Zaloguj się, aby obserwować  
whitewolfpl

Civ4 - Temat ogólny

1160 postów w tym temacie

drugi patch to MEMORY FIX, zrobiony przez fana, udoskonala grę o rzeczy z DirectX''a jest w stanie zmniejszyć zużycie pamięci wirtualnej (lub pliku wymiany) nawet o ok 100-200 mb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.12.2005 o 11:35, SHADOW-XIII napisał:

drugi patch to MEMORY FIX, zrobiony przez fana, udoskonala grę o rzeczy z DirectX''a jest w
stanie zmniejszyć zużycie pamięci wirtualnej (lub pliku wymiany) nawet o ok 100-200 mb

I co ? daje jakąś realną poprawę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas ostatniej rozgrywki zobaczyłem coś czego spodziewałem się nie ujrzeć w nowej wersji a mianowicie o tego jak zwykły łucznik rozwala mi 5 czołgów pod rząd 3 normalne i 2 modern. Wszystkie te jednostki miały doświadczenie w walce i rozwalały wcześniej inne jednostki.
Nie podoba mi się jeszcze inna sprawa. Dekrety ONZ. Zakaz produkcji broni jądrowej blokuje na amen produkcję tej broni i nie można nic zrobić. To samo dotyczy systemów politycznych. Jak wszyscy zgodzą się na jeden to nikt nie może mieć innego. Tak w rzeczywistym świecie nigdy nie było i nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2005 o 07:51, ksenus napisał:

Podczas ostatniej rozgrywki zobaczyłem coś czego spodziewałem się nie ujrzeć w nowej wersji
a mianowicie o tego jak zwykły łucznik rozwala mi 5 czołgów pod rząd 3 normalne i 2 modern.

hm wprawdze John Rambo skutecznie strzelał z łuku do śmigłowców, ale żeby do czołgu? pewnie pancefaustem ;) a tak wogle to znak rozpoznawczy serii (jak ci bombowiec stealch "zawadzi o piki" pikanierów i sie rozbije to sie niezdziw, takie kfiatki "usuwają" wraz z każdą nową częscią, i ciągle usunąc nie mogą)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2005 o 07:51, ksenus napisał:

Podczas ostatniej rozgrywki zobaczyłem coś czego spodziewałem się nie ujrzeć w nowej wersji
a mianowicie o tego jak zwykły łucznik rozwala mi 5 czołgów pod rząd 3 normalne i 2 modern.
Wszystkie te jednostki miały doświadczenie w walce i rozwalały wcześniej inne jednostki.
Nie podoba mi się jeszcze inna sprawa. Dekrety ONZ. Zakaz produkcji broni jądrowej blokuje
na amen produkcję tej broni i nie można nic zrobić. To samo dotyczy systemów politycznych.
Jak wszyscy zgodzą się na jeden to nikt nie może mieć innego. Tak w rzeczywistym świecie nigdy
nie było i nie jest.

Bo to nie był zwykły łucznik !! To był prezes "Łucznika POLSKA Sp.z o.o." znał tajne słabe pkt twoich czołgów i je rozwalił - SIMPLE ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a widzieliście kiedyś realne starcie łucznika z czołgiem? pewnie sie cwaniaki wyćwiczyli w strzelaniu do wnętrza lufy. Któraś strarzała zaklinowała sie w mechanizmie zamka i pocisk zamiast grzecznie opuścić lufe eksplodował w środku, powodując detonacje pozostałych pocisków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze autorzy chcieli nieco wyrownac szanse roznych jednostek. Gdyby starcia byly realne, to gra moglaby sie ograniczac do wyscigu technologicznego - najpierw trzeba by bylo "odkryc" i wyprodukowac 2-3 czolgi, a potem z ich pomoca pokonac wszystkie inne cywilizacje (bedace na etapie powiedzmy rycerstwa). Dlatego tez watpie, czy ta sprawa kiedykolwiek bedzie "naprawiona". Trzeba tez pamietac, ze na atak i obrone wplywaja rowniez: teren, forteca, poziom okopania itp., ktore moga wiecej niz podwoic wspolczynnik obrony jednostki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2005 o 09:18, sig. napisał:

a widzieliście kiedyś realne starcie łucznika z czołgiem? pewnie sie cwaniaki wyćwiczyli w
strzelaniu do wnętrza lufy. Któraś strarzała zaklinowała sie w mechanizmie zamka i pocisk zamiast
grzecznie opuścić lufe eksplodował w środku, powodując detonacje pozostałych pocisków.


Mógł strzelić strzałą zapalającą. Czołg w końcu też ma słabe punkty: silnik , gąsienice, ludzie w środku:)
Inna sprawa że łucznik mógłby uszkodzić czołg, ale nie powinien go kompletnie niszczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra jest po prostu trochę źle pomyślana, w "normalnym" znanym nam świecie nie ma możliwości trakich różnic technologicznych. Chyba że to odizolowana społeczność (na osobnej wyspie lub kontynencie) ale tak jeśli jest kontakt między cywilizacjami to nie ma mozliwości uniknąc wycieku technologu. Np Amerykanie wynajdują radio Rosjanie kupują i rozgryzają co i jak a nie 20 lat myślą jak radi o zrobić. Trochę to nie raealne by w rzeczywistości czołgi współistaniały z łucznikami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2005 o 11:16, Lucek napisał:

> a widzieliście kiedyś realne starcie łucznika z czołgiem? pewnie sie cwaniaki wyćwiczyli
w
> strzelaniu do wnętrza lufy. Któraś strarzała zaklinowała sie w mechanizmie zamka i pocisk
zamiast
> grzecznie opuścić lufe eksplodował w środku, powodując detonacje pozostałych pocisków.


Mógł strzelić strzałą zapalającą. Czołg w końcu też ma słabe punkty: silnik , gąsienice, ludzie
w środku:)
Inna sprawa że łucznik mógłby uszkodzić czołg, ale nie powinien go kompletnie niszczyć.


tez macie problemy, łucznik nie musi uzywac łuku zeby rozwalic czołg - taka kupa metalu na ograniczonym terenie (przyklad z atakiem na miasto) bez wsparcia piechoty ma przegwizdane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale przecez to tylko gra. musi bazowac na uproszczeniach i uogulnieniach, bo inaczej zrobilby sie z tego jakis symulator "prezydneta" i moze zagraloby w to 1000 osob i na tym by sie skonczylo.
ja uwazam ze gra jest dobrze pomyslana i skonstruowana. jesli chodzi o walke, to przed kazda bitwa w lewym dolnym rogu podane sa zestawienia atakujacego i obroncy z uwzglednieniem wszystkich dodatnich i ujemnych bonusow. zuwazcie ze nawet jak czolg majacy 28 sily bedzie musial atakowac pokonujac zeke to juz dostaje -50% i jego sila to ledwie 14. okopany obronca miasta moze miec +75% za obrone w miescie +25% za obrone w sprzyjajacym terenie + do bodajze 50% w starciu z bronia palna. jak widac nawet pozornie cienka jednostka moze zalatwic duzo silniejsza.
tego samego typu sytuacji jest duzo wiecej. przykladowo helikopter ma wprawdzie tylko 20 sily, ale w starciu z bronia pancerna ma +100% na dzien dobry bez zadnego dodatkowego doswiadczenia i bez problemu moze konkurowac z modern armor. tak samo jak dobrze okopany lucznik w miescie w poczatkowym etapie gry jest prawie nie do pokonania.
trzeba poprostu laczyc jednostki w oddzialy. czolg powinien byc wspierany przez helikopter, jezdzcy przez jakis silnych piechorow itp. w razie starcia komputer wybiera te jednostki, ktore maja wieksze szanse wygrac walke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Dekrety ONZ. Zakaz produkcji broni jądrowej blokuje

Dnia 19.12.2005 o 07:51, ksenus napisał:

na amen produkcję tej broni i nie można nic zrobić. To samo dotyczy systemów politycznych.
Jak wszyscy zgodzą się na jeden to nikt nie może mieć innego. Tak w rzeczywistym świecie nigdy
nie było i nie jest.

to tez jest kolejne uproszczenie. zauwaz ze ta gra reprezentuje swiat w zupelnie innej skali. w zeczywistowsci masz doczynienia z ponad setka panstw, a tutaj masz do czynienia ledwie z kilkoma. zreszta w realnym swiecie masz tak ze jak inni sa silniejsi od ciebie to moga na tobie wymusic wszystko. jak sie bedziesz stawial, to sie szybko skonczysz. tu masz to samo, tylko w uproszczeniu. jesli bedziesz mial odpowiednio silna pozycje bedzisz mial odpowiednio wiecej glosow i bedziesz mogl blokowac niepasujace ci dekrety. mozesz tez siebie zaproponowac na sekretaza generalnego i dzieki temu nie poddawac pod glosowanie niedogodnych dla ciebie rozwiazan, oczywiscie aby to osiagnac muszisz byc dobrym politykiem - czyli jak w prawdziwym swiecie.
jak juz pisalem, ta gra nie moze zbytnio zaglebic sie w realia, bo powstanie z tego jakis dziwolag.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2005 o 13:59, penny napisał:

jak juz pisalem, ta gra nie moze zbytnio zaglebic sie w realia, bo powstanie z tego jakis dziwolag.


To nie są przygody superbohatera który w pojedynkę walczy ze smokiem.Ta gra to jednak symulacja rozwoju państw na przestrzeni wieków. Musi mieć odpowiednią ilość realizmu. Zgodzę się że nie należy przesadzać, tylko że twórcy gry już to zrobili. Z kolejnymi numerkami przy tytule, rozgrywka jest coraz bardziej skomplikowana i gdzieś po drodze zatraca się grywalność pierwszej cywilizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2005 o 13:46, gmx napisał:

tez macie problemy, łucznik nie musi uzywac łuku zeby rozwalic czołg - taka kupa metalu na
ograniczonym terenie (przyklad z atakiem na miasto) bez wsparcia piechoty ma przegwizdane.


Jest napisane: przestarzała, doświadczona jednostka może pokonać nowoczesną. To znaczy, że te jednostki są umowne. Helikopter oznacza jakiś postęp, ale czy jest helikopterem? Przecież nie w tym rzecz, co program wyświetla? Odzwierciedla to w jakiś sposób rozwój technologiczny. Moim zdaniem właśnie o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2005 o 20:35, Pan_Sza napisał:

Jest napisane: przestarzała, doświadczona jednostka może pokonać nowoczesną. To znaczy, że
te jednostki są umowne. Helikopter oznacza jakiś postęp, ale czy jest helikopterem? Przecież
nie w tym rzecz, co program wyświetla? Odzwierciedla to w jakiś sposób rozwój technologiczny.
Moim zdaniem właśnie o to chodzi.


Chyba trochę przesadzasz:) Można mówić tak w przypadku klas jednostek, powiedzmy piechoty, jazdy, jednostek zmechanizowanych, jednostek latających, pływających ale nie rozciągać tego na wszystkie. A program mógłby wyświetlać zmiany doświadczenia jako nowocześniejszy wygląd, bo nie jest to wcale trudne ani skomplikowane i występuje w innych grach strategicznych. Bo skoro tak dba się o wygląd jednostek (to już nie zderzające sie żetony tylko animowane postacie) wypada też zadbać o to by przedstawiały to co reprezentują ich współczynniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.12.2005 o 00:07, Lucek napisał:

Chyba trochę przesadzasz:)


Cytuję podręcznik i chodzące manuale. Straciłem kilka helikopterów vs. łucznik, a i zdarzyło się, że czołg przegrał z jakimś pikinierem (po drugim ataku). Standardowo kawaleria, którą "orałem" mapę w Civ III dostaje często w dupę od byle jakiej jednostki broniącej miasto. Ja wiem, że "Ostatni samuraj" z Cruise byl niezłym widowiskiem, ale tutaj potrafią i mongołowie :)

Dnia 20.12.2005 o 00:07, Lucek napisał:

wypada też zadbać o to by przedstawiały to co reprezentują ich współczynniki.


No właśnie, o co chodzi z tym zdobywaniem poziomu doświadczenia? Serio mówiąc, dopiero modern armour bez ryzyka załatwia sprawę w całej okolicy. A to już na granicy future technology. Moim zdaniem, idzie o to, że tym razem położono nacisk na dyplomację, a jednostki żyją własnym życiem. A wacając do tematu: np. co oznacza siła? Łucznik ma z 5, czołg z 30 - po wygranej walce Twój czołg traci ok. 50 % tego współczynnika. Do czego zmierzam? :) Albo przyjmiemy wykładnię producenta, albo będziemy się spierać o wartość i siłę jednostek. A faktem jest, że łucznik potrafi, i często to robi, zestrzelić helikopter.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.12.2005 o 20:42, Pan_Sza napisał:

No właśnie, o co chodzi z tym zdobywaniem poziomu doświadczenia? Serio mówiąc, dopiero modern
armour bez ryzyka załatwia sprawę w całej okolicy. A to już na granicy future technology. Moim

na szczescie nie do konca - helikoptery swietnie sie nadaja na wymiatanie modern armorow bo maja 20 sily plus 100% do walki z jednostkami opancerzonymi.

Dnia 20.12.2005 o 20:42, Pan_Sza napisał:

zdaniem, idzie o to, że tym razem położono nacisk na dyplomację, a jednostki żyją własnym życiem.
A wacając do tematu: np. co oznacza siła? Łucznik ma z 5, czołg z 30 - po wygranej walce Twój
czołg traci ok. 50 % tego współczynnika. Do czego zmierzam? :) Albo przyjmiemy wykładnię producenta,
albo będziemy się spierać o wartość i siłę jednostek. A faktem jest, że łucznik potrafi, i
często to robi, zestrzelić helikopter.

masz racje. jak bysmy zaczeli sie spierac, to by sie nagle okazalo, ze unicestwienie stealth bomber''a przez zwykly czolg tez jest nie mozliwe, no bo jak? nagle by sie okazalo, ze jedynym sposobem na stealth bomber''a jest posiadanie mysliwca. to juz bylby nonsens, bo mimo wszystko roznorodnosc jednostek militarnych w grze nie jest zbyt duza. i dobrze bo wtedy to juz by nie byla cywilizacja.

jesli chodzi o mnie to uwazam ze system walki jest naprawde dobrze pomyslany. wiadomo ze jesli oddzial zostanie "nadszarpniety" to ma mniejsze mozliwosci bojowe i moze sie zdazyc w skrajnym przypadku, ze nawet modern armor (najsiniejsza jendostka w grze) bedzie mogla byc pokonana przez wariora (najslabsza jednostke w grze).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No w dużym uogólnieniu można przyjąć taki scenariusz. Łucznicy przygotowali pułapki z cyklu wilczy dół czy też dół wypełniony smołą. Podjeżdża czołg, wpada w dół, łucznicy strzelają z ognistych strzał i czołg unieruchomiony w dole pali się, wyskakują ludzie i dostają serię strzał. Gorzej z bombowcem Stealth, ale jeszcze łucznik mi nie załatwił żadnego więc nie ma problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawę różnic technologicznych możnaby rozwiazać na kilka sposobów np. losowe zdarzenie polegające na przejęciu technologii od bardziej zaawansowanego państwa z którym ma się granicę. Tudzież wynalezienie danej technologii obniża o połowę koszt dla innych sąsiadujących nacji, do tego dodać wariacje typu zamknięcie/otwracie granic, otwarcie umożliwi korzyści handlowe i + w relacjach, ale obniży sąsiadom koszt wynalezienia odkrytych przez nas wynalazków, a zamknięcie - w relacjach - i brak możliwości handlu. Zawsze to lepsze niż debilne przypakowanie jednostek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować