Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Gran Turismo 5 - Playstation 3 za słabe, by zrealizować wszystkie pomysły twórców

38 postów w tym temacie

Adam Bednarek

Choć Gran Turismo 5 powstawało przez długi okres czasu, to Kazunori Yamauchi uważa, że można było zrobić jeszcze więcej. Barierą jest jednak... niewystarczająca moc Playstation 3!

Przeczytaj cały tekst "Gran Turismo 5 - Playstation 3 za słabe, by zrealizować wszystkie pomysły twórców " na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

takie teksty słyszy się zazwyczaj po premierze zapowiadając następcę - teraz dostanie po głowie za kiepski marketing - ciekawe jak szybko usłyszymy że "źle zinterpretowano" jego wypowiedź ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wróży to dobrze. Było już kilka zawodów w tej generacji, gdzie marketing zaczynał się od przygotowywania klienta, że mogli zrobić więcej, ale już było za mało mocy. Akurat nie mogę sobie przypomnieć tytułu, ale jakoś tak było, że ktoś gadał o tym, że jest sprzęt za słaby, więc się im nie udaje.

PS. Ja bardzo zaczynam się martwić o grę po takich wypowiedziach.
Kurczę teraz cały dzień będzie mi po głowie chodziła gra, o której tak mówili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.11.2010 o 12:40, Arczir2d2 napisał:

ja już nie wieżę w takie zapewnienia... ile to już miało być gier które wykorzystywały
100% mocy PS3

Graficznie PS3 jest słabsze od X360, przynajmniej technologicznie jest jedną generację do tyłu. Ma oddzielne Vertex i Pixel Shadery i ma ich wyraźnie mniej niż Xbox, który ma do tego zunifikowaną architekturę jednostek cieniujących jak w obecnych kartach. Nie ma nic dziwnego że mocy brak, ja bym się nie spodziewał pod względem graficznym gry lepszej niż Forza 3. Owszem replaye są cacy, ale gameplay to co innego, widziałem już prologue... Na tle Forzy wyglądał fatalnie, auto gorsze, otoczenie jeszcze wyraźniej odstawało... Modelu jazdy też lepszego nie będzie z tego co widać na replayach, to bezwładne ześlizgiwanie się i brak wyraźniej pracy nadwozia... Oni tyle tą grę robili a za wiele z tego nie wynika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Playstation 3 za słabe, by zrealizować wszystkie pomysły twórców - w tłumaczeniu "Nie byliśmy w stanie zoptymalizować kodu na tyle, by gra wyglądała tak jak na screenach, które pokazaliśmy, więc oberwało się jakości ale i tak kupicie" :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lol, to jest ewenement w historii PS3 - po raz pierwszy twórcy stwierdzili, że PS3 jest do czegoś za słabe zamiast twierdzić że konkurencyjna konsola nie uciągnie ich super-hiper-duper gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie dziwne przeczucie, że GT5 jednak nie sprosta oczekiwaniom, a w recenzjach posypią się 7. Za długo Kaz robiłeś tę grę, oj za długo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.11.2010 o 12:48, scyzor napisał:

> ja już nie wieżę w takie zapewnienia... ile to już miało być gier które wykorzystywały

> 100% mocy PS3
Graficznie PS3 jest słabsze od X360, przynajmniej technologicznie jest jedną generację
do tyłu. Ma oddzielne Vertex i Pixel Shadery i ma ich wyraźnie mniej niż Xbox, który
ma do tego zunifikowaną architekturę jednostek cieniujących jak w obecnych kartach. Nie
ma nic dziwnego że mocy brak, ja bym się nie spodziewał pod względem graficznym gry lepszej
niż Forza 3. Owszem replaye są cacy, ale gameplay to co innego, widziałem już prologue...
Na tle Forzy wyglądał fatalnie, auto gorsze, otoczenie jeszcze wyraźniej odstawało...
Modelu jazdy też lepszego nie będzie z tego co widać na replayach, to bezwładne ześlizgiwanie
się i brak wyraźniej pracy nadwozia... Oni tyle tą grę robili a za wiele z tego nie wynika...


Taa, szczególnie tą słabość graficzną podkreśla Uncharted 2 albo God of War 3...
IMO to zależy od studia czy potrafi wykorzystać możliwości konsoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...I nagle sie obudziles ;] Nie wstyd ci tak sie osmieszac na forum? Gdybys jeszcze mial sie czym podeprzec, ale Forza? Litosci. Generacje do tylu? Taa, fanboje zawsze wyolbrzymiaja problem- i to ten, ktorego nie ma ;) Jak twoja -ekhm- maszyna wycedzi cos ladniejszego niz Gearsy czy Forza to pogadamy ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.11.2010 o 12:55, Henrar napisał:

Lol, to jest ewenement w historii PS3 - po raz pierwszy twórcy stwierdzili, że PS3 jest
do czegoś za słabe zamiast twierdzić że konkurencyjna konsola nie uciągnie ich super-hiper-duper
gry.


No i to w jego "marketingu" jest bardzo niepokojące :). Aż nie chcę mi się wierzyć, że zamiast opowiadać kolejną historię o mocy PS3 i słabości Xboxa 360 to ktoś mówi o tym, że miał za mało mocy na PS3. Dlatego coś musi być na rzeczy, bo bez powodu by chyba takich rzeczy nie opowiadał. Chyba, że celuje jakoś nieprawdopodobnie wysoko to wtedy możemy być spokojni :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Taa, szczególnie tą słabość graficzną podkreśla Uncharted 2 albo God of War 3...
IMO to zależy od studia czy potrafi wykorzystać możliwości konsoli.


Też racja,w głównej mierze zależy to od silnika. Spójrzmy na UE3 a na CE2 różnice są diametralne. Ale scyzor ma racje. Xbox jest wydajniejszy pod względem randeringu ponieważ całkiem różny jest sprzęt w X a inny w PS3 i są to dwie różne metody programowania, będzie to szczególnie widoczne w dniu premiery Crysis''a 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Juz nie wnikajac w to ktora konsola ma wieksze mozliwosci - najbardziej zauwazalnym problemem konsol jest mala ilosc ramu. Kazde kolejne next-geny robione sa z mysla o nastepnych 5-7latach, ale zawsze ciecie kosztow konczy sie wrzuceniem malej ilosci pamieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.11.2010 o 13:05, Dandelion1 napisał:

Ja mam takie dziwne przeczucie, że GT5 jednak nie sprosta oczekiwaniom, a w recenzjach
posypią się 7. Za długo Kaz robiłeś tę grę, oj za długo.

A to niby dlaczego?- dostajesz najbardziej rozbudowana wyscigowke wszechczasow, z topowa dla tego gatunku oprawa, swietna fizyka jazdy (w porownaniu do co najmniej 95% scigalek na rynku) i efekty pogodowe rodem z mojego ukochanego PGR 4 - co moze pojsc nie tak? :) To, ze Kaz powiedzial, iz niektorych rzeczy zrobic sie nie dalo nie oznacza, ze cos pominieto- wystarczy ze lookne za okno i widze od razu 1000 rzeczy, ktorych nie dalo by sie przerobic nawet na super-kompach ;) A ps3 to przeciez tylko konsola, to i tak cud, ze wyglada jak wyglada i chodzi jak chodzi. Nie ma co wpadac w panike ani brac na powaznie slow trolli - GT 5 po to wychodzi po 100 latach developingu zeby watpliwosci bylo jak najmniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekałem, naprawdę czekałem na taki tekst ;) I oto stało się, Pan Kazunori Yamauchi tłumaczy się zbyt wąskimi możliwościami sprzętu. Może to bełkot, a może prawda. Jakby nie było - fakt, że twórcy nie zaimplementują do GT5 wszystkiego, co by chcieli, wcale nie oznacza, że gra będzie przez to gorsza. Zresztą o tym już nikt nigdy się nie dowie, a biednym graczom pozostaje zadowolić się "tylko" tym, co jednak do gry wrzucić się udało ;)
Nie mam jakiegoś wielkiego ciśnienia i na nowe Gran Turismo nie czekam, ale po tym wszystkim wierzę, że będzie dobrze, na tyle dobrze, że z przyjemnością odchudzę swój portfel ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.11.2010 o 13:50, Blah napisał:

Juz nie wnikajac w to ktora konsola ma wieksze mozliwosci - najbardziej zauwazalnym problemem
konsol jest mala ilosc ramu. Kazde kolejne next-geny robione sa z mysla o nastepnych
5-7latach, ale zawsze ciecie kosztow konczy sie wrzuceniem malej ilosci pamieci.

Niby tak, ale w konsolach nie ma takich ciezkich OS-ow jak na pc, wiec takie ciecia kosztow nie odbijaja sie jakos straszliwie na wydajnosci. Gdyby bylo inaczej to na 256MB ramu w ps3 niczego nie dalo by sie zrobic ^^ Chociaz dla swietego spokoju powinni dac drugie tyle, pod sandboxy chociazby;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować