Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Warren Spector: Skupianie się na grafice i walce nudzi mnie

33 postów w tym temacie

To niech stworzy drugiego Tormenta. Najlepiej z grafiką sprzed 10 lat. Wtedy zobaczy jakie są priorytety dzisiejszych graczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle Pan Spector ma absolutnie racje, z tym że tak jak napisał sinir, podejżewam że ciężko byłoby zrobić w ten sposób dzisiaj tytuł który sprzedał by się w odpowiedniej ilosci egzemplarzy ( takiej ktora gwarantowałaby tworcom zwrot kosztów produkcji a co za tym idzie przeżycie ), niestety gro dzisiejszych odbiorców ma okres skupienia krótszy niż wiewiórka na amfetaminie, więc bez wybuchów i ton osomu nie idzie ich utzymać przed ekranem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To niech Spector wraz ze swoją ekipa stworzy grę o jakiej marzył i sprzeda ją tak, aby się choć zwróciły koszty. : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Racja oczywiście. Ale bez popadania w skrajności. Grafika też nie może odrzucać, a walka powinna być ciekawa. Złoty środek i tyle. W Batmanie dobrze sobie z tym poradzili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

walka mi sie nigdy podczas grania nie znudzila, za to przydlugawe dyskusje mnie zaczynaly meczyc np. w baldursach i planescape mimo, ze to jedne z moich ulubionych gier, ale chwilami to myslalem zeby juz isc i kogos ubic, a nie kolejne pol godziny chodzic po miescie i gadac :), jak dla mnie to wiecej uwagi mogliby poswiecic na stworzenie innowacyjego gameplaya, np. cos oprartego na fizyce, wymagajace zrecznosci pokonywanie przeszkod (tylko nie QTE) itd., choc sama walke tez mozna by bylo urozmaicic i zrobic cos niestandardowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam nic przeciwko, żeby pracował charytatywnie ;-) Ale nie zgadzam się, żeby grafika w dzisiejszych grach była najważniejsza, np.: Dragon Age i Torchlight sprzedały się dobrze... Ale czy gra nie mogła by mieć dobrej grafiki (niekoniecznie świetnej), ciekawej walki i świetnych, nie nużących dialogów przedstawionych w ciekawej formie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale Spector ma rację, w dzisiejszych czasach najważniejsza jest grafika a reszta nie jest ważna:/

------> sinir
Ja bym tam chętnie zagrał w Torment 2 na Infinity Engine, ale fakt że pewnie byłbym jednym z niewielu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo. Od dłuższego czasu. Gram w "hity" i nie bawią mnie tak jak kiedyś. Co innego taki Alan Wake ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spector ma rację, lecz przesadza ze swym twierdzeniem, iż twórcy najwięcej uwagi poświęcają walce i usprawnieniu grafiki. Jest wiele chlubnych i dobrze sprzedających się wyjątków od tej reguły, takich jak Mass Effect 2, Dragon Age, seria Gothic oraz seria Fallout oraz Wiedźmin. I trzymam kciuki za to, aby te gry i ich kontynuacje wyznaczyły nowy, lepszy trend.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.01.2011 o 23:43, Pile napisał:

Mam tak samo. Od dłuższego czasu. Gram w "hity" i nie bawią mnie tak jak kiedyś. Co innego
taki Alan Wake ;-)


Oj, obawiam się, że Alan Wake jest zbyt płytki i zbyt mainstreamowy jak na to, o czym mówi Warren Spector.

@Jacob_Aaron
Przecież Mass Effect 2 wpisuje się w schemat "grafiki i walki", a Dragon Age to próba zrobienia cRPG dla obecnego mainstreamu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.01.2011 o 23:46, Jacob_Aaron napisał:

Mass Effect 2, Dragon Age, seria Gothic oraz seria Fallout oraz Wiedźmin.


Mass Effect 2, cała kupa walki
Dragon Age walka na kazdym kroku, prawie jak h&s
Gothic 1 i 2 kiedy wyszly; 3 i 4 to sieczka
Fallout i wiedzmin... w tym drugim jest kupa walki, nawet okienko umiejetnosci - to chyba wszystkie do sieczki sluza
W fallout... nie wiem
Wiec nawet pare wyjatkow reguly nie czyni :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W grze ważne jest wszystko. Walka, grafika, fabuła, dźwięk, rozmowy... zupełnie tak, jak w organizmie. Wszystko odgrywa jakąś role.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować