Zaloguj się, aby obserwować  
Dark_SMG

Crysis - czyli nowa wspaniała seria gier FPS na silniku CryEngine

5214 postów w tym temacie

Zwykle za cenę każdego gotowca z allegro / supermarketu można złożyć lepszy zestaw, więc nie są one dla osób o niewielkich wymaganiach sprzętowych. Chyba, że ktoś woli mieć w tej samej cenie gorszy zestaw z allegro, niż lepszy zestaw poskładany z różnych części. Ale przechodząc do rzeczy - przyznam, że dziwi mnie trochę, iż Crysis działa płynnie na wysokich detalach przy takiej karcie. Widać pomyliłem się - cóż począć, zdarza się. U mnie na bardzo wysokich detalach (bez AA) przy nieco wyższej rozdzielczości (1680:1050) i na znacznie lepszym sprzęcie (i5-2500k, 8GB RAM, GTX 560 Ti) działa dość płynnie, ale daje się odczuć różnicę w płynności między detalami wysokimi a bardzo wysokimi (cały czas bez AA, ta opcja zabiera już sporo płynności i momentami nie gra się komfortowo).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem, że na takim super sprzęcie nie powinno być najmniejszych problemów technicznych z grą, która ma cztery lata. Przyczyną są coraz większe przekątne monitorów; gdybyś miał monitor o rozdzielczości 1280x1024 nie uświadczyłbyś takowych problemów, ponadto obciążenie oraz zużycie komputera nie byłoby tak duże. Wielkość ekranu nie ma wielkiego znaczenia, ale to tylko moje osobiste zdanie oparte na własnych potrzebach i wymaganiach.
A tak na marginesie: zastanawiałem się czy możliwa byłaby gra na komputerze, który spełnia tylko minimalne wymagania. Nawet ostatnio próbowałem włączyć Crysisa na komputerze z 2006 roku (który zresztą jest wciąż przeze mnie używany), AMD Athlon 64 3200+; GeForce 6600 GT 256 MB; 1 GB RAM, niestety bezskutecznie. Czy tylko ja mam wrażenie, że te minimalne wymagania są naciągane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że przy rozdzielczości pokroju 1280:1024 gra będzie hulać przy maksymalnych detalach, ale ja osobiśie wolę zwiększyć rozdzielczość do 1680:1050 i zrezygnować z AA, które i tak prawie nic nie daje. No cóż, tak to z tym Crysisem jest - na teoretycznie słabym sprzęcie działa dobrze przy wysokich detalach, a na znacznie lepszym działa tylko trochę lepiej :) I tak musiało minąć parę ładnych lat, by w ogóle dawało się grać na wysokich / bardzo wysokich detalach. Wina optymalizacji gry i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.02.2012 o 20:41, Szynkars napisał:

Ale przechodząc do rzeczy - przyznam, że dziwi mnie trochę, iż Crysis działa płynnie
na wysokich detalach przy takiej karcie. Widać pomyliłem się - cóż począć, zdarza się.
U mnie na bardzo wysokich detalach (bez AA) przy nieco wyższej rozdzielczości (1680:1050)
i na znacznie lepszym sprzęcie (i5-2500k, 8GB RAM, GTX 560 Ti) działa dość płynnie, ale
daje się odczuć różnicę w płynności między detalami wysokimi a bardzo wysokimi (cały
czas bez AA, ta opcja zabiera już sporo płynności i momentami nie gra się komfortowo).


Zaraz, zaraz - czyli, parę lat temu przeszedłem Crysisa na najwyższych ustawieniach ( w rozdziałce 1280x1024 ) na PC z 2GB RAM, Athlonem 64 x2 4200+ i na Radeon X1900XT a teraz nie pogram na ultra w rodziałce FULLHD na I5 2500K, 8GB RAM 1600MHz, GTX 570, Windows Seven 64 bit?
inna sprawa, że mój monitor nie chce odpalić Crysisa w FHD, nie ma takiej opcji, ponoć występuje jakaś niezgodność pomiędzy grą a pewnymi monitorami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie mam monitora Full HD oraz mam trochę słabszą kartę graficzną, więc nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na pytanie, czy na Twoim sprzęcie Crysis będzie płynnie działał na maksymalnych detalach przy rozdzielczości 1920:1080. Na pewnym forum natknąłem się na informację, że na niekręconym i5-2500k i GTX 570 Crysis nie działa w pełni płynnie na maksymalnych detalach w Full HD. Na i5-2500k i GTX 560 Ti również nie jest w pełni płynnie, zdecydowanie lepiej gra się na bardzo wysokich detalach, ale bez AA. Tyle Ci mogę powiedzieć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2012 o 00:31, Szynkars napisał:

Na pewnym forum natknąłem
się na informację, że na niekręconym i5-2500k i GTX 570 Crysis nie działa w pełni płynnie
na maksymalnych detalach w Full HD. Na i5-2500k i GTX 560 Ti również nie jest w pełni
płynnie, zdecydowanie lepiej gra się na bardzo wysokich detalach, ale bez AA. Tyle Ci
mogę powiedzieć :)


To bardzo dziwne, gdyż wiele nowych gier działa bez problemu na ful ustawieniach, nawet na DX11 - min. Crysis 2, wszystko na maxa, DX11 i tekstury wysokiej rozdzielczości a gra sprzed prawie pięciu lat nie będzie działać płynnie?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już mówiłem, nie wiem, moje informacje są niepotwierdzone :) Nie grałem w Crysisa 2, więc nie wiem jak wygląda sprawa w jego przypadku, mogę tylko powiedzieć jak jest na i5-2500k i GTX 560 Ti w Crysisie 1 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem
Jestem chyba w ostatniej misji i

Spoiler

wychodząc z budynku, muszę walczyć z kosmitami.


Problem tkwi w tym rze 20-krotnie podchodze to tego miejsca i gra się przycina, reset kompa potrzebny.
Gra po patchu 1.2 i nawet ustawiłem gre na wymagania niskie z bardzo wysokich.

Nie moge dokonczyć gry bo błedyw grze mi nie pozwalają. Pomożecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Crytek jest śmieszny o ile różnice względem pierwszej i drugiej części były ogromne to 3 część wygląda tak samo jak druga i gdyby mi ktoś pokazał ten trailer i bym nie wiedział, że crysis 3 jest w produkcji to bym bez zastanowienia powiedział, że to crysis 2, ta 3 część powinna być jako dodatek a nie oddzielna gra gdzie będzie kosztować ponad 100zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O pomoc proszę, gra mi chodzi fatalnie na GTX 680.
Rozdziałka w grze 1920x1080 i wszystko na ultra. Stoję sobie jest ok 50 fps bo synchronizacja włączona, zaczynam iść i co chwilę spowolnienia i fpsy spadają do 20, to samo jak poruszam myszką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2012 o 14:57, Magok napisał:

Crytek jest śmieszny o ile różnice względem pierwszej i drugiej części były ogromne to
3 część wygląda tak samo jak druga i gdyby mi ktoś pokazał ten trailer i bym nie wiedział,
że crysis 3 jest w produkcji to bym bez zastanowienia powiedział, że to crysis 2, ta
3 część powinna być jako dodatek a nie oddzielna gra gdzie będzie kosztować ponad 100zł.

No jak to nie ma nowości? Mamy przecież łuk, którego nie było. Może nawet nasz bohater zacznie coś mówić, bo w dwójce miałem wrażenie, że gram robotem, który rozwala wszystko co napotka na drodze.
Zawsze się muszą wpierniczyć te cholerne konsole i kasa.
Crysis 2 i 3 to kompletnie inna seria niż Crysis i Crysis Warhead. W sumie nie ma tam nic co by łączyło te gry, bo nic nie trzyma się kupy. Gra która miała otwarty świat i predyspozycje da bycia jeszcze lepszą, została uproszczona do typowego fpsa na podobieństwo CoD.
Mam nadzieję, że kiedyś Crytek znowu zajmie się tymi starymi obcymi i historią z wyspy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę żadnego związku między Call of Duty a Crysisem 2...
Ale,
Na początku był Far Cry. Rewolucja! No to zrobiono Crysisa. Rewolucja! No to zrobiono Far Cry 2. Tragedia! No to zrobiono Crysisa 2. Tragedia!
Ponieważ gracze sami za bardzo nie wiedzą czego chcą trudno jest zrobić idealną grę. Far Cry był liniowy, ale w miarę duży. Crysis był liniowy, ale duży. Far Cry 2 był liniowy, ale wielki. Crysis 2 był liniowy, ale w miarę duży. W Crysisie 3 doszli do wniosku, że po co mają robić duży świat, skoro mogą wytłumaczyć zrobienie kilku małych zamkniętych światów? "Chcieliśmy dać graczom różnorodność, której nie dało spotkać się nigdzie indziej. NY został zamknięty kopułą. Martwy wraca zza grobu bez żadnego powodu, a pod kopułą tworzą się ekosystemu, co prawda nie ma to żadnego sensu i samy ograniczamy otwartość świata w sztuczny sposób, ale przecież i tak nikt nie zwróci na to uwagi, bo będziecie podnieceni łukiem!".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2012 o 10:27, Sigu napisał:

Nie widzę żadnego związku między Call of Duty a Crysisem 2...

Zmniejszenie map na multi i liniowy single player podobny do tego z Call of Duty. Dodam jeszcze, że na każdym kroku czuć skrypty. Wolałem nieprzewidywalną grę jaką był Crysis 1, gdzie sam decydowałem o tym jak ma się rozwalić jakiś domek, a nie oglądać wieżowce zawalające się zawsze w ten sam sposób bez mojego udziału i niezniszczalne drzewa. Gdzie się podziały helikoptery, samoloty, kombinezon z 4 funkcjami i bohaterowie z których każdy miał dobrze wykreowany charakter? Dostaliśmy za to uproszczony skafander i człowieka robota. Jak dla mnie to regres serii.

Dnia 11.09.2012 o 10:27, Sigu napisał:

Ponieważ gracze sami za bardzo nie wiedzą czego chcą trudno jest zrobić idealną grę.
Far Cry był liniowy, ale w miarę duży. Crysis był liniowy, ale duży. Far Cry 2 był liniowy,
ale wielki. Crysis 2 był liniowy, ale w miarę duży.

Gracze chcą po prostu dobrej, grywalnej, rozbudowanej i spójnej z poprzednimi częściami gry, a dostali niespójną, pozbawioną klimatu i tej tajemniczości z wyspy przeciętną grę.

>W Crysisie 3 doszli do wniosku, że

Dnia 11.09.2012 o 10:27, Sigu napisał:

po co mają robić duży świat, skoro mogą wytłumaczyć zrobienie kilku małych zamkniętych
światów? "Chcieliśmy dać graczom różnorodność, której nie dało spotkać się nigdzie indziej.
NY został zamknięty kopułą. Martwy wraca zza grobu bez żadnego powodu, a pod kopułą tworzą
się ekosystemu, co prawda nie ma to żadnego sensu i samy ograniczamy otwartość świata
w sztuczny sposób, ale przecież i tak nikt nie zwróci na to uwagi, bo będziecie podnieceni
łukiem!".

Małe zamknięte światy się całkiem nieźle sprawdzają, oby tylko nie były za małe i za bardzo liniowe.
Tak to już niestety ostatnio jest, że każda kolejna część serii jest coraz gorsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2012 o 12:02, Andrzej15 napisał:

Powiedzcie mi, jak wygląda sytuacja w Crysis Wars? Grają w to jeszcze ludzie, czy wszyscy
już przerzucili się na dwójkę?



xD

Crysis dwa jest praktycznie pusty, jest tylko parę serwerów których ping zaczyna się od 130

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2012 o 12:18, Crew_900 napisał:

> Powiedzcie mi, jak wygląda sytuacja w Crysis Wars? Grają w to jeszcze ludzie, czy
wszyscy
> już przerzucili się na dwójkę?


xD

Crysis dwa jest praktycznie pusty, jest tylko parę serwerów których ping zaczyna się
od 130

Aha, czyli znajdę ludzi grających w tą grę. To dobrze bo coś mnie naszła ochota by zagrać w ten dodatek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować