Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Zapowiedziano Dungeons & Dragons - Daggerdale

11 postów w tym temacie

Po pierwsze - Dalelands to kraina, nie miasto.

Po drugie - Daggerdale to jedna z Dolin wschodzących w skład tej krainy

Po trzecie - Jedno i drugie, jak i obecność Zhentarim to elementy świata Forgotten Realms, nie zaś ''''domyślnego'''' świata D&D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to ma być!? Święty gniew mnie przepełnia jak tylko widzę jak marnowany jest potencjał tak wspaniałej marki jak D&D. Czyżby 4. edycja tego systemu naprawdę nadawała się tylko i wyłącznie do gier typowo h''n''sowych? Biorąc pod uwagę jak wspaniałe gry dotąd wydano na bazie tej licencji, trudno nie oprzeć się wrażeniu, że Atari kompletnie nie wie co zrobić z prawami do tej marki. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.12.2010 o 16:47, Galder_Grasfiord napisał:

D&D to tylko system rpg, pod którym "dopisane" są różne światy, domyślny fantasy to Forgotten
Realms.

Jako stary gracz potwierdzam. I co więcej można chociażby grać w mitologicznej Grecji czy Chinach. Był nawet taki podręcznik do trzeciej ed. D&D to tylko sugestia, reszta leży w kwestii MG/twórcy gry. Z tego co pamiętam uogólnienie FR jakim było planescape zakładało nawet istnienie naszego rzeczywistego świata w jednym z wymiarów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jako stary gracz w DnD powiem tak: Forgotten Realms to jeden z uniwersów multiwersum DnD. Wszystkie światy DnD łączą się w jedno multiwersum, Spellslinger czy Planescape są tego dowodem. Jednak to nie FR jest domyślnym uniwersum dla DnD. W 3 edycji był to Grayhawk, w 4 jest to Points of Light, bliżej nieokreślony świat. FR jest po prostu jednym z głównych uniwersów, jednym z najbardziej lubianych.

Planescape to też osobny setting, a nie część FR.

No i jeszcze każdy setting ma swoje własne, unikalne zasady i elementy mechaniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Domyslnym swiatem dla D&D jest Greyhawk, ktory popularnoscia i opracowaniem zostawia FR daleko w tyle. Zreszta, tak jest od pierwszej edycji D&D. Mam cale wydanie D&D od drugiej edycji RPG i zastanawia mnie jak mozna spartolic taki potencjal mechaniki jaki maja zasady trzeciej czy czwartej edycji. Chociaz mnie to bardziej na team slashera wyglada niz na h&s. Chociaz to w sumie jeden ch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować