Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Jak powstawał Bulletstorm - kodowanie gry

28 postów w tym temacie

gram.pl

Kod gry, przekuwanie wizji artystycznej w aplikację - temat często pomijany w mediach (chyba jako zbyt nerdowski), a przecież bardzo ciekawy. Łukasz Migas, lead programmer w People Can Fly opowiedział nam, jak te sprawy wyglądały w przypadku gry Bulletstorm.

Przeczytaj cały tekst "Jak powstawał Bulletstorm - kodowanie gry" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Genialny tekst, nawet (bez obrazy) kompletny debil by to przetrawił.
Kolejny dowod na to, jak czasem ciezko zoptymalizowac gierke ^^

Swoja drogą druga czesc tekstu na drugiej stronie byla juz kiedys w innym newsie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Ja tam w każdym razie pracę na PlayStation sobie chwalę i gdyby kiedyś powstała koncepcja zrobienia gry exclusive dla PlayStation 3, to czemu nie..."
Czyli jeżeli gra wygląda gorzej na którejś z platform to wina leniwych programistów albo kiepskiego silnika.
A Ex na PS3 od PCF... Mogło by to być ciekawe...
Artykuł tak jak poprzednie w tematyce BS jest super. Tylko za krótki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że będzie troszkę bardziej szczegółowo, ale jest dobrze. Praca programisty nie jest taka łatwa, jak się powszechnie uważa. Nie jest tak, że siada się przed kompem i pisze co chce. Sam próbowałem robić kiedyś moda w Unreal Dev Kit, i uwierzcie, że nie jest to nawet trochę łatwe. W Bulletstorma grałem, i jako jedna z niewielu gier wciągnęła mnie na tyle, że zapomniałem, że siedzę przed monitorem, z padem w ręku. Gra jest świetna, polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli dostosowanie gry do ŚmiećBoxów spowodowało że rzeczy trzeba było wyciąć. Brawo!

Nie kupie tej gry z 2 prostych powodu. Brak DLC na PC i multi przez GFWL. Jeden bubel już kupiłem i nazywał się Black Ops.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, ten tekst świetnie pokazuje jedną rzecz - że jednak marudzenie PC-towców, że przestarzałość konsol+multiplatformowość hamują rozwój wizualny gier na PC, jest całkiem zasadne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktos juz tu wzesniej pisal, zal ze "my pecetowcy" jestesmy po raz ktorys juz traktowani po macoszemu. Jaki jest sens inwestowania w SLI/CF, monitory o duzych rozdzielczosciach czy szybkie procesory skoro i tak wiekszosc gier jest "marnymi" portami z konsol badz w najlepszym przypadku okrojonym PCtowym POLproduktem?

Niestety konsole hamuja rozwoj rynku i taki jest smutny fakt...

Na koniec pytanie z mojej strony. Po co komu potrzeba to Games for Windows LIVE? Moim zdaniem kolejny bubel wobec ktorego nie mamy alternatywy.

Wlasnie to co napisalem powyzej + fakt wydawania DLC skreslil dla mnie ta gre...

I prosze nie pisac, ze wszystkim sie nie dogodzi i ktos zawsze bedzie niezadowolony. Mam takie prawo i wyrazam tylko swoja opinie...

Pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2011 o 10:00, Scorpio100 napisał:

"kodowanie im chyba nie wyszło juz crysis 2 ma mniejsze spadki fps"
Tego pana w takim razie można najprawdopodobniej oskarżyć o piractwo :P.

ja tylko stestowalem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Artykuł w miarę fajny ale miałem nadzieję że będzie bardziej szczegółowy, bo o tym że programiści muszą za wszelką cenę walczyć o każdy FPS to chyba wie każdy, co do UDK to wcale nie jest to aż tak trudne narzędzie do opanowania, parę miesięcy intensywnej nauki (ok. 2 miechy) i można zrobić całkiem dobrą grę pod warunkiem że ma się wiedzę z zakresu programowania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2011 o 10:40, kretu611 napisał:

ja tylko stestowalem :)


Nie ważne po co Ci była piracka wersja gry - piracić nie wolno. Czemu? To przeczytaj ten tekst i zrozum ile osób się trudziło nad tą grą tylko po to, żebyś miał ją za darmo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prafrazując AlmostAngel *mlask*. Śmiecet jako platforma popularna w krajach 3 świata *mlask* i uwielbiana przez *mlask* takich jak ten pan z komentarza powyżej, *mlask* widocznie nie może liczyć na *mlask* bycie główną platformą. Widocznie miłośnicy *mlask* śmiecepeta na to zapracowali.

Prafrazując Tenebrael, jak widać działania *mlask* pecefanówmasterrejs in your fejs spowodowały, że *mlask* pisi nie może istnieć przy takich grach *mlask* bez multiplatformowości *mlask*. Torrenty pełne ludzi, *mlask*. Czemu tu się dziwić - nie opłaca się *mlask*.

Proszę państwa, bądźmy poważni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Cóż, ten tekst świetnie pokazuje jedną rzecz - że jednak marudzenie PC-towców, że przestarzałość

Dnia 25.02.2011 o 09:17, Tenebrael napisał:

konsol+multiplatformowość hamują rozwój wizualny gier na PC, jest całkiem zasadne.


To twierdzenie jest zasadne - konsole zdążyły się przecież zestarzeć. W grach multiplatformowych ZAWSZE równa się do najsłabszej platformy (w tej chwili są to konsole). PC - wiadomo, przegonił już zabawki MS i Sony (oczywiście też ma swoje ograniczenia - choćby MAX 64 bit architektura, co konsol nie dotyczy).

No ale były czasy, że równało się "w dół" do blaszaków - taki klocek ma dość wysoko taktowany trzyrdzeniowy procek + kartę ze zunifikowanymi shaderami (takie karty na PC pojawiły się dobry rok po premierze klocka, kosztowały wtedy majątek). Wtedy multiplatformy (Oblivion czy NFS:Most Wanted chociażby) czy porty (Half Life 2, Call of Duty 2 i wiele, wiele innych) robiło się tak, żeby "blaszak też pociagnął". Ergo - na konsolach była gorsza grafika, przez to żeby blaszaki też pociągnęły dany tytuł (konsolowcy jakoś niespecjalnie na to psioczyli, widac dla nich grafa nie jest najważniejsza). Mam w związku z tym pytanie - czy WTEDY się o to oburzałeś i pisałeś o hamowaniu grafiki przez PC :) ? Pytam z ciekawości czy jesteś hipokrytą czy też nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Epicki artykuł. I jeszcze lepsze screeny ^^. Polać temu który napisał ten wpis. Jeszcze żaden artykuł tak mnie nie wciągnął : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować