Zaloguj się, aby obserwować  
Anonim_ecd01e12338b9d94a1a513fa581ad6b292a862bb1c126c31d561978527500a64

Matematyka

1442 postów w tym temacie

Dnia 11.11.2007 o 18:48, Treant napisał:

Czy nie należy tego rozbić na 2 przypadki? Jeden dla e ujemnego, a drugi dodatniego?


Nie, ponieważ e to konkretna liczba, o ustalonej wartości (~2,718...), i na pewno jest dodatnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2007 o 19:32, vBoguSv napisał:

Nie, ponieważ e to konkretna liczba, o ustalonej wartości (~2,718...), i na pewno jest
dodatnia.

Wszystko jasne: e to nie to samo co e.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem jest taka funckja o y=-2x+2/x+2 i mam określić dziedzinę i zbiór wartości i współrzędne przecięcia z osiami układu (dziedzinę to chyba się wyliczało x+2=0 a współrzędne za x i y podstawiało się 0 jeśli się nie mylę) nie wiem jedynie jak to było z tym zbiorem wartości.

I takie coś jeszcze y=-2x+3/x-1 i tutaj mam dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartości ujemne, i to chyba jakoś tak było że -2x+3/x-1 > 0 albo na odwrót niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.12.2007 o 17:54, Puszkin napisał:

/.../

Dziedzina to R-{-2} (wszystkie liczby rzeczywiste, dla których mianownik jest różny od zera [nie można dzielić przez zero :)])
Miejsca zerowe (punkty przecięcia z osiami układu), obliczasz w ten sposób, że raz za y podstawisz zero (masz wtedy współrzędne przecięcia z osią OY), a raz za x podstawiasz zero (pkt przecięcia z osią OX). Co do zbioru wartości, to najlepiej narysować ją sobie w układzie współrzędnych. Wykresem będzie hiperbola. Raczej trudno to tak na forum wytłumaczyć, więcej poczytaj sobie na wiki, może załapiesz :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Funkcja_homograficzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.12.2007 o 20:11, Puszkin napisał:

no właśnie trudno z tego coś wyciągnąć ;p ale mi się wydaje że zbiór wartości to też liczby
rzeczywiste oprócz 0 ;p


Na pewno nie. :) Zdaje się, że R-{-2}.

Twoim zdaniem jest przekształcenie funkcji do postaci [n/(x-b)+c]. Jest to nic innego, jak funkcja n/x przesunięta o wektor [b,c]. Jeśli się gdzieś nie machnąłem, to funkcja będzie wyglądała tak: [2/(x+2)]-2, a więc funkcja 2/x przesunięta o wektor [-2,-2]. w układzie współrzędnych rysujesz 2 asymptoty, którymi są proste x=-2 i y=-2, wyobrażasz sobie, że to są osie OX i OY w tym układzie współrzędnych i według nich rysujesz wykres 2/x. Możesz wykorzystać miejsca zerowe, które uzyskałeś. Wykres będzie podobny do tego na wiki, tylko że asymptota pozioma będzie o 4 kratki niżej :)

PS: Nie wiem czy coś z tego zrozumiesz, bo jak sam to teraz czytam, to raczej w to wątpię :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No a czego nie wiesz jak odczytać? Jakiej wartość nigdy nie osiąga y? -2 :) wszystkie inne osiąga, a więc zbiór wartości to R-{-2}.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.12.2007 o 21:54, Puszkin napisał:

a wiesz czy jestem na dobrym tropie z tym drugim przykładem ;p

Zacznijmy od tego, że znak nie w tą stronę :P. Możesz też narysować tą funkcję i wtedy widać jak na dłoni co jest ujemne, a co nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bleh..jutro sprawdzian z rachunku prawdopodobienstwa, a w piatek probna maturka rozszerzona z matmy..zapowiada sie "ciekawy" matematyczny tydzien w szkole..Pisze ktos z was w tym roku mature z matmy rozszerzona? Jak nastawienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.12.2007 o 22:11, Puszkin napisał:

i to mam rozwiązywać jak normalną nierówność czy też do postaci kanonicznej sprowadzać ?


Normalnie, tylko żebyś z tym znakiem się nie walnął :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nastawienie mocno pozytywne ;] Zbiorki zadań zakupione - pozostaje tylko nauka, nauka i jeszcze raz nauka.

Podobnie jak Ty w piątek piszę próbną, a prawdopodobieństwo skończyłem bodajże tydzień temu. Dział z początku wydawał mi się lekko nielogiczny, ale z każdym rozwiązanym zadaniem zmieniało się moje nastawienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dla was zadanie z matematyki :D
Jaś ma do zapłacenia do banku 140zł
Jednak z przyczyn osobistych spóźnił się z zapłatą 63 dni i musi zapłacić odsetki...
Odsetki W SKALI ROKU wynoszą 16%.
Ile Jaś musi wpłacić do banku??

:]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2008 o 14:48, Deejay napisał:

Mam dla was zadanie z matematyki :D
Jaś ma do zapłacenia do banku 140zł
Jednak z przyczyn osobistych spóźnił się z zapłatą 63 dni i musi zapłacić odsetki...
Odsetki W SKALI ROKU wynoszą 16%.
Ile Jaś musi wpłacić do banku??

:]


Teraz sam się juz pogubiłem, ale wydaje mi się, że znaczenie tu ma: " Co ile są kapitalizowane odsetki? "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.12.2007 o 23:33, Radovan napisał:

Bleh..jutro sprawdzian z rachunku prawdopodobienstwa, a w piatek probna maturka rozszerzona
z matmy..zapowiada sie "ciekawy" matematyczny tydzien w szkole..Pisze ktos z was w tym roku
mature z matmy rozszerzona? Jak nastawienie?



Ja pisze rozszerzoną matę i fizę.. do tego też arkusz maty po angielsku, ale go nie trzeba zaliczyc. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2008 o 14:48, Deejay napisał:

Mam dla was zadanie z matematyki :D
Jaś ma do zapłacenia do banku 140zł
Jednak z przyczyn osobistych spóźnił się z zapłatą 63 dni i musi zapłacić odsetki...
Odsetki W SKALI ROKU wynoszą 16%.
Ile Jaś musi wpłacić do banku??

:]

(63*0,16/365)*140=3,87zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować