Zaloguj się, aby obserwować  
lukaszqwerty

Risen 2 - Temat ogólny [M]

1251 postów w tym temacie

Zamówiłem.... Jednak zamówiłem. Z kodem z KG na zniżkę. 50% to nie byle co. Jednak coś mnie ciągnie do tej gry. To chyba zew starego Gothica, którego wielbiłem. Zwyczajnie muszę w to zagrać :p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dla ludzi, którzy przeszli grę z rozwiniętymi umiejętnościami warzenia mikstur - ponieważ mam kilka roślin, które podnoszą na stałe współczynniki (ale tylko o +1pkt), zastanawiam się, czy użyć je, czy też trzymać aż będę miał jakieś wolne punkty i złoto na nauczenie się warzenia. Są w tej grze jakieś receptury jak to w Gothickach było, które np. wymagały goblinich jagód i dawały po przygotowaniu napoju +5 zręczności (zamiast +1 po zjedzeniu samej rośliny)?

Domyślam się, że raczej nie ma, bo z Gothicka Risen niestety ma niewiele...ale zawsze lepiej się upewnić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba problem, jestem już po

Spoiler

śmierci Stalowobrodego, czyli rzeczy Larga

były dawno temu, chcę usunąć quest z dziennika, ale po prostu je posprzedawałem, kupcy ich nie mają, co mam zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2012 o 18:11, verbum napisał:

Pytanie dla ludzi, którzy przeszli grę z rozwiniętymi umiejętnościami warzenia mikstur /.../

Miksturki dają tylko +2, więc nędza straszna. Nie ma jakichś specjalnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2012 o 20:40, Smooqu napisał:

Pochwal się jak gra chodzi na Xboxie :P Może też się skuszę bo też czuje ten zew!

Napiszę tak. Poczułem się jakbym wrócił do czasów kiedy pierwszy raz odpaliłem Gothica 1 czy tam 2, moje oczy też to poczuły. Działa płynnie, szybko zapisuje, ale nie wiem dlaczego loadingi już są dość długie. Sterowanie jest bardzo wygodne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.08.2012 o 17:53, Abi_Dalzim napisał:

> Pytanie dla ludzi, którzy przeszli grę z rozwiniętymi umiejętnościami warzenia mikstur
/.../
Miksturki dają tylko +2, więc nędza straszna. Nie ma jakichś specjalnych.


Dzięki za odpowiedź. Właśnie skończyłem grę - Nie znalazłem receptur poza jedną, której i tak nie mogłem użyć mimo, iż miałem wszystkue umiejętności warzenia rozwinięte - z tego co się zorientowałem potrzebne do tego było voodoo. Tak, czy siak i tak nie były potrzebne - walki zrobiły się łatwe po złożeniu tego miecza 60-100 obrażeń (nie pamiętam już jak się nazywał), nawet bez używania muszkietu przy czym niezmiennie irytował brak kontroli nad blokiem. Gra mniej więcej na poziomie Risen 1, trochę bardziej dopracowana (bez takich paradoksów jak używanie dwuręcznych mieczy, które robiły się raptem jednoręczne). Proste action crpg. Z Gothicka bardzo niewiele poza jakimiś ogólnymi szczegółami*, z wielu rzeczy PB zrezygnowała w tej serii, zresztą już w Gothic 3 pokazali, że coś zgubili w tworzeniu tego gatunku gier. Rozumiem zamierzoną prostotę i styl, ale pewnych rzeczy w dzisiejszych grach nie można już zostawiać na poziomie sprzed lat, bo rażą przy graniu - i nie mam tu wcale na myśli wcale braku mimiki npc itp. rzeczy dotyczących grafiki, ale sprawy dotyczące zachowania npc, decyzji gameplayowych itd. nie chcę tu wchodzić w szczegóły bo to skomplikowane kwestie są. Jedno wiem na pewno - nie Piranha Bytes nie stworzy dzisiaj złożonej gry z zespołem liczącym ok. 30 osób - czeka ich duża modernizacja, albo zespół się rozleci...(co jest dość częstym zjawiskiem - PB i tak się długo trzyma).

* ciekaw jestem, czy ktoś zauważył dalekie nawiązanie do Gothic 2 NK - Kapitan Alvarez opowiadając o swoich przygodach wspomniał cos o swoim starym kumplu kapitanie Gregu, który wyratował go z poważnych tarapatów ;) w Risen 1 też było jakieś nawiązanie do którejś z postaci serii Gothicków, nie pamiętam już jednak o kogo chodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2012 o 19:14, verbum napisał:

> > Pytanie dla ludzi, którzy przeszli grę z rozwiniętymi umiejętnościami warzenia
mikstur
> /.../
> Miksturki dają tylko +2, więc nędza straszna. Nie ma jakichś specjalnych.

Dzięki za odpowiedź. Właśnie skończyłem grę - Nie znalazłem receptur poza jedną, której
i tak nie mogłem użyć mimo, iż miałem wszystkue umiejętności warzenia rozwinięte - z
tego co się zorientowałem potrzebne do tego było voodoo. Tak, czy siak i tak nie były
potrzebne - walki zrobiły się łatwe po złożeniu tego miecza 60-100 obrażeń (nie pamiętam
już jak się nazywał), nawet bez używania muszkietu przy czym niezmiennie irytował brak
kontroli nad blokiem. Gra mniej więcej na poziomie Risen 1, trochę bardziej dopracowana
(bez takich paradoksów jak używanie dwuręcznych mieczy, które robiły się raptem jednoręczne).
Proste action crpg. Z Gothicka bardzo niewiele poza jakimiś ogólnymi szczegółami*, z
wielu rzeczy PB zrezygnowała w tej serii, zresztą już w Gothic 3 pokazali, że coś zgubili
w tworzeniu tego gatunku gier. Rozumiem zamierzoną prostotę i styl, ale pewnych rzeczy
w dzisiejszych grach nie można już zostawiać na poziomie sprzed lat, bo rażą przy graniu
- i nie mam tu wcale na myśli wcale braku mimiki npc itp. rzeczy dotyczących grafiki,
ale sprawy dotyczące zachowania npc, decyzji gameplayowych itd. nie chcę tu wchodzić
w szczegóły bo to skomplikowane kwestie są. Jedno wiem na pewno - nie Piranha Bytes nie
stworzy dzisiaj złożonej gry z zespołem liczącym ok. 30 osób - czeka ich duża modernizacja,
albo zespół się rozleci...(co jest dość częstym zjawiskiem - PB i tak się długo trzyma).

* ciekaw jestem, czy ktoś zauważył dalekie nawiązanie do Gothic 2 NK - Kapitan Alvarez
opowiadając o swoich przygodach wspomniał cos o swoim starym kumplu kapitanie Gregu,
który wyratował go z poważnych tarapatów ;) w Risen 1 też było jakieś nawiązanie do którejś
z postaci serii Gothicków, nie pamiętam już jednak o kogo chodziło.

Z nawiązań jest też latarnik Jack, któremu w G2 oczyszczaliśmy latarnie z bandytów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytań kilka:
- czy nadal jest problem optymalizacyjny polegający na tym, że gra się niemiłosiernie tnie na najnowszych sterownikach, a na starszych gra jak ta lala? (Risen 1)
- na ile starcza godzin plus minus?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 00:19, Manigoldo napisał:

że gra się niemiłosiernie tnie na najnowszych sterownikach, a na starszych gra jak ta lala? (Risen 1)

Nic takiego nie zauważyłem. Starałem się zawsze mieć najnowsze stery i gra u mnie chodziła bardzo dobrze. Ale z drugiej strony ostatnio grałem w R2 14 maja, więc może coś się od tej pory zmieniło...

Dnia 03.09.2012 o 00:19, Manigoldo napisał:

- na ile starcza godzin plus minus?

Około 40, jeżeli zwiedzasz dokładnie, rozmawiasz ile się itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem na samym końcu gry i mam problem otóż gdy zagaduje Alvarez''a gada on coś o zostaniu ostatnim piratem i nie mogę nauczyć się od niego fechtunku. To błąd gry czy tak musi być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chce sobie kupic DLC do Risena 2 w sklepie muve.pl. Ale z racji że mieszkam za granicą to przy próbie kupna pojawia mi sie kominikat nie zakupu można dokonać tylko na terytorium Polski.
Zna ktoś jakiś sposób bądż inny sklep gdzie moge kupić to DLC bez problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś miał taki problem, że w momencie kładzenia się do łóżka w oknie wyboru jak długo się chce spać nie ma wogóle tekstu? 8 godzin gry, a tylko raz mi się tekst pojawił, praktycznie cały czas zmuszony jestem do klikania na oślep. Da się z tym cokolwiek zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2012 o 11:54, Marcin08 napisał:

czy ktoś miał taki problem, że w momencie kładzenia się do łóżka w oknie wyboru jak długo
się chce spać nie ma wogóle tekstu? 8 godzin gry, a tylko raz mi się tekst pojawił, praktycznie
cały czas zmuszony jestem do klikania na oślep. Da się z tym cokolwiek zrobić?


Mi się tekst pojawiał jak zjeżdżałem chwilę na dół....tak jakby te napisy było dużo niżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2012 o 11:54, Marcin08 napisał:

czy ktoś miał taki problem, że w momencie kładzenia się do łóżka w oknie wyboru jak długo
się chce spać nie ma wogóle tekstu? 8 godzin gry, a tylko raz mi się tekst pojawił, praktycznie
cały czas zmuszony jestem do klikania na oślep. Da się z tym cokolwiek zrobić?


U mnie też bardzo często tego tekstu nie było..., ale nie aż tak często jak u ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2012 o 11:54, Marcin08 napisał:

Da się z tym cokolwiek zrobić?

Raczej nic. Ostatni patch wyszedł w maju i o nowym nie słychać...
Mi tak się pojawiało w kajucie na statku i czasami w jakimś okazjonalnym łóżku.

Właśnie od dwóch dni gram sobie od nowa. Ciekawi mnie DLC Świątynia Powietrza - dużo straciłem, że jej nie posiadam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2012 o 14:49, Abi_Dalzim napisał:

> Da się z tym cokolwiek zrobić?
Raczej nic. Ostatni patch wyszedł w maju i o nowym nie słychać...
Mi tak się pojawiało w kajucie na statku i czasami w jakimś okazjonalnym łóżku.

Właśnie od dwóch dni gram sobie od nowa. Ciekawi mnie DLC Świątynia Powietrza - dużo
straciłem, że jej nie posiadam?


Niezbyt, żadna rewelacja to DLC, ot dodatkowy quest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować