Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Prace nad grą Alan Wake 2 już trwają?

14 postów w tym temacie

Oby tym razem nie próbowali połączyć głębokiego scenariusza z infantylną, denną rozgrywką, bo będzie taki niewypał, jak przy pierwszej części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alan Wake - może nie idealny, ale genialny.

I oczywiście wszyscy czepiają się monotonności rozgrywki... Jeśli aktualny gameplay jest dobry i przyjemny to czy to taki wielki problem? Jakby się nad tym zastanowić to nawet taki Uncharted jest dość monotonny - wspinaczka, strzelanina zza winkla i zagadka. Tu naprawdę chodzi o jakość, wrzucanie na siłę innych rodzajów rozgrywki nie zawsze kończy się dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2011 o 16:27, Mroczny_Joga napisał:

Co masz na myśli pisząc infantylna denna rozgrywka :)?


Dorosły scenariusz i na prawdę dziecinne poprowadzenie rozgrywki. Niepoważne podejście do horroru, czy dreszczowca (niesławny kombajn i tym podobne rzeczy...).

Głównie chodzi o to, że sposób przedstawienia rozgrywki nie udźwignął na prawdę udanego scenariusza. Połączyli rzeczy, których łączyć nie powinni. Czasem trzeba się zdecydować, dla kogo jest gra- albo to strzelanka dla nastolatków z pogranicza horroru i fantazji, albo coś głębszego (scenariusz).

Połączenie tych dwóch rzeczy (osobno udanych) razem niekoniecznie musi przynieść rezultaty. I nie przyniosło, moim zdaniem. Coś nie zatrybiło, czasem tak jest :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2011 o 22:10, palpatine napisał:

Coś nie zatrybiło, czasem tak jest :).


Ciężko żeby zatrybiło, skoro gra jest exclusivem XB360. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2011 o 22:10, palpatine napisał:

Dorosły scenariusz i na prawdę dziecinne poprowadzenie rozgrywki. Niepoważne podejście
do horroru, czy dreszczowca (niesławny kombajn i tym podobne rzeczy...).


Przecież scenariusz dokładnie tłumaczył o co chodzi z kombajnami. Tylko na filmikach wyglądało to głupio, ale w grze było bardzo przemyślane. Te kombajny nie miały na celu straszyć. One właśnie miały tworzyć dziwność zjawiska jakim jest mrok. Bez przejścia gry, albo kilograma spoilerów nie da się tego zrozumieć. Ale nie było to nic ze środowiska fantazji. Jak dla mnie pomysł był bardzo dobry. Element niepewności i niezrozumiałości właśnie dał dodatkowy urok. I to jest w tej grze piękne. Nic nie jest podane na tacy, a trzeba do wszystkiego dochodzić samemu, jednak wszystko jest w grze. Dopiero podczas 2 podejścia zobaczyłem jak wiele jest elementów pochowanych w środowisku, a które tłumaczą parę spraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@palpatine,

Rzecz gustu. Dla mnie proporcje były idealne, Twoich zarzutów o "infantylność" rozgrywki nie rozumiem - strzelania było i tak znacznie mniej niż we wcześniejszych grach Remedy (Max Payne 1 i 2), do tego było trudniej, bo bez "bullet time".

Do tego zarzut, że jak się strzela, to gra jest "dla nastolatków" jest dość niepoważny ;-) A kombajn był, owszem - jeden. Nie przeszkadzał i nie raził, bo wszystko jest wytłumaczone fabularnie - w bardzo zresztą dobry sposób, tylko trzeba trochę poszukać - bo tu nic nie jest podane "na tacy" ;-)

Oczywiście nie wszystko musi wszystkim pasować - dlatego kumpel mi tanio odsprzedał grę dość zniesmaczony brakiem osłon i "klejenia się" do ścian :) Jemu nie przypasowało, był wręcz rozczarowany, a ja wsiąkłem na długie godziny :)

@Vojtas,

Ty złośliwcze :P Wiesz gdyby wydali też na PC, to tym kombajnem można by też skosić zboże, które Alan wcześniej w pocie czoła by zasiał :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że AW2 będzie znacznie lepszy od oryginału. Jedynka była bardzo dobra i cholernie wciągająca, ale też miała tonę niewykorzystanego potencjału - twórcy trochę po macoszemu potraktowali element adventure i za bardzo skupili się na action i strzelaniu do wszystkiego co się rusza.

Mogliby też podbić trochę rozdzielczość, bo 960x540 to zdecydowanie za mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować