wziąć.

[teoria spiskowa]Nie wiem, nie znam się ale czy ludzie od nowych kart graficznych i procesorów celowo wypuszczają co chwila sprzęt lepszy ledwo o odrobinę chociaż tak naprawdę mogliby robić duże skoki wydajnościowe?
"Moglibyśmy już wypuścić na rynek procesor 5GHz ale zamiast tego powydajemy jeszcze przez 5 lat tylko o 10MHz lepsze, zarobimy więcej, ktoś zawsze kupi to co jest obecnie najlepsze na rynku." I dostajemy cały czas sprzęt odrobinę lepszy zamiast mieć już coś co nie dusiłoby się po symulacji fizyki garści piasku. KASA KASA KASA[/teoria spiskowa]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2010 o 17:58, Krzycho napisał:

Dla mnie to wygląda jak wcześniej przygotowana animacja. ;o

I dziwne, że dopiero teraz powstaje taki silnik fizyczny, już dawno powinni się za to
wziąć.

[teoria spiskowa]Nie wiem, nie znam się ale czy ludzie od nowych kart graficznych i procesorów
celowo wypuszczają co chwila sprzęt lepszy ledwo o odrobinę chociaż tak naprawdę mogliby
robić duże skoki wydajnościowe?
"Moglibyśmy już wypuścić na rynek procesor 5GHz ale zamiast tego powydajemy jeszcze przez
5 lat tylko o 10MHz lepsze, zarobimy więcej, ktoś zawsze kupi to co jest obecnie najlepsze
na rynku." I dostajemy cały czas sprzęt odrobinę lepszy zamiast mieć już coś co nie dusiłoby
się po symulacji fizyki garści piasku. KASA KASA KASA[/teoria spiskowa]

tak btw. zamiast walić bez sensu w mhz, lepiej z 64 rdzenie po 1ghz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łechce oko i wyobraźnie : >
Czekamy na zastosowanie !
Nawet jeżeli to skrypt, to diablo efektowny.
Natomiast, jeżeli okaże się być akcją w real time...Jow drop O.O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niestety Krzycho twoja teoria spiskowa nie trzyma sie kupy, czemu? A no dlatego, ze na rynku mamy konkurencje i kazdy chce przescignac rywala, zapewniam Cie, ze jak wszedzie tak i na rynku komputerowym trwa wyscig technologiczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2010 o 18:19, Trias napisał:

niestety Krzycho twoja teoria spiskowa nie trzyma sie kupy, czemu? A no dlatego, ze na
rynku mamy konkurencje i kazdy chce przescignac rywala, zapewniam Cie, ze jak wszedzie
tak i na rynku komputerowym trwa wyscig technologiczny :)



Można się zgodzić lub nie. Nigdy nie masz pewności co do tego co się w firmach i między nimi dzieje. Konkurencja konkurencją w danym sektorze ale już nie koniecznie pełen wyścig zbrojeń.

Co do sensowności 64 rdzeni to ciekawe jak byś je ustawił aby działały w 100% sprawnie? Druga kwestia to pisanie programów i innych aplikacji pod takie ''coś''

Co do samego filmiku myślę że to może być nawet prawda ale jak by to wyglądało przy 10x większej ilości piachu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to render to ładne ale rewolucja to nie jest. Jeżeli to jest w czasie rzeczywistym to wygląda magicznie. W sumie to realistycznie ;]

Nie mogę się doczekać aż zobaczymy coś takiego w grach. Może nowa generacja? ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak gwoli ciekawostki , projektantem Lagoa Multiphysics jest pan Thiago Costa który to jest uwaga....dyrektorem technicznym w Ubisoft Digital Arts....a co za tym idzie jesli pojawi się to w grach to ujzymy to najpierw w grach Ubisoftu.....i tego sobie i nam graczom zyczę jak najszybciej jako że wyglada oszałamiająco .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ładnie się prezentuje ten silnik a efekty wyglądają realistycznie :) pewnie takie bajery pojawią się w grach szybciej niż sądzimy bo już obecnie najnowsze procesory i karty graficzne mają olbrzymie moce obliczeniowe. zresztą w kartach nvidii już od dawna mamy physx który wspiera i będzie wspierał takie efekty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oh widzę kolejna "wielka" rewelacja odkryta przez redaktorów gram.pl, żyjących w innej rzeczywistości.

Takie prezentacje jak tamta można sobie o kant...stołu rozbić nie znając wydajności tegoż rozwiązania.

Kwoli ścisłości fizyka w grach rozwijana jest od wielu lat, a oskryptowane animacje to chyba w packmanie widzieliście. Chyba, o zgrozo nikt z redakcji nie ma pojęcia nawet czym jest Havoc, skoro takie bzdety o "rewolucji" wypisujecie. Rozwijany od początku obecnego wieku.

Dla przykładu "oskryptowanych animacji" w grach może pora przypomnieć sobie leciwego SW:TFU

http://www.youtube.com/watch?v=3bKphYfUk-M&feature=related

Albo chociażby HF2.

A prezentacja to kolejny hype na nowum, zalatuje sponsoringiem, dziwne że o rozwiązaniach ATI czy NVidii w tej kwestii nic nie wspominacie. A może Physix? Jak już donosić, to rzetelnie Panowie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda faktycznie świetnie, taki PhysX niech się schowa, bo wiadomo ten silnik fizyczny jedynie służy do wyciągania pieniędzy od graczy, a efekty jakie prezentuje są bardzo trudno zauważalne podczas normalnej rozgrywki. ( np. w czasie eksplozji nie sto, a trzysta odłamków albo przestrzeliwany materiał, który rwie się jak wilgotny papier, i wiele innych kiepskich efektów które zarżną nawet najlepszy sprzęt ).
Tego typu silnik, jak ten prezentowany powyżej na filmiku, może stać się obok Havoka - który służy do liczenia tylko podstawowych praw fizyki w grach, podstawowym silnikiem fizycznym przeznaczonym do liczenia efektów cząsteczkowych. Oczywiście pod warunkiem że jego wymagania hardware-owe nie będą z kosmosu. A może to się już stać przy następnej generacji konsol - czyli za jakieś 3-5 lat.
A tak gwoli ścisłości, skryptowanie nie liczy fizyki jako takiej w grze, a jedynie uruchamia dany efekt wcześniej już policzony przez komputer, a więc wtedy nie jest to generowanie fizyki w czasie rzeczywistym, a jedynie odtwarzanie gotowej animacji np. spadających skał zaanimowanych podczas tworzenia gry przez programistów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować