Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dragon Age II - recenzja

187 postów w tym temacie

Dnia 10.03.2011 o 20:44, Jake79 napisał:

rozbudowane dialogi


Mega rozbudowane, schemat z me + patent z ap z uciekającym czasem na wybór odpowiedzi. Rozbudowanie bije i rzuca na glebę.

Dnia 10.03.2011 o 20:44, Jake79 napisał:

W 2 nie ma systemu walki rodem z h''n''s i przeciwnikami-manekinami itp./itd.


No wcale a wcale, jest jeszcze bardziej debilny bo ogranicza się do schematu wal w jeden klawisz, nawet twórcy przyznają, że tak się da całą grę skończyć [druga bayonetta, tam też się da jednym guzikiem skończyć grę]
Już jedynka ssała pod tym względem niemiłosiernie, dwójka zapuka z pod dna.

W2 broni się tylko wykreowanym światem i klimatem i tego nie negowałem, zawsze twierdziłem, że W2 będzie merytorycznie bardziej dojrzały.
Ale jak ganisz jeden produkt za slasherowatość a drugi chwalisz to albo masz rozdwojenie jaźni alboś hipokryta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Interesujący jest fakt, że dyskusja zamiast o DA2 zeszła na Wiedzimina, który się jeszcze nie ukazał. Dajcie sobie spokój i poczekajcie, aż wyjdzie wtedy zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam już dosyć tej paplaniny. Puknij w stół a nożyczki się odezwą. Jak coś napiszę o W2 to od razu jest szybka riposta że jestem hipokrytą i polaczkiem bo cenię bardziej Wieśka od średniaka jakim jest Dragon Age 2.
Specjaliści się odzywają... Jeden mądrzejszy od drugiego.
Macie swoją gierkę teraz, a ja i inne polaczki będą miały swoją w maju....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mało wiem o DAII i Wiedźminie 2 ale jak dla mnie to pod względem gameplaya gry nie różnią się od siebie za bardzo. Obydwie to takie aRPG, może w Wieśku grafika jest lepsza,ale na gameplach jakichś specjalnych wodotrysków nie widziałem(niby beta-work in progress i tak dalej, ale c''mon, jest jeszcze tylko jakieś dwa miesiące do premiery, nigdy nie widziałem żeby gameplaye z innych gier były publikowane w wersji beta na tyle przed premierą).
Nie rozumiem czemu tak dużo ludzi ma mokro na widok nowych materiałów z Wieśka a DA to "gwałt na cRPG, gwałt na Baldurach,gwałt na twórcach, gwałt na graczach a do tego gameplay jest ch*jowo uproszczony". W Wiedźminie za to mieliśmy mega-skomplikowane walenie w jeden przycisk myszki w odpowiednim momencie.

A co do samego DAII-jedynka dla mnie była okropna,najgorsza gra cRPG w jaką grałem.Jade Empire to był przynajmniej jakiś powiew świeżości a tutaj BioWare przeszło samo siebie.Skończyło się na tym że wyłączyłem grę w połowie rozgrywki a jak tylko chcę dać kolejną szansę to przypominam sobie przez co będę musiał przebrnąć to wywalam z dysku w trybie natychmiastowym.Dla mnie mechanika ze "starych dobrych czasów" nie sprawdza się w nowych grach.Chociaż,sam Baldur to dla mnie przeciętniak,więc nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może niepotrzebnie wrzucam swój kamyczek do tego ogródka, ale nie mogłem się powstrzymać :). Kłótnia co jest crpg, a co nie, jest bezsensu bo rozróżnienia gatunkowe są - z natury - orientacyjne. Powstały wraz z narodzinami dużych księgarni - tak w XIX wieku - żeby łatwiej było katalogować. Tylko po to. I określanie gatunku niczemu innemu nie służy, poza tym, że zbiera pewne konwencje pod jeden szyld. Problem nie leży w tym, czy gra jest jeszcze crpg, czy już nie, ale w tym, czy jest dobra (tak, to banał, ale zdaje się łatwo o nim zapomnieć). I oczywiście, jako że nauczyliśmy się dzielić na gatunki to i przy ocenie będziemy się kierować jego wyznacznikami. Ale w sytuacji, gdy produkt finalny jest solidny - takie lub inne odstępstwo od gatunku stanowi tylko o charakterystycznym rysie gry. Gorzej jeśli gra nieudolnie podejmuje pewne konwencje - wtedy warto je oceniać wobec konwencji gatunkowych już istniejących, by odkryć np. wtórność. A jeśli chodzi o ocenę, to poza przyjemnością z gry (tą mglistą grywalnością) należałoby przede wszystkim oceniać fabułę, kreację świata i postaci. Chyba łatwiej wtedy z crpegiem się zmierzyć gdy na te kryteria położy się nacisk. Drugą sprawą jest typ rozgrywki - tu już twórca podejmuje nieodwołalnie pewną decyzję i gracz może określić czy udanie dany typ rozgrywki został zrealizowany. Jednak, co wato podkreślić, typ rozgrywki jest kwestią indywidualnego gustu (jeden lubi dużo taktyki, inny nie) i nie powinien podlegać ocenie. Sorry za ścianę tekstu. Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzisz bo to jes tak, to co w DA 2 jest nie fajne w W 2 nie przeszkadza.
1) Walka w obu grach uproszczona.
2) Dialogi taka sama forma poza tym że w W 2 masz dokonać wyboru na czas.
Było bo ok gdyby ludzie za to samo co w DA 2 ganili wieśka ale dziwnym zrządzeniem losu tego nie robią i w sumie nie wiem czemu.

Co do DA II, poszło nie w tym kierunku na który liczyłem. Demo odstraszyło mnie totalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.03.2011 o 17:52, Gesiek12 napisał:

LIS_23 Dokladnie masz racje jesli chodzi o Dubing to moim zdaniem gry RPG powinny miec
tlumaczenie 100% poniewasz każdy gracz sie skupia na czytaniu zamiast na akcji w grze
a jak jest Dubing to w tedy sie przyjemnie gra masz akcje i masz dubing. W Pierwszej
czesci był dubing daje ocecne 10/10

A oglądając filmy z napisami jest tak samo?
Czytając zaczynam rozumieć akcje wiec sie nie wiem jak mogę sie na tym nie skupiać;)
Czy gra z polskim dubbingiem czy nie to zawsze czytam napisy bo czekać póki bohater sie wysłowi to szkoda czasu. A ostatnimi czasy polski dubbing jest poniżej przeciętnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak się spodziewałem. Jedynka mnie zawiodła. Po zapowiedziach dwójki wiadomym mi już było by trzymać się od tego z dala. Z dobrym rpg to nie ma nic wspólnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra jest świetna. Jedyne co mnie zawiodło to to,że taka krótka. Gram sobie gram, szykuje się do kolejnej godzinki z dragon age II , a tu nagle po pokonaniu boss''a filmik i... napisy końcowe. Jak sobie pomyślę,że muszę tyle czekać do wydania kolejnej części, to aż coś mnie ściska w środku.
Tak więc jedynym minusem, jest dla mnie to, że tak naprawdę Dragon Age II nie ma zakończenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo ważne pytania mianowicie zainstalowałem Dragon Age 2 wyskakuje mi Launcher(Autorun) klikam graj i pojawia mi się Release Date Check (sprawdź datę wydania) i gra się nie włącza Bardzo prosze o pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widze ze nie tylko ja mam problem z tą gra. A jesli chodzi o mnie to ja mam taki problem zakupilem gre z kluczem do DLC wpisalem go na stronie i nie moge sciagnac dziwne powinno mi dac do darmowego DLC a jak sciągnelem z innego żródla to mi pokazuje ze brak dosepu do tej zawartosci pomimo ze jestem zalogowany na stronie. dosłownie zal pl
Pomożecie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.03.2011 o 20:58, Kopiec napisał:

/.../ Ślepo zapatrzone polaczki.

Widzę, że zabrakło argumentów, to wziąłeś się za obrażanie innych tak? Ostrowiak bardzo dobrze podsumował Twoją wypowiedź... Ty za obrażanie otrzymujesz Ostrzeżenie

Jeśli nie zgadzasz się z opiniami innych ludzi ok, ale przedstaw to w sposób normalny bez wycieczek osobistych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie błędy dałbym 8.Chyba się pomyliłeś. Myszasty miałeś napisać gdyby gra była bezbłędna dałbym 10, bo wg mnie 8 to nie jest najwyższa ocena no nie?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

~Do poważnych minusów dałbym to, że nie ma polskiego dubbingu i modlę się żeby z Mass Effectem 3 tego samego nie zrobili, bo chyba zjem z rozpaczy swoją klawiaturę i mysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozwól, że odpowiem jednocześnie na wszystkie Twoje wypowiedzi.
Argument, że wybór tylko jednego bohatera w obu grach to "zło" jest co najmniej...dziwny. Nie wrzucisz wszystkich cRPG do jednego worka. Wybór Geralta za bohatera drugiego Wiedźmina jest wymuszony specyfiką świata gry jak i pierwszą częścią. W Dragon Age świat został stworzony przez BioWare i nie mieli nałożonych żadnych ograniczeń w tym aspekcie - nałożyli je sami.
Co do systemu walki, to nie zauważyłem by ktokolwiek wychwalał tą zmianę w Wiedźminie... W obydwu grach jest on po prostu śmieszny (nie grałem, wnioskuję po recenzjach).
Uproszczenie systemu dialogów - czemu argumentujesz uproszczenie dialogów w W2 poprzez ograniczony czas na wybór wypowiedzi? Uznałbym to jako ich dynamizm, nie uproszczenie. Uproszczeniem za to jest fakt, że w DA2 są ikonki symbolizujące każdy rodzaj wypowiedzi, czyż nie?

Bardziej szczegółowe porównanie tych gier jest niemożliwe z wiadomych powodów, więc do dyskusji chętnie wrócę po premierze W2. :)
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybór Geralta za bohatera drugiego Wiedźmina

Dnia 14.03.2011 o 13:30, evilemot napisał:

jest wymuszony specyfiką świata gry jak i pierwszą częścią. W Dragon Age świat został
stworzony przez BioWare i nie mieli nałożonych żadnych ograniczeń w tym aspekcie - nałożyli
je sami.


Pierwsze zapowiedzi Wiedźmina mówiły, że bohaterem nie będzie Geralt, tylko nasza własna postać.
Mam rozumieć, że specyfika świata to w jakiś sposób uniemożliwiała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dialogi w wiedźminie są dla mnie zdebilniałe do szczętu. O ile w me2 czy w da2 mogę sobie całe koło przejrzeć na spokojnie [wiele tam nie ma bo nie ma, max na dialog to pi razy oko 6 do 8 wypowiedzi pytających/rozwijających rozmowę i 3-4 odpowiedzi finalizujące dany moment dialogu] za to w W2 jestem traktowany jak niedorozwój, który widać nie umie sam wybierać dialogów to twórcy wybiorą za mnie. Nazywanie tego "dynamizmem" to imho przejaw ślepego fanbojstwa [gdzie tu jest dynamizm, raczej uwstecznienie kompletne].


CDP Red tak samo jak BioWare nie był niczym ograniczony robiąc wiedźmina. Nie robi tego Sapkowski, gra jest tylko oparta [dosyć luźno miejscami] na jego książkowej sadze i tyle. Równie dobrze CDP Red mógł nam dać niemego nowego wiedźmina którego gracz zrobił by od podstaw a Geralta wpleść w fabułę jako istotnego NPC [to tylko kontrargument na twoją odpowiedź, że niby Bio samo sobie nakłada ograniczenia, dla mnie bzdura, obie firmy wybrały tylko konkretne rozwiązanie, jeśli jest to "nakładanie ograniczenia" to CDP robi dokładnie to samo]


P.S.
Nie czytasz ze zrozumieniem tak btw =)
We wszystkich postach pisałem wyraźnie, że wybór jednego Bohatera nie jest zły, jest wręcz przeciwnie bardziej klimatyczny względem filmowości fabuły. Pisałem jedynie, że to fanbojstwo lub głupota ganić za zdefiniowanego bohatera bio jednocześnie wynosząc pod niebiosa wiedźmina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autoawans odblokowuje czasem umiejętności, do których w danej chwili jeszcze nie mamy dostępu manualnie, ponieważ nie spełniamy wymagań w danym drzewku rozwoju. Przynajmniej 3 zadań nie mogłem wykonać :
- zwoje,
- księgi,
- porwana przez bandytów szlachcianka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować