Zaloguj się, aby obserwować  
evilemot

Shogun II: Total War

1255 postów w tym temacie

Dnia 14.03.2011 o 21:43, dark_master napisał:

temu CDA, co dało Gothicowi 3 ocenę 9/10? Że nie wspomnę o innych, dziwnie wysokich ocenach
w tym pisemku..


Akurat Gothicowi 3 się taka ocena należy. Gra niedopracowana jak diabli, ale i tak nie da się od niej oderwać :D a akurat 10/10 CDA wystawia wg mnie jedynie wybitnym grom :) a wracając do tematu Shoguna, gra jest pewnym rozwinięciem poprzednich tytułów serii Total War. Po demie wydaje mi się, że będzie nieźle. Szkoda tylko, że akurat klimaty Dalekowschodnie tak średnio mnie interesują...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.03.2011 o 22:32, dark_master napisał:

co do CDA zaś takich ciepłych uczuć nie mam - zwłaszcza, ze takie wtopy trafiają im się przy każdym większym tytule i to niezależnie od piszącego.


Może i oceny zawyżają, ale kiedyś przed zakupem gry zawsze najpierw dokładnie czytałem recenzję w CDA i w sumie nigdy się nie zawiodłem. Więc zaufanie do nich w sumie mam. Mam nadzieję, że z Shogunem będzie podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak kończąc offtop, bo każdy i tak ma swoje autorytety..

Dnia 14.03.2011 o 22:44, pawbuk napisał:

Akurat Gothicowi 3 się taka ocena należy.

należy mu się, ale tak 7/10, w porywach 8. Ja i tak grałem po patchu 1.12 gdzie poprawiono lwią część błędów, ale fabuły dalej trzeba było szukać i ją sobie samemu opowiadać, questy poboczne nieciekawe, liczne możliwości zablokowanie sobie questów lub zbyt szybkiego ich wykonania bo przypadkiem znalazło sie artefakt adanosa, do tego tragiczny system walki i wydajność.. ja wiele jestem w stanie wybaczyć, do tego mam niebywały sentyment do tej serii, ale ta gra niczym nie usprawiedliwia tak wysokiej oceny. A mówię to z perspektywy któregoś z rzędu patcha, podczas gdy CDA musiało grać na dużo wcześniejszej wersji (z opowieści wiadomo, że mało stabilnej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra będzie odblokowana za około 2 godziny. Biorąc pod uwagę to, że czekam od 18, wyczekam a potem gram do rana... I może przed wyjściem na uczelnie (na której najprawdopodobniej prześpię większość zajęć) napiszę coś niecoś na temat nowego Shoguna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś miał problem z instalacją polegający na tym że gra zaczyna się ściągać z sieci zamiast instalować z płytki.
1. Niech zatrzyma pobieranie chyba że che poczekać kilka godzin
2. Usunie zawartość lokalną gry z dysku - nawet po wybraniu opcji instaluj ponownie gra zaczyna się pobierać znów przez sieć.
3. Odpali plik Setup znajdujący się na dysku 1, gra powinna rozpocząć instalacje z płytki. Całość procesu zajmie jakieś 15-20 minut zamiast kilku godzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może, czemu nie mogę włączyć wygładzania krawędzi w PEŁNEJ WERSJI? Wszystkie ustawienia mam na ultra, max rozdziałka, gra śmiga bez ścinki a wygładzanie krawędzi mam zablokowane i gra wygląda przez to(?) obskurnie.
Mój sprzęt: Geforce 9800GTX, 4Gb ram, AMD Phenom 9850 2.50 GHz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.03.2011 o 22:22, dark_master napisał:

oj dobra, umówmy się - gdyby tutaj mieli pójśc w stronę realizmu, to w medievalu każda
frakcja miałaby 4 jednostki - piechotę, rycerstwo konne, kuszników i łuczników, bo przecież
każdy rycerz na bitwę ruszał z własnym rynsztunkiem.. a ci germanie to już w ogóle byłaby
tragedia, bo miałbyś tylko dwie jednostki, kawalerię i mieszaną piechotę z łucznikami..


Po pierwsze bardziej mi chodziło o samo uzbrojenia niż ilość jednostek.
Po drugie każda frakcja miała by więcej jednostek, bo zróżnicowanie uzbrojenia było jednak większe. W najbardziej minimalistycznym przypadku były by to:
- jazda rycerska (ciężka - poczty najmożniejszych rycerzy, dostępne pod koniec gry);
- jazda rycerska (średnia - poczty rycerskie z początków okresu);
- kopijnicy (ciężka lub średnia zależnie od kraju - jazda uboższego rycerstwa lub najemna w zależności od kraju; dostępna pod koniec okresu);
- jazda lekka (dwa rodzaje: z łucznikami - wschód i z kusznikami - zachód);
- piechota kmieca / milicje miejskie / biskupie w zależności od kraju (dwa rodzaje każdej: włócznicy i strzelcy - dostępne od początku gry);
- piechota ciężka - włócznicy dostępni od początku oraz pikinierzy (dostępni pod koniec gry);
- piechota ciężka - zbrojna w bile, halabardy, berdysze (nie dostępna na początku gry);
- łucznicy zaciężni (w Europie głównie Anglia, ale także Sycylia, oraz oczywiście frakcje wschodnie)
- kusznicy.

Dnia 14.03.2011 o 22:22, dark_master napisał:

nie zgodzę się też co do zarzutu odwzorowania Prus - potęgę ich zbudował Fryderyk Wilhelm
poczynając od roku 1713, tylko że żołnierzyki traktował jak zabawki fajne na defilady,

/(ciach)

Gra rozpoczyna się w roku 1700 a nie w 1713, więc powinno być to odwzorowane w odpowiednich realiach. To raz. Możliwości rekrutacyjne czy ekonomiczne Prus w tym okresie nie mogą być porównywalne z możliwościami Francji czy Austrii / Rosji. To dwa. Dopiero po reformach, a szczególnie po zajęciu Śląska (czyli po 1740 roku, zresztą po tym jak Austria walczyła na kilka frontów) Prusy mają dostęp do większych ilości rekruta. Jednakże nawet to nie mogło dawać nadziej na walkę na dwóch frontach - z Austriakami i Rosjanami, czego dowodzi wojna siedmioletnia: Prusy uratowała zmiana na tronie Rosji. Militarnie byli w 1762 roku skończeni - po prostu skończyły im się armie...
Mocarstwowe ambicja Prus to okres po Rozbiorach Polski.

Tymczasem w grze od początku armia pruska jest liczna i gracz nie ma żadnego problemu z utrzymaniem tej liczebności.

Dnia 14.03.2011 o 22:22, dark_master napisał:

Dalej, Francja - fakt, ma tylko dwie prowincje, ale ma też kolonie, więc aż taka pokrzywdzona
nie jest - zwłaszcza że choć po wojnie o sukcesję hiszpańską dalej była największym mocarstwem,
to jednak nie miała już takiej pozycji i siły jak jeszcze 50 lat wcześniej. Pewno że
to co jest w grze to dalej za mało, ale umówmy się, z jednej strony nie jest aż tak tragicznie
źle, a z drugiej, gdyby zrobili inaczej, to dostałbyś ''prawidłowego'' kopa na start,
że marudzilibyśmy, że cele kampanii burbonów da się wykonać w 10 lat.


Kolonie te są zacofane i nie przynoszą ani wielkiego dochodu, ani też nie są początkowo dobrą baza rekrutacyjną. Trzeba w nie wpompować sporo gotówki, by coś z tego było. Poza tym w grze liczy się przede wszystkim Europa - jeśli utraci się prowincje na starym kontynencie to "po ptokach".
Faktem jest że zarówno grając Wielką Brytanią, jak i Francją wysyłałem z Europy do Ameryki wojska, a nie odwrotnie.

Nie pisałem że Francja jest w złej sytuacji, tylko że w gorszej niż Wielka Brytania - odwrotnie niż to było w rzeczywistości.

Co do celów zaś to już pisałem że wystarczyło by je uczynić bardziej wymagającymi dla mocarstw, a mniej dla mniejszych krajów. Dlaczego Francja nie mogła by mieć za cel oprócz wyeliminowania Habsburgów i Brytyjczyków także podbicia całej Ameryki i Indii na ten przykład? Na VH/VH udawało mi się to, ale pod koniec gry, a nie po 40 latach.

Dnia 14.03.2011 o 22:22, dark_master napisał:

Albo po prostu mieli to w dupie i zrobili to po to by się lepiej grało i lepiej sprzedało,
a moja argumentacja to tylko dorabianie ideologii której nie mieli.


Z "lepiej sprzedawało" zgadzam się jak najbardziej. ;)

Dnia 14.03.2011 o 22:22, dark_master napisał:

Co zaś do Prus Zachodnich - dawno w empire nie grałem (a teraz wywaliłem by było miejsce
na shoguna 2), ale jeśli dobrze pamiętam, to ta prowincja z Gdynią, nie? Co prawda gdynia
na tej mapie i jej pojawienie się szybciej niż Poznań to pomyłka, ale czy przypadkiem
ta prowincja nie była szeroko pojętymi terenami dzisiejszej północno-zachodniej Polski?
Wtedy nazewnictwo "prusy zachodnie" byłoby jako tako uzasadnione, choć pojawiło się dopiero
w XIX wieku i dotyczyło węższego skrawka terenu.


Po pierwsze dzisiejsza północno- zachodnia Polska nazywa się Pomorze i taką też nazwę miała w Państwie Pruskim (dokładniej to Hinterpommern lub po 1815 i ostatecznym przejęciu części ziem od Szwecji - Pommern).

Po drugie Prusy Zachodnie wyglądały po Rozbiorach Polski (po I w ogóle powstała ta prowincja, nie w XIX wieku) mniej więcej tak:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Preussen-FdG.jpg

Obejmowały więc cześć obecnego województwa Pomorskiego i Kujawsko Pomorskiego oraz małą część Wielkopolskiego. Reszta Wielkopolski, Kujaw oraz Mazowsza do 1806 roku nosiła nazwę Prus Południowych. I tak się powinna nazywać w Napoleonie! W Empire zaś ten podział powinien być jeszcze inny - w ogóle nie powinno być Prus Zachodnich, tylko Królewskie i nie powinny one obejmować nawet Bydgoszczy, nie mówiąc o Poznaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do Shoguna 2 - hm, czy tylko ja mam problem ze znikającymi teksturami? Zamiast nieba mam wielki czarny prostokąt.. dunno, sterowniki za stare czy co? (specjalnie jadę na 170.ileśtam do mojego GF8800GT, bo na wyższych nie działa program do zarządzania wiatrakami, a bez tego mogę sobie kartę spalić, bo odpalają się tylko przy 107 stopniach ;/)

Dnia 15.03.2011 o 10:55, MarcusBrutus napisał:

Tymczasem w grze od początku armia pruska jest liczna i gracz nie ma żadnego problemu
z utrzymaniem tej liczebności.

ale z drugiej umówmy się, sam syf w austrii nie wystarczyłby by śląsk zająć oraz go utrzymać. A co do "by się grało".. nie neguję tego, że Prusy są za silne w stosunku do franacji, ale umówmy się, total wary to gry o ekspansji i AI, choć głupie, też jest na nią nastawione. Słabe prusy już po pięciu turach zostałyby zjedzone przez Polskę i Austrię, bo taki jest układ sił na mapie, a z drugiej taką słabą frakcją grałoby się do dupy, bo pierwsze 80 tur spędziłbyś we własnych granicach - ot, taki urok gier, gdzie oddajesz okres stu lat. Generalnie sprawę załatwiłyby różne okresy startowe jak w pierwszych dwóch TW, ale widać CA nie chce się w to bawić.
A co się dzieje gdy przy takiej mechanice podchodzisz bardziej ''historycznie'' to pokazał mi właśnie Shogun 2 - w drugiej turze zniszczony został klan Takeda, bo jak wszystkie na początku miał tylko jedną prowincję i jedną armię..

Dnia 15.03.2011 o 10:55, MarcusBrutus napisał:

Po drugie Prusy Zachodnie wyglądały po Rozbiorach Polski (po I w ogóle powstała ta prowincja,
nie w XIX wieku) mniej więcej tak:

a, true, faktycznie to były same dawne prusy królewskie (co prawda tylko do 1824 bo potem na 55 lat połączono je w jedno ze wschodnimi, ale to detal).

a co do zmian w jednostkach w medku.. cóż, może to też by było jakieś wyjście, ale w 'początkowym okresie' dalej miałbyś tylko dwa rodzaje piechoty i dwa jazdy, a to co by się pojawiło w okresach późniejszych to raczej na zasadzie zastąpienia starych jednostek, a nie osobnych (to tak jakby triari byli dostępni w rekrutacji obok piechoty legionowej w Rome /pomijamy jej niehistoryczny wygląd/)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2011 o 12:03, Pafun napisał:

Jak włączyć wygładzanie krawędzi w grze? Mam niby tą opcję ale jest nieaktywna :-/

Przeczytaj dyskusję od posta nr 53.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2011 o 12:54, Draco-PNC napisał:

> Jak włączyć wygładzanie krawędzi w grze? Mam niby tą opcję ale jest nieaktywna :-/

Przeczytaj dyskusję od posta nr 53.

Wasza dyskusja dotyczyła wersji demo, ja (jak i pewnie kolega Pafun) piszę o pełnej wersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>

Dnia 15.03.2011 o 13:42, evilemot napisał:

Wasza dyskusja dotyczyła wersji demo, ja (jak i pewnie kolega Pafun) piszę o pełnej wersji.

Ach, to przepraszam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2011 o 15:53, MarcusBrutus napisał:

> Jak włączyć wygładzanie krawędzi w grze? Mam niby tą opcję ale jest nieaktywna :-/


Może ten post od twórców Ci pomoże:

http://forums.totalwar.com/showthread.php/8795-Total-War-Shogun-2-Some-news-from-the-graphics-team!

Mógłbyś mi wytłumaczyć (lub ktokolwiek inny) gdzie mogę znaleźć tą opcje "DirectX rendering" w tym zdaniu z linka?
"Check the ‘DirectX rendering’ option and restart the game to enable DirectX 11 rendering."

Nie jestem świetny z angielskiego, więc może czegoś nie zrozumiałem.. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2011 o 19:02, Bambusek napisał:

Nie da się na razie. Opcji dla DX 11 jeszcze w grze nie ma, pojawią się w ciągu dwóch
do czterech tygodni.

Mam rozumieć, że wygładzania krawędzi i Shader Model 4.0 również nie będę mógł do tego czasu włączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2011 o 19:05, evilemot napisał:

Mam rozumieć, że wygładzania krawędzi i Shader Model 4.0 również nie będę mógł do tego
czasu włączyć?


Na to wygląda niestety. Gra zajmuje mniej niż miała, tzn. miało być 20 GB, jest 16 z kawałkiem, więc widać, że czegoś nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie pierwsze wrażenia z gry? Podejrzewam, że pozytywne skoro nie ma tutaj masy narzekań :P

Moje sa jak najbardziej pozytywne. Pierwsza kampania jaką rozegrałem, wybrałem klan Mori. Niestety za pierwszym razem poniosłem klapę kompletną :( Wyszedłem całą armią z miasta w celu pogoni za resztkami wroga, które pałętały się po mojej prowinicji. W tym samym czasie, cwany komp zajął moją osadę ;/

AI jest o wiele lepsza. W trakcie bitew się sensownie zachowują, podobnie jak na mapie kampanii. Dyplomacja tez jest ciekawa ze względu na opcję z zakładnikami. Po prostu miodzio :)

Spoiler


Jeżeli ktoś narzekał, że będzie za łatwo niech się nie martwi. W CDA napisali, że w pewnym zaawansowanym momencie kampanii wszystkie klany wypowiadają graczowi wojne :D Ciekawe :) Ze wskazówek doradców można wywnioskować, że mogą nas również zaskoczyć klęski żywiołowe np. trzęsienia ziemii

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sama gra mówi to w pewnym momencie obecny Szogun może uznać nasz klan za zagrożenie i wypowiedzieć wojnę, a wraz z nim kilka innych klanów to robi:)

BTW: teraz status Szoguna można zdobyć w trakcie gry, nie jest to ostateczny cel osiągany po wymieceniu wszystkich. Trzeba zdobyć Kioto i utrzymać przez 4 tury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2011 o 19:31, Bambusek napisał:

Na to wygląda niestety. Gra zajmuje mniej niż miała, tzn. miało być 20 GB, jest 16 z
kawałkiem, więc widać, że czegoś nie ma.


No w końcu coś muszą dać w DLC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować