Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Crytek chce mieć w konsolach minimum 8GB RAM

61 postów w tym temacie

W ogole przyszle konsole beda pewnie mega mocne. Wyobrazcie sobie ze wyjda za 2 lata, bede kosztowac na wejscie 2tys zlotych. Przeciez tam mozna zamontowac cos w stylu radka 6990 mnustwo ramu i super procek :) (za 2 lata ceny sporo spadna) tak wiec mozna liczyc na grafike przewyzszajaca obecnie wielo krotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja proponuję 24 GB, tak na zapas. Rany Julek, jak tak dalej pójdzie to już w nic nie zagram, bo w mojej płycie mogę upchać 8 GB max. Biorąc pod uwagę fakt, że dzisiejsze porty z konsol wymagają na PC (nie wiedzieć czemu) często 4x więcej RAMu (lub więcej) niż jest w konsolach, to przy 8 GB RAM w kolejnym Xklocku musiałbym mieć w swoim PC 32 GB RAM XD Kosmos...

Ale skoro to mówi Crytek, który dopiero pierwszą grę wydał na konsole i już narzeka, to ja się nie mam co martwić. Gdyby to powiedziało Guerrilla Games, czy SCE, Konami, czy chociażby sam Hideo Kojima (który swoją drogą i tak od zawsze narzekał na moc PS3, a MGS4 i tak jest fenomenalny), wówczas zacząłbym się przejmować, ale widząc na PS3 takie cacka jak Killzone 3, Resistance 3, God of War III, jestem raczej spokojny o ilość RAM w konsolach. Strzelam, że w kolejnej ich generacji będzie coś z przedziału 2-4 GB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ps3 ma 256mb ram, pewnie bedzie to cos w okolicach max 2gb, w momencie premier ostatnich konsol standardem na pc bylo 1-2gb i konsole dostaly 256 i 512mb ram wiec nie sadze zeby nawet za 2 lata mialy miec az 8gb, tyle to moze bedzie standardem na pc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Konsole mają o tyle łatwiej że nie ma tam aż tylu procesów które by potrzebowały korzystać z pamięci. Na PC/Mac jest ich sporo więc wymogi pamięci są większe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te 8GB to niby sporo, ale nie jest to wcale taka kosmiczna ilość. Nowych konsol jeszcze ani widu ani słychu, szybciej niż za rok nie będą, a z założenia mają pożyć te 5 lat albo więcej... w 2017 roku 8GB RAM to mogą i telefony mieć. Tak, że o ile ta ilość wydaje się spora, to przecież z założenia konsole mają zostawić pecety w tyle na co najmniej dwa lata. No i pamięć RAM to akurat nie jest najdroższy komponent.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2011 o 09:58, sirufok napisał:

Więcej niż 4 GB w nowe konsole na pewno nie wpakują.


Denerwują mnie takie posty ;). Co Ty jesteś inżynier SONY / Microsoftu, że wiesz ile to na pewno nie wpakują? Bo pierwsze nie wiadomo kiedy będzie następna generacja. Jak będzie za jakieś 2 lata (a przecież nawet zapowiedzi nowych konsol nie ma, więc 2 lata to bardzo bezpieczne założenie) to nie wkładanie 8 GB ramu byłoby szaleństwem. RAM jest taniutki w porownaniu z procesorami i układami graficznymi, więc moim zdaniem 2 / 4 / 8 to niewielka różnica cenowa obecnie, a będzie im zależalo na boomie graficznym i wydajnościowym, więc 8 GB wydaje się być sensowne.

Czyli podpisuję się pod słowami genobisa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak dzisiejsze konsole mają mało pamięci ram, ale nie patrzy się jeszcze na jeden ważny czynnik w pamięci RAM. Taktowanie bo te spełnia równie (albo nawęd większy wpływ na wydajność ) dzisiejsze konsole mają po 256 MB PS3 i 500 MB X ale mają bardzo dużą szybkość taktowania. To dlatego 6 lat po premierze te śmieszne 500 MB daje jeszcze rade. Dowodem może być chociażby to że choć konsola Sony ma o połowę mniej pamięci od konsoli Microsoftu to taktuje 4 razy szybciej od pamięci w X-Boxie, I tak 250 > 500 magia :P. Konsole nowej generacji mogą mieć tylko po 2 GB ale z odpowiednim parametrem taktowania mogą dawać niezły wycisk nawet komputerom przyszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

><ciach>
>

Właśnie, takie PS3 ma:
256 MB XDR DRAM pamięci systemowej (Rambus), taktowanej z częstotliwością 400 MHz (3,2 GHz efektywnie) o przepustowości 25,6 GB/s
256 MB GDDR3 pamięci graficznej, taktowanej z częstotliwością 650 MHz (1,3 GHz efektywnie) o przepustowości 22.4 GB/s (w starszych modelach pamięć ma taktowanie 700 MHz @ 1,4 GHz).

X-box ma:
RAM: 512 MB GDDR3 współdzielonych przez procesor główny i układ graficzny
taktowanie pamięci – 700 MHz (1,4 GHz efektywnie)
Do tego dochodzi to iż ta pamięć idzie wyłącznie na gry a nie tak jak w pc na różne inne procesy. Sam system <Win 7> wymaga 1gb w x86 i 2gb w x64. Do tego dochodzą te różne pierdoły które ludzie i tak instalują, one też zabierają pamięci.
W konsolach nie ma takiego problemu więc i ilość pamięci RAM nie musi być taka jak w PC.

Pan z Crytek chyba o tym zapomniał albo jak już @n33trox wspominał, wychodzi jego małe doświadczenie przy pracy na konsolach. Nie oszukujmy się, taki K3 bądź to co nam pokazano w związku z Gearsami 3. To co wychodzi tylko na ten słabszy sprzęt, przez niektórych już pochowany, wygląda lepiej niż niektóre rzeczy na PC. Najważniejszy jest talent deweloperów którzy to nawet z takich archaików jakimi są według niektórych obecne konsole, potrafią zrobić takie perełki. Nawet super mocny PC na nic się zda jeśli programiści spartaczą optymalizację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

512 MB ramu to mało? To może niech przypomną sobie czasy PS2, gdzie przy słabiutkim sprzęcie powstały takie perełki z piękną grafiką jak choćby God of war 1 i 2, Final Fantasy X i X2 czy Burnout Revange. Można się w takim razie zastanowić po co montowali w takim PS3 siedmiordzeniowy procesor, który i tak nie będzie w pełni wykorzystany, zamiast dołożyć ze dwie kości po 1GB RAM-u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcąc zrobić konsolę, która wyrenderuje grę w 1920x1080@60 4-6GB jest absulutnym minimum. 8-16 będzie potrzebne, gdy twórcy konsol będą się chcieli zabezpieczyć przed sytuacją, jaką mamy teraz. Obecnie mamy multum gier, które mają problemy z działaniem w rozdzielczości 1280x720@30.
Ci, którzy twierdzą, że 2-4GB wystarczą popełniają taki sam błąd, jak pewien osobnik, który powiedział, że 640KB wystarczy każdemu.

@n33trox:
PCtowe porty często wymagają tyle RAMu, bo sam system zżera więcej niż gra konsolow. O takich rzeczach, jak zwiększona rozdziałka już nie wspomnę.

@ArmyManPL:
Co z tego, że te gry były piękne, skoro chodzą w żałośnie niskiej (jak na obecne czasy - na tamte w sumie też) rozdzielczości?

Obecnie i tak największym problemem jest pojemność nośnika z grą. MS się w końcu zorientował, że 6,9GB (tyle ważą gry na X360) to stanowczo za mało, patrząc na zapas, jaki ma BR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RoRumi sorka ale opowiadasz bzdury :] . Taktowanie ,taktowaniem . Liczy sie przepustowosc . Coz tego ze takty w ps3 sa 4x wieksze jak szyna wezsza co owocuje ta sama przepustowoscia pamieci co w klocku ? Do tego ps3 mam 256+256 czyli 512 MB pamieci gdzie na sztywno ma swoja pamiec gpu oraz cpu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Crysis Crysisem, ale należy pamiętać że ta gra w swoim czasie dławiła najmocniejszą 8800 Ultra, więc możemy tu mówić po prostu o słabej optymalizacji, a zwykłe zwiększanie pamięci nic tu nie da bez pełnej optymalizacji wszystkiego. A ile będzie w przyszłych konsolach zostawmy inżynierom tych firm, jakoś obecna generacja jeszcze się sprawdza, a sama pamięć to nie wszystko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować