Zaloguj się, aby obserwować  
Anonim_ecd01e12338b9d94a1a513fa581ad6b292a862bb1c126c31d561978527500a64

Matematyka

1442 postów w tym temacie

/.../
Kurcze, delta wychodzi -28. Moje niedopatrzenie, czy już nawet delty nie potrafię liczyć?

EDIT: moje niedopatrzenie, pospieszyłem się i zamiast podnosić 2i do kwadratu już podnosiłem wynik, czyli 4i xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam 2 zadanka i nie wiem jak się za nie zabrać :
1. Jakiej wartości nie przyjmuje funkcja określona wzorem f(x)=2x+1/x-1?
2. Na rysunku obok przedstawiono hiperbolę. Znajdź wzór funkcji, której wykresem jest ta hiperbola.Wektory już określiłem, ale nie mam pojęcia jakie jest a. Wydaję mi się, że 2.
Sory, za słaba jakość fotki http://imageshack.us/photo/my-images/502/dsc00054ly.jpg/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie:
1. Nie przyjmuje wartości 1 ponieważ wyrzucamy ją z dziedziny bo mianownik nie może być równy 0
2. Jak dla mnie to f(x)=x+2/x^2-4

P.S x^2 to x kwadrat :> , Jak będziesz znał wzór w 2 zadaniu to napisz bo sam jestem ciekawy czy dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2012 o 18:14, oskiiq napisał:

Witam, mam 2 zadanka i nie wiem jak się za nie zabrać :
1. Jakiej wartości nie przyjmuje funkcja określona wzorem f(x)=2x+1/x-1?

Wystarczy zrobić rysunek hiperboli. Z rysunku wynika, że asymptota pozioma to y=0, czyli tej wartości nie przyjmie funkcja,

Dnia 04.01.2012 o 18:14, oskiiq napisał:

2. Na rysunku obok przedstawiono hiperbolę. Znajdź wzór funkcji, której wykresem jest
ta hiperbola.Wektory już określiłem, ale nie mam pojęcia jakie jest a. Wydaję mi się,
że 2.
Sory, za słaba jakość fotki http://imageshack.us/photo/my-images/502/dsc00054ly.jpg/

Wg mnie wyjściową hiperbolą jest 1/x. Przesuwasz ją o 2 jednostki w lewo i 3 jednostki w górę. A więc ta funkcja ma postać: [1/(x+2)]+3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie, przygotowując się do sprawdzianu z matmy (czworokąty) zauważyłem, że nie mogę ruszyć z żadnym zadaniem, po prostu poza narysowaniem rysunku, nic nie przychodzi mi do głowy, jak cokolwiek obliczyć. Czy ktoś byłby łaskaw podać mi jakąś stronkę ze wszystkimi potrzebnymi twierdzeniami i własnościami, do których muszę się odwoływać wykonując dane zadania. Tablice maturalne nie mają zbyt szerokiego wachlarzu ofert jak się okazuje :(.

edit: Dla "szlachty":
Wertowałem strony google, lecz nie znalazłem pomocnych informacji na temat tych własności. Wszystko odwoływało się do tablic, ewentualnie bardzo podstawowych informacji na temat kilku czworokątów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

No to dam ci podpowiedź - prawie wszystkie zadania z czworokątów się rozwiązuje poprzez dzielenie ich na trójkąty więc wzory trygonometryczne okazują się bardzo przydatne.

I interesujące cię dane zdecydowanie są w tablicach maturalnych, w szczególności zaś:
a) twierdzenie sinusów
b) twierdzenie cosinusów
c) podstawowe wiadomości nt. danego czworokąta np. na przekątną kwadratu = a pierwiastek z dwóch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

To może pomozesz mi jeszcze w ten sposób, na przykładzie:
W trapez prostokątny wpisano koło. Punkt styczności koła z dłuższym ramieniem dzieli to ramie na odcinki długości 8 i 18cm. Oblicz: pole koła, długości podstaw trapezu, pole trapezu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2012 o 19:45, noobie napisał:

aha... nie rozumiem tych oznaczeń a-r b-r? ...


bok AB to jest "a", a bok BE to "a-r" (bo AE ma miarę "r", i jeśli dodałbyś AE do BE otrzymałbyś bok AB, czyli "a"). Analogicznie, CD to "b", a CG to "b-r".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2012 o 20:29, paweldomar1 napisał:

> aha... nie rozumiem tych oznaczeń a-r b-r? ...

bok AB to jest "a", a bok BE to "a-r" (bo AE ma miarę "r", i jeśli dodałbyś AE do BE
otrzymałbyś bok AB, czyli "a"). Analogicznie, CD to "b", a CG to "b-r".

O... dziękuje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Otrzymano miarę koncentracji w sensie Lorentza k=-0,9. Zinterpretuj wynik.

Wydaje mi się, że byłem na tym wykładzie i nawet coś tam notowałem, ale za nic nie mogę sobie przypomnieć żadnych interpretacji związanych z Lorentzem (widocznie przysnąłem :)). Jakby ktoś poratował to byłbym niezmiernie wdzięczny, potrzebne mi to na jutro rano (nie ma to jak zabierać się za coś w ostatniej chwili).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzy okręgi o promieniach równych 6 cm są parami styczne zewnętrznie. Wyznacz średnicę okręgu stycznego zewnętrznie do tych 3 okręgów. Jak tu wyznaczyć średnicę w czymś takim małym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.04.2012 o 19:28, zerohunter napisał:

Trzy okręgi o promieniach równych 6 cm są parami styczne zewnętrznie. Wyznacz średnicę
okręgu stycznego zewnętrznie do tych 3 okręgów. Jak tu wyznaczyć średnicę w czymś takim
małym?

Promienie tych okręgów łączone w punktach styczności tworzą trójkąt równoboczny. Teraz musisz coś pokombinować z wysokością tego trójkąta. Mi się już nie chce ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to jest z tymi parabolami? Kiedy na wykresie ramiona są skierowane w górę a kiedy w dół oraz od czego zależy czy mam ją zakreskować w środku czy na zewnątrz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.05.2012 o 19:20, crash807 napisał:

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to jest z tymi parabolami? Kiedy na wykresie ramiona są
skierowane w górę a kiedy w dół oraz od czego zależy czy mam ją zakreskować w środku
czy na zewnątrz?


Zależy od współczynnika A. Gdy A > 0 ramiona w górę, gdy A < 0 ramiona w dół. Gdy narysujesz wykres to będziesz jasno widział co masz kreskować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.05.2012 o 19:34, Evertsen_Dante napisał:

Zależy od współczynnika A. Gdy A > 0 ramiona w górę, gdy A < 0 ramiona w dół. Gdy
narysujesz wykres to będziesz jasno widział co masz kreskować ;)


Ale np. mam takie zadnaia: 0 > 4k* - 1 - 3k i to dzielone na 2 (* to do kwadratu). I później z wyliczonej delty wyszlo
x1= -1/4
x2 = 1.

I mam narysowaną parabolę z ramionami w górę i zakreskowaną wewnątrz. Z czego to wyniknęło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego, że część paraboli, między miejscami zerowymi (mianowicie -1/4 i 1) jest pod osią OX, czyli jest mniejsza od 0.
Matura?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.05.2012 o 19:45, Rokuto napisał:

Z tego, że część paraboli, między miejscami zerowymi (mianowicie -1/4 i 1) jest pod osią
OX, czyli jest mniejsza od 0.


Dalej nie rozumiem :D Jest pod osią OX no ale, żeby tam się znalazla pierw muszę tak narysować a zanim tak narysuję muszę wiedzieć, że tak mam narysować.

Dnia 07.05.2012 o 19:45, Rokuto napisał:

Matura?


Ta... i wszystko w miarę rozumiem tylko dych durnych paraboli nie mogę pojąć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować