Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Demo Dragon Age II - milion pobrań właśnie przekroczony

72 postów w tym temacie

ja DA 1 przeszedłem wszystkimi postaciami i DA 2 sie rowniez tak zapowiada:P

miło, że jest tyle pobrań, bedzie pewnie wiecej.

no coz jednym podoba sie, a drugim nie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.02.2011 o 15:36, Jester napisał:

Przeciez DA2 wyglada tak biednie, ze dx11 niewiele tu pomoze.


Zgadzam się w 100%, bieda aż żal patrzeć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2011 o 18:45, staniuk napisał:

co dokładnie masz na myśli? DA: Origins skończyłem zbyt dawno, żeby dokładnie się orientować
w chronologii.

Spoiler

Gdy zaczynamy grę Hawke to jest to czas po bitwie pod Ostagarem, horda rusza na Lothering, jest to po 1 misji fabularnej dla Szarego Strażnika. Gdzieś w połowie gry dostajemy od Morrigan questa by zabić Flemeth można się zgodzić i z nią walczyć lub ugadać się z nią. Zauważ że wtedy ona jest w ciele staruszki... Gdy spotykasz ją w demie ma już nowe ciało, mimo tego że to jest jeszcze zanim ją zabiłeś. O tym właśnie mówię, brak jakiejkolwiek chronologii zdarzeń. Jestem zdziwiony że nikt tego nie zauważył do tej pory...


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2011 o 16:30, kaczpak7 napisał:

Po co ściągać przez torrenty skro można legalnie z ich strony.


Od kiedy dzielenie się demem gry przez torrenta jest nielegalne?


Tak czy siak, czytam sobie zawiedzenia na temat najnowszego DAII i przyznam, że się z tego cieszę - można liczyć na większy sukces Wiedźmina 2 :) Choć z drugiej strony CDP może trochę spowolnić i stracić motywację do maksymalnego wypolerowania gry :P Dla mnie obecny Bioware nie istnieje - to już nie ta sama firma, co stworzyła chociażby Baldury...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.02.2011 o 12:10, R3nO napisał:

to już nie ta sama firma, co stworzyła chociażby Baldury...


Pozerstwo na kasę i chciwość może nawet dopaść kogoś takiego jak BW... smutne ale prawdziwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem demo po raz kolejny. Pierwszy raz grałem, mając w jednej ręce kanapkę (czytaj: śniadanie), a uszy skoncentrowane na lecącej z wieży muzyce. Teraz z kolei postanowiłem się skoncentrować w pełni na grze, licząc, że może jednak jest spoko, może się nie wczułem, etc.

I jak jest? Gorzej, niż myślałem, gorzej nawet, niż za pierwszym razem. Oto krótka recenzja tego, co mamy w demie:

1. Zacznijmy od tego, co rzuca się w oczy, czyli grafika. Średnia. O ile jeszcze modele postaci są w miarę, o tyle ich animacja cuchnie tandetą. Skaczą, fikołkują, koziołkują - gdyby jeszcze w jakichś sensownych momentach, ale nie, tak ot, bez powodu. Przypomina to jakiś hollywoodzki gniot klasy C albo i D. Modele potworów i otoczenia wykonane niedbale. Przywołują te, które mieliśmy okazję widzieć w NwN2 (WTEDY było to ładne, teraz - żal pisać...).

2. Interface. Pomijając to, że wiele opcji było wyłączonych, interface wygląda, jakby był robiony "na odwal się", na szybko, aby tylko był. Jest po prostu surowy, w negatywnym tego słowa znaczeniu. Nijak się ma do całkiem łądnego interface;u z jedynki.

3. Budowa lokacji - MASAKRA! Nie wiem, czy pełniak też będzie tak wyglądać, ale demo przypomina budową obecne FPS''y - jedna linia, po której się idzie, poprzecinana cut-scenkami. Tak biednie nie było nawet w pierwszym NwN, mimo że trudno mi sobie przypomnieć bardziej olewacko zrobione lokacje w singlu.

4. Rozmowy - żal. Wszystko sprowadza się do opcji: "tak/nie/nie wiem/mam to w d***". Z litości nie porównam tego do Tormenta, ale już w porównaniu do zupełnie normalnej pod tym względem Baldur''s Gate jest po prostu b-i-e-d-n-i-e.

5. System walki i kamera. Nie wiem, co za jełop zdecydował, żeby wywalić kamerę z góry. Przez to mamy bardzo ograniczony widok pola bitwy, ograniczający się do kilku "growych" metrów od postaci. Bardzo skutecznie uniemożliwia to wyprowadzanie jakiejkolwiek bardziej złożonej taktyki. Po prostu: idź, atakuj, idź, atakuj, idź, atakuj. Nic więcej.

System walki też jest kiepski. Zdrowie naszym bohaterom regeneruje się w tempie ekspresowym, przez co nawet walka z hordami wrogów jest nudnym wciskaniem ikonki ataku. Kogo atakować? W większości przypadków nie ma to żadnego znaczenia, bo i tak robimy pogrom wszędzie wokół.

Dalej, obrażenia wewnątrz drużyny. Moja kobitka mag rzucała non-stop fireballami (w sumie, co chwila, co też jest bzdurą). Efekt na członkach drużyny? Żaden. A wśród potworków pogrom.

Dalej. inteligencja wrogów - ŻADNA. Pchają się na chama, atakują pierwszego lepszego członka drużyny, mając gdzieś, że wciąż dostają fireballami od magów stojących 2 kroki dalej. Ludzie, rok 2000 mamy dawno za nami...

Dalej, wrogowie pojawiają się znikąd. Jak w "next genowych" FPS''ach, spawnują się, gdy odpali się skrypt, po przejściu "magicznej niewidzialnej linii".

6. Poziom trudności - żenada. Na normalu gra się tak, jak w "normalne" cRPG na very easy. Życie wciąż nam się odnawia, po chwili wytchnienia martwi wstają z popiołów, nasze ciosy są niezmiernie mocne, a czary członków drużyny samej drużynie nic nie robią. To już Diablo 2 na easy było trudniejsze...

Dodam, że z aktywnej pauzy i wydawania rozkazów drużynie zrobiłem użytek może raz czy dwa. Podobnie ze specjalnymi zdolnościami. Jest po prostu tak prosto, tak banalnie, tak wiele uproszczeń i ułatwień, że gra przechodzi się sama, a my tylko idziemy naprzód i od niechcenia wciskamy kolejny i kolejny raz przycisk ataku.

WNIOSKI:

Przykro mi to mówić, ale gra (patrząc po demie, które nota bene ma zachęcać, pokazując NAJLEPSZE elementy gry) jest po prostu denna. Nie ma klimatu, poziom trudności gryzie glebę, złożoność leży i kwiczy, a z szumnych haseł z jedynki o następcy BG pozostał zwykły slasher, i to naprawdę niskich lotów.

I wybaczcie, że powiem to wprost, ale jest to gra po prostu dla matołów - ludzi, którym najmniejsza odrobina myślenia sprawia trudność, którym analfabetyzm nie pozwala na czytanie linii dialogowych, dla których wszystko musi być łatwiutkie i podane na tacy, bo inaczej zaczną się gubić.

Spodziewałem się, że z DA2 może być kiepsko. Natomiast w najczarniejszych myślach nie przewidywałem, że będzie AŻ TAK źle. A jest. I jeszcze gorzej...

EDIT:

Dodam na koneic, że twórcy odarli grę ze wszystkiego tego, co zadecydowało o sukcesie pierwszej części, robiąc z gry marną papkę, w której wymieszane są wszelkie pompatyczne motywy tandetnej części cRPG z banalnością Mass Effecta 2.

Słowem, nie tykać pełniaka, nawet jeśli dają za darmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy DX11 faktycznie użyli Teselacji, to duży krok.

Edit. Z tym, że tylko na teksturach z tego co zauważyłem, ale to i tak duży krok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też ściągnąłem z ciekawości. Niestety, totalnie do mnie nie trafia Dragon Age... Trza czekać na Skyrim ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

Przeszedłem demo po raz kolejny. Pierwszy raz grałem, mając w jednej ręce kanapkę (czytaj:
śniadanie), a uszy skoncentrowane na lecącej z wieży muzyce. Teraz z kolei postanowiłem
się skoncentrować w pełni na grze, licząc, że może jednak jest spoko, może się nie wczułem,
etc.

I jak jest? Gorzej, niż myślałem, gorzej nawet, niż za pierwszym razem.


Znaczy przeszedłeś demo raz (idziesz "tunelem" bez jakiegokolwiek wpływu na wszystko co się wokół dzieje) i myślałeś, że za drugim podejściem będzie lepiej? :/

Zgadzam się w większości z tym co piszesz. Jeśli gra miałaby wyglądać jak to demo, tylko kilkadziesiąt razy dłuższa, byłaby to porażka na potęgę. Ja to bardziej widzę jako przedstawienie graczom ogólnych elementów gry (walka, rozwój bohaterów, dialogi itp). Być może jestem zbytnim optymistą, ale wierzę, że pełna gra nie będzie odbiegała od tego co widzieliśmy w DA:O i NWN2. Nie twierdzę, że były to wyznaczniki jakości. Ot po prostu rzemieślnicze produkty.
.

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

1. Zacznijmy od tego, co rzuca się w oczy, czyli grafika.


Na to akurat nie zwracam zbytniej uwagi. Cyrkowych popisów nie doświadczyłem być może dlatego, że grałem magiem. Ot, macha kijkiem i lecą kulki. Źle to nie wyglądało (lepiej niż w jedynce, z tego co pamiętam).

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

2. Interface.


Do interfejsu zastrzeżeń nie mam. Ascetyzm UI jest dla mnie plusem. Kwestia gustu.

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

3. Budowa lokacji - MASAKRA!


Naprawdę myślisz, że cała gra będzie tak wyglądać? :) Dla mnie to demo wygląda po prostu jak marne DLC do pełnoprawnego produktu (jakaś tam historyjka i dużo walki poprzetykanej dialogami, które nie mają na nic wpływu)

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

4. Rozmowy - żal.


W serii BG większość rozmów też nie miała wpływu na rozgrywkę. Masz kilka odpowiedzi do wyboru, ale nie ma to większego znaczenia, bo sprowadza się do tego, że opowiesz się za, lub przeciw komuś/czemuś. I miało to wpływ na fabułę tylko w kluczowych momentach. W pozostałych nie miało to żadnego znaczenia. Problemem DA i ME jest to, że praktycznie zawsze masz do wyboru te 3 typy odpowiedzi (pozytywna, neutralna, negatywna) i są one zbytnio uwypuklone. Najbardziej denerwują te złe odpowiedzi. Bardziej pasują do jakiegoś chama co podstawi nogę koleżance niosącej książki, niż do prawdziwie złej postaci.

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

5. System walki i kamera.


Rzadko korzystałem w DA z widoku "od góry", bo przy dobrych ustawieniach "inteligencji" drużyny, gra grała sama nawet na wyższym poziomie trudności. Co do taktyki "idź, atakuj, idź, atakuj..." ...ot takie nam nudne demo dali.

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

Dalej, obrażenia wewnątrz drużyny.


Mam nadzieję, że to po prostu wina ograniczonego dema a w pełnej wersji będzie opcja "friendly fire".

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

Dalej. inteligencja wrogów - ŻADNA.


Grając magiem cały czas łapałem "aggro", więc nie mam zastrzeżeń.

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

Dalej, wrogowie pojawiają się znikąd. Jak w "next genowych" FPS''ach, spawnują się, gdy
odpali się skrypt, po przejściu "magicznej niewidzialnej linii".


Proste, nudne demo, nielepsze od badziewnego DLC. Mogli się lepiej postarać.

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:


6. Poziom trudności - żenada.


Proste, nudne demo, nielepsze od badziewnego DLC. Poziom trudności napewno będzie można zwiększyć w pełnej wersji.

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

Dodam, że z aktywnej pauzy i wydawania rozkazów drużynie zrobiłem użytek może raz czy
dwa. Podobnie ze specjalnymi zdolnościami. Jest po prostu tak prosto, tak banalnie, tak
wiele uproszczeń i ułatwień, że gra przechodzi się sama, a my tylko idziemy naprzód i
od niechcenia wciskamy kolejny i kolejny raz przycisk ataku.


I znów: to proste, nudne demo prezentujące główne elementy gry.

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

WNIOSKI:


W pełni się zgadzam, że demo jest nudne, powtarzalne, bez polotu. Ma zachęcać do gry, ale wielu zniechęciło. Ja to bardziej widzę jako pokaz samej walki i rozwoju postaci. Jak już pisałem, jestem optymistą i nie wierzę, że gra będzie w całości wyglądać jak to demo. Nie oczekuję cudów. Grą się praktycznie nie interesowałem, podobnie jak DA:O. Wyszło, kupiłem, po paru miesiącach ukończyłem. Wydanych pieniędzy nie żałuję.

Dnia 26.02.2011 o 12:25, Tenebrael napisał:

I wybaczcie, że powiem to wprost, ale jest to gra po prostu dla matołów - ludzi, którym
najmniejsza odrobina myślenia sprawia trudność, którym analfabetyzm nie pozwala na czytanie
linii dialogowych, dla których wszystko musi być łatwiutkie i podane na tacy, bo inaczej
zaczną się gubić.
Spodziewałem się, że z DA2 może być kiepsko. Natomiast w najczarniejszych myślach nie
przewidywałem, że będzie AŻ TAK źle. A jest. I jeszcze gorzej...


Pogramy, ocenimy. Jedyne co mnie w tym wywodzie trąci, to to, że piszesz jakbyś grał w pełną grę, kiedy grałeś jedynie w prostolinijną pokazówkę głównych założeń gry. Być może pełna gra będzie "godna" tej ''recenzji'', ale na to poczekajmy do pełnej wersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten licznik to już chyba 3 razy cofali. Najpierw 2 dni po wydaniu dema kiedy już prawie był 1.000.000 to cofnęli do 450.000. Później 1 mln został przekroczony i znów cofnęli do ok. 600.000. Teraz mamy 3-eci raz kiedy to na liczniku było już ponad 1.200.000.

Ludzie kochani ile można innych za nos wodzić? Oni chyba chcą żeby tych pobrań było co najmniej 3 mln a nie 1 mln.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2011 o 03:28, Balthazar_Blake napisał:

Ludzie kochani ile można innych za nos wodzić? Oni chyba chcą żeby tych pobrań było co
najmniej 3 mln a nie 1 mln.

BioWare naciąga swoich klientów jak tylko może, i nawet przestaje się z tym kryć, mając za swoimi plecami mistrza gatunku w tych działaniach (EA), który z podniety przebiera niespokojnie nogami wyczekując premiery i pławienia się w $... so what''s new? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.02.2011 o 15:30, Krysian napisał:

Wie ktoś kiedy te przedmioty dodadzą lub jak dodać


Automatycznie pojawia sie na koncie, po splnieniu warunkow ich otrzymania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2011 o 01:10, Astropath napisał:

Naprawdę myślisz, że cała gra będzie tak wyglądać? :) Dla mnie to demo wygląda po prostu
jak marne DLC do pełnoprawnego produktu (jakaś tam historyjka i dużo walki poprzetykanej
dialogami, które nie mają na nic wpływu)


Recenzja niemieckiego PC Games:
88%

pro:
+ very good story
+ very well developed and balanced characters (followers)
+ great dialogues with epic choices concerning morality
+ thrilling boss-fights

contra:
- limited possibility of developing your class
- very weak level design
- and an absolute unsatisfying ending

Obstawiam, że te poziomy będą tak wyglądać w całej grze - Bioware ostatnio robi w swoich grach zwykłe "korytka", żeby przeciętny gracz się nie zgubił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować