Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wiedźmin 2: Zabójcy królów - pierwsze wrażenia

111 postów w tym temacie

gram.pl

Myszasty, jako jeden z pierwszych dziennikarzy w Polsce, miał okazję położyć swoje spragnione rasowego erpega ręce na grywalnym, prasowym demo Wiedźmina 2. Czy nowy "Wiesław" ma potencjał, by stać się wydarzeniem roku w naszej branży? Zapraszamy do lektury.

Przeczytaj cały tekst "Wiedźmin 2: Zabójcy królów - pierwsze wrażenia" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuję zapowiedzi, W2 już zamówiony w przedsprzedaży. :) Równo 2 miechy zostały. Chłopaki pewnie mieszkają teraz w firmie...


PS Pierwszy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy wiadomo czy będą w walkach możliwe dekapitacje i inne szybkie sposoby uporania się z unieruchomionymi/ogłuszonymi/powalonymi przeciwnikami czy trzeba po prostu wysiekać im pasek zdrowia?
I druga rzecz jak wygląda drzewko rozwoju postaci, dalej można ulepszać znaki/style walki na miecze itp czy może są zupełnie inne?
I jeszcze jedna rzecz czy jak się zaimportuje sejwy z jedynki (słyszałem że będzie taka możliwość) to czy razem z nimi importuje się jakoś postać wiedźmina czy buduje się ją startowo zawsze samemu czy może jest jakiś zestaw cech początkowych narzucony przez twórców?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości, jak z tą gębą? Dalej lekko ''retarded'' i lalusiowata? ;) Bo nawet na oficjalnej można znaleźć zarówno pierwsze screeny gdzie (niby) była twarz testowa, a zaraz obok takie, gdzie wygląda nieco lepiej.
No i jak z dialogami, nieco bezsensowne klikanie na czas, czy na spokojnie można przeczytać i pomyśleć? no i czy jest co czytać, tzn czy ta kretyńska moda na dwuwyrazowe podpowiedzi też do wieśka dotarła.
I jak z działaniem samej gry (plus najlepiej na czym ruszyło) - bo Shogun 2 boleśnie mi pokazał, że 8800GT przestaje już wystarczyć by we wszystko grać na max..
I ogólnie jak klimat, bo na screenach i filmikach często widać taką, hm, ''epickość na siłę''. Tzn jakieś zamki o murach wysokich na sto metrów wprost z wody i tak dalej. Nie żeby to ładnie nie wyglądało, ale wiesiek zawsze kojarzył mi się z odejściem od takich schematów na rzecz ''realizmu''.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadużywanie słowa wszakże, które ma znaczenie "przecież" nie pasuje do kontekstu wypowiedzi. Mniemam, że jednak chodziło o słowo "jednakże" - co nie zmienia faktu, że występuje ono zbyt często. :/
Tekst wzbudził we mnie pozytywne emocje i jeśli tylko demo będzie dostępne dla przeciętnego zjadacza chleba to na pewno je sprawdzę - być może nawet zamówię swoją kopię przed premierą, bo po dość słabym IMO Wiedźminie szału się nie spodziewałem, a tu może być niespodzianka. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, Myszasty, to kilka pytań ode mnie:

1. Ogólnie - czy grze bliżej do cRPG, czy actionRPG/H''n''S? Albo inaczej: czy walka jest w nim głównym daniem, czy dostawką do fabuły?

2. Jeśli idzie o uniki - czy są różne ich animacje? Pytam, gdyż na gameplayach Geralt notorycznie wykonuje przewroty...

3. Czy wreszcie kucyk wygląda naturalnie, a nie jak dżdżownica z ADHD?

4. Jak z dialogami? Mam na myśli to, czy są dłuższe, głębsze, z większą ilością odpowiedzi do wyboru? Czy raczej coś jak DA2, tyle że bez kółka i buziek?

5. Jak się ma rozwój postaci? Ile opcji, jak bardzo rozbudowany?

6. No i jak z fabułą i questami? Ma jakieś rozsądne założenia, czy questy w stylu "idź, zabij, wróć"?


No, to chyba tyle na tera. Pytam, bo mam poważny dylemat, czy kupić kolekcjonerkę Wieśka, czy Księcia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podniecacie się tą grą jak dzieci w piaskownicy kiedy widzą nową zabawkę. Wiedżmin jeszcze nie wyszedł i nie wiadomo jak gra wygląda od strony gracza. Filmiki nic nie pokazują, no chyba że pyche autorów jak w każdej grze a potem każdy się przekonuje że jednak lipa :) Wole poczekać do dnia premiery i zobaczyć gdziekolwiek samemu jak gra się prezentuję niż mam wydać 100 zł w błoto :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wysyp tekstów dzisiaj, każdy był pierwszy ;p

Moje pytanie brzmi, kiedy w końcu twórcy zademonstrują szerszej publiczności gameplay z finałowej wersji gry? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem i gra robi coraz wieksze wrazenie, doczekać sie nie moge. Uwiebiam jak w grze nie ejstem anciskany ze musze, samemu trzeba pomyslec, jednym słowem nie lubie prowadzenia za tzw, rączke. Jedna droga i fajnie było by ze np. zadanie można przejść na trzy sposoby lub więcej.

Gra roku i nie ma innej opcji. Świetny artykuł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@up
ale to chyba dobrze? Zresztą to nie jest np. Risen gdzie twórcy obiecują 90h a dostaje się połowę tego.

Premiera coraz bliżej a tekstów o Wiedźmienie będzie coraz więcej i więcej, do zadławienia.
Jakby co lodówka jest zamknięta wiec Geralt mi chyba z niej nie wyskoczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja cos czuje jak gra zapewni 60-80 godzin z zadaniami pobocznymi lub trochę więcej to moje przejście będzie trwało 2 razy tyle. będę zwiedzał aby jak najdłużej być w świecie Wiedźmina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2011 o 14:00, SpecShadow napisał:

Jakby co lodówka jest zamknięta wiec Geralt mi chyba z niej nie wyskoczy.


Obyś się nie przeliczył nie od dziś wiadomo że nasz Wiesiek to prawie jak Chuck Norris z lekką domieszką Mc Gyvera :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ahhh... aż mnie ciśnie w środku jak to czytam... tak bardzo chciałbym już zagrać w Wiedźmina, a tu jeszcze 2 miechy... Arghh...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie interesuje tylko strona techniczna [o merytoryczną się nie martwię, w jedynce była świetna tu raczej będzie co najwyżej... jeszcze lepsza =)]

Ale jestem ciekaw jak to technicznie chodzi ? Jak te zjechane animacje z pre-bety poprawili ? Jak tragiczne loadingi ? Jak bugi z przeciwnikami, animacją koślawego biegania i twarzy niedorozwoja ? Jak system walki, dalej taka beznadziejna płytka kaszana [czyli wal w jeden guzik i do przodu?] ?
Jak optymalizacja ? Na jakim sprzęcie demo grane, na jakich ustawieniach i jak chodziło ?

Z góry dzięki za jakakolwiek odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2011 o 13:36, dark_master napisał:

No i jak z dialogami, nieco bezsensowne klikanie na czas, czy
na spokojnie można przeczytać i pomyśleć?


Wiele razy mówili, że tylko kilka odpowiedzi (przy podejmowaniu ważnych decyzji) w całej grze będzie na czas. To nie Alpha Protocol.

Dnia 18.03.2011 o 13:36, dark_master napisał:

no i czy jest co czytać, tzn czy ta kretyńska moda na dwuwyrazowe podpowiedzi
też do wieśka dotarła.


To nie pojawiło się pierwszy raz w ME, to patent z przygodówek i to jeszcze tych wiekowych. Poniżej wersja z Gabriel Knight: Sins of the Fathers (1993).
http://www.adventurelantern.com/Reviews/gabrielKnight/5.jpg

Mam nadzieję, że zrobią to lepiej niż bioWare w ME, bo tam hasła w żaden sposób nie odzwierciedlały nie tylko siły emocjonalnej wypowiedzi, ale czasem nawet tematyki. :/ Skopali to na maksa. Oby Redzi nie powtórzyli tego w W2, bo już teraz wiadomo, że będzie to właśnie system fraz, a nie pełnych zdań. Zobaczymy, jak im to w praniu wyjdzie.

Dnia 18.03.2011 o 13:36, dark_master napisał:

I jak z działaniem samej gry (plus najlepiej na czym ruszyło) - bo Shogun 2 boleśnie
mi pokazał, że 8800GT przestaje już wystarczyć by we wszystko grać na max..


Oficjalny komunikat mówi, że 8800 to minimum, co raczej dziwne nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować