Zaloguj się, aby obserwować  
Anonim_ecd01e12338b9d94a1a513fa581ad6b292a862bb1c126c31d561978527500a64

Matematyka

1442 postów w tym temacie

Dnia 10.06.2011 o 00:34, Harrolfo napisał:

Jest może jakiś chat (prywatny), na którym można pisać pierwiastki, ułamki, macierze
itp. tak, jak wyglądają?
Pomagam koledze z algebrą i na GG słabo się to pisze.


Nie prościej przysłać sobie kody napisane np w LaTeXu i wrzucać je do jakiegoś parsera? Np: http://www.codecogs.com/latex/eqneditor.php

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bilet do kina kosztuje 150zł. Po obniżce ceny do kina przyszło o 50% ludzi, a dochód z biletów zwiększył się o 25%. O ile obniżono cenę biletu?

Cholera, nie mam pomysłu jak to rozwiązać. ;/ Potrzebuję rozwiązania jak najszybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.08.2011 o 21:03, woko27 napisał:

Bilet do kina kosztuje 150zł. Po obniżce ceny do kina przyszło o 50% ludzi, a dochód
z biletów zwiększył się o 25%. O ile obniżono cenę biletu?


Cholera, nie mam pomysłu jak to rozwiązać. ;/ Potrzebuję rozwiązania jak najszybciej.


Przecież to proste równanie.

dochód = cena biletów * ilość ludzi.

Po obniżce wygląda to tak:
125% = x * 150%
x = 125/150 = 5/6

X to współczynnik dla nowej ceny, aby otrzymać nową cenę trzeba przez niego pomnożyć starą cenę.
150 * 5/6 = 125 zł

A więc obniżono cenę o 25 zł. Chyba że czegoś nie zrozumiałem i zrobiłem z siebie idiotę :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć :) Słuchajcie, mam takie zadanie z kombinatoryki: Uczestników turnieju szachowego podzielono na 2 rozłączne grupy A i B. Stosunek liczby graczy w grupie A do B wynosił 3:4. W grupie A każdy z każdym rozegrał 1 partię, a w grupie B każdy z każdym rozegrał 3 partie. Łącznie w obu podgrupach rozegrano 21 partii. Ile było uczestników?

Wzory ułożyłem: x/y = 3/4

x!/2(n-2)! + 3 * y!/2(n-2)! = 21

Dochodzę do takiego wzoru:

x^2 - x + 3y^2 - 3y = 42

Podstawiam z pierwszego wzoru i za nic nie mogę uzyskać poprawnej odpowiedzi. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wytłumaczyć, w którym miejscu popełniam błąd? Jeśli w mnożeniu należy zamienić znaki, to w mianowniku powinno wyjść 7, a w liczniku 2+^3. Jeśli zostawimy minus, to wynik będzie wynosił 2-^3. Jest to najłatwiejszy przykład. Muszę tylko zrozumieć kwestię plusów i minusów... Pomożecie tak na szybko?


Odpowiedź poprawna w elipsie :)

20111103164132

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.11.2011 o 16:41, Kolumbiadek napisał:

Może ktoś wytłumaczyć, w którym miejscu popełniam błąd? Jeśli w mnożeniu należy zamienić
znaki, to w mianowniku powinno wyjść 7, a w liczniku 2+^3.

Źle korzystasz ze wzoru skróconego mnożenia. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/pl/math/e/d/a/edac83f84339cba1af457643997b8b1e.png W mianowniku powinna wyjść różnica, a nie suma, wtedy mamy 4-3=1, więc prawidłowy wynik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.11.2011 o 12:23, Slayer_Watti napisał:

W jaki sposób określamy znak wartości funkcji w przypadku funkcji kwadratowej? Chodzi
mi o podstawy teoretyczne.

Ale OCB? Chodzi o przedziały o wartościach dodatnich i ujemnych? Na poczatek musisz stwierdzić, czy są miejsca zerowe i jakie, a następnie patrząc na współczynnik "a" wyznaczasz kierunek w którym zwrócone są ramiona wykresu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.11.2011 o 12:23, Slayer_Watti napisał:

Chodzi
mi o podstawy teoretyczne.

Że o co Ci chodzi...? Znak ustalasz podstawiając pod x. Jeżeli masz ujemną deltę, czyli wiesz, że funkcja nie ma miejsc zerowych, możesz spojrzeć na parametr stojący przy x^2. Jeżeli jest ujemny, funkcja przyjmuje tylko wartości ujemne. Jeżeli dodatnie, tylko dodatnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje pomocy panowie. Zadanie nie jest dla mnie, tylko dla pewnej osoby (przyznaje, sam nie potrafie go zrobić.) Proszę o pomoc.

"Liczenie pola pierścienia kiedy cięciwa większego styczna do mniejszego ma 12 cm". Taką treść zadania dostałem. Ktoś jest w stanie pomóc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem z 4 całkami nieoznaczonymi przez podstawienie:
a) całka(dx/2+sqrt(x))
b) całka(x^3dx/x+1)
c) całka(sin^3xdx)
d) całka(dx/sqrt(4x-x^2))

Jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.12.2011 o 15:08, Mysterum napisał:

Jakieś pomysły?

a) Licznik i mianownik pomnóż razy sqrt(x), dodaj i odejmij w liczniku 2. Rozdziel na dwa ułamki i policz z nich całki.

b) Dodaj i odejmij w liczniku 1, podziel na dwa ułamki, skróć wielomian w pierwszym i licz proste całki.

c) Z jedynki trygonometrycznej przekształć sin^2 x i zastosuj podstawienie cos x = t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../
Dzięki wielkie, wyszło jak należy :)

Czy ktoś jeszcze może mi sprawdzić ten przykład z liczb zespolonych?
z^2+2iz+3=0

wyniki jaki mi wyszły to:
z=-(1+sqrt7)i
z=(1+sqrt7)i

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.12.2011 o 14:55, Mysterum napisał:

/.../
Dzięki wielkie, wyszło jak należy :)

Czy ktoś jeszcze może mi sprawdzić ten przykład z liczb zespolonych?
z^2+2iz+3=0

/.../
To masz źle ^^
z1=i.
z2=-3i.
Normalnie z delty możesz policzyć ten przykład, wyjdzie ci -16 więc pierwiastek z tego to 4i.
Czyli z1=(-2i-4i)/2=-3i
z2=(-2i+4i)/2
I wydaje mi się że mam rację bo na:
http://www.wolframalpha.com/input/?i=z%5E2%2B2iz%2B3%3D0
Wychodzi to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować