Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Kinect potrafi "migać"?

16 postów w tym temacie

"A więc polscy gracze będą takiego udogodnienia pozbawieni. Przynajmniej na razie."

Znając historię Live, to zanim dojdzie aktualizacja na polski rynek to swoje minie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2010 o 10:34, R3nO napisał:

"A więc polscy gracze będą takiego udogodnienia pozbawieni. Przynajmniej na razie."

Znając historię Live, to zanim dojdzie aktualizacja na polski rynek to swoje minie....

zapewne masz rację, ale wiesz - tak czy inaczej to jeszcze świeża sprawa. nawet na amerykańskim rynku obecna na razie tylko jako patent :)

a swoją drogą właśnie: patent
czyli ciąg dalszy niekończącego się tematu - zatem jeśli MS już zastrzegł takie rozwiązanie (rozpoznawanie gestów języka migowego) to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2010 o 10:38, Mastermind napisał:

to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam?

Chyba nie, ale to w końcu Ameryka i ich dziwne prawo patentowe.
Wielką głupotę zrobił ten co nie opatentował widoku FPP w grach komputerowych....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2010 o 10:38, Mastermind napisał:

> "A więc polscy gracze będą takiego udogodnienia pozbawieni. Przynajmniej na razie."

>
> Znając historię Live, to zanim dojdzie aktualizacja na polski rynek to swoje minie....

zapewne masz rację, ale wiesz - tak czy inaczej to jeszcze świeża sprawa. nawet na amerykańskim
rynku obecna na razie tylko jako patent :)

a swoją drogą właśnie: patent
czyli ciąg dalszy niekończącego się tematu - zatem jeśli MS już zastrzegł takie rozwiązanie
(rozpoznawanie gestów języka migowego) to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam?


Nie mogą użyć takiej technologi jak oni bez ich zgody. Czyli nie można używać kamer i ich softa do porozumiewania się z innymi graczami. Tak mi się wydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2010 o 10:38, Mastermind napisał:

> "A więc polscy gracze będą takiego udogodnienia pozbawieni. Przynajmniej na razie."

>
> Znając historię Live, to zanim dojdzie aktualizacja na polski rynek to swoje minie....

zapewne masz rację, ale wiesz - tak czy inaczej to jeszcze świeża sprawa. nawet na amerykańskim
rynku obecna na razie tylko jako patent :)

a swoją drogą właśnie: patent
czyli ciąg dalszy niekończącego się tematu - zatem jeśli MS już zastrzegł takie rozwiązanie
(rozpoznawanie gestów języka migowego) to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam?


Samego języka migowego oczywiście zastrzec i opatentować nie mogą, jedynie samą metodę "rozumienia" tego języka przez konsolę. Więc w moim rozumieniu inni producenci też będą mogli to robić tylko będą musieli znaleźć swój sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - tego nie rozumiem. Dlaczego nie ma uniwersalnego języka migowego? Swojego czasu chciałem nauczyć się migać, znalazłem stronkę ze wszystkimi gestami elegancko przedstawionymi na filmikach i co? Dopiero po tygodniu odkryłem, że polscy głuchoniemi mają zupełnie inne gesty, niż angielscy. Jak oni chcą się dogadywać ze społeczeństwem, skoro sami między sobą tworzą bariery. To bzdura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2010 o 11:25, Zaitsev napisał:

No właśnie - tego nie rozumiem. Dlaczego nie ma uniwersalnego języka migowego? Swojego
czasu chciałem nauczyć się migać, znalazłem stronkę ze wszystkimi gestami elegancko przedstawionymi
na filmikach i co? Dopiero po tygodniu odkryłem, że polscy głuchoniemi mają zupełnie
inne gesty, niż angielscy. Jak oni chcą się dogadywać ze społeczeństwem, skoro sami między
sobą tworzą bariery. To bzdura.


Tak samo jak jest język polski, angielski, japoński itd. Tak samo są języki migowe, inny dla każdego kraju, tylko takie wytłumaczenie mogę znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2010 o 11:25, Zaitsev napisał:

No właśnie - tego nie rozumiem. Dlaczego nie ma uniwersalnego języka migowego? Swojego
czasu chciałem nauczyć się migać, znalazłem stronkę ze wszystkimi gestami elegancko przedstawionymi
na filmikach i co? Dopiero po tygodniu odkryłem, że polscy głuchoniemi mają zupełnie
inne gesty, niż angielscy. Jak oni chcą się dogadywać ze społeczeństwem, skoro sami między
sobą tworzą bariery. To bzdura.

może to ma jakieś podłoże społeczno-socjologiczno-kulturowe. wiesz, różne gesty, w różnych krajach, mogą znaczyć różne rzeczy. ale fakt, że jest to jakaś niedogodność...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2010 o 11:11, Anvi napisał:

> > "A więc polscy gracze będą takiego udogodnienia pozbawieni. Przynajmniej na
razie."
>
> >
> > Znając historię Live, to zanim dojdzie aktualizacja na polski rynek to swoje
minie....
>
> zapewne masz rację, ale wiesz - tak czy inaczej to jeszcze świeża sprawa. nawet
na amerykańskim
> rynku obecna na razie tylko jako patent :)
>
> a swoją drogą właśnie: patent
> czyli ciąg dalszy niekończącego się tematu - zatem jeśli MS już zastrzegł takie
rozwiązanie
> (rozpoznawanie gestów języka migowego) to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam?


Samego języka migowego oczywiście zastrzec i opatentować nie mogą, jedynie samą metodę
"rozumienia" tego języka przez konsolę. Więc w moim rozumieniu inni producenci też będą
mogli to robić tylko będą musieli znaleźć swój sposób.
własnie - ja tak samo to interpretuje (nie chodziło mi o zastrzeżenie języka).

ale skoro tak, to trochę zamykają innym (np. SONY) drzwi...
no bo jak inaczej może maszyna rozpoznać gesty, jak nie z użyciem kamery? po zmianie gęstości powietrza ;)?
więc pewnie, jak ktoś nie wymysli nic nowego, będzie musiał płacić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy pomysł. Ciekawe jak to dokładnie bedzie działać. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze, ale tak naprawdę to mam złe przeczucia. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Kinect dokładnie rozpozna wszystkie gesty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniając nie ma takiego czegoś jak uniwersalny język migowy, mało tego NIE MA CZEGOŚ takiego jak ANGIELSKI język migowy. Brytyjczycy mają swoją wersję, Amerykanie, Kanadyjczycy mają swoją wersję.
I tak dalej. Odsyłam do Wikipedii tej ENG bo w PL oczywiście wielkie g jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.08.2010 o 10:38, Mastermind napisał:

a swoją drogą właśnie: patent
czyli ciąg dalszy niekończącego się tematu - zatem jeśli MS już zastrzegł takie rozwiązanie
(rozpoznawanie gestów języka migowego) to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam?

Obstawiam, że opatentowali wykrywanie języka migowego za pomocą czujnika głębokości wykorzystującego podczerwień (takiego jak w kinekcie). Domyślam się, że numerek 504 na obrazku to promieniowanie podczerwone.

A co do języka migowego, to domyślam się, że używa on gramatyki danego języka naturalnego. A zatem, nawet jeśli poszczególne wyrazy były by takie same (a właściwie tak mogło by być) to i tak trudno było by się dogadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj no nie wiem, nie wiem, brzmi fajnie, ale wprowadzenie tego do codziennego grania będzie bardzo trudną sprawą. Na jakiej zasadzie w trakcie gry Kinect miałby odróżniać znaki migowe od ruchów, które mają poruszać postacią? Sprawdziłoby się tylko na czatach pozagrowych, a i tu mógłby być problem, bo w takim razie Kinect musiałby się okazać bardzo dokładnym sprzętem. Odczytać dokładne ruchy palców z odległości kilku metrów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować