Zaloguj się, aby obserwować  
SHADOW-XIII

EVE Online

930 postów w tym temacie

Dnia 11.09.2009 o 20:07, Graffis napisał:

Tu masz w miarę aktualny i kompetentny poradnik, nad którym (wciąż) pracuje kolega z
korporacji:
http://poradnikeveonline.republika.pl/index.html


Mam pytania:

- Jakiego rodzaju statek ma się na starcie? Jak szybko można kupić statek np. do kopania?
- Czy można się zajmować kilkoma sposobami zarabiania czy są jakieś ograniczenia jak w innych mmo przy craftingu?
- Czy da się popsuć postać z powodu nieznajomości gry czy to nie przeszkadza że wybiorę nieodpowiednią ścieżkę rozwoju lub zrobię coś nie tak?
- Jak długo zajmuje uzbieranie forsy w grze na opłacenie miesiąca abonamentu? Niestety patrzę na allegro i ceny prepaidów są chore, 110zł albo i więcej za 60 dni. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2009 o 23:12, Galadin napisał:

- Jakiego rodzaju statek ma się na starcie? Jak szybko można kupić statek np. do kopania?

Zaczyna się w tzw. ''noobshipie'' czyli darmowym i skrajnie nieprzydatnym statku. Słabo się nawet do latania nadaje, bo zwykły prom robi to sprawniej ;) Statki można kupować od razu - pozostaje otwarta kwestia kiedy będzie można nimi latać i tego kiedy będzie można nimi kompetentnie latać. Najczęstszym błędem młodych pilotów w EVE jest szybkie pchanie się w górę drabinki pod tytułem ''Wielkość statku''. Battleshipe da się latać w kilka tygodni, Mothershipem w jakieś 3-4 miesiące - cóż z tego, skoro nie da się ich porządnie wyposażyć (przez brak umiejętności) ani odpowiednio wykorzystać (z tego samego powodu). EVE to gra strategiczna, gdzie trzeba się wykazać dobrym zaplanowaniem swojego rozwoju i cierpliwością przy realizacji tych zamiarów.
Bardzo szybko można latać cruiserem i battlecruiserem, ale imho jest to dobry moment by na chwilę wstrzymać się ze szkoleniem większych i droższych statków, a skupić się na szlifowaniu tego co potrafią te już wykorzystywane. Moduły rozmiaru small i medium odpowiednio rozwinięte uczynią z małych i średnich statków bardzo dobre jednostki, a do tego taka baza przyda się do dalszego szybkiego rozwoju. Z pewnością nie ma się gdzie spieszyć.
Jeśli o mining chodzi to kolejność o ile dobrze jeszcze kojarzę (ale znam się na tym słabo) to: fregata miningowa (inna dla każdej frakcji) -> Osprey -> Retriever -> Covetor -> Hulk/Mackinaw. Ale afaik opłacalność takiej profesji w pojedynkę to słabo wygląda. Jeśli jednak to właśnie cię interesuje to odezwij się in-game nakieruję cię na mojego znajomego który ci pomoże konkretniej.

Dnia 13.09.2009 o 23:12, Galadin napisał:

- Czy można się zajmować kilkoma sposobami zarabiania czy są jakieś ograniczenia jak
w innych mmo przy craftingu?

W EVE jak zauważyłeś nie ma klas/profesji. To co możesz robić i jak dobrze się tym zajmiesz zależy od twoich skilli, a te są ogólnodostępne (o ile spełniasz wymagania związane ze skillami niższych stopni i masz dość kasy na książkę). Z tego zaś wynika, że postać może kształcić się i specjalizować w dowolnym kierunku: produkcji (a tu też są różne specjalizacje), działalności naukowej, górnictwie, PvP i PvE (po raz kolejny wiele różnych możliwości) czy handlu. Do tego jeszcze ty sam decydujesz które z umiejętności są twojej postaci naprawdę potrzebne, a które nie mają zastosowania dla twojego konkretnego przypadku.

Dnia 13.09.2009 o 23:12, Galadin napisał:

- Czy da się popsuć postać z powodu nieznajomości gry czy to nie przeszkadza że wybiorę
nieodpowiednią ścieżkę rozwoju lub zrobię coś nie tak?

Da się, ale nie jest to nieodwracalne. Jeśli coś namieszasz w tym jak rozwijasz postać to jedyne co tracisz to czas na skille, z których nie będziesz korzystać. Zwykle jednak prędzej czy później i tak się nimi zainteresujesz - co nie zmienia faktu, że lepiej zawsze sprawnie robić to co ci będzie potrzebne ;)

Dnia 13.09.2009 o 23:12, Galadin napisał:

- Jak długo zajmuje uzbieranie forsy w grze na opłacenie miesiąca abonamentu? Niestety
patrzę na allegro i ceny prepaidów są chore, 110zł albo i więcej za 60 dni. :/

Po pierwsze szczerze odradzam oferty na Allegro po 40-50zł za miesiąc - najczęściej polega to na sprzedaży ISKu, albo kupowaniu PLEXu od ISK sellera. To nie dość, że jest złamaniem EULA (i może doprowadzić do bana) to jeszcze jest wspieraniem tych a**hatów :/ Co do tempa zarabiania to jest ono zależne od tego co właściwie w grze robisz - nie liczyłbym jednak na zdobycie tych 280-300mil w ciągu pierwszego miesiąca lub dwóch po aktywacji konta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radze na początku przeklikać help''a. Dostaje się mnóstwo fajnych rzeczy civilian web czy civ shield booster. :P I po prawie 2ch latach zaśmieciłem sobie cargo modułami i skillami które już dawno zrobiłem. Niemniej jednak na początku warto przeczytać helpa. Zawsze to trochę wiedzy na początek i kilka skilli gratis.
I nie wiedzieć czemu help to część gry skrupulatnie omijana przez graczy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Główną Bronia Minmatar to Projectile(broń taka jaką używamy współcześnie)."

Czy to znaczy, że jeśli wybiorę (kupię) ich statek, to nie mogę go wyposażyć np. w jakieś działko laserowe?
I tak przy okazji, bo mam z tym problem. Kupiłem Bursta, bo niby ma być dobry do górniczenia. Ma to cóś dwa sloty dla ustrojstw strzelających. Wychodzi jedno na działko górnicze, a jedno na "wojskowe". Jaka broń (ta "klasyczna" jest dobra na wpakowanie do niego? Lepsza, gdy jest jeden slot jest broń krótkiego, czy długiego zasięgu? I czy w ogóle opłaca się zmieniać karabinek co się dostało go na starcie gry na inny, gdy cena tego innego (przy założeniu, że nie mamy do czynienia z ceną dumpingową;) nie przekracza 500 tys waluty?

CPU i Power
Rozumiem, że gdy wskaźniki jednego i drugiego nie są na full, to ujemnych konsekwencji dla działającego na statku sprzętu nie ma (nawet jeśli np. jadę w obu przypadkach na 95% uzycia tych "zasobów")?

A jeszcze jedno. Nie mogę znaleźć więc wolę sie upewnić;)
Są jakieś moduły zwiększające pojemność statku? Kontener na starcie gry to chyba jednak przesada by była;)

Echh, ślepy. W poradniku jak byk - Cargohold Expanded
;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 11:37, Dux napisał:

"Główną Bronia Minmatar to Projectile(broń taka jaką używamy współcześnie)."

Czy to znaczy, że jeśli wybiorę (kupię) ich statek, to nie mogę go wyposażyć np. w jakieś
działko laserowe?

Możesz, ale shipy matari maja bonusy do projectili wiec pakując inna tracisz na damagu wiec musisz trzymać się broni odpowiedniej dla swojej rasy.

Dnia 14.09.2009 o 11:37, Dux napisał:

I tak przy okazji, bo mam z tym problem. Kupiłem Bursta, bo niby ma być dobry do górniczenia.
Ma to cóś dwa sloty dla ustrojstw strzelających. Wychodzi jedno na działko górnicze,
a jedno na "wojskowe". Jaka broń (ta "klasyczna" jest dobra na wpakowanie do niego? Lepsza,
gdy jest jeden slot jest broń krótkiego, czy długiego zasięgu? I czy w ogóle opłaca się
zmieniać karabinek co się dostało go na starcie gry na inny, gdy cena tego innego (przy
założeniu, że nie mamy do czynienia z ceną dumpingową;) nie przekracza 500 tys waluty?

Najlepiej od razu zmienić civilian działka na coś innego. Jak do kopania to maximum minerow i jak sie zmieści to coś do zestrzeliwania rattow (npc na pasku). A jak nie to jakiś moduł do shielda (shield booster w sensie :P) co by ratty się nie mogły przez tank przebić. Chociaż w 1.0 systemach nie ma rattow. 0.9 chyba tez. i Tam proponuje kopać. :)

Jeśli o bron chodzi.. ja osobiście pakuje wszystkie działa jednego typu, zmieniając ammo najwyżej.

Dnia 14.09.2009 o 11:37, Dux napisał:


CPU i Power
Rozumiem, że gdy wskaźniki jednego i drugiego nie są na full, to ujemnych konsekwencji
dla działającego na statku sprzętu nie ma (nawet jeśli np. jadę w obu przypadkach na
95% uzycia tych "zasobów")?

Każdy moduł ma swoje wymagania odnośnie cpu i pg. Jesli wiec moduly które pakujesz na statek sumą nie przekroczą ani jednego ani drugiego atrybutu to wszystko będzie dobrze. Powyżej max pg/cpu po prostu nie będziesz w stanie wsadzić modułu i tyle.

Dnia 14.09.2009 o 11:37, Dux napisał:

A jeszcze jedno. Nie mogę znaleźć więc wolę sie upewnić;)
Są jakieś moduły zwiększające pojemność statku? Kontener na starcie gry to chyba jednak
przesada by była;)

Echh, ślepy. W poradniku jak byk - Cargohold Expanded
;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 11:37, Dux napisał:

Czy to znaczy, że jeśli wybiorę (kupię) ich statek, to nie mogę go wyposażyć np. w jakieś
działko laserowe?

Sa pewne wypadki w których korzysta się z niebonusowanych dział na niektórych statkach. Robi się tak przede wszystkim, gdy skuteczność zadawania obrażeń nie jest priorytetem (a liczy się na przykład to, by jakąkolwiek broń zmieścić w ograniczeniach PG/CPU lub utrzymać stabilny capacitor). Są to jednak pojedyncze wypadki (np. Plate Punisher z Auto-Cannonami).
Dylemat tego jakiej jakości sprzęt mieć na statku jest prosty do rozwiązania - najlepszy na jakiego stratę możesz sobie pozwolić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK, super. To męczę Was dalej ;)
Poradnik:
http://poradnikeveonline.republika.pl/index.html#gornictwo
Poradnik wymienia te statki, które w swojej klasie są najlepsze dla tych co kopią skałki. Ale wszystkich klas nie wymienia. Czy to znaczy, ze np. górnikowi nie opłaca się inwestycja w destroyera i lepiej jest dłuzej polatać fregatą, aż sie odpowiednie warunki ekonomiczne i techniczne sełni, co by się w cruisera zaopatrzyć, czy może to w poradniku to tylko przykłady?

Jak jest z obsługą dwóch lub więcej broni tego samego przeznaczenia (bojowe lub górnicze). Kieruje sie nimi razem, czy oddzielnie (ewentualnie do wyboru gracza) - czy mogą np. dwa działka walić do dwóch różnych agresorów naraz (oczywiście obaj sa w zasiegu).

Dla upewnienia;)
raty to te paskudztwa, co sie czepiaja człeka na pasach asteroid i spokojnie pokopać nie dają, bo im sie strzelać zachciało?;)
PS. Ja widziałem takie na 1.0 ale chyba tylko dlatego, że samouczek strzelać mnie chciał nauczyć;)

Surowce.
Jak się kształtują ich ceny? Jest oficjalny cennik, czy też wszystko zależy od popytu i podaży w danym momencie, w danym miejscu gry (po ile gracze chcą to sprzedawać i po il kupować)?

Myślałem, że surowiec trudniej dostępny = droższy. Tymczasem, jak sie raz zaciągnąłem na 0.7 to miałem mały zonk. Za naładowanego burstera (nie mam upgradu ładunkowego) Scordite daja mi o. 14-15 tys. (oczywiscie bez statku:D). Za Veldspar jest to 16-18 tys. Najwięcej mi dawali za Rich Plagioclase (ok. 19 tys.). No a raz na tym 0.7 dorwałem Silver Omber. Ten gość z opowiastka o swoich dokonaniach z 2007 r. co podałem link wcześniej pisał, że Omber wówczas był bardzo drogi. Fakt, że sporo sie zmienilo w tej grze (no tak piszecie;) ale liczyłem, że skoro na tych "szerokościach bezpieczeństwa" do najpopularnniejszych nie należy, to trochę za iego wezmę. A oni tali mi za niego 13 tys z hakiem. A ja sie śmiałem z gości sądząc po statkach bardziej doświadczonych ode mnie, co kopali obok pospolitsze skałki, że taki rarytas przegapili:D
Swoja drogą zauważyłem, ze z rafinacją bywa różnie (przynajmniej przy tych popularniejszych surowcach). Raz za sprzedany przerobiony surowciec dostanie się więcej jak za surowy, a niekiedy znowu bywa odwrotnie.


Czy pasy asteroid sie jakoś regenerują. Już było tak, ze znalazłem takie fajne skupisko, ale po paru lotach spać trzeba iść było. Tymczasem rano o jeden kamień w tym miejscu ciężko było. Wniosek z tego taki, że pasek da sie wyczyścić z kamyków do zera luib prawie zera. Tylko czy taki pas znika wówczas bezpowrotnie, czy co jakiś czas (jaki?) się "odnawia"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>(...) Czy to znaczy, ze np. górnikowi nie opłaca się inwestycja

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

w destroyera i lepiej jest dłuzej polatać fregatą, aż sie odpowiednie warunki ekonomiczne
i techniczne sełni, co by się w cruisera zaopatrzyć, czy może to w poradniku to tylko
przykłady?

Jesli chcesz powaznie kopac to imo czołgać się do barek i exhumerow potem. Wraz ze strip minerami itp. bo inaczej to jak dla mnie tylko pozeracz czasu. :) A w high secu kopanie jest raczej srednio oplacalnym zajeciem.

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

Jak jest z obsługą dwóch lub więcej broni tego samego przeznaczenia (bojowe lub górnicze).
Kieruje sie nimi razem, czy oddzielnie (ewentualnie do wyboru gracza) - czy mogą np.
dwa działka walić do dwóch różnych agresorów naraz (oczywiście obaj sa w zasiegu).

Niezalezne, to jak moduly w menu na dole, odpalasz niezaleznie od siebie i zaleznie od fantazji w rozne cele. Bron tego samego typu mozna grupowac.

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

Dla upewnienia;)
raty to te paskudztwa, co sie czepiaja człeka na pasach asteroid i spokojnie pokopać
nie dają, bo im sie strzelać zachciało?;)

Zgadza sie. :p

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

Jak się kształtują ich ceny? Jest oficjalny cennik, czy też wszystko zależy od popytu
i podaży w danym momencie, w danym miejscu gry (po ile gracze chcą to sprzedawać i po
il kupować)?

Zaleznie od sytuacji na rynku. Veldspar, Scordite Pyrox to sa low endowe, high endy sa w przestrzeni low i null, jak Jaspet, Dark Ochre, Bistot, crockite, Mercoxit. Wiencej tu: http://www.eveminingguide.info/ znalezione przed chwila. :P

>(...)

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

Swoja drogą zauważyłem, ze z rafinacją bywa różnie (przynajmniej przy tych popularniejszych
surowcach). Raz za sprzedany przerobiony surowciec dostanie się więcej jak za surowy,
a niekiedy znowu bywa odwrotnie.

Jak wszystko zalezy od skilli. Przy sprzedawaniu to dobrze refinowac, ale do tego trza skilli, refining na 5 najlepiej i np. Veldspar processing. I jedziesz Veld, przetapiajac go. Troche lepszy zarobek. :)

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:



Czy pasy asteroid sie jakoś regenerują. Już było tak, ze znalazłem takie fajne skupisko,
ale po paru lotach spać trzeba iść było. Tymczasem rano o jeden kamień w tym miejscu
ciężko było. Wniosek z tego taki, że pasek da sie wyczyścić z kamyków do zera luib prawie
zera. Tylko czy taki pas znika wówczas bezpowrotnie, czy co jakiś czas (jaki?) się "odnawia"?

Po DT wszystko sie odnawia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie "wowowe" pytanie. Czy w EVE istnieje coś w rodzaju raidów tzn. czy co wieczór punkt 20 ma się zebrać większa ekipa i razem coś tam dłubać, bo samemu to sobie można co najwyżej pozwiedzać bardziej przyjazne graczowi okolice? Z grania w WoW zrezygnowałem, bo przestał mi pasować właśnie taki styl grania. Chciałbym gry, w której z jednej strony mogę dobrze sobie radzić sam i grac wtedy, gdy mam na to ochotę, a z drugiej strony mieć też możliwość porobienia czegoś z innymi, gdy będę miał na to czas. Jak się ma do tego EVE?

W ogóle zainteresował mnie ten temat, bo po przejściu Freelancera i pograniu trochę na serwerze RP chciałbym czegoś o podobnym klimacie, ale zdecydowanie bardziej urozmaiconego. Nie przepadam za PvP, a PvE we wspomnianej grze jest strasznie monotonne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 19:51, GanD napisał:

A ja mam takie "wowowe" pytanie. Czy w EVE istnieje coś w rodzaju raidów tzn. czy co
wieczór punkt 20 ma się zebrać większa ekipa i razem coś tam dłubać, bo samemu to sobie
można co najwyżej pozwiedzać bardziej przyjazne graczowi okolice? Z grania w WoW zrezygnowałem,
bo przestał mi pasować właśnie taki styl grania. Chciałbym gry, w której z jednej strony
mogę dobrze sobie radzić sam i grac wtedy, gdy mam na to ochotę, a z drugiej strony mieć
też możliwość porobienia czegoś z innymi, gdy będę miał na to czas. Jak się ma do tego
EVE?

W ogóle zainteresował mnie ten temat, bo po przejściu Freelancera i pograniu trochę na
serwerze RP chciałbym czegoś o podobnym klimacie, ale zdecydowanie bardziej urozmaiconego.
Nie przepadam za PvP, a PvE we wspomnianej grze jest strasznie monotonne.

Coz... EVE daje duza swobode... mozna latac na pvp solo, kopac, produkowac, handlowac, klepac misje z npc... Latanie z innymi to szczegolnie PvP i sporo corpow jest tak ukierunkowana wiec znalezc cos to nie bedzie problem.
Musisz sprobowac, jak masz wystarczajaco cierpliwosci to pewnie bedzie cos co Ci odpowiada. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

Jak się kształtują ich ceny?

W EVE wszystko niemal zależy od graczy - jeśli spojrzysz na rynek statków i sprzętu T2/T3 to wszystko co znajduje się na rynku jest produkowane przez graczy. Dopóki gracze czegoś nie wyprodukują nie ma tego na rynku wcale ;) Daje to wiele możliwości i umożliwia zarabianie (bardzo dobre zarabianie) na handlu między regionami gdzie produkty występują w różnej ilości i jest na nie różne zainteresowanie co pozwala zarobić krocie na spekulacji, transporcie etc.

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

Myślałem, że surowiec trudniej dostępny = droższy.

Tu trzeba określić co nzacyz trudniej dostępny i pamiętać też o zapotrzebowaniu. Moduły i statki różnych frakcji pochłaniają w procesie produkcji różne proporcje minerałów występujących na ich terenie. Do tego trzeba wziąć pod uwagę to, że różne rodzaje rudy potrzebują różnej ilości jako podstawowej jednostki rafinacyjnej (np: by przeprowadzić rafinację Veldsparu potrzeba go 333, Arkonoru zaś 200).

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

Raz za sprzedany przerobiony surowciec dostanie się więcej jak za surowy, a niekiedy znowu bywa
odwrotnie.

To zależy od tego kto przetapia (skille i standingi), w jakiej stacji i co właściwie temu procesowi podlega... oraz oczywiście od rynku na którym się to sprzeda. Polecam EVE Miner Tool do liczenia tego ile surowców uzyska sie z jakiej ilości rudy i ile można na tym zarobić.

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

Czy pasy asteroid sie jakoś regenerują.

Tak - one się powoli odbudowują co downtime. Zresztą nie tylko odbudowują, ale i rosną (w null Veld osiąga imponujące rozmiary).

@ Vescus

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

Bron tego samego typu mozna grupowac.

Nie tego samego typu, ale te same moduły - nie da się zgrupować Siege Launchera Limos z Arbalestem - musi być Arbalest i Arbalest lub Limos i Limos.

@ Dux

Dnia 14.09.2009 o 15:51, Dux napisał:

Czy w EVE istnieje coś w rodzaju raidów tzn. czy co wieczór punkt 20 ma się zebrać większa ekipa i razem coś > tam dłubać, bo samemu to sobie można co najwyżej pozwiedzać bardziej przyjazne graczowi okolice?

W EVE zabawa tak naprawdę nabiera sensu w grupie. Czy mowa o PvE czy PvP to samemu jest dość monotonnie i z czasem ciężko. Do tego gra oferuje o wiele więcej,g dy wejdzie się w interakcje z innymi graczami (korporacje i sojusze). Natomiast daje się porobić coś i zarobić samemu - mining, produkcja, misje, ratting etc. tym wszystkim można zajmować się solo i nawet troszkę na tym zarobić. Jeśli chodzi o działalność wspólną z innymi graczami to jest podobnie, masz wiele możliwości. Jest typowe PvE, ale prawdziwa zabawa imho to dopiero PvP i floty po kilkadziesiąt lub kilkaset osób - tak wtedy to można poczuć jak wspaniała to gra :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 20:23, Graffis napisał:

imho to dopiero PvP i floty po kilkadziesiąt lub kilkaset osób - tak wtedy to można poczuć
jak wspaniała to gra :)


No pochwal się tym triage, pochwal :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 20:23, Graffis napisał:

@ Vescus
> Bron tego samego typu mozna grupowac.
Nie tego samego typu, ale te same moduły - nie da się zgrupować Siege Launchera Limos
z Arbalestem - musi być Arbalest i Arbalest lub Limos i Limos.

Yup, nagminnie uzywam skrotow myslowych ktore glownie tylko ja rozumiem, przepraszam. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 20:23, Graffis napisał:

Jest typowe PvE, ale prawdziwa zabawa
imho to dopiero PvP i floty po kilkadziesiąt lub kilkaset osób - tak wtedy to można poczuć
jak wspaniała to gra :)


No dobrze, ale jak to typowe PvP wygląda? Jak raidowanie w WoW, czyli co wieczór po 5 dni w tygodniu, czy jednak rzadziej? O ile nie jest dla mnie problemem wygospodarowanie jednego czy dwóch wieczorów w tygodniu na jakąś większą ustawkę (przypuszczam, że wielkie bitwy nie dzieją się spontanicznie), o tyle robienie tego codziennie jest dla mnie nie do zaakceptowania (po prawdzie to dla mojej żony... ;). I jak wygląda uczestnictwo w takiej flocie z punktu widzenia zwykłego "szeregowca" (byłem w WoW oficerem klasowym i raild liderem, świetna sprawa dla nolife''a, ale jak już pisałem, to mnie nie interesuje)? Jak się stawię, to dobrze - zajmij wiadomą pozycję w formacji i do boju, jak nie to trudno, czy też out z gildii/sojuszu (zwał, jak zwał)?

Ściągnę ten trial, o którym mowa w FAQl, jutro spróbuję coś tam podłubać przy grze. Zobaczymy.

@ Fumiko

Mnie się zdaje, czy Ty grasz w WoW i EVE jednocześnie? Jak Ty na to wszystko czas znajdujesz... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 20:52, GanD napisał:

No dobrze, ale jak to typowe PvP wygląda?

http://www.youtube.com/watch?v=oq2oxt7Nrxo&feature=fvst - obraz punktu widzenia CCP, trochę przesłodzony ale pokazuje o co mniej więcej chodzi. W rzeczywistości gang ratujący tego górnika w najlepszym razie pozwoliłby bohaterowi odlecieć ;)
Zależy od tego gdzie i w jakim celu ma miejsce. Są high-secowe wojny, są wielomiesięczne kampanie w null-secu, są niewielkie i średnie gangi piratów polujaće na innych pilotów, są roamujące floty niepokojące sąsiadów odległych i bliskich - no i oczywiście wszystko czego potrzeba z drugiej strony by się przed tym bronić. Od solo latania po paskach w low-secu, przez średnie i duże gangi po kilkusetosobowe floty ze wsparciem okrętów liniowych przez wiele godzin wymieniające ciosy.
Jeśli chodzi o częstotliwość - różnie z tym bywa. Są zaplanowane akcje, ale i zdarzają się nagłe CTA (call to arms) gdy trzeba bronić domu lub jakieś gangi robione ad hoc. Zdarza się też dostać SMSa lub telefon z informacją, że potrzeba ludzi i to już bo właśnie zaczyna się jakaś wojna (ale to rzadko i dla chętnych :P). To jak często będziesz w tym uczestniczył zależy od tego jak bardzo chcesz i możesz się zaangażować. To jak będzie na to reagował corp/sojusz zależy od panujących tam zasad - są takie bardzo surowe, ale są i zupełnie luźne.
Kwestia roli i zadań we flocie też zależy od jej przeznaczenia, osobistych preferencji pilota. Zwykły szeregowy pilot dostaje informacje jakie statki są potrzebne i od momentu zajęcia miejsca we flocie ma po prostu słuchać rozkazów ;)
Generalnie jednak form PvP i roli jakie można w nim spełniać jest mnóstwo - tbh temat na książkę ;)

Dnia 14.09.2009 o 20:52, GanD napisał:

Ściągnę ten trial, o którym mowa w FAQl, jutro spróbuję coś tam podłubać przy grze. Zobaczymy.

Posłałem ci zaproszenie na wydłużony trial - 21 dni do zabawy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 21:10, Graffis napisał:

Posłałem ci zaproszenie na wydłużony trial - 21 dni do zabawy ;)


Dziękuję, coś tam faktycznie przyszło. I sama gra też się zainstalowała (20 minut na cały proces ściągania instalacji to w porównaniu do WoW naprawdę krótko - plus na starcie). Także jutro po południu spróbuję stworzyć konto. Poza tym w międzyczasie poprzeglądałem informacje o rasach i widzę, że należysz do Imperium - rozumiem, że to jedyna właściwa strona konfliktu?;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 21:34, GanD napisał:

Poza tym w międzyczasie poprzeglądałem informacje o rasach, rozumiem, że należysz do
Imperium?

Kwestia wyboru frakcji (nie tyle rasy, bo to wszystko są ludzie) jest tylko i wyłącznie wyborem zależnym od poczucia estetyki bądź role-playingu. Ja owszem należę do Amarr i toz przyczyn role-playowych. Może nie ze wszystkim moja postać się utożsamia (Kersh nie ma na przykład niewolników - są oni mało wydajni, ale również jego zdaniem Amarr tak bardzo uzależnili swoją tożsamość od niewolnictwa, że paradoksalnie sami stali się jego niewolnikami - to nie niewolnicy czynią Amarr tym kim jesteśmy), ale pozostaję wierny Imperium. Do tego aktualnie nie zamieszkuję już terenu samego Imperium (które obejmuje swoim zasięgiem systemy high secowe i low secowe) ale przeniosłem się do regionu Providence w 0.0, gdzie władzę sprawuje obecnie Curatores Veritatis Alliance wypełniając cele Operation Deliverence, czyli ucywilizowania tego regionu i przyłączenia go kiedyś do Imperium. Stanowimy najbardziej stabilny politycznie i ekonomicznie obszar 0.0, do tego w niemal połowie systemów regionu znajdują się już stacje przez nas zbudowane (w tym dwie należące do Husarii, polskiej korporacji w CVA). Jesteśmy też jedynym dużym sojuszem działającym wedle zasady NRDS (non-red don''t shoot) i pozwalającym neutralnym pilotom na spokojne przemieszczanie się po okolicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2009 o 20:52, GanD napisał:

Mnie się zdaje, czy Ty grasz w WoW i EVE jednocześnie? Jak Ty na to wszystko czas znajdujesz...
;)


Zasadniczo to nie znajduje :P Ale i tak gram :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, brzmi to ciekawie, a na pewno new user friendly. Samo Imperium wydaje mi się ciekawe, ale niewolnictwo ciężko byłoby mi zaakceptować. Czy do Curatores Veritatis Alliance mogą należeć przedstawiciele różnych frakcji? Pewnie można się tego dowiedzieć gdzieś indziej w sieci, ale póki co sama strona EVE zawiera tyle informacji, że ciężko mi to na razie (czasowo) ogarnąć, a gramowy FAQ na to pytanie nie odpowiada. A ja, cóż, nauczony doświadczeniami z WoW, wiem, że wybór właściwej frakcji/sojuszu to podstawa. To też pewnie zanim zrobię postać, trochę potrwa samo zapoznawanie się z lore (czytam szybko, ale ilość Chronicles jest z lekka powalająca;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować