Air

World of WarCraft - pytania, problemy, gildie itd

48358 postów w tym temacie

Aggro to po ludzku... poziom zainteresowania przeciwnika Twoją osobą (jak postrzega Cię jako zagrożenie dla niego samego). Im mocniej mu przywalisz, tym większe jego zainteresowanie, co skutkuje tym, że jeśli masz największy poziom threat w party/raidzie, staniesz się głównym celem danego moba (a jeśli nie jesteś tankiem, to pewnie zginiesz zaraz potem). Jednak poziom threat (aggro łapiesz, gdy Twój poziom threat jest najwyższy) nie przekłada się bezpośrednio na ilość zadawanych obrażeń, bo istnieją specjalne umiejętności, które mogą zwiększać threat (np. u wojownika) albo je zmniejszać (np. u kapłana) albo wręcz je kasować (do pewnego stopnia). Do tego dochodzi fakt, że u klas leczących threat jest generowany nie przez ilość zadawanych obrażeń, a to co wyleczą.

To tak w wielkim skrócie. W Internecie jest mnóstwo poradników na ten temat, wystarczy trochę poszukać i poczytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2010 o 14:03, sevrond napisał:

Na czym polega to całe aggro ??? jak sie mocniej walnie niz tank to ciebie mob bije czy
jak ??


Aggro to można powiedzieć taka jednostka miary tego, jak bardzo zainteresowany jest tobą (wkurzony na ciebie) mobek. Jeżeli masz u takiego mobka najwyższe aggro, to wtedy skupia on swoją uwagę na tobie, dopóki ktoś (tank) nie użyje taunta, lub kto inny ciebie przebije w aggro (albo kiedy po prostu już zginiesz). Niemal wszystkie skille i zadawane obrażenia (a także heale) generują jakieś tam aggro (mniejsze lub w przypadku tanków specjalnie większe, jako że to ich rolą jest przyjmowanie batów i klapsów, ot takie sado-maso), dlatego rolą tanka zawsze jest generować jak najwyższe aggro żeby utrzymać mobka na sobie, a rolą klas DPS/healerów jest takie zadawanie obrażeń/leczenie, żeby przy tym nie przesadzić i nie przeaggrować tanka, jako że wtedy pozostają po tobie jedynie dymiące buty :)

EDIT: warto dodać, że są pewne skille, które generują znacznie wyższe aggro i są to skille dedykowane do tankowania (czyt. nie powinieneś ich używać jako DPS/heal), zawsze taka informacja jest zawarta w opisie skilla. Są także skille zerujące/obniżające aggro, które healerzy/DPS powinni regularnie używać (lub używać tylko w odpowiedniej chwili, to zależy od skilla i klasy).

Sztuka nie polega więc na tym żeby nie bić mocniej niż tank (bo przecież DPS zawsze powinien zadawać znacznie wyższe obrażenia, od tego przecież są), tylko na tym żeby nie bić za wcześnie (zanim tank złapie aggro) i nie przesadzać w krytycznych momentach. Najlepiej ściągnij sobie jakiegoś addona pokazującego Threat (czyli aggro), np Omen i sam zobacz jak to wygląda w praktyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zmianach dla DK dziwi mnie to, że blood już w ogóle nie będzie mógł być dpsem, tylko zrobią z tego drzewka do tankowania. A czy przypadkiem frost nie miało być wyłącznie drzewkiem do tankowania? Fakt, że ostatecznie wyszło jak wyszło, ale dziwi taka drastyczna zmiana koncepcji. Nawet odchodząc od mechaniki frost jakoś tak bardziej z tankowaniem się kojarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Frost nigdy nie miał być do tankowania, nie mówiąc o tym, że od dawna Blood jest drzewem tankowym. Teraz będzie to po prostu oficjalnie potwierdzone. I dobrze, skupią się na balansowaniu 1 drzewa tankowego i 2 dpsowych, zamiast 3 tank, 3 dps, 3 pvp, i zmienianiu co patch "najlepszego".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2010 o 14:19, Arcling napisał:

W zmianach dla DK dziwi mnie to, że blood już w ogóle nie będzie mógł być dpsem, tylko
zrobią z tego drzewka do tankowania.


No jeżeli tak będzie, to jak dla mnie wielka szkoda, najbardziej podobało mi się u DK właśnie to drzewko, bo było to takie fajne odzwierciedlenie upadłego paladyna (tj po części przypomina to Retribution), no i ogólnie moim zdaniem było całkiem ciekawe (fun!). Szkoda by było, dla Frost/Unholy już mi się nie chce dalej levelować mojego DK, a tankować zawsze będe jako warrior, bo idea tankowania bez tarczy do mnie nie przemawia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2010 o 11:50, KaPe napisał:

Innymi słowy, wielkie nic poza Life Grip.

Chuja tam Panie.
Ten cały Life Grip jest tylko po to, żeby jeszcze bardziej rozleniwić dpsy.
"Nie uciekałem z void zona, bo myślałem że mnie Very gripnie!!!!"

A fige! Nie będę używać!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem że gram.pl/sklep zniżyło ceny prepaidów do 77,90zł ehh przydała by się jeszcze jakaś promocja dla stałych klientów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Huh, wreszcie się zebrałem. No, ale od początku.
WoW''a odstawiłem w lutym ubiegłego roku z DK na 80 lvl, ale bardzo słabym gear''em. Żadne tam tiery czy stuff z heriocznych raidów. No więc postanowiłem wrócić i znowu trochę pograć. Słyszałem o jakimś nowym systemie wyszukiwania teamu do instancji. Dobrze to działa? Bo na początek muszę troszkę lepszego sprzętu zebrać, żeby móc szukać jakiejś gildii. Ponadto moje konto jest zamrożone, czy nie będzie problemu z ponownym startem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2010 o 15:11, Redjevel napisał:

Właśnie zauważyłem że gram.pl/sklep zniżyło ceny prepaidów do 77,90zł ehh przydała by
się jeszcze jakaś promocja dla stałych klientów.


Tja, najlepiej niech dodadzą jeszcze prepaid do każdej kopii WoW, 5-tyt PP gratis, a od 10-tego niech zaczną dodawać jeszcze kody z TCG... W końcu Polakom wszystko się należy, czy się siedzi czy się leży :P Serio, mało ci, że gram.pl zeszło do realnej ceny prepaidów (bo od dawna tyle na Allegro kosztują)? :) I tak Blizzard pewnie do tego dopłaca, bo niby czemu miałoby być taniej niż kartą kredytową...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś może to by wysłał Scroll of ressurection na e-mail splash6667@gmail.com w tym miesiącu kupie jeszcze prepaida tak wiec że "The recipient receives an email with a link that expires in thirty days" więc aktywuje ten link jak już go kupię i odrazu potem wpisze pre paida tak więc miecha ktoś dostanie oczywiście z EU znajdzie się ktoś kto ma tą opcje dostępną ?:)

*Azvar

No niby tak ale dalej opłaca się kupować na innych stronach gdzie po np zakupie po tej samej cenie pre paida dostajemy jakieś gratisy, jako stały klient np. za każdy zakup dostajemy jakieś punkty i potem możemy je wykorzystać jako zniżka lub całkowicie je wykorzystać na zakup gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Deadly Throw and Fan of Knives will now use the weapon in the ranged slot. In addition, we hope to allow rogues to apply poisons to their throwing weapons."

Właśnie zawsze się dziwiłem dlaczego rogale nie mogą dać trucizny na swoja broń do rzucania
a tak przy okazji to co oni chcą zrobić z trick of trade? znerfić czy usunąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2010 o 12:40, KaPe napisał:

Kwestia tego, czy da się
odzyskać punktu, gdy pierwotny cel zginie, wtedy byłoby naprawde dobre. Jesli można je
ściągnąć tylko z żywego, no to jest nieco gorzej.


"Redirect will transfer any active combo points to the rogue''s current target, helping to ensure combo points aren''t wasted when swapping targets or when targets die."

Podejrzewam, że będzie można również z trupa ^^.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zalogować się na stronie wow-europe.com potem będzie pisało co musisz zrobić gdy mail nie dotrze
**tak przy okazji spytam czy nie kupowałeś doładowania kartą płatniczą od kogoś z allegro ?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2010 o 16:21, Jeggred napisał:

Podejrzewam, że będzie można również z trupa ^^.


Nie sądze, po zabiciu combo pointsy znikają, zapewne nic się w tej materii nie zmienii, a skilla trzeba będzie użyć przed zejściem mobka/gracza. W każdym razie nic nie stoji na przeszkodzie żeby cel zmienić tuż przed, kiedy tamten umiera od DoTów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2010 o 16:33, Redjevel napisał:

Spróbuj zalogować się na stronie wow-europe.com potem będzie pisało co musisz zrobić
gdy mail nie dotrze
**tak przy okazji spytam czy nie kupowałeś doładowania kartą płatniczą od kogoś z allegro
?:)


Juz to zrobilem, mialem wyslac maila do pomocy technicznej w takim wypadku i wyslalem, jednego o 12, a drugiego o 15. Owszem kupowalem na allegro, ale tylko pre paid.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2010 o 16:33, Azvar napisał:

Nie sądze, po zabiciu combo pointsy znikają, zapewne nic się w tej materii nie zmienii,
a skilla trzeba będzie użyć przed zejściem mobka/gracza. W każdym razie nic nie stoji
na przeszkodzie żeby cel zmienić tuż przed, kiedy tamten umiera od DoTów :)


Z tym bywa różnie. Ja miewam na szamanie takie problemy, że widzę jak mobowi życie spada do np. 20k, zaczynam rzucać LB albo CL i nie udaje mi się, bo zanim skończę to ten już nie żyje. Bywa też tak że gdy nie mam kogo leczyć na palku, to dodaję do dpsu i nieraz widziałem jak mi się robi aktywny Hammer of Wrath, a zanim najechałem kursorem na ikonę i kliknąłem (w holy nie mam tego zbindowanego) mob leżał.
Rogue ma o tyle łatwiej, że jego skille są instant, ale i tak dochodzi GCD albo CD umiejętności i załatwienie tego tak, żeby zabrać punkty z umierającego moba będzie wymagało trochę skilla.

Jeszcze żęby nie dublować postów powiem coś o DK. Też mi się podoba że będzie jedno konkretne drzewko ale mam mieszane uczucia co do blood. Lubię je do dpsowania, chociaż do tankowania też. W zasadzie to jedyne drzewko DK jakie lubię. Do pozostałych nie mogłem się przyzwyczaić. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2010 o 12:34, Azvar napisał:

Co do skillów rogala, Redirect z 1 CD brzmi jak coś co trudno będzie w praktyce zastosować
(mam na myśli powoli brakujące klawisze do bindowania skilli rogala,

a no nie przesadzaj, rogaliki maja malutko bindów w porównaniu do np huntów

Dnia 09.04.2010 o 12:34, Azvar napisał:

a ze względu na
CD nie będzie można tego dodać do każdego makra, bo się może zmarnować).

bardzo nie lubie badziewnych skili z długim cd (hejloł CB hejlół ;<)

Dnia 09.04.2010 o 12:34, Azvar napisał:

Bardzo ciekawie
brzmi Smoke Bomb i Recuperate

jedyna rzecz o jakiej marzyłem to możliwość leczenia dla rogala i włąśnie jest, oby ten hocik to nie był aż TAKI malutki ;]
oraz możliwość zakładania trucizn na broń ranged (Crippling

Dnia 09.04.2010 o 12:34, Azvar napisał:

Poison + Deadly Throw = nikt nie ucieknie!). Apropo zakładania trucizn na broń ranged,
już sobie wyobrażam Fan of Knives z Crippling Poison i szybka ucieczka :P

po co sobie wyobrażać? przecież to już jest (aoe slow+wound ftw) ;P a DT jest dość... bezużyteczny poza dobijaniem łobuzów wyślizgujących sie na 1% hp ;D i tak wszystko jest "permanentnie" spowolnione o 70% a nie jakieś tam 50%... i to jeszcze za cene cp, noooo sub ma nawet fajnie bo może rzucać non stop czasem ale ogólnie... badziew obecnie ;] (giaf silence bak, nau! ;o)

a z tym redirectem to będzie dość fajnie w połączeniu z snd lub bym nowym healem głównie, takie pozbieranie się po walce i/lub przygotowanie do nowej, teraz czasem cp zostają na celu gdy ten jest już martwy ale z powodu że jest włąśnie martwy nie można ich wykorzystać do snd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i mamy zmiany dla huntera, pozwolę sobie krótko skomentować:

Cobra Shot (level 81): A new shot that deals Nature damage instead of Physical damage

I znowu będzie needowanie na itemki z Spell Power... ;-) I jaka tam alernatywa vs heavy, mało że walą z dystansu i efektywnie kitują meele klasy? -.-

Trap Launcher (level 83): When used, the next trap can be shot to a location within 40 yards.


Lolz.

Camouflage (level 85): The hunter enters an obscured state that prevents him or her from taking ranged damage.

To brzmi ciekawie i jak widać mamy kolejny wielki powrót z bety WotLK, tyle że nieco inaczej to teraz wygląda (o ile pamiętam wcześniej to miał być taki stealth dla hunterów).

Ciekawe jeszcze jak wypadnie w praniu Focus zamiast Many. Dla PvE jest to chyba buff, a dla PvP trudno powiedzieć (można również postrzegać jako buff, jako że many mogło zabraknąć). Ale mniejsza o to, bardziej mnie interesuje jak oni to zbalansują, żeby hunter nie stał się takim rogalem na dystans, z mega-burstem... Pewnie sporo patchy wyjdzie zanim to odpowiednio zrównoważą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się