Gram.pl 3 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Rafał Dziduch Według dokumentów patentowych złożonych w amerykańskim urzędzie, Kinect jest przystosowany do rozpoznawania gestów języka migowego. Czy będzie to stanowić pomoc dla głuchoniemych graczy? Przeczytaj cały tekst "Kinect potrafi "migać"?" na gram.pl Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
R3nO 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 "A więc polscy gracze będą takiego udogodnienia pozbawieni. Przynajmniej na razie."Znając historię Live, to zanim dojdzie aktualizacja na polski rynek to swoje minie.... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mastermind 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Dnia 08.08.2010 o 10:34, R3nO napisał: "A więc polscy gracze będą takiego udogodnienia pozbawieni. Przynajmniej na razie." Znając historię Live, to zanim dojdzie aktualizacja na polski rynek to swoje minie.... zapewne masz rację, ale wiesz - tak czy inaczej to jeszcze świeża sprawa. nawet na amerykańskim rynku obecna na razie tylko jako patent :)a swoją drogą właśnie: patentczyli ciąg dalszy niekończącego się tematu - zatem jeśli MS już zastrzegł takie rozwiązanie (rozpoznawanie gestów języka migowego) to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Growin 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Dnia 08.08.2010 o 10:38, Mastermind napisał: to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam? Chyba nie, ale to w końcu Ameryka i ich dziwne prawo patentowe.Wielką głupotę zrobił ten co nie opatentował widoku FPP w grach komputerowych.... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gniewny1j 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Dnia 08.08.2010 o 10:38, Mastermind napisał: > "A więc polscy gracze będą takiego udogodnienia pozbawieni. Przynajmniej na razie." > > Znając historię Live, to zanim dojdzie aktualizacja na polski rynek to swoje minie.... zapewne masz rację, ale wiesz - tak czy inaczej to jeszcze świeża sprawa. nawet na amerykańskim rynku obecna na razie tylko jako patent :) a swoją drogą właśnie: patent czyli ciąg dalszy niekończącego się tematu - zatem jeśli MS już zastrzegł takie rozwiązanie (rozpoznawanie gestów języka migowego) to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam? Nie mogą użyć takiej technologi jak oni bez ich zgody. Czyli nie można używać kamer i ich softa do porozumiewania się z innymi graczami. Tak mi się wydaje Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Anvi 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Dnia 08.08.2010 o 10:38, Mastermind napisał: > "A więc polscy gracze będą takiego udogodnienia pozbawieni. Przynajmniej na razie." > > Znając historię Live, to zanim dojdzie aktualizacja na polski rynek to swoje minie.... zapewne masz rację, ale wiesz - tak czy inaczej to jeszcze świeża sprawa. nawet na amerykańskim rynku obecna na razie tylko jako patent :) a swoją drogą właśnie: patent czyli ciąg dalszy niekończącego się tematu - zatem jeśli MS już zastrzegł takie rozwiązanie (rozpoznawanie gestów języka migowego) to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam? Samego języka migowego oczywiście zastrzec i opatentować nie mogą, jedynie samą metodę "rozumienia" tego języka przez konsolę. Więc w moim rozumieniu inni producenci też będą mogli to robić tylko będą musieli znaleźć swój sposób. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zajacisko 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Mówcie co chcecie, ale Microsoft na prawdę chce wybajerować swą nową zabawkę. Może to jednak na prawdę będzie znośne? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Zaitsev 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 No właśnie - tego nie rozumiem. Dlaczego nie ma uniwersalnego języka migowego? Swojego czasu chciałem nauczyć się migać, znalazłem stronkę ze wszystkimi gestami elegancko przedstawionymi na filmikach i co? Dopiero po tygodniu odkryłem, że polscy głuchoniemi mają zupełnie inne gesty, niż angielscy. Jak oni chcą się dogadywać ze społeczeństwem, skoro sami między sobą tworzą bariery. To bzdura. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotrbov 1 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Dnia 08.08.2010 o 11:25, Zaitsev napisał: No właśnie - tego nie rozumiem. Dlaczego nie ma uniwersalnego języka migowego? Swojego czasu chciałem nauczyć się migać, znalazłem stronkę ze wszystkimi gestami elegancko przedstawionymi na filmikach i co? Dopiero po tygodniu odkryłem, że polscy głuchoniemi mają zupełnie inne gesty, niż angielscy. Jak oni chcą się dogadywać ze społeczeństwem, skoro sami między sobą tworzą bariery. To bzdura. Tak samo jak jest język polski, angielski, japoński itd. Tak samo są języki migowe, inny dla każdego kraju, tylko takie wytłumaczenie mogę znaleźć. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mr-nadol 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Jeśli wyjdzie w pełni działające oprogramowanie - będzie przełom. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mastermind 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Dnia 08.08.2010 o 11:25, Zaitsev napisał: No właśnie - tego nie rozumiem. Dlaczego nie ma uniwersalnego języka migowego? Swojego czasu chciałem nauczyć się migać, znalazłem stronkę ze wszystkimi gestami elegancko przedstawionymi na filmikach i co? Dopiero po tygodniu odkryłem, że polscy głuchoniemi mają zupełnie inne gesty, niż angielscy. Jak oni chcą się dogadywać ze społeczeństwem, skoro sami między sobą tworzą bariery. To bzdura. może to ma jakieś podłoże społeczno-socjologiczno-kulturowe. wiesz, różne gesty, w różnych krajach, mogą znaczyć różne rzeczy. ale fakt, że jest to jakaś niedogodność... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mastermind 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Dnia 08.08.2010 o 11:11, Anvi napisał: > > "A więc polscy gracze będą takiego udogodnienia pozbawieni. Przynajmniej na razie." > > > > > Znając historię Live, to zanim dojdzie aktualizacja na polski rynek to swoje minie.... > > zapewne masz rację, ale wiesz - tak czy inaczej to jeszcze świeża sprawa. nawet na amerykańskim > rynku obecna na razie tylko jako patent :) > > a swoją drogą właśnie: patent > czyli ciąg dalszy niekończącego się tematu - zatem jeśli MS już zastrzegł takie rozwiązanie > (rozpoznawanie gestów języka migowego) to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam? Samego języka migowego oczywiście zastrzec i opatentować nie mogą, jedynie samą metodę "rozumienia" tego języka przez konsolę. Więc w moim rozumieniu inni producenci też będą mogli to robić tylko będą musieli znaleźć swój sposób. własnie - ja tak samo to interpretuje (nie chodziło mi o zastrzeżenie języka). ale skoro tak, to trochę zamykają innym (np. SONY) drzwi...no bo jak inaczej może maszyna rozpoznać gesty, jak nie z użyciem kamery? po zmianie gęstości powietrza ;)?więc pewnie, jak ktoś nie wymysli nic nowego, będzie musiał płacić. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Renzov 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Bardzo ciekawy pomysł. Ciekawe jak to dokładnie bedzie działać. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze, ale tak naprawdę to mam złe przeczucia. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Kinect dokładnie rozpozna wszystkie gesty... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
R4venger 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Wyjaśniając nie ma takiego czegoś jak uniwersalny język migowy, mało tego NIE MA CZEGOŚ takiego jak ANGIELSKI język migowy. Brytyjczycy mają swoją wersję, Amerykanie, Kanadyjczycy mają swoją wersję.I tak dalej. Odsyłam do Wikipedii tej ENG bo w PL oczywiście wielkie g jest. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Namaru 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 8, 2010 Dnia 08.08.2010 o 10:38, Mastermind napisał: a swoją drogą właśnie: patent czyli ciąg dalszy niekończącego się tematu - zatem jeśli MS już zastrzegł takie rozwiązanie (rozpoznawanie gestów języka migowego) to inni twórcy konsol nie mogą. dobrze kumam? Obstawiam, że opatentowali wykrywanie języka migowego za pomocą czujnika głębokości wykorzystującego podczerwień (takiego jak w kinekcie). Domyślam się, że numerek 504 na obrazku to promieniowanie podczerwone.A co do języka migowego, to domyślam się, że używa on gramatyki danego języka naturalnego. A zatem, nawet jeśli poszczególne wyrazy były by takie same (a właściwie tak mogło by być) to i tak trudno było by się dogadać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jackaloppe 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 9, 2010 Oj no nie wiem, nie wiem, brzmi fajnie, ale wprowadzenie tego do codziennego grania będzie bardzo trudną sprawą. Na jakiej zasadzie w trakcie gry Kinect miałby odróżniać znaki migowe od ruchów, które mają poruszać postacią? Sprawdziłoby się tylko na czatach pozagrowych, a i tu mógłby być problem, bo w takim razie Kinect musiałby się okazać bardzo dokładnym sprzętem. Odczytać dokładne ruchy palców z odległości kilku metrów? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach