Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Sid Meier`s Civilization V - recenzja

36 postów w tym temacie

Dnia 22.09.2010 o 14:07, luzac napisał:

Pograłem w demko i spodobało mi się... ciary jednak przechodzą mnie na myśl, gdy słyszę
słowa DLC pod adresem Civki. Ja chcę normalne dodatki. ;(


Wiesz, DLC samo w sobie złe nie jest. Po prostu przez takie firmy jak Activision czy EA akronim DLC nabrał pejoratywnego wydźwięku. A przecież DLC może wprowadzać mnóstwo bonusów, zmian i ulepszeń - jak w pudełkowym dodatku - za podobne lub nawet mniejsze pieniądze. Wszystko zależy od wydawcy. Valve swoje DLC do pecetowego L4D2 rozprowadza za free. CDP ulepszoną wersję Wieśka dla właścicieli podstawki udostępniło za friko. Wszystko zależy od polityki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zdobywanie miast w civ4 też było wyzwaniem i wymagało artylerii szczególnie gdy cywilizacje były na podobnym poziomie rozwoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2010 o 00:40, Namaru napisał:

Moim zdaniem zdobywanie miast w civ4 też było wyzwaniem i wymagało artylerii szczególnie
gdy cywilizacje były na podobnym poziomie rozwoju.


Owszem, pod warunkiem, że miało spory garnizon. Puste lub ze słabą obroną dawało się zająć dwoma jednostkami. Tutaj nie jest to już takie proste. Nawet miasto bez garnizonu może się bronić. Dla mnie ideałem byłoby połączenie mechaniki z Cywki i Kolonizacji - powoływanie mieszkańców pod broń, to było to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie teges z Civ5 lub ze mną. Wczoraj przeszedłem 2xdemo. Bez rewelacji w sumie. Swoją przygodę zakończyłem na części 3 (w którą katowałem miesiącami0. Mam część 4 z dodatkami ale jakoś tak wyszło że nie zagrałem jeszcze. Co do części 5...no nie wiem - brak tego czegoś. Wciąga nie powiem (o 3 skończyłem), ładnie wygląda (na DX9 nawet), interface wygodny ale....nie podoba mi się :
- rozwój miast (brak widoku na miasto)
- zmiana produkcji w trakcie powoduje start produkcji od początku - nie jest przenoszony wypracowany postęp
- nie można zrobić rushu i zniszczyć cywilizacji bez 4 dobrych jednostek (w tym np.: łuczników). Przez to by wyeliminować jakieś miasto-państwo czy cywilizację trzeba czekać aż do późnego średniowiecza tak by mieć dość jednostek do wyprodukowania armii pozwalającej na zajęcie jednego głupiego miasta (wioski).
- nie można dopłacić do produkowanej jednostki tak by mieć ją wcześniej (trzeba zabulić pełna kwotę bez względu na postęp produkcji).

PS: Czy miasto czerpie zasoby ze wszystkich posiadanych w granicy terenów czy trzeba jakoś określić które pola się wybiera ?

PS2: Na pewno nie kupię V w dniu premiery - poczekam aż stanieje a póki co sięgnę po civ4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2010 o 09:11, Evil_Khan napisał:

Coś jest nie teges z Civ5 lub ze mną. Wczoraj przeszedłem 2xdemo. Bez rewelacji w sumie.
Swoją przygodę zakończyłem na części 3 (w którą katowałem miesiącami0. Mam część 4 z
dodatkami ale jakoś tak wyszło że nie zagrałem jeszcze.


Jak mogłeś...

Dnia 23.09.2010 o 09:11, Evil_Khan napisał:

Co do części 5...no nie wiem
- brak tego czegoś. Wciąga nie powiem (o 3 skończyłem), ładnie wygląda (na DX9 nawet),
interface wygodny ale....nie podoba mi się :
- rozwój miast (brak widoku na miasto)


Tzn.? Chodzi Ci o to, że nie ma osobnego ekranu z budynkami, konstrukcjami i pomnikami? Tego nie ma już od czwórki - wszystkie zmiany w budownictwie widać bezpośrednio na mapie - miasto możesz sobie swobodnie oglądać na zbliżeniach, kręcąc kółkiem.

Dnia 23.09.2010 o 09:11, Evil_Khan napisał:

- zmiana produkcji w trakcie powoduje start produkcji od początku - nie jest przenoszony
wypracowany postęp


Taki model jest już zaadaptowany w czwórce. Tak na chłopski rozum, jak to sobie wyobrażasz? Koszary w połowie można ot tak zamienić na w połowie wybudowane targowisko? To trochę śmieszne rozwiązanie, zdecydowanie zbyt łatwe, a przede wszystkim - nielogiczne. Tym niemniej gdy ktoś Cię wyprzedzi przy budowie cudu świata, wszystkie tarcze są nadal zamieniane na kasę w ramach rekompensaty.

Dnia 23.09.2010 o 09:11, Evil_Khan napisał:

- nie można zrobić rushu i zniszczyć cywilizacji bez 4 dobrych jednostek (w tym np.:
łuczników). Przez to by wyeliminować jakieś miasto-państwo czy cywilizację trzeba czekać
aż do późnego średniowiecza tak by mieć dość jednostek do wyprodukowania armii pozwalającej
na zajęcie jednego głupiego miasta (wioski).


Myślę, że z tym trzeba zaczekać do pełnej wersji - moja kopia już została wysłana, kurier będzie jutro. :D

Dnia 23.09.2010 o 09:11, Evil_Khan napisał:

- nie można dopłacić do produkowanej jednostki tak by mieć ją wcześniej (trzeba zabulić
pełna kwotę bez względu na postęp produkcji).


Nie wiem, jak jest w V, ale w IV natychmiast sfinalizować budowę można było tylko, gdy wprowadziło się powszechne prawo wyborcze (jako tzw. civics - czyli element konstrukcji ustrojowej). A można to było zrobić dopiero po wynalezieniu demokracji. Niewolnictwo pojawiało się po wynalezieniu obróbki brązu, ale przyspieszanie produkcji odbywało się kosztem obywateli, a nie pieniędzy. :)

Dnia 23.09.2010 o 09:11, Evil_Khan napisał:

PS: Czy miasto czerpie zasoby ze wszystkich posiadanych w granicy terenów czy trzeba
jakoś określić które pola się wybiera ?


Z tego, co czytałem po przekroczeniu odpowiedniego progu punktów kultury, miasto rozszerza swoje granice o jedno pole. Można czekać, ale też i rozszerzać po prostu kupując kolejne za złoto.

Dnia 23.09.2010 o 09:11, Evil_Khan napisał:

PS2: Na pewno nie kupię V w dniu premiery - poczekam aż stanieje a póki co sięgnę po
civ4


Gorąco polecam Civ IV. :) Wiele rozwiązań w piątce ma swoje korzenie w IV. Trójka z perspektywy czasu potężnie trąci mychą. ;) Warlords nie musisz instalować - wystarczy podstawka + Beyond The Sword + najnowszy patch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Evil_Khan mogę Ci sprzedać CivIV z wszystkimi dodatkami, wszystko w wersji premierowych. Za 60 zł. Pokrywam koszty wysyłki. Jak coś to odezwij się na invisiblesoftware@gmail.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2010 o 15:11, TobiAlex napisał:

Evil_Khan mogę Ci sprzedać CivIV z wszystkimi dodatkami, wszystko w wersji premierowych.
Za 60 zł. Pokrywam koszty wysyłki. Jak coś to odezwij się na invisiblesoftware@gmail.com

"Mam część 4 z dodatkami ale jakoś tak wyszło że nie zagrałem jeszcze." - Dzięki ale mam complete edition + colonization - nówki w folii nie rozpakowane ...czekają aż będę miał czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boję się Civ V. Teraz jest moda na uproszczanie gier i wielkich klasyk to nie omija, choćby Settlers 7 są pod wieloma względami ubożsi od... 4. Od małego zawzięcie grałem we wszystkie części Civ, ba! Miałem wszystkie oryginalne, wprawdzie zgubiłem gdzieś płyty od 1 i 2, ale książki-instrukcje (w przypadku 1 po angielsku) mam. Moją ulubioną częścią nadal jest... Civ III. Część 4. jakoś nie ma w sobie "tego czegoś", ma pełno lepszych opcji od Civ3, choćby religia, unikalne jednostki po kilku liderów na nację, rozbudowany start, ale jeśli chodzi o samą rozgrywkę... nadal wolę część III i nadal w nią czasami grywam.

Dlatego boję się, że część V spodoba mi się jeszcze mniej.


>Evil_Khan mogę Ci sprzedać CivIV z wszystkimi dodatkami, wszystko w wersji premierowych. Za 60 zł. Pokrywam >koszty wysyłki. Jak coś to odezwij się na invisiblesoftware@gmail.com

Czyli tyle ile wersja Complete w sklepie.gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JAK MOŻNA W TAKIEJ GRZE WYWALIĆ ZAPISYWANIE GRY NA MULTI NOOOOO LUDZIE ja z kolegą przez to siedziałem od 13 do 20 i graliśmy non stop a i tak nie udało się gry przebić bez save to nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Big_pl i powiedz mi, co w tej wersji Complete masz? Płytkę? Instrukcje w PDF? Wersje premierowe mają to do siebie, że zawsze zawierają komplet ot choćby instrukcję (ponad 220 stron). Więc jeżeli Ty stawiasz Complete nad edycje premierowe (dodatki też są w wersji premierowej) to oferta na pewno nie jest skierowana do Ciebie aczkolwiek dziwię się, bo wydaje mi się, że jesteś fanem Civki. Fan na pewno nie kupuje jakiś śmiesznych po okrajanych wydań.

piorko90 a próbkowałeś zapisywać przez SteamCloud???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jako noob cywilizacyjny przeszedłem dwa razy demko i muszę powiedzieć, ze bardzo mi się spodobała - sporo rzeczy oczywiście nie rozkminiłem, ale rozgrywka jest naprawdę świetna i syndrom jeszcze jednej tury szybko mnie dopadł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2010 o 13:48, Laid_back napisał:

Jako noob cywilizacyjny przeszedłem dwa razy demko i muszę powiedzieć, ze bardzo mi się
spodobała - sporo rzeczy oczywiście nie rozkminiłem, ale rozgrywka jest naprawdę świetna
i syndrom jeszcze jednej tury szybko mnie dopadł :)


Właśnie skończyłem grać pierwszą rozgrywkę - na początek wziąłem na warsztat poziom Settler, żeby zobaczyć, jak wygląda nowy tutorial. Powiem szczerze, że trzeba się tam przedzierać przez masy tekstu, ale dobrze, że jest to jakoś sensownie powiązane wskazówkami doradców.

Tak czy siak - mnóstwo rzeczy, które pojawiły się w Civ IV zmieniono. Część rzeczy całkowicie znikło, a kilka elementów wróciło z poprzednich odsłon np. strefa kontroli danej jednostki. Wiele wynalazków zmieniło formę i nazwy. Za dużo się rozpisywać nie będę za jakiś czas opiszę to na gramsajcie. Fakt faktem, trudno twórców Civ oskarżyć o stagnację. Czekam na dodatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak byłem tylko troszkę zawiedziony uproszczeniem wszystkich systemów i pominięciem innych, co sprawiało wrażenie, iż ta część jest kierowana dla amerykańskich nastolatków do grania na swojej konsoli gdzie wszystko dzieje się automatycznie a oni tylko odbierają co się dzieje, tak multiplayer w civ5 wedlug mnie woła o pomstę do nieba. (Jak mogliście ją ocenić tak wysoko?!)

Po pierwsze: jak można sprzedawać produkt w tak skandalicznej formie? Multiplayer w civ5 jest chyba w wersji alpha-testing.... Toż ta gra w obecnej formie to jakiś pół-produkt.

Pomijając fakty takie jak:
- brak jakiegokolwiek czatu czy informacji o grach widocznych w lobby.
- błedy i brak informacji dlaczego po odpaleniu rozgrywek internetowych coś nie gra i nie da się wykonac żadnej akcji co można rozwiązać jedynie z-rehost-owaniem gry po pare razy, az w końcu będzie działać.
- ogromne, dziwaczne lagi które raczej nie powinny mieć miejsca w grze turowej
- czy mi się wydaje, czy rozgrywki przez internet ograniczone są do rogrywek z wyłączoną animacją ruchów i walk jednostek bez możliwości ich włączenia przy hostowaniu??

...to chyba najbardziej idiotycznym pomysłem jest system jednoczesnego wykonywania tur bez względu na to czy jest wojna czy pokój szczególnie przy takim systemie walki jaki wymyślili w tej części (który mi się bardzi podoba - lecz przy tym idiotyzmie jest on o wiele bardziej bez sensu niż stack vs stack combat, gdzie nie miało to aż takiego znaczenia taktycznego). W taki oto sposób taktyczna bitwa podzielona na sprawiedliwe tury, zamienia się w szalonego mutanta turówki-RTSa w której bitwy wygrywa nie ten który jest lepszym strategiem, lecz ten komu szybciej na ekranie zacznie się nowa, wspólna tura, a więc latency i to kto ma lepszy refleks, bądź mniej do zrobienia w danej turze.

Widziałem już mnóstwo komentarzy ludzi, iż jednoczesne wykonywanie tur w trakcie bitew niczego nie zmienia. Jak można być tak naiwnym bądź ślepym? Przecież wystarczy podjechać jednostkami pod silnie strzeżone miasto przy końcu tury jako ostatni i w nowej turze jak najszybciej nimi zaatakować, tym samym nie dając przeciwnikowi szans wykonac zadnej akcji - nie zarabiając sobie żadnego ostrzału od obrońców miasta i przejmując miasto zanim przeciwnik zdąży zobaczyć co się stało... Lub też podejśc pod oddalaną o 4 hexy jednostkę strzelca i zaatakowanie jej wręcz zanim ona zdąży oddać strzał co jest oczywiście kompletnie niemożliwe w normalnym trybie wykonywania tur. Dzięki temu systemowi nie przypomina to turówki i nie ma nic wspolnego z taktyką z normalnych bitew w tej grze.

Można by im wybaczyć niedociągnięcie, zaniechanie, lenistwo bądź tępote, gdyby nie zrobili inteligentnie zaprogramowanego systemu który włącza standardowy, jedyny który jest własciwy dla bitew tryb turowy dla graczy będących w stanie wojny a dla wszystkich innych podczas tur wojujących tury były by wciąż jednoczesne, lub też innej formy zmian z tur jednoczesnie wykonywanych do sekwencyjnych dla walczących graczy. Jednak brak możliwości nawet topornej zmiany systemu tur przy hostowaniu gry, to już jest po prostu przesada. Czuje się, że sprzedali mi pół-produkt w fazie produkcji, a przez waszą ocenę tej gry i brak jakiejkolwiek uwagi na temat skandlicznej jakości multiplayera w tej grze, tracę również wiarę w waszych recenzentów.

Baza graczy rozumiem, że jest manipulowana przez marketing i hype by z klapkami na oczach placic wiecej i wiecej za coraz mizerniejszy na daną "epokę" badziew i jeszcze klaskać, ale zawodowy recenzent? Jesli nie jest to skorumpowana ocena, to nie wiem co skłoniło was do pominięcia tematu jakości multiplayera w civ5.

Według mnie nie zasługuje na więcej niż 3,5/10. Czyli taki sobie singiel (Słaby AI, brak złożonej dyplomacji i innych systemów rozgrywki), a multi totalnie spartaczony i po łebkach, to też 50% punktów jest zablokowane dla tego tytułu. To jest sprawiedliwa ocena a nie jakas moda na hype''owanie niedorobionych gier.

Wstyd! Stanowczo nie polecam żadnemu wymagającemu graczowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z Multi bo nie mam czasu na to ale single mnie zawiodlo na maxa.
SI to porazka nawet na ostatnim poziomie gry. Poczatek faktycznie trudny ale po zrobieniu paru jednostek po odkryciu zelaza i zadna SI nie ma szans. Zrobienie globalnego zadowolenia to nastepna rzecz ktora powinna zostac wywalona i powinien byc powrot do starych zasad.
Jak pisal muniekk85 wyzej ta gra jest zrobiona dla typowego amerykanskiego nastolatka i nie zasluguje na wyzej niz 3,5. Nikomu nie polecam gry bo po pierwszych wrazeniach choc pozytywnyh, reszta gry zaskakuje marna logika rozgrywki i uproszeniem na maxa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem w Civ od pierwszej wersji, instalowanej jeszcze z dyskietek do wersji IV i jej ostatniego dodatku, każda wersja okazywała się lepsza. Kupiłem ją w ciemno bazując na moim doświadczeniu z wcześniejszymi wersjami i to był błąd, jestem zawiedziony i rozczarowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować