Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Crytek chce mieć w konsolach minimum 8GB RAM

61 postów w tym temacie

Cóż, konsole mają to do siebie, że bebechy są takie same dla danej generacji - więc o ile na starcie powodują opad szczęk, to po jakimś czasie pecety znów przegonią i uciekną...

Dlatego mam pomysł.

Niech twórcy konsol umożliwią dokupowanie RAMu.

I wymianę układów graficznych.

I procesorów.

Oh wait...

:>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ram jest ważny, ale bez przesady. Jak nie zamontują w next-genach nowoczesnych układów graficznych i procesorów, to g***o będą mieli, a nie platformy do nowych gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie bo jeżeli z 512mb ramu da się osiągnąć takie gry to z 8gb to będą gry z grafiką taką ze nie odróżnimy czy to film czy gra xD.IMO wystarczy 2gb na konsolach żeby grafika była o 1 generacje do przodu od PC, + jakieś dobre karty graficzne i procki, cena takiej konsoli (pewnie wyjdzie za 2-3 lata)nie powinna przekraczać 2k zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale bzdury. Kto powiedział, że 8 GB to standard ?? PS3 i X360 mają mało ramu, ale jak się okazuje, wcale nie przeszkadza to tworzyć sporo świetnych gier ( i dobrze wyglądających).Niech programiści popracują bardziej intensywnie nad lepszym programowaniem

Nauczyli się wszyscy, że dobre programowanie można sobie olać, bo za pół roku/ za rok i tak będzie wymiana sprzętu na nowy, więc po co się męczyć. A przy gorszych konfiguracjach sprzętowych optymalizacja kosztuje ich o wiele więcej .

Niech spadają na bambus ze swoimi fochami, tak sobie myślę. Spartolili wersję na PS3, po prostu olali sobie optymalizację, dając jakościowo kiepską, mulącą się "graficzną rewolucję". Sorry, ale coś tu mocno nie gra....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2011 o 14:42, Klimat napisał:

Fajnie bo jeżeli z 512mb ramu da się osiągnąć takie gry to z 8gb to będą gry z grafiką
taką ze nie odróżnimy czy to film czy gra xD.IMO wystarczy 2gb na konsolach żeby grafika
była o 1 generacje do przodu od PC, + jakieś dobre karty graficzne i procki, cena takiej
konsoli (pewnie wyjdzie za 2-3 lata)nie powinna przekraczać 2k zł.


No niestety, nawet 8 GB ramu nie sprawi, że będą wodotryski. Gra będzie wyglądała dokładnie tak samo, tylko nie będzie się mulić. Oto cała tajemnica.... Developerzy życzą sobie mocarnych sprzętów, żeby nie męczyć się przy pisaniu gier, a nie żeby dawać nam graficzne rarytasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamięci są bardzo tanie w produkcji, więc nie widzę sensu w nie dawaniu maksymalnej ilości. To nie Apple i tysiące wersji iPodów/Iphoneów. (iPod 4g touch 256 RAM - iPhone 4g - 512 RAM)
Tylko do ****. Proszę Sony/Microsoft na nową generację przepuszczajcie tylko gry chodzące w 60 FPS na 1080p. W innym przypadku z mojej strony na pewno nie kupię żandej konsoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe tylko ile by kosztowało stworzenie gry na taką nową generację i jaki miało wpływ na ceny sklepowe owych produkcji. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem...kiedy wszedł xbox 360 to nikt nie pomyślałem ze po 6 latach osiągnie taką grafika jaka jest np w Alanie lub nowych "Girsach", tak samo z ps3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem...Kiedy xbox 360 wszedł na rynek to nikt nie pomyślał ze za 6 lat osiągnie on taka grafikę jaka jest np w Gearsach czy Forzy 4, tak samo z Ps3 i U3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominacie, że rozmiar tekstur rośnie kwadratowo do ich wielkości? 512x512 waży 4x tyle co 256x256.
8GB pamięci to wcale nie jest bardzo dużo, uważam to za minimum w konsolach, które miałyby wyjść w 2011 czy w 2012r. Zakładając, że nowa generacja wyjdzie za 4lata, to powinno się tam znaleźć 16 lub 32GB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2011 o 15:27, Klimat napisał:

No nie wiem...Kiedy xbox 360 wszedł na rynek to nikt nie pomyślał ze za 6 lat osiągnie
on taka grafikę jaka jest np w Gearsach czy Forzy 4, tak samo z Ps3 i U3.

Haha. Pamiętam premierę 360. Na start była premiera chyba Most Wanted. Najbardziej utkwił mi w pamięci fragment recenzji o problemach z płynną animacją. Jak widać już wtedy konsola ledwo sobie radziła. Skąd wiesz jak wygląda Forza 4? Grałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak M$, ale jesli Sony postawi ponownie na procesor Cell (w zwielokrotnionej wersji np.), biorac pod uwage iz rynek zdazyl sie juz do niego przyzwyczaic a i sama technologia gotowa, to -byc moze- beda zmuszeni uzyc jeszcze szybszych pamieci (moze XDR 2? Pasowaly by jak ulal). A tego Sony na pewno nie wrzuci w ilosci 8GB bo to juz nie bedzie 2k zlotych, tylko...sporo wiecej. Moze 2-3GB, raczej nic ponad to, sam gpu moglby tez tyle miec i w sumie uzbieralo by sie troche tej pamieci. Pytanie tylko czy wydawcy podzwigna koszta sensownego wykorzystania takiego sprzetu w kazdym kolejnym tytule, czy tylko zaserwuja nam to samo, tylko w 1080p oszczedzajac na czasie i optymalizacji- dla tego drugiego strach ryzykowac wywalenie szmalu, zarowno ze strony klienta jak i producentow konsol. Dlatego na miejcu Crytek udowodnil bym najpierw ze warto, potem gadal ze trzeba;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2011 o 09:47, n33trox napisał:

Ale skoro to mówi Crytek, który dopiero pierwszą grę wydał na konsole i już narzeka,
to ja się nie mam co martwić. Gdyby to powiedziało Guerrilla Games, czy SCE, Konami,
czy chociażby sam Hideo Kojima (który swoją drogą i tak od zawsze narzekał na moc PS3,
a MGS4 i tak jest fenomenalny), wówczas zacząłbym się przejmować, ale widząc na PS3 takie
cacka jak Killzone 3, Resistance 3, God of War III, jestem raczej spokojny o ilość RAM
w konsolach. Strzelam, że w kolejnej ich generacji będzie coś z przedziału 2-4 GB.


Crytek, który zrobił najładniejszą grę non-exclusive na playstation 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2011 o 16:07, kodi24 napisał:

Nie wiem jak M$, ale jesli Sony postawi ponownie na procesor Cell (w zwielokrotnionej
wersji np.), biorac pod uwage iz rynek zdazyl sie juz do niego przyzwyczaic a i sama
technologia gotowa, to -byc moze- beda zmuszeni uzyc jeszcze szybszych pamieci (moze
XDR 2? Pasowaly by jak ulal). A tego Sony na pewno nie wrzuci w ilosci 8GB bo to juz
nie bedzie 2k zlotych, tylko...sporo wiecej.


To zależy od pamięci, jakie zastosują. Jak nadal będą stosować XDR i skupiać się na zamkniętych patentach (XDR należy do "trolololo" Rambusa przecież) to i cena nowego PS niska nie będzie.
Wiemy też, że PS3 na początku też za tanie nie było - sytuacja może się więc powtórzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2011 o 16:04, Pupu2 napisał:

8GB pamięci to wcale nie jest bardzo dużo, uważam to za minimum w konsolach, które miałyby
wyjść w 2011 czy w 2012r. Zakładając, że nowa generacja wyjdzie za 4lata, to powinno
się tam znaleźć 16 lub 32GB.


To ma być konsola czy maszynka do nieliniowego montażu wideo? Nie przesadzaj. Tu liczy się nie tyle kosmiczna ilość RAM, tylko przyzwoite wykorzystanie tego, co się wkłada. Jeśli chce się myśleć o 1080p, trzeba inwestować w tandem GPU+CPU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Większość osób która tu pisze ze 8Gb ramu to za dużo i żeby się postarali lepiej optymalizować gry nie ma chyba pojęcia jak wygląda programowanie, w szczególności gier.

Tak jak napisał Pupu2, zwiększenie rozdziałki tekstur wymaga znacznego zwiększenia rozmiaru pamięci dla GPU. Do tego zwiększenie liczby polygonów w stosunku do obecnej i trochę zapasu na przyszłość i spokojnie można wsadzać przynajmniej 4GB dla samej karty graficznej. CPU też by nie pogardził swoim 4GB na obliczanie zaawansowanej fizyki i mechaniki rozgrywki. Parę stówek więcej za konsole a gry mogły by wyjść na zupełnie nowy poziom. A programiści zamiast kombinować co zrobić żeby gra chodziła znośnie i nie raziła klatkowaniem mogli by zająć się projektowaniem bardziej skomplikowanej i dającej więcej radości rozgrywki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie wszystko rozbija sie o ksiegowego ;) To jakiej uzyja pamieci zalezne bedzie od rodzaju procesora, a to jest jak na razie wielka tajemnica wiary- jesli mial by to byc Cell (powiedzmy jakis 16/32- rdzeniowiec) to szybkie kostki beda podstawa, a XDR daja sie wysoko krecic (ponoc testowano juz 6-8 Ghz wersje). Jesli mieliby ponownie skorzystac z oferty Rambusa (trolololo XD), to o 8GB czegos takiego mozna bedzie pomarzyc- o ile cena ps4 miala by oscylowac w granicach 2,5 tys. zl. A 3,5-4 tys. zl malo kogo przekona i Sony zacznie zarabiac dopiero 4 lata po premierze konsoli, albo i dalej. Wszystko to na razie jedna wielka niewiadoma, to nie Crytek stoi na strazy finansow japonskiego koncernu i ich statement daje zaledwie okazje do gdybania w wolnych chwilach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Im mocniejsze bebechy, tym większa pokusa by olewczo podchodzić do optymalizacji. Jeśli gra jest świetnie zoptymalizowana, to nawet na dobrym sprzęcie będzie to natychmiast odczuwalne. Reasumując wszystko ma swoje plusy i minusy. Moim zdaniem formuła mocniejszych bebechów to już przeżytek - przykład Nintendo pokazuje, że nie moc obliczeniowa ma największe znaczenie, a nowe pomysły i ciekawe rozwiązania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2011 o 16:45, Vojtas napisał:

Im mocniejsze bebechy, tym większa pokusa by olewczo podchodzić do optymalizacji.


Z kolei słaby sprzęt wymusza na twórcach stosowanie krótkiego draw distance i słabego LOD - czyli graficznej plagi, jaka trawi obecne gry konsolowe (i większość multiplatform na PC) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować