Zaloguj się, aby obserwować  
Brad

Neverwinter Nights + Dodatki (temat ogolny)

7015 postów w tym temacie

Dnia 27.10.2009 o 19:51, Tuldor1 napisał:

Cóż, moim skromnym zdaniem Embaros jest nieco... skostniały ^^

Że co? Corozumiesz przez słowo "skostniały"? :P

Dnia 27.10.2009 o 19:51, Tuldor1 napisał:

Co zaś do zwykłych modków...
jest ich na NVaulcie tyle, że aż nie wiem który polecić bo to ogromna masa ^^


NVault? Rozwiń temat.
I to są mody in inglisz, czy polskie też?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.10.2009 o 19:55, Ancient_Lord napisał:

Że co? Corozumiesz przez słowo "skostniały"? :P

Nastawiony na klepanie regułek i życie podręcznikiem bez krzty własnej inwencji twórczej... Swe doświadczenia z nim mam takie, iż realia D&D nie były tam "szkieletem" na którym tworzysz coś własnego... ale wiecznym dogmatem i najlepiej, by każdy odgrywał tylko to co w książce/opowiadaniu zawarto :D

Dnia 27.10.2009 o 19:55, Ancient_Lord napisał:

NVault? Rozwiń temat. I to są mody in inglisz, czy polskie też?

http://nwvault.ign.com/View.php?view=GlobalSearch - Tu masz Vaulta... mody polskie, angielskie, niemieckie.. wszytsko... starczy poszperać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.10.2009 o 20:00, Tuldor1 napisał:

Nastawiony na klepanie regułek i życie podręcznikiem bez krzty własnej inwencji twórczej...
Swe doświadczenia z nim mam takie, iż realia D&D nie były tam "szkieletem" na którym
tworzysz coś własnego... ale wiecznym dogmatem i najlepiej, by każdy odgrywał tylko to
co w książce/opowiadaniu zawarto :D

W sumie ja nie uważyłem tego klepania regułek, gdyż sam nie znam zbyt dobrze realii FR i douczam się od graczy poprzez rozmowy z ich postaciami, a sam odgrywam tak jak chcę. A DnD to dla mnie coś wielkiego i jestem jego wiernym zwolennikiem, dlatego takie dogmaty mogą tam być.

Mimo to, chyba musiałeś grać dawno, bo teraz questy zapodawane przez MG nastawione są na storytelling - ostatnio brałem udział w takiej przygodzie- nastawiona na rozmowy, a wszystkie inne czynności i walkę opisywaliśmy, rzucaliśmy tylko raz, na test ataku i na tym skończyła się strona mechaniczna rozgrywki.

Dnia 27.10.2009 o 20:00, Tuldor1 napisał:

http://nwvault.ign.com/View.php?view=GlobalSearch - Tu masz Vaulta... mody polskie, angielskie,
niemieckie.. wszytsko... starczy poszperać :)

Hmm, ciekawa strona, chyba ją już gdzieś widziałem - obawiam się jednak, iż mam już większość modów stamtąd bo kilka początkowych nazw wygląda mi znajomo - ale się jeszcze poszpera ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.10.2009 o 22:54, Ancient_Lord napisał:

A DnD to dla mnie coś wielkiego i jestem jego wiernym zwolennikiem, dlatego takie dogmaty
mogą tam być.

Wiesz, mnie chodzi raczej o coś takiego: Podczas autoryzacji postaci pyta się o ulubioną broń bóstwa (rozumiałbym gdyy to byłapostać z rodzaju "głęboko wierzący" - kapłan/paladyn/boski czempion- ale to był łotrzyk ^^) i inne już całkowite pierdoły :D Zrobisz coś inaczej niż przewiduje konwencja (Np elfy w D&D mają skłonność do dobra i chaosu, a ty postąpisz jak Neutralny Dobry) - od razu zwala ci się masa ludzi na priv i jęęęęczy że tak się nie powinno że bez sensu i bla bla bla :D Tego typu skostnienie i uparte trzymanie się D&D''owych uwarunkowań

Oczywiście mnie też krew zalewa na myśl o armi dobrych drowów ala Drizzt ;) Ale jestem za tym by graczom pozostawić sporą dowolność wyboru w kreowaniu postaci o ile nie odchodzą całkiem od założeń settingu... I mając takie właśnie podejście tworzę wraz ze znajomymi ten nowy serwer NwN1, również osadzony w Zapomnianych Krainach jak Emb ale nie tak... "sztywny" ^^

Dnia 29.10.2009 o 22:54, Ancient_Lord napisał:

Mimo to, chyba musiałeś grać dawno

Tu przyznam ci rację - było to jakiś rok temu :)

Dnia 29.10.2009 o 22:54, Ancient_Lord napisał:

Hmm, ciekawa strona, chyba ją już gdzieś widziałem

Bardzo możliwe - Vault to obowiązkowa strona dla wszystkich "szperających" w NwN, czy jeśli chodzi o znajdywanie nowych modów, czy o gmeranie w "bebechach" gry :) Szukaj dalej, jestem pewny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.10.2009 o 08:13, Tuldor1 napisał:

Wiesz, mnie chodzi raczej o coś takiego: Podczas autoryzacji postaci pyta się o ulubioną
broń bóstwa (rozumiałbym gdyy to byłapostać z rodzaju "głęboko wierzący" - kapłan/paladyn/boski
czempion- ale to był łotrzyk ^^)


O, to dziwne. Za moich czasów nie było tak głupich MG na Embie.

Dnia 30.10.2009 o 08:13, Tuldor1 napisał:

Oczywiście mnie też krew zalewa na myśl o armi dobrych drowów ala Drizzt ;) Ale jestem
za tym by graczom pozostawić sporą dowolność wyboru w kreowaniu postaci o ile nie odchodzą
całkiem od założeń settingu...


Widzisz, z tym jest jeden problem. Wiele osób uważa, że sposobem na zrobienie oryginalnej postaci jest złamanie założeń świata. Gdyby pozwolić graczom na robienie postaci jakie chcą, po serwerze biegałoby więcej złych elfów niż neutralnych i dobrych razem wziętych. Z czego połowa nie miałaby pojęcia jak się zachowują typowe elfy w Faerunie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.10.2009 o 09:18, pkapis napisał:

Widzisz, z tym jest jeden problem. Wiele osób uważa, że sposobem na zrobienie oryginalnej
postaci jest złamanie założeń świata. Gdyby pozwolić graczom na robienie postaci jakie
chcą, po serwerze biegałoby więcej złych elfów niż neutralnych i dobrych razem wziętych.
Z czego połowa nie miałaby pojęcia jak się zachowują typowe elfy w Faerunie.

Dlatego zaznaczyłem:
" jestem za tym by graczom pozostawić sporą dowolność wyboru w kreowaniu postaci o ile nie odchodzą całkiem od założeń settingu..."
Pod tym pojęciem widzę właśnie Praworządny-Zły-Elf-Mnich, Dobry-Drow i inne tego typu mieszanki dziwaczne...
W ich przypadku już poważnie gracz zostanie przeegzaminowany i jeśli rozmowa wypadnie pozytywnie znajdzie się na tzw "okresie próbnym" :)

Nie rozumiem jednak co złego jest w pozwoleniu graczom na nieco więcej własnej inwencji gdy idzie o znacznie mniej radykalne "odchylenia od standardu" (a to właśnie na Embie widziałem)... Tym bardziej iż samo D&D też jest w wielu miejscach niekonsekwentne i pełne sprzeczności (Np Ras Nsi - Wybraniec i kapłan Ubtao... bóstwa jakoś-tam powiązanego było nie było z naturą... a ten prowadzi kompanię handlową w której pracują nieumarli...)

Dnia 30.10.2009 o 09:18, pkapis napisał:

O, to dziwne. Za moich czasów nie było tak głupich MG na Embie.

Może tylko ja miałem pecha i trafiłem na zły okres ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.10.2009 o 08:13, Tuldor1 napisał:

> A DnD to dla mnie coś wielkiego i jestem jego wiernym zwolennikiem, dlatego takie
dogmaty
> mogą tam być.
Wiesz, mnie chodzi raczej o coś takiego: Podczas autoryzacji postaci pyta się o ulubioną
broń bóstwa (rozumiałbym gdyy to byłapostać z rodzaju "głęboko wierzący" - kapłan/paladyn/boski
czempion- ale to był łotrzyk ^^) i inne już całkowite pierdoły :D

Hmm, mnie tylko zapytał o główną koncepcję bóstwa i doradził. Wybrałem Cyrica i miałem powiedzieć jaki charakter ma bóstwo. Do tego pytali o miasto, gdzie mieszkałem przed wędrówką do Emb. Poprosili tylko jeśli mogę, żebym poczytał jakieś ciekawostki o mieście, gdyż to doda uroku moim wypowiedziom. I tyle - gram dalej tą postacią- Aabviel Asen - łotrzyk.

Dnia 30.10.2009 o 08:13, Tuldor1 napisał:


Oczywiście mnie też krew zalewa na myśl o armi dobrych drowów ala Drizzt ;) Ale jestem
za tym by graczom pozostawić sporą dowolność wyboru w kreowaniu postaci o ile nie odchodzą
całkiem od założeń settingu...

Teraz na Emb jak gram, to nawet nie czuje presji, ani nawet nie myślę, że gram w settingu FR - odgrywam tak jak umiem, wiem mało o Zapomnianych Krainach, ale to nie przeszkadza.

Dnia 30.10.2009 o 08:13, Tuldor1 napisał:

> Mimo to, chyba musiałeś grać dawno
Tu przyznam ci rację - było to jakiś rok temu :)

Ja zacząłem grać w te wakacje i idzie gładko ;)

Dnia 30.10.2009 o 08:13, Tuldor1 napisał:

Bardzo możliwe - Vault to obowiązkowa strona dla wszystkich "szperających" w NwN, czy
jeśli chodzi o znajdywanie nowych modów, czy o gmeranie w "bebechach" gry :) Szukaj dalej,
jestem pewny


A już poszperałem i znalazłem kolejne, niezassane polskie produkcje. Jak tylko naprawię stacjonarny PC zabieram się do ściągania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wybrać dla swojego wojownika prestiżową klasę Mistrza Broni. W instrukcji do HotU napisane jest, że klasa ta wymaga inteligencji i i zręczności na poziomie co najmniej 13. Nie jest to jakiś błąd? Założyłem podczas tworzenia postaci, że wysoka inteligencja nie będzie mojemu rębajle potrzebna i zostawiłem ją na poziomie 10. Szkoda mi ładować punkty, które otrzymuję co 4 poziomy w inteligencję zamiast siły. Da się tą zasadę obejść, np. nakładając podczas awansu postaci jakieś magiczne przedmioty zwiększające inteligencję? (tudzież zręczność, bo też nie mam wymaganej 13 tylko 12).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2009 o 18:59, Arxel napisał:

Chciałbym wybrać dla swojego wojownika prestiżową klasę Mistrza Broni. W instrukcji do
HotU napisane jest, że klasa ta wymaga inteligencji i i zręczności na poziomie co najmniej
13. Nie jest to jakiś błąd?

Nie, 13 intelektu wymagają atuty niezbędne do spełnienia wymagań tej klasy prestiżowej. Nie da się obejść tej ani żadnej innej zasady zakładaniem itemów/piciem mikstur podczas awansu - gra bierze pod uwagę tylko cechę bazową bez modyfikatorów.

Master_Miller:
Polecam NwVault jak poprzednio:
http://nwvault.ign.com/View.php?view=GlobalSearch
Znajdziesz tu modów modzików i modków od groma i ciut ciut :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2009 o 19:12, Tuldor1 napisał:

> Chciałbym wybrać dla swojego wojownika prestiżową klasę Mistrza Broni. W instrukcji
do
> HotU napisane jest, że klasa ta wymaga inteligencji i i zręczności na poziomie co
najmniej
> 13. Nie jest to jakiś błąd?
Nie, 13 intelektu wymagają atuty niezbędne do spełnienia wymagań tej klasy prestiżowej.
Nie da się obejść tej ani żadnej innej zasady zakładaniem itemów/piciem mikstur podczas
awansu - gra bierze pod uwagę tylko cechę bazową bez modyfikatorów.

Master_Miller:
Polecam NwVault jak poprzednio:
http://nwvault.ign.com/View.php?view=GlobalSearch
Znajdziesz tu modów modzików i modków od groma i ciut ciut :D


A masz coś godnego polecenia? Zależy mi na fabule, możliwie nieliniowej. Nie chce mi się wszystkiego przeglądać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2009 o 19:15, Master_Miller napisał:

A masz coś godnego polecenia? Zależy mi na fabule, możliwie nieliniowej. Nie chce mi
się wszystkiego przeglądać :P

Jeśli zależy ci na ciekawej grze to raczej nie w mody ściagane grać powinieneś a w necie w trybie multiplayer - to jest o niebo ciekawsze od każdego innego modka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2009 o 19:17, Tuldor1 napisał:

> A masz coś godnego polecenia? Zależy mi na fabule, możliwie nieliniowej. Nie chce
mi
> się wszystkiego przeglądać :P
Jeśli zależy ci na ciekawej grze to raczej nie w mody ściagane grać powinieneś a w necie
w trybie multiplayer - to jest o niebo ciekawsze od każdego innego modka :)


Ten cały NWN-owy multiplayer to jak raz zacząłem grać, tak czułem się samotny jak palec i zostawiony z jakimiś dziwnymi zasadami. Co serwer to co innego. Not for me.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2009 o 19:18, Master_Miller napisał:

Ten cały NWN-owy multiplayer to jak raz zacząłem grać, tak czułem się samotny jak palec
i zostawiony z jakimiś dziwnymi zasadami. Co serwer to co innego. Not for me.

Uwierz, dobry serwer jest lepszy od każdego singlowego moda :) Musiałeś mieć pecha i grać na kiepskich po prostu... może napiszesz jakie odwiedziłeś i co ci nie odpowiadało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2009 o 19:18, Master_Miller napisał:

Ten cały NWN-owy multiplayer to jak raz zacząłem grać, tak czułem się samotny jak palec
i zostawiony z jakimiś dziwnymi zasadami. Co serwer to co innego. Not for me.


Taa. Multiplayer w NWN i NWN2 i jest (dla mnie) zbyt dobrze zrobiony ;/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2009 o 19:20, Tuldor1 napisał:

> Ten cały NWN-owy multiplayer to jak raz zacząłem grać, tak czułem się samotny jak
palec
> i zostawiony z jakimiś dziwnymi zasadami. Co serwer to co innego. Not for me.
Uwierz, dobry serwer jest lepszy od każdego singlowego moda :) Musiałeś mieć pecha i
grać na kiepskich po prostu... może napiszesz jakie odwiedziłeś i co ci nie odpowiadało?


Z pół roku temu próbowałem grać na necie ;) Nie pamiętam już nazw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2009 o 19:20, Sebuuu98 napisał:

Taa. Multiplayer w NWN i NWN2 i jest (dla mnie) zbyt dobrze zrobiony ;/.

Eee... "zbyt dobrze zrobiony" ? Przyznam, że nie rozumiem... może nieco rozwiniesz wypowiedź :) ?

Master_Miler:
A jaki typ rozgrywki preferujesz? RPG + H&S? Może odwrotne proporcje albo coś samo z tej dwójki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2009 o 19:12, Tuldor1 napisał:

Nie, 13 intelektu wymagają atuty niezbędne do spełnienia wymagań tej klasy prestiżowej.


Aha, dzięki, a jeszcze tak z czystej ciekawości - wiesz może które to konkretnie atuty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2009 o 19:22, Tuldor1 napisał:

> Taa. Multiplayer w NWN i NWN2 i jest (dla mnie) zbyt dobrze zrobiony ;/.
Eee... "zbyt dobrze zrobiony" ? Przyznam, że nie rozumiem... może nieco rozwiniesz wypowiedź
:) ?

Master_Miler:
A jaki typ rozgrywki preferujesz? RPG + H&S? Może odwrotne proporcje albo coś samo z
tej dwójki?


RPG. Od Siekania i Rąbania mam Diablo i Sacreda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2009 o 06:30, Master_Miller napisał:

RPG. Od Siekania i Rąbania mam Diablo i Sacreda ;)

No to w takim razie polecam ci zajrzeć tutaj:
http://chult.nwns.pl/wiki/index.php?title=Strona_główna
Serwer powinien ruszyć na dniach i zapowiada się bardzo ciekawie :) Jeszcze tak z ciekawości... zasady D&D są ci całkiem obce czy raczej trochę ich liznąłeś :) ?

Arxel:
uniki
mobilność
atak z doskoku
wyspecjalizowanie
wirujący atak
(o ile dobrze pamiętam - nigdy nie przepadałem za MB :D)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować