Zaloguj się, aby obserwować  
Evil_Khan

Might & Magic: Heroes VI - Temat ogólny

1714 postów w tym temacie

Naga!? Kurde, trochę mi się to nie podoba. Hmm ale z drugiej strony nie muszę lubić każdej nacji, prawda? Zobaczymy. Oby tylko zrobiono to z głową a będzie dobrze.
Mimo wszystko Heroes VI jest dla mnie jedną z najbardziej oczekiwanych premier w tym roku. Nadal licze na sukces i grywalność co najmniej równą "piątce".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.01.2011 o 22:03, Shadowtear napisał:

Po trzecie - generator map losowych i możliwość osobistego stworzenia/edycji mapy.


Nie oszukujmy się, trzecia część hirołsów właśnie dzięki tym cechom jest popularna do dzisiaj. Więc jeśli twórcy VI części potraktują to na poważnie to będzie bardzo fajnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem uczciwie, że po pierwszych filmikach, screenach, zapowiedziach, ani mnie nowy HoMM ziębi, ani grzeje. A wszystko przez klimat, który bardzo przypomina mi V część.

Uważam, że idealny klimat/świat gry miała część trzecia. Na tyle "magiczny", na ile było trzeba, na tyle poważny, by wydawał się realny. Natomiast piątka klimatem była IMHO zaledwie niezła. Za wiele jak dla mnie było w niej WoW''a, była zbyt cukierkowa, z pewnymi mangowymi akcentami.

No ale to na razie wczesne zapowiedzi, więc wiele się może zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie największym minusem w HVI jest 2 wymiarowy obraz zamka chociaż HV spełniła moje oczekiwania a najbardziej możliwość wybierania miedzy dwoma równymi ulepszeniami co pozwalało mi na rożna grę tym samym zamkiem ciekawie czy walka z busami w HVI zapewni niezapomniane wrażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.01.2011 o 14:47, deathripper napisał:

najbardziej możliwość wybierania miedzy dwoma równymi ulepszeniami

Mam nadzieję że potem wprowadzą to w jakimś dodatku bo faktycznie było to wielkim plusem (choć miało i swoje wady bo podczas werbowania neutralnych armii często trzeba z nich było zrezygnować przez brak miejsca).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy sa juz jakieś oficjalne i wiążące informacje o dacie premiery?
W planie wydawniczym widnieje "marzec 2011", ale coś tak za cicho jak na premierę w przyszłym miesiącu....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja z żalem stwierdzam iż zbytnio na HVI nie czekam.... choć jestem fanem III i grałem w nia nałógowo kiedyś pare godzin dziennie przez pare msc, to V mnie zniesmaczyła... Obawiam się że VI to będzie powtórka z V z lepszą grafą i nowymi rasami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2011 o 20:51, luzac napisał:

A ja się cieszę, w końcu trochę ryboludzi, oni też potrzebują miłości a nie wiecznie
tylko orki, elfy czy krasnoludy. :P


Człowiek który kocha wszystkich poszkodowanych <3 :D

Jako osoba która przeszła wszystkie części i każda z części leży ładnie na półeczce, marzę tylko o jednym:

HOMMie, który łączyłby najlepsze cechy V (która moim zdaniem była najlepsza zaraz po III) + trochę nowości i innowacji + mniej cukierkowości i słodziachności... Po paru godzinach grania, człowiek miał fobię na widok żywych kolorów i słodyczy xd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.02.2011 o 20:34, necron1501 napisał:

HOMMie, który łączyłby najlepsze cechy V (która moim zdaniem była najlepsza zaraz po
III) + trochę nowości i innowacji + mniej cukierkowości i słodziachności... Po paru godzinach
grania, człowiek miał fobię na widok żywych kolorów i słodyczy xd

Innowacje to ja naprawdę uwielbiam, ale żeby tylko przypadkiem z nimi nie przegięli.
Wystarczy prześledzić historie z nowościami od 1 do 5 części by domyśleć się, że twórcy lekko przeginają z 6.

H1 była oczywiście wielką innowacja w porównaniu do takiego Kings Bounty.
1 -> 2
Zaczęliśmy dostawać coraz więcej i więcej:
- kampania dawała nam wybór misji, które w danym momencie rozegramy i bonusy za niektóre z nich.
- wprowadzono 2 nowe rasy
- zmieniono system rzucania czarów, który wcześniej opierał się na posiadanej wiedzy. Dawniej mając 20 wiedzy posiadaliśmy tylko 20 sztuk każdego z zaklęć i odnawialiśmy je w odpowiednich zamkach. Teraz posiadaliśmy wszystkie czary, ale mogliśmy je rzucać dopóki była mana.
- dodano nowe budynki na mapie przygody.
- każda jednostka mogła zostać ulepszona.
- dodanie umiejętności specjalnych po zdobyciu poziomu
2 -> 3
To już była prawdziwa innowacja:
- zupełnie nowa szata graficzna
- wymagania do rozbudowy zamków były bardziej złożone.
- bohaterowie nie mogą już używać 5 mieczy jednocześnie, ale za to pojawiła się masa nowych artefaktów.
- aż 9 różnorodnych ras + przeciwnicy neutrali
- zwiększenie liczby dowodzonych jednostek w bitwie do 7 i powiększenie pola bitwy
- podział magii na 4 grupy i w zależności od poziomu umiejętności ich siła się zmieniała.
- fabuła już nie dotyczyła jednej grupy społecznej, tylko całego uniwersum.
3 -> 4
Innowacje okazały kompletną się porażką:
- bohaterowie walczyli w bitwach, a jednostki mogły się poruszać bez bohaterów.
- każda jednostka ma jakieś cechy specjalne.
- jednostki można rekrutować codziennie.
- podział magii na 5 żywiołów, a do nauki czarów wymagane są odpowiednie umiejętności.
- obeliski zastąpiono posągami i na mapie może znajdować się się wiecej niż 1 skarb, ale do odkrycia jego położenia trzeba odwiedzić wszystkie posągi.
- tylko 6 zamków, które przeważnie łączyły w sobie różne rasy:
* nieumarli + demony (śmierć)
* Imperium (życie)
* Magowie (ład)
* mieszanka bandytów, meduz, hydr, smoków, ifrytów itp. (chaos)
* Barbarzyńcy
* elfy + część imperium (natura)
3 i 4 -> 5
Jako, że 4 to niewypał to rozgrywka wraca do poprzedniego stylu:
- magie rozwinięto jeszcze bardziej niż poprzednio. Efekty obszarowe uzyskujemy teraz przez odpowiednie umiejętności podrzędne.
- podzielono umiejętności na główne i podrzędne (3 i 4).
- pełna grafika 3D zarówno podczas rozgrywki jak i w zamkach.
- rozbudowa zamków jeszcze bardziej skomplikowana, ale bazująca na starych zasadach (3).
- wszystkie jednostki znowu można ulepszać (3).
- bohaterowie pośrednio uczestniczą w walce.
- dubbingowane przerywniki podczas misji.

A co obecnie oferują nam twórcy przy H6?
Obecnie wiemy, że zmniejszono ilość surowców i całkowicie wykasowano ekrany miast. Ja także chciałbym, aby H6 był połączeniem klasyki z H3 i nowoczesności z H5, ale obecnie się na to nie zapowiada. Rozumiem jednak, że innowacje są potrzebne, ale wycinanie sprawdzających się od lat elementów to innowacją bym nie nazywał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.02.2011 o 02:09, Fun_g_1_2_3 napisał:

1 -> 2
- każda jednostka mogła zostać ulepszona.

Tu mała poprawka - w HoM&M 2 nie każda jednostka mogła zostać ulepszona. Każde miasto posiadając 6 typów jednostek posiadało jedynie kilka ulepszeń rozłożonych na nie wszystkie i większość z nich nie mogła być ulepszona (choć np. smoki z miasta Warlocka miały aż dwa ulepszenia - Zielony->Czerwony->Czarny).
IMO miało to swój urok gdyż zwiększało różnorodność pomiędzy miastami ale efektem tego była też niestety wielka dysproporcja sił różnych ras.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ujmę to tak, nazywanie czwórki niewypałem to semantyczne nadużycie. Ja swoje idealne Heroes widzę właśnie jako ulepszoną czwórkę, która ma dopracowane te aspekty, które były skopane. Bo zarzucanie czwórce, że "o jejku jejku, tylko 6 miast!" czy "zabrali nam ulepszenia". Osobiście wolę mniej miast, brak ulepszeń, nie wspominając o tym, że bardzo podobał mi się pomysł alternatywnych ścieżek, przez co armie z tego samego miasta mogły wyglądać inaczej. Czwórka poza tym miała znakomitą narrację, przekraczającą to, co dostaliśmy nawet w AB. Śmieszne przerywniki na silniku gry z piątki w porównaniu do tej narracji to była jakaś pomyłka. Uzależnienie magii od posiadanych umiejętności też mi się podobało, dawało większy kontrast pomiędzy bohaterem siły a bohaterem magii, dodanie karawan i możliwości przemieszczania jednostek poza miastem w końcu pozbawiło nas konieczności tworzenia bohaterów "mułów" których jedynym celem było doprowadzenie nowych sił do naszego przekozaka. Fabularnie też było całkiem nieźle, uczestniczyliśmy w tworzeniu nowego świata. No i muzyka. Może i czwórka miała mniej kawałków niż trójka i piątka, ale te kawałki miały moc!

Co do mankamentów to trzeba przyznać, że graficznie gra prezentowała się przeciętnie, miasta nie były zbalansowane(ale w sumie w kiedy w Heroes miasta były zbalansowane?), wiele stworzeń z trójki po prostu pominięto no i dodatki nie wniosły zbyt wiele w stosunku do podstawki. Mimo to wciąż uważam czwórkę za naprawdę mocną pozycję i wcale nie żałowałbym, jeżeli Heroes miałby pójść w tym kierunku.

Co do szóstki zaś, to jak na razie jeżeli chodzi o prezencję, to mi się podoba. Nie żeby kreskówkowy klimat piątki mi jakoś szczególnie przeszkadzał, ale nadanie grze bardziej komiksowego charakteru i w końcu jakieś interesujące przetasowanie jednostek, tak jak było w czwórce, sprawia, że jestem tą grą naprawdę zaciekawiony. A że zabrali surowce, tworzą jakąś strefę wpływów... wszystkiemu trzeba dać szansę a nie od razu płakać, że zniszczyli grę. Pamiętajmy, że chodzą po świecie tacy ludzie, który plują na trójkę i dalej ciupają w dwójkę w swoich jaskiniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.02.2011 o 02:09, Fun_g_1_2_3 napisał:

A co obecnie oferują nam twórcy przy H6?
Obecnie wiemy, że zmniejszono ilość surowców i całkowicie wykasowano ekrany miast. Ja
także chciałbym, aby H6 był połączeniem klasyki z H3 i nowoczesności z H5, ale obecnie
się na to nie zapowiada. Rozumiem jednak, że innowacje są potrzebne, ale wycinanie sprawdzających
się od lat elementów to innowacją bym nie nazywał.


Jak sam mówisz, innowacją bym tego nie nazwał, raczej cofnięciem w rozwoju. Pozostaje nam mieć nadzieję, że nie skopią swojego nowego dziecka. Przede wszystkim jednak: aby nie miała tylu bugów, luk i błędów co Disciples, który był głównym konkurentem.

@luzac

Pewnie, IV nie była totalną szmirą, ale do poziomu III i V trochę brakowało. Do dziś uważam, że IV była swego rodzaju testem, w którym twórcy chcieli sprawdzić działanie różnych, nie do końca dobrych pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.02.2011 o 02:09, Fun_g_1_2_3 napisał:

A co obecnie oferują nam twórcy przy H6?
Obecnie wiemy, że zmniejszono ilość surowców i całkowicie wykasowano ekrany miast.

Poprawka: "Town screen: there is still a town screen, or more accurately, a town window."
http://www.celestialheavens.com/forums/viewtopic.php?t=11281
Czyli w praktyce to samo co poprzednio (wyłączając V).

A co do samej gry to wiemy nieco więcej. Chociażby o jednostkach z czterech miast czy ogólnej mechanice bitew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.02.2011 o 02:09, Fun_g_1_2_3 napisał:

3 -> 4
Innowacje okazały kompletną się porażką:
- bohaterowie walczyli w bitwach, a jednostki mogły się poruszać bez bohaterów.

Co Ty wypisujesz?! To że jednostki mogły się poruszać bez bohaterów, to ma być przykład porażki?!!
A kto Cię zmuszał do stosowania tego udogodnienia?! Bo jak dla mnie to było udogodnienie.
Gram teraz w King''s Bounty: Legenda i bardzo mi brakuje tamtego pomysłu. Kto to widział żeby wódz całej armii co chwila musiał porzucać pole bitwy i lecieć kawał drogi wyłącznie w celu uzupełnienia stanu wojsk. Normalnie to się wysyła gońca i podaje gdzie posiłki mają się stawić. Latanie wszędzie po takie drobiazgi jest właśnie monotonne i męczące. To był IMHO świetny pomysł.
Zresztą jak i parę innych rozwiązań w HoM&M IV, którą uważam za b. dobrą grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To teraz weź nóż i się na mnie rzuć bo napisałem coś co tobie nie odpowiada.
Człowieku! Wyluzuj trochę i zanim coś napiszesz to przeczytaj kilka razy skoro nie zrozumiałeś o co chodzi!

Heroes IV wcale nie był taki zły, a zwłaszcza pierwszy jego dodatek.
Czy ja gdziekolwiek pisałem, że te wymienione przykłady to porażka? NIE!
Ja tym postem wymieniałem nowości, które wprowadzała każda kolejna część wobec poprzednika.

To, że ostatecznie gra okazała się porażką wcale nie oznacza tego, że jej nie lubię.
H4 miał być swego rodzaju wielkim sukcesem, który jednak zamiast doskonałych recenzji otrzymał sporo krytyki.
Wiele pomysłów było naprawdę dobrych jak np. wprowadzenie karawany czy nauka potężniejszych zaklęć przy odpowiednim poziomie umiejętności. Inne pomysły znowu były kompletnie nietrafione jak np. usunięcie katapulty i wbijanie do zamku przez rozbicie bramy. Do tego jeszcze dochodzi walka na miecze przez mur co jest kompletną głupotą. Kolejna rzecz to siła naszych bohaterów, którzy na wysokim poziomie w pojedynkę potrafili zrównać z ziemią ogromne armie. Wyszkolony Wojownik silniejszy od 10 czarnych smoków? To wszystko to było lekkie przegięcie ze strony twórców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Jeśli nie grałeś w żadną z poprzenidch części, to HVI będzie po prostu dla Ciebie zwykłą grą turową. Grafika HIII może nie powalała z nóg, jak na tamte czasy, ale miała w sobie potężny urok osobisty a co do samej grafiki to była specyficzna i mnie się podobała. Muzyka także była świetna i nie tylko podczas bitew :). HIII było niczym mityczną Nimfą. Każdy mężczyzna który chociaż spojżał na nimfę, umierał z tęsknoty za jej wzrokiem i wdziękiem. Tak było w przypadku HIII. Kto raz zagrał w HIII to nie mógł odejsć od tej gry. Zatracał się całkowicie. Między innymi ja :D Zatraciłem się w kompletnej otchłani tej gry. Starzy wyjadacze kitu z okien również podzielą moje zdanie, uwierz mi Oni sami pewnie również poświęcili wieeeele godzin na HIII i do dzis zapewne nie żałują. Wiele nie przespanych nocy i setki godzin w tą grę sprawiły że do dziś mam miłe wspomnienia. Nie mówiąc już o graniu u znajomego na trybie: Dwie osoby przy jednym komputerze.. Polecam tą grę jest to klasyk sam w sobie. Legenda wręcz :). Więc idź do sklepu, wydaj 15 do 20 zł i graj i zatracaj się xD. Posdradać zmysły przez ulubioną grę <----- Bezcenne xD. „Za inne rzeczy zapłacisz kartą MASTERCARD”

Koniec OFFtopa przejdzmy do Heroes VI

@herosgarus
Ucieszyłeś mnie tym podając link to Trailera HVI dziękuję. Jednak spodziewałem się większej palpitacji serca xD. Film nie powala aż na kolana a co jedynie przyprawia o lekki zawrót głowy, ale to tylko trailer.
Jestem podobnego zdania co Galadin i Fun_g_1_2_3 Myślałem ze Ubi otorzyły się oczy i wydadzą mniej słodką wersję. Zrobią taką brardziej mroczną, ale jednak dalej nam słodzą. Chociaż większość graczy zapewne się już najadła deserem jaki nam sprawił Ubi podając HV na tacy, to oni dalej nas karmią cukierkami.Nie potępiam do cna H5 za to jaki był, a był słodki bez dwóch zdań był. Przy H5 również przesiedziałem znaczną ilość godzin i sporą ilośc nocek, również grając z przyjacielm rozgrywkę 2 osoby na 1 komputrze. Bezcenna rzecz. Musi być w HVI. Jeśli chodzi o artworki to w moich oczach nie są aż tak biednę. Dają radę. Choć też od nich bije słodyczą. Screeny z gry też delikatnie mnie rozczarowały choć dają radę. Ale leniwcom nawet wyglądu klepsydry się nie chciało zmienić. + i – w tym jest :).
Jednak jako fan sagi Heroes of Might and Magic to dla mnie obowiązkowa pozycja na ten rok zacieram już rączki. Choć nie kupię jej bez pośrednio po premierze. Poczekam na kilka opinii graczy

@Karharot
„Nareszcie VI część, ciekawe ile dni/tygodni mi z życia przez to wypadnie ;)”
Ja już zaczynam obliczać ile mi wypadnie życia i chyba myślę że czasu mi zabraknie xD bo boję się jednej rzeczy.
Jeżeli HVI będzie miał premierę w tym roku i jakimś ‘Cudem’ Blizzard wyda D]I[. To obawiam się że całkowicie zatracę się po raz kolejny w otchłani i zedję na samo dno w piekle i zasiąde obok samego Demogorgona xD

@luzac
Masz rację jeśli chodzi o newsowe tematy ;) też przez jakiś czas tam chyba nie zawitam :D tam niedługo dojdzie do rękoczynów. Wiej gdzie pieprz rośnie :-D
Swoją drogą mam małe zapytanie i lekką sugestię. Pogrzebałem troche w newsach o D]I[ i znalazłem to czego szukałem podaję link:
http://www.gram.pl/news_8gfqG,C7_Nie_tylko_gracze_nie_przepadaja_za_cukierkowym_Diablo_III.html
O co chodzi. Chodzi o to czy Ubisoft nie mógł by przepuścić HVI przez jakiś podobny filtr tak jak to zrobiono na screenach z D]I[ różnicę widać. IMO Wtedy HVI już by nie był taki cukierkowy. Co o tym sądzicie. ??. Czy jest to w jakikolwiek sposób możliwe ? ;>

Pozdrawiam @


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować