Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

TOP 10 - gry inspirowane systemami fabularnymi

38 postów w tym temacie

Ja się ogólnie z listą zgadzam, aczkolwiek wprowadziłbym kilka lekkich zmian i przesunięć:

1. Call of Cthulhu dałbym poniżej BG i Tormenta. 4 miejsce, moim zdaniem, byłoby dla niego ok.

2. Vampire wsadziłbym między Tormenta i Baldura - moim zdaniem jednak Torment bije Wampirka.

3. NwN - zamiast moim zdaniem marnej części pierwszej, dałbym IMHO sporo ciekawszą część drugą.

4. No i zabrakło, jak ktoś już powiedział, Icewind Dale. Może nie jest to jakaś hiper ambitna gra (choć moim zdaniem idealne połączenie dynamicznego i ciekawego h''n''s z fabułą cRPG), ale klimat ma moim zdaniem MIAŻDŻĄCY. Nawet grając w nią w lecie nieraz czułem dziwny chłód, który aż bił od monitora.

5. Ze starszych pozycji zabrakło mi tutaj jakiejś pozycji ze świata Dragonlance. Ale to akurat detal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znam ani Vampire, ani Zew Chthulhu, ale ciężko mi uwierzyć, że mogą one być lepsze od arcydzieła, jakim jest Planescape:Torment. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2010 o 15:30, nXc napisał:

Ktoś mnie oświeci co tam robi Diablo w systemie D&D zwane Neverwinter Nights będące zarazem
niezbyt śmieszną parodią gatunku ?

A to, że wprowadzono tam funkcję Mistrza Gry? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vampire: The Masquerade - rewelacyjny system, rewelacyjna gra.
Zwłaszcza Bloodlines z fanowskim patchem który naprawił chyba wszystko co było do naprawienia, a nawet ta pobugowana wersja z dnia premiery też nie była taka zła.
Jako fan WoD''a [czekający na mmo jak pies na kość] kocham tą serię całym sercem, tak jak jego papierowego odpowiednika [byle tylko w mmo wrzucili całe uniwersum i dali do wyboru lupinów.. granie krwiopijca bywa nudne, nie ma to jak porządny Wendigo albo Gnatozuj =)]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2010 o 16:19, likop2 napisał:

Czekamy na TOP 10 drzwi w grach.



Na miejscu pierwszym zdecydowanie postawiłbym wszelakie drzwi z serii Resident Evil :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2010 o 16:29, Kaldaka napisał:

> Czekamy na TOP 10 drzwi w grach.


Na miejscu pierwszym zdecydowanie postawiłbym wszelakie drzwi z serii Resident Evil :P

No, nie wiem... Drzwi do posiadłości w ROTH bym obstawiał. Są potężne, na starcie się zatrzaskują za bohaterem i zaczyna się koszmar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ilościowo też pomyślałem o całości Residenta :D. Tam nigdy nie wiesz co może cię spotkać za drzwiami. I jest ich sporo rodzajów, furki, zamkowe, domowe, laboratoryjne i wiele innych :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie przede wszystkim CoC: DCotE jest oparte na dwóch opowiadaniach: "Widmo nad Innsmouth" i "Cień spoza czasu". Niektóre sceny są wręcz żywcem wyjęte, dokładnie tak, jak je sobie wyobrażałem.

PS. Widzę, że nadal nie macie, o czym pisać, skoro wciąż tłuczecie kolejne rankingi. To przykre biorąc pod uwagę wcześniejszy dorobek gram.pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świetna fabuła w NWN? Może w dodatkach - podstawka miała bardzo słabą fabułę, ale gra chyba początkowo wcale nie miała mieć kampanii single player.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.11.2010 o 16:32, Lucas_the_Great napisał:

No, nie wiem... Drzwi do posiadłości w ROTH bym obstawiał. Są potężne, na starcie się
zatrzaskują za bohaterem i zaczyna się koszmar.



Chodziło mi głównie o to, że są to "otwierałki" które mi osobiście zapadły w pamięć przez udźwiękowienie. Każda furteczka, drzwi czy klapa - nie mówiąc o drabinie i schodach - była wzbogacona dźwiękiem, który w odpowiednim wczuciu się stawiał włosy na głowie miłym dreszczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2010 o 15:59, Lucas_the_Great napisał:

A to, że wprowadzono tam funkcję Mistrza Gry? :)


Niby tak, ale... Funkcja ta była przydatna w zasadzie jedynie wtedy, gdy miało się skompletowaną paczkę znajomych, z którymi się grało. Inaczej funkcja MG do niczego nie miała zastosowania. A niestety, skończyło się na tym, ze jakieś 95% gier było grami "action", w których funkcja MG w ogóle nie miała racji bytu.

Tak więc potencjał był, jednak nie za bardzo było go jak wykorzystać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2010 o 17:17, Vel_Grozny napisał:

Świetna fabuła w NWN? Może w dodatkach - podstawka miała bardzo słabą fabułę, ale gra


Samą fabułą świata nie podbijesz. Jest jeszcze cała masa czynników, które decydują o sukcesie gry.

Dnia 30.11.2010 o 17:17, Vel_Grozny napisał:

chyba początkowo wcale nie miała mieć kampanii single player.


Nie, wcale, ale prawdą jest, że długowieczność tej produkcji zawdzięcza multi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w rankingu miały się znaleźć gry ktore najlepiej oddaja świat i mechanikę danych systemów fabularnych to zdecydowanie brakuje tu Świątyni Pierwotnego Zła. Polemizowałbym też z NWN, pod względem fabularnym i mechaniki rozgrywki druga czesc bije pierwsza na głowę. Wystarczy wpomnieć ze w NWN1 da sie kontrolowac tylko jedna postac, a cała "druzyna" to maksymalnie 2 osoby... pfff. No i nieźle się uśmiałem, czytając że Drakensang ma świetną fabułę. Jak dla mnie dowcip dnia, bo grając w tą, co by nie mowic bardzo dobrą grę (pod względem mechaniki), miałem wrażenie że fabułę wymyślił uczeń szkoły podstawowej - jest prosta jak budowa cepa a do tego infantylna. Reszta rankingu jest całkiem OK. Oczywiście można by sie kłócić o miejsca poszczegółnych gier, ale to juz zalezy głownie od osobistych upodobań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2010 o 16:32, Lucas_the_Great napisał:

No, nie wiem... Drzwi do posiadłości w ROTH bym obstawiał. Są potężne, na starcie się
zatrzaskują za bohaterem i zaczyna się koszmar.


A drzwi z Shogo potrafią zaliczyć fraga zabijając naszego bohatera, niech któreś to przebiją ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować