Zaloguj się, aby obserwować  
gogiell

Terraria

367 postów w tym temacie

Dnia 02.03.2013 o 13:01, Falcon napisał:

Bardzo chętnie bym wykopał sobie szyb, ale nie wiem jeszcze jak robi się drabinę :D.


Tak naprawdę, to nie potrzebujesz drabiny :) Wystarczy, że nauczysz się, na jaką wysokość skacze Twoja postać bez żadnych dopalaczy (typu Rocket Boots czy Cloud in a Bottle). Wtedy kopiesz pionowo w dół na taką
głębokość, by móc wyskoczyć z "szybu", następnie przesuwasz się o kilka kwadracików w bok i znowu kopiesz w dół na taką samą głębokość. Spłukać, czynność powtórzyć.

W ten sposób stworzysz sobie kilka - kilkanaście poziomów kopalni, w których bez problemów możesz szukać początkowych rud (Copper i Iron).

Natomiast jeśli naprawdę chcesz robić sobie "drabinę", to potrzebujesz drewna. Stajesz w dowolnym miejscu (nie musi być przy stole), wciskasz ESC i z opcji craftingu (lewa strona, pod "plecakiem") wybierasz Wood Platform. Tworzysz tyle, ile chcesz, następnie wrzucasz je do aktywnego ekwipunku (od 1 do 0), po czym możesz stawiać już platformy. Pamiętaj o 2 zasadach: platformy możesz budować poziomo (wtedy muszą być przyczepione do jakiegoś kawałka terenu) albo pionowo (jedna musi znajdować się bezpośrednio nad drugą). Aha, postać nie będzie się wspinać po platformach. Musisz skakać z jednej na kolejną.

Dnia 02.03.2013 o 13:01, Falcon napisał:

Masz może jakąś rozpiskę do craftingu w Internecie?


Najlepszym rozwiązaniem jest wiki: http://wiki.terrariaonline.com/Terraria_Wiki i poradnik http://wiki.terrariaonline.com/Guide:Crafting_101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2013 o 22:04, Falcon napisał:

Dzięki :) A za zgon jest jakaś kara w zasadzie? Bo ja żadnych zmian po respawnie nie
widzę.


Tracisz kase :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2013 o 22:04, Falcon napisał:

Dzięki :) A za zgon jest jakaś kara w zasadzie? Bo ja żadnych zmian po respawnie nie widzę.


A to już zależy od trybu, jaki wybierzesz. W Softcore (czyli trybie, w który gra chyba najwięcej osób) tracisz połowę niesionego złota. Zapobiec temu można kupując świnkę-skarbonkę, w której będziemy deponować złoto przy każdej wizycie w "domu". W trybie Mediumcore w momencie śmierci nasza postać gubi wszystkie niesione przedmioty (oraz złoto) i odradza się golusieńka w "domu". Warto wtedy mieć w skrzyniach zapasowy zestaw pancerz+broń. I wreszcie tryb Hardcore - gubisz wszystkie przedmioty i zmieniasz się w ducha, tracąc bezpowrotnie postać.

Warto pamiętać, że jeśli zginiemy i wyjdziemy z gry PRZED odzyskaniem utraconego złota lub przedmiotów, to znikają one i są nie do odzyskania. W trybie Hardcore można odzyskać przedmioty, jeśli graliśmy w trybie multiplayer. Wtedy inny gracz trzyma dany świat otwarty, a my możemy stworzyć nową postać, która odzyska utracone przedmioty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś ochotę na grę w multi w wersję na xbox''a? Samemu to nie to samo...

W wersję pecetową przekatowałem jakieś 200h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm na Steam jest promocja... zastanawiam się nad tą grą, bo Minecrafta nie lubiłem, ale to jakoś wygląda bardziej obiecująco. Mam tylko kilka pytań:
- czy głosy nie irytują tudzież nie rozwalają głośników? Mówię o głosach uderzeń stylizowanych oldschoolowo
- czy swoboda budowania, craftingu jest duża i wciąga, czy po prostu trzeba być pasjonatem takich gier, by się dobrze bawić?
- nie będzie problemu z rozdziałką 1600x1200 i Windowsem Vistą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.07.2013 o 16:23, LubieWafle napisał:

Hmm na Steam jest promocja... zastanawiam się nad tą grą, bo Minecrafta nie lubiłem,
ale to jakoś wygląda bardziej obiecująco. Mam tylko kilka pytań:
- czy głosy nie irytują tudzież nie rozwalają głośników? Mówię o głosach uderzeń stylizowanych
oldschoolowo


Nie irytują. Wg mnie są "urocze" i wcale nie są stylizowane na 8bitową oprawę dźwiękową, są proste i klimatyczne D:

Dnia 17.07.2013 o 16:23, LubieWafle napisał:

- czy swoboda budowania, craftingu jest duża i wciąga, czy po prostu trzeba być pasjonatem
takich gier, by się dobrze bawić?


Gra nie tyle opiera się na craftingu co na eksploracji, ale system craftingu jest bardzo rozbudowany i prosty zarazem. Jeśli nie chcesz się zabardzo rozbudowywać to zwykła chata z drewna i tak jest funkcjonalna, jeśli marzy Ci się ogromny zamek to nic nie stoi Ci na przeszkodzie o ile masz wystarczającą ilość materiałów, czasu i energii. Na chwilę obecną w grze jest 655 przedmiotów a kolejny duży update w drodze

Dnia 17.07.2013 o 16:23, LubieWafle napisał:

- nie będzie problemu z rozdziałką 1600x1200 i Windowsem Vistą


Nie wiem. W każdym razie grę gorąco polecam bo daje multum frajdy, odkrywanie nowych recept czy zdobywanie nowego gearu zapuszczając się coraz dalej od domowego ogniska daje ogromną satysfakcje. Ponad 150h przegranych na PC i jakieś 200h na Xboxie -> Nie żałuję ani grosza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alehor większość już powiedział (nie wiem czemu moja odpowiedź sprzed godziny się nie ukazała), więc dodam od siebie tylko:

Dnia 17.07.2013 o 16:23, LubieWafle napisał:

- czy swoboda budowania, craftingu jest duża i wciąga, czy po prostu trzeba być pasjonatem
takich gier, by się dobrze bawić?


Crafting jest zdecydowanie bardziej rozbudowany, niż w Minecrafcie. Terraria to taka hybryda klasycznej Castlevanii, Ghosts''n''Goblins, Minecrafta i old schoolowych scrollerów. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Jak chcesz akcji, to po prostu tłuczesz potwory, zbierasz loot, ulepszasz sprzęt, aż stajesz się prawie niepokonany (

Spoiler

no, ostatni trzej bossowie mogą napsuć trochę krwi

). Chcesz bawić się w pixel art, to zbierasz surowce i budujesz dwuwymiarowe fortece, statki itp. Albo możesz bawić się w uprawę roślinek celem tworzenia mikstur.

Większość graczy łączy wszystkie trzy elementy w jedno. Ja z Terrarią spędziłem ponad 600 godzin, teraz czekam na nadchodzący update, dodający nową zawartość (nowe rodzaje terenu, nowe rudy itp). Za taką kasę aż żal nie brać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy ktoś tu w ogóle zagląda, ale na wszelki wypadek: Redigit dziś napisał, że planuje wydanie update''u do 1.2 na 1 października. Mają być nowi bossowie, nowe rudy, nowe biome''y i tona nowego ekwipunku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już jutro premiera łatki 1.2 :) Kto planuje grać?

Ja już szykuję postać i, wstyd przyznać, że mam zamiar trochę oszukiwać. Planuję stworzyć nowy świat, ale grać będę starą postacią. Wprawdzie pozbawiona ona będzie zbroi, broni itp, ale zostawiam jej skrzydła, bo, nie ukrywam, mam trochę dość ganiania z setkami podestów w plecaku, żeby tworzyć sobie drabiny w początkowych jaskiniach, zanim nie dochrapię się Grappling Hooka.

Pewnie trochę czasu zajmie, zanim uzyskam dostęp do nowych rud itp, ale to akurat będzie zaleta. Kolejne godziny spędzone miło z Terrarią. Nie mogę się już doczekać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.09.2013 o 20:15, Ring5 napisał:

Już jutro premiera łatki 1.2 :) Kto planuje grać?


Ja, nowy świat, nowa postać. Mam nadzieję że patch będzie dostępny gdy się jutro obudzę.
Zobaczymy kto wygra wyścig - GTA Online czy terraria 1.2 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2013 o 09:28, Jeggred napisał:

Hah, nowa łatka i Terraria jest na pierwszym miejscu w sprzedaży na Steam w tej chwili
;]


Nie dziwota skoro dodali 2x tyle kontentu ile było w całej grze przed patchem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Update jest genialny, ale mam parę zastrzeżeń (już po kilku godzinach gry).

Po pierwsze, nie wszystkie rudy są dostępne w każdym świecie. Każda z 4 podstawowych rud (Copper, Iron, Silver, Gold) ma teraz swój "nowy" odpowiednik (Tin, Lead, Tungsten, Platinum), który może pojawić się zamiast niej. Oznacza to, że musimy się mocno nakombinować, żeby zebrać wszystkie rodzaje pancerzy/broni (jeśli chcemy mieć kompletną kolekcję, naturalnie).

Po drugie (nawiązując do pierwszego), właśnie znalazłem maszynkę, która skutecznie rozwala cały sens gry. Nazywa się to Extractinator, leżało sobie w złotej skrzyni pod ziemią, a działa tak, że wrzuca się do środka Silt (lub jego nową wersję - Slush), a z maszyny

Spoiler

wypadają monety albo rudy. Trochę to przegięte, bo zamiast mozolnie kopać w poszukiwaniu rud, teraz tylko trzeba znaleźć duże złoże Siltu i po kłopocie. Ja właśnie zarobiłem jakieś 4 złote monetki i w sumie około 20 sztuk różnych rud. Za łatwo to idzie...



Na razie to chyba wszystko, co rzuciło mi się w oczy. Poza tym jest naprawdę ciekawie, sporo nowych przeciwników, przedmiotów, zupełnie nowe doświadczenie... Szkoda, że to prawdopodobnie ostatni dodatek do Terrarii :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki za dubla, ale gram sobie w 1.2 i co chwilę gra zaskakuje mnie bardzo pozytywnie. Gdy zobaczyłem wodospad lawy (lawospad?), przez chwilę tylko stałem i podziwiałem widok...

Ciekawe jest to, że pod takimi strumieniami lawy można bezpiecznie przechodzić. Nie wiem, czy to błąd w grze (podejrzewam, że tak), czy celowe działanie, ale jak już przejdę "kampanię" i będę mógł skupić się na kopaniu i budowaniu, zrobię sobie podziemny domek z przylegającym "ogródkiem", w którym będzie kilka lawospadów. :)

20131002080229

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.10.2013 o 18:05, Jeggred napisał:

To jak już się znudzi Terraria 1.2 ...
http://www.rockpapershotgun.com/2013/10/03/terraria-2-announced/



Zobaczymy co z tego wyjdzie. Na razie, skoro nie chce iść tą samą drogą, co Minecraft i jego regularne aktualizacje, najlepszą rzeczą, jaką mógłby zrobić, to oddanie odpowiednich narzędzi w ręce fanów, by mogli tworzyć nowe update''y i nową zawartość do Terrarii. Nie tylko skórki czy poziomy, ale pełnoprawne dodatki na poziomie 1.1 i 1.2. A sam niech się wtedy zajmie liczeniem profitów ze sprzedaży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować