Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

NGP/PSP2 - nasze pierwsze odczucia

61 postów w tym temacie

dobrze, że kombinują z nowymi nośnikami, bo gdybyśmy mieli cały czas patrzeć za siebie, to do teraz powinniśmy mieć wejścia na kasety magnetofonowe. Czasami bierze mnie ochota pogrania w Bulder Dasha ;], ale ni płaczę z tego powodu.

Jestem bardzo ciekaw funkcjonalności "touchpada", oby wypaliło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2011 o 16:17, Laston napisał:

>Czasu pracy na baterii - to, że procesory konsoli są superwydajne, nie oznacza, że
będą one zużywały mniej
>energii niż PSP. Do tego dochodzi aż 5" ekran OLED, który będzie musiał pracować
na pełnym podświetleniu, jeżeli
>będziemy chcieli zagrać w plenerze.

Po pierwsze - ekran OLED będzie brał o wiele mniej prądu niż LCD, po drugie OLED nie
ma podświetlenia. Ale kwestia czasu autonomii tego urządzenia jest dość ciekawą zagadką
;) Wszystko będzie zależało od zarządzania energią. Swoją drogą ARMy są dość energooszczędne.
Najwięcej pożera a) ekran b) wszelkie anteny (WiFi, 3G)

Patrząc na 700W zasilacz w moim komputerze wydaje mi się, że jednak karta graficzna i procesor żrą najwięcej prądu ;), a że te mają być w PSP2 na wysokim jak na handheld poziomie to mogą być główną bolączką baterii, no ale zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry tekst pod zdjęciem na pierwszej stronie.:D Jedyną poważniejszą, wadą jest brak UMD i zastosowanie nowego nośnika danych, który będzie pewnie bardzo drogi. No i relatywnie niska wydajność jak na mniej więcej 7 lat życia(tyle na rynku będzie PSP, gdy wyjdzie NGP) o czym wspomniałem w innym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że zamieszczę swoje zdanie:

PSP2/NGP in PLUS:
a) Brak UMD - producenci gier nie będą ograniczali swoich tytułów zapodając im gorszej jakości tekstury, muzykę itd. Oczekuję gier ROZBUDOWANYCH i ładnie wykonanych. Nie chcecie chyba, żeby gra wydawana była na 2, 3 dyskach UMD? A na to by się zanosiło. Nowy nośnik = brak ograniczeń pojemnościowych dla twórców.
b) Dotykowy, 5cio calowy wyświetlacz OLED - sensowne kąty widzenia, niezłe odwzorowanie barw i mniejszy pobór prądu. Do tego niezła rozdzielczość.
c) Dwa analogi.
d) Specyfikacja techniczna - ARM Cortex i PowerVR - również mniejsza prądożerność i spora wydajność jak na handhelda. Mam nadzieję, że twórcy nie będą mieli problemów z programowaniem jak w przypadku PS3 (np. Mafia 2 na PS3).
e) Sprawdzony design.

PSP2/NGP in MINUS:
a) Tylni panel dotykowy - wykorzystają go dwie, góra trzy gry przeznaczone dla Japońskich nastolatków bo normalny człowiek nie ma takiego skila i zręczności, żeby na tym wymiatać. Strata miejsca i energii.
b) Obawiam się, że bateria będzie miała za mało mAh i będziemy jej używali głównie w domu.
c) Jak obudowa nie będzie matowa tylko ta połyskująco-brudząco-rysująca to popełnię harakiri. (PS3 FAT -> PS3 Slim).

That''s all folks.

Ja jestem napalony i byle do Świąt, tylko obawiam się co do ceny. Do 1000 zł - kupuję, jak powyżej to niech się fakają złamasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda apetycznie, a możliwości z tego co widać niezłe. Kupiłbym - tylko że to pieroństwo będzie pewnie na tyle drogie że taniej mnie wyjdzie kupienie sobie PS3/X360/nowej grafiki do PieCa. Bueh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2011 o 19:12, mw89info napisał:

a) Brak UMD - producenci gier nie będą ograniczali swoich tytułów zapodając im gorszej
jakości tekstury, muzykę itd. Oczekuję gier ROZBUDOWANYCH i ładnie wykonanych. Nie chcecie
chyba, żeby gra wydawana była na 2, 3 dyskach UMD? A na to by się zanosiło. Nowy nośnik
= brak ograniczeń pojemnościowych dla twórców.

UMD akurat było całkiem pojemne i myślę, że w porównaniu z flashem znacznie tańsze. Flash jest znacznie lepszy (bo np. nie ma mechanicznych części, odczyt jest bardzo szybki i ew. możliwość zapisu) dla urządzenia przenośnego, ale jednocześnie znacznie droższy, a co za tym idzie nie spodziewałbym się gier większych niż 4 GB (choć za 4-5 lat na pewno będzie on znacznie tańszy więc kto wie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2011 o 19:12, mw89info napisał:

b) Dotykowy, 5cio calowy wyświetlacz OLED - sensowne kąty widzenia, niezłe odwzorowanie
barw i mniejszy pobór prądu. Do tego niezła rozdzielczość.


OLED-y nie są takie do końca oszczędne, jeżeli chodzi o moc. Wyświetlanie większości barw zużywa mniej mocy niż LCD, ale im bliżej bieli, tym żre to więcej prądu. Wyświetlanie białego ekranu zużywa 3,3 raza więcej energii niż w przypadku LCD. Ekrany OLED szybko niszczeją w kontakcie z wodą a także po dłuższym wystawieniu na promienie UV (mówimy tutaj o handheldzie, przypominam). Do tego cierpią one na wypalanie się obrazu.

Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Organic_light-emitting_diode#Disadvantages

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

UMD ma pojemność do około 2 GB (chyba 1.8GB) więc oglądając gameplay z Uncharted na PSP2/NGP zrozumiałem, że rezygnacja z tego formatu była konieczna na rzecz pamięci flash która ma szybszy zapis/odczyt, jest bardziej odporna na uszkodzenia i ma większą pojemność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że z PSP2 za 1000 zł będzie Pan pływał w jeziorze albo się opalał?
Po drugie: barwa biała sama w sobie jest rzadko używana jako kolor dla tekstur w grach.
Po trzecie: technicy z Sony/Samsunga (chyba jednak Koreańska firma produkuje te wyświetlacze) wiedzą co robią?

Moim zdaniem użycie OLED''u bądź AMOLEDU było dobrym posunięciem. Nareszcie barwy w grach będą normalnie odwzorowane (bajki o przesyceniu kolorów/ kontrastu też słyszałem, spokojnie).

Sorry, że post pod postem ale powyższego nie mogę już edytować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2011 o 19:12, mw89info napisał:

PSP2/NGP in MINUS:
a) Tylni panel dotykowy - wykorzystają go dwie, góra trzy gry przeznaczone dla Japońskich
nastolatków bo normalny człowiek nie ma takiego skila i zręczności, żeby na tym wymiatać.
Strata miejsca i energii.


Z tym się nie zgodzę, akurat dla mnie to dobry pomysł, bo w płaskich handheldach to tej pory palce oprócz kciuka i wskazującego nie miały zbytnio zajęcia, a tak już nawet samo wykorzystanie jako L2/R2 przy podzieleniu w grze touchpada na dwie części jest już sporym plusem w grach.

Dnia 27.01.2011 o 19:12, mw89info napisał:

Po drugie: barwa biała sama w sobie jest rzadko używana jako kolor dla tekstur w grach.


O ile nie będzie to np Mirror''s Edge :P, albo Counter-Strike w wersji na PSP2 i nowa strategia na przeciwnika - wyczerpanie baterii przeciwnika flashbangami :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2011 o 20:32, mw89info napisał:

Czyli rozumiem, że z PSP2 za 1000 zł będzie Pan pływał w jeziorze albo się opalał?

Handheld nosi się ze sobą. Nigdy ci się nie zdarzyło wylać coś przypadkiem na telefon czy klawiaturę?

Dnia 27.01.2011 o 20:32, mw89info napisał:

Po drugie: barwa biała sama w sobie jest rzadko używana jako kolor dla tekstur w grach.

Tu nie chodzi tylko o czysty biały. Chodzi też o bardzo jasne kolory, które są blisko białego

Dnia 27.01.2011 o 20:32, mw89info napisał:

Po trzecie: technicy z Sony/Samsunga (chyba jednak Koreańska firma produkuje te wyświetlacze)
wiedzą co robią?

Technicy z tych firm maja nowe linie produkcyjne, które muszą się zwrócić, więc będą wciskać ich wyświetlacze komu się da. Sony jak zwykle chce błyszczeć super technologią i będzie podkreślało super wyraźny obraz. Ale to ty skończysz z urządzeniem, którego wyświetlacz ma wymienione wcześniej wady i ograniczoną żywotność. IMHO na technologię OLED jest jeszcze za wcześnie - trzeba pozwolić inżynierom ją dopracować. Ale to nie ja zarządzam Sony, tylko profesjonalni menadżerowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2011 o 20:22, Zaitsev napisał:

> b) Dotykowy, 5cio calowy wyświetlacz OLED - sensowne kąty widzenia, niezłe odwzorowanie

> barw i mniejszy pobór prądu. Do tego niezła rozdzielczość.

OLED-y nie są takie do końca oszczędne, jeżeli chodzi o moc. Wyświetlanie większości
barw zużywa mniej mocy niż LCD, ale im bliżej bieli, tym żre to więcej prądu. Wyświetlanie
białego ekranu zużywa 3,3 raza więcej energii niż w przypadku LCD. Ekrany OLED szybko
niszczeją w kontakcie z wodą a także po dłuższym wystawieniu na promienie UV (mówimy
tutaj o handheldzie, przypominam). Do tego cierpią one na wypalanie się obrazu.

Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Organic_light-emitting_diode#Disadvantages


mają czas , może jakoś zabezpieczą dodatkowo ekran jakimś filtrem UV myślę że inżynierowie mają to na uwadze :)

swoją drogą interesujący jest ten panel z tyłu konsoli jak i ekran dotykowy oraz wejście USB praktycznie może ta konsolka konkurować z PC bo właściwie wszystko będzie można na to napisać, jeżeli USB będzie w standardzie Plug&Play to co stoi na przeszkodzie podłączyć wtedy do konsolki myszkę? RTSy pełną parą myszka + GUI przystosowane pod dotyk :D kupię tą konsolke :)

standard 3G może i jakoeś możliwości dla MMO(RPG) by się znalazły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby tylko Sony nie robiło powtórki z PSP (co jest więcej jak prawdopodobne) mianowicie mam na myśli blokowanie wszystkich możliwych funkcji i zastosowań konsoli, jakie tylko odkryją użytkownicy, poprzez kolejne updaty softa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2011 o 22:33, Pitej napisał:

Żeby tylko Sony nie robiło powtórki z PSP (co jest więcej jak prawdopodobne) mianowicie
mam na myśli blokowanie wszystkich możliwych funkcji i zastosowań konsoli, jakie tylko
odkryją użytkownicy, poprzez kolejne updaty softa.


trzeba wziąć pod uwage to czy będzie na tyle odporna na złamanie jak PS3 bo jeśli tak to długo nie będzie homebrew

Revan91 to jest nazwa kodowa a nie oficjalna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2011 o 20:22, Zaitsev napisał:

> b) Dotykowy, 5cio calowy wyświetlacz OLED - sensowne kąty widzenia, niezłe odwzorowanie

> barw i mniejszy pobór prądu. Do tego niezła rozdzielczość.

OLED-y nie są takie do końca oszczędne, jeżeli chodzi o moc. Wyświetlanie większości
barw zużywa mniej mocy niż LCD, ale im bliżej bieli, tym żre to więcej prądu. Wyświetlanie
białego ekranu zużywa 3,3 raza więcej energii niż w przypadku LCD. Ekrany OLED szybko
niszczeją w kontakcie z wodą a także po dłuższym wystawieniu na promienie UV (mówimy
tutaj o handheldzie, przypominam). Do tego cierpią one na wypalanie się obrazu.

Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Organic_light-emitting_diode#Disadvantages

W tym samym artykule opisano też w jaki sposób większość z tych problemów już teraz się rozwiązuje... Jak się będzie sprawdzał wyświetlacz będzie można stwierdzić dopiero po premierze. (czytaj na ile wyeliminuja wady OLEDa, choć biorąc pod uwagę interlacing w PSP3k można jednak spodziewać się, że SONY coś spaprze...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a miało być tak pięknie z przecieków miało być tak 4 rdzenie cell i karta miała być taktowana 400 a nie 200 mhz co miało dać 233 miliony poligonów panel z tyłu do kitu lipa żyroskop ompas sensor to tesz lipa po co komu kompas jak est gpsekran mowa była o 720p a to ma rozdzielczość zbliżoną do super telefonu a właściwie taką samo bo przecież 960 x544 suer telefon 960 540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2011 o 23:28, DonZ napisał:

> Żeby tylko Sony nie robiło powtórki z PSP (co jest więcej jak prawdopodobne) mianowicie

> mam na myśli blokowanie wszystkich możliwych funkcji i zastosowań konsoli, jakie
tylko
> odkryją użytkownicy, poprzez kolejne updaty softa.

trzeba wziąć pod uwage to czy będzie na tyle odporna na złamanie jak PS3 bo jeśli tak
to długo nie będzie homebrew

Revan91 to jest nazwa kodowa a nie oficjalna :)

PS3 nie było odporne na złamanie, po prostu nikt go nie łamał. Programiści/hakerzy ( te pojęcia zaczynają się zlewać) mieli Linuksa na którym mogli uruchomić swoje własne programy ( legalne, ale hakerzy nie znaczy piraci ), podczas gdy piraci lamentowali ze nie mogą "zassać i popykać". Jednak Sony zabrało Linkusa i możliwość uruchamiania swoich programów, więc łamanie konsolki zaczęło się na dobre. Trwało to od października/listopada 2010 ( głowy nie dam ) do stycznia 2011. Uprzedzam że nie wiem jak uruchomić pirackie gierki na PS3, jestem legalnym użytkownikiem a takie info traktuję jako ciekawostkę.
Co do PSP to chciałbym zauważyć że żyjemy w POLSCE i będziemy je chowali w obawie przed kradzieżą, nie przed wyładowaniem się baterii.
Zaporowe mogą być tylko ceny konsoli i baterii. W cuda nie wierzę więc z góry zakładam że czas pracy na baterii będzie przeciętny ( ot, taki akurat aby pograć). Jednak jeśli cena baterii będzie sensowna, rynek zwojują zestawy z dodatkową baterią/same baterie w opakowaniach. Obaw co do ceny konsolki chyba nie muszę tłumaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znam moc obliczeniową procka w psp niedawno nvidia pokazała tegrę 3 z prockiem czterordzeniowym cortexa9 taktowanym 1.5ghz ten sam procek z tym samym taktowanie jest w nowym psp w tescie coremark v1 procek uzyskał 11354punktów dla porównania phenom x3 8450 uzyskał w tym samym tescie 10522 core2duo t7200 uzyskał 10136punktów cortex a9 dual core taktowany 1ghz na rdzeń coś 5860 punktów ngp posiada moc obliczeniową porównywalną do laptopa w przedziale cenowym 2200 2600zł nawet core i3 montowany w laptopach wymięka w porównaniu z prockiem w nowym psp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować