Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Tydzień z World of Tanks - Poznaj historię powstania i budowę czołgu

20 postów w tym temacie

Strasznie chaotyczny tekst, który ledwie musnął zagadnienia historyczno-konstrukcyjne. Powinien być jeden o historii i jeden o mechanizmach i dalszych perspektywach. A, i warto by jednak zatrudnić korektora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie wyszedł autorowi tekst o niczym, niby coś o historii jest, ale coś w stylu najpierw był Leonardo ze swoim pomysłem, potem po raz pierwszy użyto na pierwszej wonie światowej, a potem była druga wojna z czołgami i po niej zrobiono 3 generacje. Trochę mało jak na historię czołgów, zwłaszcza, że te z początku IIwś były znacznie bliższe tym z pierwszej niż tym z końca wojny, więc skok jakościowy podczas pięciu lat wojny był niesamowity.
O budowie czołgu też można napisać więcej a nie kilka punktów.

I pytanie do autora co to jest rozmiar 60 kalibrów i ile w takim wypadku ma jeden kaliber? Zawsze myślałem że kaliber oznacza średnicę pocisku i podaje się go albo w milimetrach albo w calach. W czołgach podaje się długość lufy a w armatach podaje się ile kul armatnich można odlać z jakiejś masy ołowiu, stąd np działa iluśtam funtowe. Więc duży kaliber bez sprecyzowania o co chodzi może bardzo zmylić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>.....
Kaliber oznacza średnicę pocisku, natomiast długośc lufy można również podawać w kalibrach i wtedy to jest po prostu stosunek długośći do szerokości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2011 o 13:04, Vojtas napisał:

Strasznie chaotyczny tekst, który ledwie musnął zagadnienia historyczno-konstrukcyjne.
Powinien być jeden o historii i jeden o mechanizmach i dalszych perspektywach. A, i warto
by jednak zatrudnić korektora.


Jutro będzie tekst Zaitseva o dalszych perspektywach. Co do tego, ze nie jest bardzo szczegolowo - dosc dlugo sie zastanawialem nad tym, jak taki tekst powinien wygladac i koniec koncow stwierdzilem, byc moze blednie, ze nie ma sensu wdawac sie w szczegoly. Nie bylem po prostu do konca przekonany czy opisywanie wszystkiego bardzo szczegolowo nie zraziloby Czytelnikow. Chcialem po prostu wzniecic plomien zainteresowania tematyka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gram w WoT. Podoba mi się. Moje zainteresowanie Tankami wzrosło o +5 EXP!
Tekst bardzo słaby, jak wspomniano powyżej jakoś dziwnie się urywa po da Vinci?

"Cykl artykułów Tydzień z grą World of Tanks powstał w ramach wspólnej akcji promocyjnej gram.pl i Wargaming.net, wydawcą gry."

... yyy... wybacz, ale jaki wkład w ten tekst miało wargaming.net? Wg mnie artykuł powinien dotyczyć właśnie deweloperów i np. czym się kierowali wybierając takie, a nie inne panzerkampfenwageny?

... ładunkowym ognia! Buch! ... "We hit them hard!"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"armata 40 kalibrów"??

Armata to armata, na czołgu jest działo, kaliber 40mm lub więcej. Zaznaczanie błotników na schemacie to jakiś dowcip, przy okazji skoro to schemat budowy współczesnego czołgu, to czemu na przedzie zaznaczony jest ''burtowy karabin maszynowy'', który według tekstu został wycofany po II WW.

@Nufiko

W czołgu kaliber to również jest średnica pocisku, w naszych czasach 100-140mm to standard. Oczywiście większy kaliber nie koniecznie oznacza lepszej skuteczności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04.04.2011 o 15:22, NintendoPassion napisał:

. Wg mnie artykuł powinien
dotyczyć właśnie deweloperów i np. czym się kierowali wybierając takie, a nie inne panzerkampfenwageny?


to akurat mogłoby być trudne, bo oni sami zdają się tego nie wiedzieć.. stąd połowa każdego drzewka to projekty które nie opuściły deski kreślarskiej, a każdy ruski tank jest ''w imię historyczności'' bardziej przegięty od odpowiedników z innych nacji na tym samym tierze/w ogólnym rozrachunku.
Nigdy nie zapomnę jak okazało się, że jagdtiger z 250mm pancerza na froncie jest mniej odporny na strzały oraz rzadziej odbija pociski od ruskiego ''obiektu'' który ma bodaj tylko 120 mm :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2011 o 12:47, Generalis_Calisius napisał:

Gra jest po Polsku. Język polski można wybrać w Launcherze :)

nie mogę tego znaleźć Launcher

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak btw gra została przetłumaczona na język polski wraz z dubbingiem ale nie należy się od niego wiele spodziewać. Dodatkowo należy również zwrócić uwagę na fakt, że gra doskonale nadaje się do rozgrywania różnorakich meczy między klanowych, i już podczas bety zostało rozegranych kilka turniejów m.in. Closed Beta Championchip, Polish Open, Liga oraz aktualnie rozgrywany jest międzynarodowy turniej pod kryptonimem Ural Steel z finałem w Moskwie. Co do artykułu to muszę przyznać, że przyjemnie się go czytało, a co do Mark I to nad Sommę dotarło ich 32 z czego 5 ugrzęzło 9 uległo awarii a pozostałe nie odegrały w tej bitwie większej roli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gram to od początku i powiem jedno...z każdym patchem jaki wychodził ta gra staje się coraz gorsza,znikające nagle czołgi,strzały znikąd,wieczne odbicia pocisków, strzały krytyczne np strzał z jagtigera do pzIV nie powoduje żadnych uszkodzeń procentowych , błędów jest bez liku...a totalne przegięcie to arty z gps-em..widzi z góry dosłownie wszystko.Budowa czołgu,cóż większość amerykańskich to papierowe prototypy nieraz kompletnie niezniszczalne, takim był początkowo T29.no i całkiem taka darmowa to ona nie jest ,będziesz chciał pograć w plutonie z kolegami to płac za konto premium i to wcale niemałą kasę.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gra jest fajna, ale zmiany w balansie oraz "secret" changes dają się we znaki i to bardzo, mnie osobiście zniechęcili do gry. Bez premium ammo ostatnio nie da sie za wiele zrobić...już pomijam znikające czołgi i problemy ze spottingiem. Dodatkowo na wysokich tierach promują rosyjskie konstrukcje a te niemieckie nadają się do kosza na tychże tierach, pewnie specjalnie tak zrobili (czego mozna się domyslec po deweloperach z białorusi...) wbrew realiom (flak 88 gorszy od rosyjskiego 122mm..to są chyba żarty) a już pomijam czołgi amerykańskie od t29 w górę... (z reszta, to co napisał nomex).
Ogólnie, po wielomiesięcznym obcowaniu, gra mi się znudziła do reszty i nic w niej nie widzę, nie wróżę też sukcesu i nie polecam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tytuł jest świetny. Może kiedyś jak twórcy będą mieli wolne środki to zrobią podobną grę o czołgach przyszłości iP

Np. zamiast całych czołgów odblokowywało by się moduły i składało by się z nich własny czołg ( coś jak w Earth 2160). To by było genialne dla mnie, jeszcze jakiś zaawansowany silnik fizyki i zniszczeń i hulaj duszo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2011 o 13:30, Nufiko napisał:

I pytanie do autora co to jest rozmiar 60 kalibrów i ile w takim wypadku ma jeden kaliber?


Autorem nie jestem, ale odpowiem, bo autor się nie kwapi (a z wikipedii ewidentnie nie potrafił przepisać):

Długość lufy armatniej można podawać jako wielokrotność kalibru tejże armaty. Robi się to najczęściej używając oznaczenia "L/numer" np. czołg PzKpfw V Panther miał działo 7,5 cm KwK 42 L/70 czyli o długości lufy wynoszącej 70x75mm = 5250mm.

Nadmienię że autora poniosła fantazja, bo nie znam czołgów mających obecnie armaty o długości 100 kalibrów. Taka armata gładkolufowa Rheinmetall 120 mm gun (montowana między innymi w Leopardach 2 i Abramsach), na ten przykład, ma dwie podstawowe wersje długości L/44 i L/55.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować