Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

[Plotka] Zabezpieczenia PS3 zostały złamane?

79 postów w tym temacie

Dnia 20.08.2010 o 13:14, ziptofaf napisał:

Sądzisz, że to by zadziałało? Nawet w Polsce nie ma już nic niezwykłego w 20 Mb łączach.
A w wielu krajach to już prawie że standard. Czyli taka gierka nie będzie się ściągać
dłużej niż 3-4 godziny. Z tego przy okazji łatwo wywnioskować, że na zasadzie "zostawię
ściąganie na noc" to spokojnie wystarczy już 5-6 Mb/s. To raz.
Po drugie, akurat wypełnienie przestrzeni pustymi danymi sprawi, że wystarczy to...spakować
do RAR''a. Ten bardzo mądry program zamieni te gigabajty w kilkadziesiąt kilobajtów.
Które potem wystarczy rozpakować i gotowe, można grać.
Co innego, gdyby gry na PS3 zajmowały uczciwe 25-30GB. I przez uczciwie rozumiem nieodłączne
części, a nie np. filmy. Wtedy rzeczywiście, trzeba by to ściągać od początku do końca.
Tylko że nie dość, że to prawie że nierealne, to... znowu powracamy do punktu 1.

W sumie fakt, dało by się łatwo zassać po zRARowaniu, ale w sumie czemu miało by nie być danych zbędnych, np dublowanych tekstur, czy czegokolwiek innego. Kolejną kwestią jest to, że gdyby każda gra zajmowała co najmniej 20GB, to dysk zapełnił by się w ekspresowym tempie, a zgrywanie 20GB przez USB czy WiFi, nawet po sieci lokalnej jest upierdliwe.

Dnia 20.08.2010 o 13:14, ziptofaf napisał:

Wątpliwe - nawet Sony nie będzie próbowało zablokować trybu online w starszych konsolach.
Dostaliby taką ilość pozwów (choćby o niezgodność towaru z umową), że bardzo szybko by
się wycofali z takiego pomysłu. No, chyba że chcieliby na swój koszt rozesłać
wszystkim nowe wersje konsol.

Nic by nie dostali - wprowadzasz nowy FW i tyle. Twoim obowiązkiem jest uaktualnienie, ale to blokowało by działanie urządzenia i tyle.

Dnia 20.08.2010 o 13:14, ziptofaf napisał:

Rozwiązanie najprostsze (i chyba jedyne możliwe do zrealizowania na tą chwilę) - od teraz
na piratach nie pograsz w nowe gry online, wystarczy dodać numery seryjne.
Rozwiązanie którego zapewne spróbuje Sony (i coś czuję, że bez szczególnego efektu, patrząc
po ich PSP) - nowe wersje firmware, które w zamierzeniu mają uniemożliwić korzystanie
z owego jailbreaka.

Na nowych wersjach PSP nie można używać Pandory, z tego, co mi wiadomo, czyli efekt uzyskali. Tak samo będzie z tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2010 o 13:28, akodo_ryu napisał:

Na nowych wersjach PSP nie można używać Pandory, z tego, co mi wiadomo, czyli efekt uzyskali.
Tak samo będzie z tym.

Do tego nowe gry wymagają któregoś tam firmware, a skoro ten USB Dongle nie będzie działał z następnymi wersjami FW, to generalnie trzeba być megałosiem by dać się na coś takiego nabrać. I ile to? 150- 170$? ROTFLMAO. Widać jeleni na necie nie brakuje. :) Nawet na serwisowym pendraku pozwalającym na backup da się zarobić. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2010 o 13:28, akodo_ryu napisał:

W sumie fakt, dało by się łatwo zassać po zRARowaniu, ale w sumie czemu miało by nie
być danych zbędnych, np dublowanych tekstur, czy czegokolwiek innego.

Nie doceniasz crackerów - to dla nich chleb powszedni usunąć tak naprawdę niepotrzebne dane. Bądź co bądź przynajmniej część z nich to zawodowi programiści.

Dnia 20.08.2010 o 13:28, akodo_ryu napisał:

Kolejną kwestią
jest to, że gdyby każda gra zajmowała co najmniej 20GB, to dysk zapełnił by się w ekspresowym
tempie, a zgrywanie 20GB przez USB czy WiFi, nawet po sieci lokalnej jest upierdliwe.

Ekspresowym tempie mówisz...Mi na jednej partycji starcza miejsca na 20 gier. 1000GB dyski to w końcu już nic niezwykłego ani drogiego. Ale już abstrahując od tego - nikt normalny nie ściągnie chyba naraz takiej ilości danych - jedna, dwie gry, skończyć, usunąć i ściągamy dalej. A z siecią lokalną to bym nie przesadzał - przepustowość 1 Gb/s, więc to 3 minutki kopiowania. Wielkie mi ale. Ba, nawet gdyby to trwało 30 minut to też nie jest to nic ważnego.

Dnia 20.08.2010 o 13:28, akodo_ryu napisał:

Nic by nie dostali - wprowadzasz nowy FW i tyle. Twoim obowiązkiem jest uaktualnienie,
ale to blokowało by działanie urządzenia i tyle.

Nie ma takiej rury której nie można odetkać. Raz się udało złamać zabezpieczenia, to uda się i kolejny, w inny sposób (już wierzę, że powstanie tylko jeden jedyny rodzaj jailbreaka...).

Dnia 20.08.2010 o 13:28, akodo_ryu napisał:

Na nowych wersjach PSP nie można używać Pandory, z tego, co mi wiadomo, czyli efekt uzyskali.

Nie jestem pewny tylko co do wersji Go! (a i na nim widziałem w swoim czasie uruchomiony nieoficjalny program). Wszystkie inne już dawno udało się "rozgryźć". A samo Sony zresztą nie zablokowało nic w starszych modelach, więc piractwo nie spada. A co najwyżej przestaje rosnąć.

Dnia 20.08.2010 o 13:28, akodo_ryu napisał:

Tak samo będzie z tym.

Oby.

@ Dzibrill
Jak mówiłem, rozpoczął się wyścig między Sony i crackerami w wypuszczaniu co nowszych wersji firmware, a "pirackich uaktualnień". Zakład że za kilka tygodni znajdziemy odświeżoną wersję tego USB-cosia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2010 o 13:55, ziptofaf napisał:

@ Dzibrill
Jak mówiłem, rozpoczął się wyścig między Sony i crackerami w wypuszczaniu co nowszych
wersji firmware, a "pirackich uaktualnień". Zakład że za kilka tygodni znajdziemy odświeżoną
wersję tego USB-cosia?

Nie znajdziemy, bo to nie jest żaden jailbeak tylko tzw. pasówka działająca pod jednym firmware, bo robi emulację systemu. I nic więcej. Pod nowym te klucze zostaną zbanowane, a wyciek tych to po prostu fail Sony - jak już pisałem wyżej, kolejny FW zablokuje te Dongle. Za bardzo wierzysz w moc crackerów, podobnie jak większość ludzi nie mających większego pojęcia o tym jak działają systemy na konsolach.

Zresztą, przeczytaj to, w szczególności ostatnie zdania.

"This mod is basically a RETAIL TO DEBUG convertor, using a JIGCARD from SONY services.
If you look at VHS, it has some DEBUG things.
This JIG CARD(aka USB DONGLE) is used for devs and technicians from sony to launch BOOT INI from DEV_USB0.
Combining some buttons you can change the SYSCON status, who launch as a primary boot this dongle.

BOOTSTRAP is read and the files from dongle are launched and the RAM is making a false REBOOT.
The whole thing its an SYSCON FIRMWARE EMULATOR.
TRM "thinks" we have a debug unit and KERNEL DEBUG is loaded.

This way a DEBUG VSHMAIN (temporarily) allows unsigned code load.
Now you can launch PKGs from USB (that has an explorer to do that)

To launch BDEMU you need a disc to activate MEDIATYPE BD.
When you launch LOADER(from usb) BDDRIVE CHANNEL is closed(they cant share the same channel).
To eliminate LAYER, it needs a CELLFTP to extract decrypted files(no layer) and to convert those to DEBUG MODE.
Executer files can be created with SDK,and generated by the same loader that extract the LAYER, and using PS3GEN to create signed isos(patched).
Same way a 360 works(using a core debug)

The LOADER is executed via APP.
ELIMINATING the initial USB BOOT, its all SONY has to do to kill this mod, because SYSCON is the boss"

Sony musi po prostu wyłączyć bootowanie z USB, co nie jest żadnym problemem dla zwykłych userów, którzy nawet tego nie odczują. Wersje developerskie konsol będą mogły dalej działać na pendrakach. That's all.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2010 o 11:50, Namaru napisał:

Ja z chęcią zacznę słuchać serwisu informacyjnego "dobre i ciekawe wiadomości" w którym
będzie niewiele o wojnach, zabójstwach, szpiegach, dochodzeniach, cenach paliw, ogólnie
ludzkich nieszczęść i bzdur ekonomicznych, a ciekawe i rozwijające informacje ze świata
(okraszone odrobiną rzetelnej nauki i historii). Pewnie nie jestem w tym osamotniony,
choć zdaje sobie sprawę, że byłby to raczej program niszowy ;) Myślę, że dla programu
raczej dobre i rzetelne informacje również jest na świecie miejsce, to kto go zakłada?
;)


wlacz sobie radio maryja jak lubisz sluchac bajek ;) ja po to czytam newsy by wiedziec co sie dzieje na swiecie, nie wazne czy dobre czy zle. No i nie ma co ukrywac: w dzisiejszych czasach najlepiej sprzedaje sie ludzka tragedia, media sie staczaja...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2010 o 22:06, bogdan89 napisał:

Co oznacza złamanie PS3? Oryginalne gry powinny być tańsze, aby mogły konkurować z piratami.
Zawsze uważałem, że obniżenie ceny gry przyniesie, wbrew pozorom, większe zyski.


Przypomnę ci sytuację po premierze Painkillera (który kosztował w dniu premiery 20zł)- był na samym szczycie ściąganych nielegalnie gier na torrentach, pomimo niskiej ceny. Dla pirata cena nie ma znaczenia- a jedynie kwestia transferu, zresztą teraz można za małe pieniądze mieć nieograniczony transfer danych, więc tym bardziej będą piracić. Obniżka ceny niewiele by dała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Trudno tą informację nazwać złamaniem zabezpieczeń, bo to żadne złamanie ;). Trudno złamać zabezpieczenia, które nie istnieją dla czegoś takiego, hmm ?

2. Druga sprawa- odpalanie gier, które nie są instalowane na dysku ? ; )

3. - ISO płytki BR, przepełnionej po brzegi danymi, to w sumie dość zabawne. Good luck.

4. a może to wszystko nieprawda :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2010 o 02:07, bodzi0 napisał:

" (...) płytki w napędzie Blue-ray." - nie "Blue-ray", tylko "Blu-ray".
"Piraci nie byli wstanie sprostać (...)" - nie "wstanie", tylko "w stanie".

czięki za czujność :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2010 o 10:58, Cygi napisał:

Wielkie dzięki za taką interpretację. :|
Nie, nie usprawiedliwiam kradzieży. Wspominam o tym, co się słyszało (kiedyś, hen daleko).
Nie bez powodu był nawias "poprawcie, jeśli się mylę"...

O, proszę bardzo - użytkownik Kaucz i jego komentarz jest o tym samym co moja wypowiedź.
Ciekawe czy i jego oskarżysz? :|

o - to zwracam honor!, sorka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2010 o 14:07, Dzibrill napisał:

Sony musi po prostu wyłączyć bootowanie z USB, co nie jest żadnym problemem dla zwykłych
userów, którzy nawet tego nie odczują. Wersje developerskie konsol będą mogły dalej działać
na pendrakach. That''s all.


Ano chyba że tak. Uczciwie przyznam, mam PS3, ale nie zagłębiałem się w działanie tego "łamacza" (jakoś nie pociąga mnie kradzież gier). Co innego gdyby z tego debug mode''a dało się wrzucić własną aktualizację firmware, niesygnowaną przez SONY (chociaż w sumie, skoro to jest debug mode...to powinien być dostęp do kernela konsoli). Wtedy mielibyśmy to samo co na PSP - wyścig szczurów - Sony wypuszcza nowy FW, chwilę później crackerzy. I tak w kółko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2010 o 09:48, rajdo napisał:

> "hehe" wez pod uwage, ze cale to moddowanie odbywa sie przez pendrive''a, a zawartosc

> napedu jest nieistotna. Wiec co (teoretycznego) stoi na przeszkodzie podlaczeniu
wiekszego
> pendrive''a z preinstalowaną grą? Pamieci flash o pojemności 32 GB już są dostępne,
a
> można (teoretycznie) tak samo wykorzystać zewnetrzne dyski twarde.

z pendrivami może być taki problem że ich standardowy system plików (FAT32) obsługuje
pliki o max wielkości 4 GB.


Masz rację, ale czy dysk od PS3 jest również sformatowany pod FAT32? Wątpię :). Zresztą NTFS już jest niesamowicie rozpowszechniony i nie wydaje mi się, żeby to był wielki problem.

A jeżeli chodzi o możliwość pendrive''a z NTFS, to każdy zwykły pendrive się nada. Sam jestem właścicielem 16 GB z systemem plików NTFS i nie ma żadnych problemów :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2010 o 14:34, EmperorKaligula napisał:

wlacz sobie radio maryja jak lubisz sluchac bajek ;)

Gdzie pisałem o słuchaniu bajek?

Dnia 20.08.2010 o 14:34, EmperorKaligula napisał:

ja po to czytam newsy by wiedziec
co sie dzieje na swiecie, nie wazne czy dobre czy zle.

O niczym dobrym to się raczej z owych newsów nie dowiesz... i o to mi właśnie chodzi.

Dnia 20.08.2010 o 14:34, EmperorKaligula napisał:

No i nie ma co ukrywac: w dzisiejszych
czasach najlepiej sprzedaje sie ludzka tragedia, media sie staczaja...

Tania sensacja zawsze w cenie... niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, że aż 4 lata zajęło im łamanie zabezpieczeń. Zabezpieczenie Ubisoftu przed piratami (wymagane stałe połączenie z internetem) nie było lada problemem dla piratów. Co prawda gry a konsole to całkowicie coś trudniejszego/łatwiejszego do złamania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zawsze zdania ze kazde zabezpieczenia sa do złamania. Jeśli ktoś wymyślił takie zabezpieczenie to znajdzie się osoba która wymyśli jak je obejść. Walka umysłów , niektóre są słabe a niektóre skomplikowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bogdan89 Czysta płyta blu-ray kosztuje ok. 60zł gra na ps3 po pół roku 89zł i co za drogo? Wiadomo jak ktoś musi mieć zaraz po premierze to zapłacić więcej. Problem był w Polsce parę lat temu kiedy gry na konsole prawie w ogolę nie taniały teraz jednak rynek "nauczył się" racjonalnie zmniejszać ceny, dodatkowo jeszcze ten wysoki polski podatek (jak widać jeszcze za niski bo postanowiono go jeszcze podwyższyć ...).
Złamanie konsoli nic dobrego nie przyniesie (już za jego potencjalne wykonanie zabrano ps3 linuxa ale mniejsza o to). Wiadomo duża ilość sprzedanych konsol to zawsze coś czym warto się pochwalić przed publiką, ale fakt jest taki że producenci konsol gł zarabiają na licencjach z gier (po części przez to ceny są trochę wyższe jak na pc).
Jeśli chodzi sprzedaż x360, a możliwość jego piracenia może to jest ważny fakt, ale nie należy też zapominać o legendarnej jej awaryjności .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem w szoku, że tutaj nie ma wojny fanboyów która konsola lepsza.

Spoiler

Albo była czystka?.. :>


Prawdziwi gracze nadal pozostaną przy tym, co robili do tej pory. Mam nadzieję że nowe firmware rozwiąże problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2010 o 10:36, thiefi napisał:

Prawdziwy gracz dokupuje platformy do gier a nie odwrotnie.


Nie, bo nie każdego człowieka interesuje sprzęt, na której nie ma ciekawych wg niego gier.
Prawdziwy gracz szanuje drugiego gracza bez względu na to, w co gra i na czym gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować