Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Civilization V - pierwsze wrażenia

25 postów w tym temacie

Nie spodziewalem sie az tylu zmian w Civ5, chce sie w to zagrac chociazby z samej ciekawosci, co pozmieniali. Jezeli jednostek nie mozna stackowac to czy mozna tworzyc armie - wie ktos moze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.08.2010 o 18:57, rhyz napisał:

Nie spodziewalem sie az tylu zmian w Civ5, chce sie w to zagrac chociazby z samej ciekawosci,
co pozmieniali. Jezeli jednostek nie mozna stackowac to czy mozna tworzyc armie - wie
ktos moze?


Nie można. Ciekawi mnie natomiast, jak wygląda system promocji wojskowych. Myszasty?

Cieszy mnie, że w końcu solidnie przemodelowano wojnę, bo nieraz do szału mnie doprowadzały absurdy w postaci galery rozwalającej nadwątlony, ale jednak pancernik! Ciekawi mnie również siła atomicy - czy będzie nadal taka słaba, czy jednak poszli po rozum do głowy.

Odnośnie do urozmaiceń - Jon Shafer, główny projektant, mówił w wywiadzie, że zrezygnował z religii dla zachowania balansu właśnie. Być może coś zostanie zmienione w dodatkach - furtka jest otwarta.

Podoba mi się oprawa graficzna interfejsu wzorowana na Civ Revolution (styl art déco, jeśli ktoś się interesuje sztuką), która z kolei nieco nawiązywała stylistycznie do Civ III.

Okładka:
http://thegamefanatics.com/wp-content/uploads/2010/07/civVboxart.jpg

Warto dodać, że Civ V działać będzie tylko ze Steamem.


@ Kafar

Znaczy IV część była wg Ciebie uproszczona? Żartujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mnie zastanawia czy będą te same frakcje co w czwórce czy może coś dodadzą albo coś odpadnie. Polski na bank nie będzie to już wiadomo a szkoda bo już sobie wyobrażam husarię jako jednostkę specjalną a właśnie co z jednostkami będzie ja w czwórce że wszystko prawie to samo dla każdego narodu tylko po jednej jednostce specjalnej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ Vojtas --> Niemalże identycznie, jak w czwórce. Zmieniły się nieco nazwy i bonusy. Poza tym, z ciekawostek, zwiadowcy mogą wreszcie atakować - ciency są, jak barszcz, ale nie raz mi się to przydało do dobicia wroga. :)

@ Pan_Zbrodni --> Fejsbuk powiedział mi właśnie, że przed chwilą pojawiły się na oficjalnej. ;) http://www.civilization5.com/#/community/system_requirements

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O w mordę, przegięli trochę z tymi wymaganiami... :/

Minimalne:

system: Windows® XP SP3/ Windows® Vista SP2/ Windows® 7
procek: Dual Core CPU
RAM: 2GB
miejsce na HDD: 8 GB
grafika: 256 MB ATI HD2600 XT +, 256 MB nVidia 7900 GS +
DirectX®: DirectX® version 9.0c

Zalecane:

system: Windows® Vista SP2/ Windows® 7
procek: 1.8 GHz Quad Core CPU
RAM: 4 GB
miejsce na HDD: 8 GB
grafika: 512 MB ATI 4800 +, 512 MB nVidia 9800 +
DirectX®: DirectX® version 11

Szczęka mi opadła szczerze mówiąc... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie zapowiada się bardzo ciekawie. Zwłaszcza nowy system surowców i walki - stary nie był zły, ale na pewno zbyt czasochłonny, zwłaszcza w multi... walki kilkadziesiąt vs kilkadziesiąt jednostek przy zdobywaniu zamków to zdecydowanie nie było "to" :).

Odnośnie wymagań -> bez przesady, nie są takie straszne. Większość nowych (bynajmniej nie najdroższych) komputerów spokojnie pociągnie maksymalne; ja zaś ze swoim 3 letnim lapkiem, który wtedy nie był wcale z najwyższej półki mieszczę się trochę ponad wymaganiami minimalnymi i zamierzam w Civ 5 grać - jak będzie trzeba to z grafiką na minimum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2010 o 17:52, CirroStratus napisał:

nośnie wymagań -> bez przesady, nie są takie straszne. Większość nowych (bynajmniej
nie najdroższych) komputerów spokojnie pociągnie maksymalne;


Nowych - owszem. Ale nie zapominaj, że to gra strategiczna a nie Crysis. Wymóg czterordzeniowego procesora jest dla mnie absurdalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Suń się Starcrafcie, idzie prawdziwa strategia! ;) W sumie to na początku nie bardzo pasował mi pomysł jednej jednostki na jednym polu. Ale potem, gdy sobie uświadomiłem, ile coś takiego dawało możliwości strategii w Fantasy Wars... Ufff... Teraz podciągnięcie kilku jednostek pod miasto wroga może być prawdziwym wyzwaniem.

Edit: No i z tymi wymaganiami faktycznie trochę przesadzili. Chyba niewiele różnią się od wymagań Mafii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że cztery rdzenie (dobrze, że nie sześć! :P) są w wymaganiach zalecanych, a nie minimalnych. W sumie to myślę, że należy się cieszyć, że gra ma nowoczesną budowę i oby ładnie się skalowała przy dokładaniu rdzeni! Tak, aby też te 6 zapewniło wzrost wydajności. A kiedy się tak zastanowić - do czego gra potrzebuje tych dodatkowych rdzeni? Raczej nie do grafiki (imo z mocną kartą i dwoma rdzeniami będzie sobie można pograć w pełnych detalach, a ze słabą i dodatkowe rdzenie nie uratują), zaś sama logika rozgrywki nie powinna obciążać procka bardziej niż Civ IV, bo zmieniła się trochę mechanika, ale to raczej zmiany nie mające większego wpływu na wydajność. Na zdrowy rozsądek jedyną rzeczą ważną dla Cywilizacji i pochłaniającą dużo mocy obliczeniowej jest AI przeciwników (zwłaszcza, że kiedy mamy wolne miasta ich liczba rośnie) - także pewnie będzie tak, że przy większej liczbie rdzeni po prostu krócej będzie się czekać na swoją kolejną turę. A sądząc z pierwszych wrażeń twórcy postarali się o dobre AI... i mnie to cieszy. Ostatecznie dwujajowe procki to już standard, a za jakiś czas dominować zaczną czwórki, więc ciężko żeby Civ5 był projektowany z myślą o kompach z jednym/dwoma rdzeniami przycinając AI zamiast dać nam to na co pozwalają obecne komputery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myszasty ==> Fajowy artykuł. Ja mam pytanie a w zasadzie prośbę do Ciebie. Na screenach pokazałeś, że te ikonki na polach (w ekranie miasta) reprezentujące jedzenie, złoto, produkcję są duże. Bo widzisz u mnie jest coś dziwnego. Jak pierwszy raz włączę grę to ikonki te są czytelne a następnym razem już bardzo małe.

Wiesz może jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować