Air

World of WarCraft - pytania, problemy, gildie itd

48358 postów w tym temacie

Dnia 08.04.2011 o 14:22, DemoBytom napisał:

bo teraz każdy go wyfarmi w góra tydzień.. tak samo jak we wrathu każdy latał z krabem
możłiwym do zdobycia z torby z fishing daily. Albo każdy latał z mountem z torby z Oculusa..
Blizz już podał, że mounty będą "very rare" więc raczej nadal standardowa metoda ich
farmienia będzie skuteczniejsza..


Dokładnie. Tego się przecież nie będzie dawało farmić, w odróżnieniu od zwykłych runów przez Sethek, gdyby ktoś naprawdę chciał mounta mieć. Poza tym nowa metoda praktycznie będzie dostępna tylko dla tanków, sporadycznie dla healerów, inni w zasadzie mogą zapomnieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2011 o 20:47, pkapis napisał:

Dokładnie. Tego się przecież nie będzie dawało farmić, w odróżnieniu od zwykłych runów przez Sethek, gdyby ktoś naprawdę chciał mounta mieć. Poza tym nowa metoda praktycznie będzie dostępna tylko dla tanków, sporadycznie dla healerów, inni w zasadzie mogą zapomnieć.


Sam pomysł Call to Arms mi się podoba. Nagradzanie graczy za wypełnianie roli, której inni nie chcą jest ok. Dawanie im mountów i petów to IMHO jest trochę dużo i to akurat mi się nie widzi.. Niemniej nie chcę popadać w ogromny płacz jaki ten pomysł wywołał. Rozwiązanie nieco leniwe złe w końcu nie jest.
No i jak mówisz - to nie będzie metoda na farmę mountów.. Wczoraj 2 tanków z mojej gildii (po raz pierwszy od dawna) zrobiło randoma bez gildiowej grupy (a tylko wtedy będzie dostawać się torbę - zapisując się do kolejki solo).. No i generalnie po 1.5h spędzonym w Grim Batol, z ludźmi pokroju rogala, który zginął 3x starając się założyć sapa na jednego moba, czy DPSa nie odróżniającego X od czaszki, stwierdzili, że już nigdy nie zapiszą się bez minimum healera i 1 DPSa z gildii, choćby Blizz 1k golda za dung im proponował..

Co więcej dziś Blizz podał nieco więcej info na temat nagród - torba jest BoA czyli można sobie je farmić tankiem a potem przesyłać na maina/inne postaci, co mi się akurat bardzo, bardzo podoba. Generalnie po to mam tanka by farmić JP na heirloomy, potem może inne matsy, pomóc gildii w organizacji daily HC itd.. Teraz jeszcze mi pewnie dojdzie kilka HC dziennie dla torby. Cóż, niech będzie ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2011 o 23:20, DemoBytom napisał:

Sam pomysł Call to Arms mi się podoba. Nagradzanie graczy za wypełnianie roli, której
inni nie chcą jest ok. Dawanie im mountów i petów to IMHO jest trochę dużo i to akurat
mi się nie widzi.. Niemniej nie chcę popadać w ogromny płacz jaki ten pomysł wywołał.
Rozwiązanie nieco leniwe złe w końcu nie jest.

A cóż byś proponował? Goldy? Więcej się ich zaoszczędzi trzymając gildiowych grup i nigdy nie tykając pugów - jesteś do przodu kupe golda i czasu. Flaski? Kupujesz za zaoszczędzone goldy. Więcej JP? Tych im nie brakuje. VP? Jest cap. Reputacja? Łatwo wymaksować to co potrzebne. Pety/mounty to niezłe rozwiązanie, rzeczy których raczej nie kupisz sobie za kilkaset golda, nie dają nikomu żadnej przewagi, a są tylko zabawnym dodatkiem.
Marudzenie DPSów na "jawną niesprawiedliwość" jest zabawne. Jęczą na 30+ minutowe kolejki, ale gdy ma być coś co je zredukuje, to nieee, bo tank miałby 1% szans na wygranie miniaturowego feniksa - czy jakie tam pety są. A wszystko to za wątpliwą przyjemność grania z baranami. Mnie samego szlag trafia jak DPSowym altem nie idzie zebrać się na żadną randomową instancje, bo kolejki trwają 30 minut, a tanki to banda rozpuszczonych dzieciaków - właśnie przez natychmiastowe grupy.
Pomijając teksty, jak to ciężko "pracowali" nad mountem z Barona, niewątpliwie farmienie 60lvl bossa mając kilka(naście) leveli wyżej było baaardzo trudne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2011 o 01:31, KaPe napisał:

A cóż byś proponował? (...) A wszystko to za wątpliwą przyjemność grania z baranami.


KaPe zgadzam się z tobą w całej rozciągłości, przez kolejki na DPSach zrobiłem sobie tanka specjalnie pod HC, jednak rozrzut "jakości" DPSów i healerow jest tak ogromny, że na ogół to wątpliwa przyjemność iść z grupą ludzi, którzy nie wiedzą co to assist, nie leją wg marków, nie używają CC etc.etc. a później się dowiaduję (o zgrozo od "rodaków" w PUG''u), że jestem nieogar / czarny (cokolwiek to znaczy).

Osobiście mnie to niezbyt przekona do częstszego chodzenia na HC tankiem (w sumie DPSami chodzę jedynie gildiowo) bo 1,5h wipe''ów za 0.05% szansy na dropnięcie mount''a to marna zachęta.

A jako DPS przyzwyczaiłem się do kolejek, zwłaszcza że jest co robić przez ten czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od dłuższego czasu na żadne HC nie chodzę jako tank, chyba że mnie ktoś w gildii ładnie poprosi. Dawno zdobyłem wszystko, co mi do szczęścia potrzebne. VP miałem i tak głównie z raidów, a obecnie też ich nie potrzebuję. Kasę można zdobyć łatwo i szybko wcale nie robiąc tych cholernych daily. Overcap JP - możliwości wydania tego są śmiechu warte - a jak mi to najbardziej było potrzebne, to opcja jeszcze nie istniała.

I dla mnie nic z tego co proponuje Blizzard, nie stanowi zachęty do powrotu do tankowania heroiców i męczenia się w pugu z debilami - a na ogół wystarczy jeden żeby popsuć zabawę całej grupie. Nawet w guild run, jeśli nie zbiorą się przynajmniej 4 osoby, to ja nie idę. LFD kompletnie zrujnowało poziom kultury wśród graczy. Kiedyś każdy musiał zachowywać się porządnie i dbać o swoją reputację, bo mimo że serwer był stosunkowo duży, to jednak w jakimś stopniu wszyscy się znali. Teraz mnóstwo osób ma wszystkich w d... i to wychodzi, między innymi poprzez zachowanie graczy w LFD - a to się przekłada na niechęć tanków i healerów do robienia za niańki. Kurde, kiedyś w ogóle ten system nie istniał i nie przypominam sobie, bym musiał poświęcać 30-40 minut na znalezienie grupy dokądkolwiek. Więcej czasu zabierało często dotarcie na miejsce, niż samo ustalenie składu. Community WoW zrobiło się strasznie leniwe.

Już wolę ten czas poświęcić na zorganizowanie pug raidu, w ten wersji przynajmniej sam sobie dobiorę graczy...

Przypuszczam, że wśród bardziej ogarniętych tanków/healerów, którzy po prostu przestali robić LFG i zajmują się tylko raidami jest bardzo wielu takich jak ja. Co prawda ja kompletnie nie rozumiem manii zbierania petów w WoW, no ale co kto lubi, byle go gra cieszyła. Także może kogoś to do LFD przyciągnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2011 o 01:31, KaPe napisał:

A cóż byś proponował? [...]


Napisałem min: "Rozwiązanie nieco leniwe złe w końcu nie jest."

większymi literami? Nie do końca mi się widzi rozdawanie mountów niektórym tylko rolom, jednak jestem daleki od płaczu czy narzekania. rozwiązanie ma szanse zadziałać, niech więc zostanie, zwłaszcza, że sama nagroda ma być BoA.

To czego ja się osobiście najbardziej boję to wysyp fail tanków/healerów. Już teraz średnio z 2/5 tanków których mam to idioci, obawiam się, że teraz, przynajmniej przez jakiś czas, będzie jeszcze gorzej.

>Marudzenie DPSów na "jawną niesprawiedliwość" jest zabawne.

Nie tak do końca.. Spójrz na to ze strony DPSów. Już teraz tankowie/healerzy mają "łatwiej". Szybkie kolejki. W przypadku tanka również praktycznie pełna kontrola nad grupą. DPS czeka 30 min a potem ma jeszcze dziękować tankom, że tam są dla nich i ich od razu nie wykopią albo nie wyjdą by "lolol znów mieli 30 min czekania" (sam to kiedyś usłyszałem).
Po zmianie potencjalnie czas się zmniejszy (zobaczymy o ile) ale tankowie również dostają nagrodę. Jakby instant kolejki i kontrola nad grupą nie starczały.
Z punktu widzenia DPSa jest to dawanie cukierków już wypchanych słodyczami tanków by ci łaskawie zechcieli się z nami bawić.
Częściowo to rozumiem..

A całe "skończ płakać, przecież dajemy zabawki innym, żebyś ty mógł się chwilę pobawić tym co tank ma już od dawna" też sprawy nie poprawia tak naprawdę..

Inne rozwiązanie? Cóż, szczerze mówiąc nie widzę zbyt wielu, co IMHO nadal nie odbiera mi prawa do powiedzienia, że takie jakie proponują jest co najwyżej "meh, niech będzie choć trochę mało fajne". Z jednej strony fajnie, że Blizz coś w kierunku długich kolejek robi, z drugiej szkoda, że znowu rozdaje prezenty tym, którzy mają ich już i tak najwięcej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2011 o 03:20, DemoBytom napisał:

To czego ja się osobiście najbardziej boję to wysyp fail tanków/healerów. Już teraz średnio
z 2/5 tanków których mam to idioci, obawiam się, że teraz, przynajmniej przez jakiś czas,
będzie jeszcze gorzej.

Kwestia jest taka, że zapewne będziesz mógł sobie pozwolić na vote-kick, bez obawy, że na następną grupę poczekasz kilkanaście minut, albo reszta odrzuci głosowanie, nie chcąc urazić Pana Tanka. Idioci zawsze się znajdą, ale krótsze kolejki dla DPSów powinny spuścić z nich nieco powietrza.

Dnia 09.04.2011 o 03:20, DemoBytom napisał:

A całe "skończ płakać, przecież dajemy zabawki innym, żebyś ty mógł się chwilę pobawić
tym co tank ma już od dawna" też sprawy nie poprawia tak naprawdę..

Nie widzę innej opcji. Ludzie mówią "uczyńcie tankowanie fajniejszym", jakby to było magiczne rozwiązanie. Co to w ogóle znaczy "fajniejsze"? Moby nigdy nie zmieniające celów? Agro banalnie proste do utrzymania? Zerowe zagrożenie zgonem? WotLK miał to wszystko, wliczając w to też nową klasę tankująca, a sytuacja była identyczna. Cokolwiek by nie mówić, Tank/Healer więcej się napracuje w 5-ce, i tak będzie, dopóki rozkład ról będzie równy 1:1:3. A zmienianie go wymagałoby zupełnego przebudowania rajdów, gdzie mamy +- 2:3:5-2:7:16.
Nie mówiąc o tym, że "fajność" tankowania i tak zależy od DPSów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z perspektywy kogoś dla kogo PvE (czy to 5many czy raidy) to zmora tej gry (przez głupie pve postępuje patroszenie klas z co fajniejszych aspektów przez nią oferowanych- "wtf dps&off-healz??") idealna sytuacja miała miejsce w WotLK... (dunthejtplox ಠ_ಠ) kiedy można było zapisywać się jako healer w postaci boomkina z niewiele zmodyfikowanym specem lub nawet normalnym specem z ogarniającym tankiem (palem ;D) i po prostu zergając co popadło- czy jako tank zrobiony z arms warka (nawet specu) a jedynie z tarczą i w Def-stance **,
5 min i po bulu! bez pitu pitu! a nie jakieś odstawianie emo-hardcore lulz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2011 o 07:21, KaPe napisał:

> tym co tank ma już od dawna" też sprawy nie poprawia tak naprawdę..
Nie widzę innej opcji. Ludzie mówią "uczyńcie tankowanie fajniejszym", jakby to było
magiczne rozwiązanie.

pamiętasz pewnie czas prot-arms speca z boosterami do revenge kiedy revenge było spamowalne z arp dps itemkami (co było momentalnie znerfione -.-) -yeahhhh to było cool ;D

Dnia 09.04.2011 o 07:21, KaPe napisał:

Co to w ogóle znaczy "fajniejsze"? Moby nigdy nie zmieniające celów?
Agro banalnie proste do utrzymania? Zerowe zagrożenie zgonem? WotLK miał to wszystko,
wliczając w to też nową klasę tankująca, a sytuacja była identyczna. Cokolwiek by nie
mówić, Tank/Healer więcej się napracuje w 5-ce, i tak będzie, dopóki rozkład ról będzie
równy 1:1:3. A zmienianie go wymagałoby zupełnego przebudowania rajdów, gdzie mamy +-
2:3:5-2:7:16.
Nie mówiąc o tym, że "fajność" tankowania i tak zależy od DPSów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2011 o 20:47, SoieR napisał:

pamiętasz pewnie czas prot-arms speca z boosterami do revenge kiedy revenge było spamowalne
z arp dps itemkami (co było momentalnie znerfione -.-) -yeahhhh to było cool ;D

Ah tak, czyli innymi słowy robienie dps jako tank... chyba nie o to tu chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.04.2011 o 23:33, Malevyn napisał:

juz niedlugo 4.1 wchodzi

hmm..

"When is Patch 4.1?
People keep asking when Patch 4.1 is, the only thing we know is that the release isn''t imminent. We didn''t see any Release Candidate build on the PTRs and Blizzard is still implementing things left and right. If I had to give an estimation I would say the patch will hit the live servers before the end of the month if we''re lucky, but definitely not before that."

http://www.mmo-champion.com/content/2247-Patch-4.1-Recap-Patch-4.1-Cooking-and-Fishing-Daily-MMO-Report-Fan-Arts

więc nie powiedziałbym, że tak już niedługo..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2011 o 08:08, L33T napisał:

Czyli rozumiem że masz już 12/12 hc ?

bo oczywiście wszyscy grają pve ;]

@kape
niezupełnie bo tanki z dużym dmg przynajmniej w stosunku do wytrzymałości po prostu ruinują pvp (blood dk...), ale tak dmg jest formą ''zabawy" tyle że może nie koniecznie dla tanków a blizz nie znalazł lepszego jak na razie

@kamell
jeśli zadowoli cię 2 nowe insty powinieneś być zadowolony z 4.1 bo zg i za są dość fajnie zrobione- w przeciwnym przypadku.... no cóż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2011 o 08:08, L33T napisał:

Czyli rozumiem że masz już 12/12 hc ?

Sam nie gram już od dłuższego czasu, ale zgodzę się akurat z tamtą opinią. Raidy obecne nieco nużą (plus, że są trudniejsze od startowych z WotLK, chociaż i tak jest łatwiej niż w TBC), nieciekawy design miejsc (Blackwing Descent jest zwyczajnie brzydkie, Bastion niewiele lepszy, jedynie ToftFW wygląda dobrze) a lore obecnie praktycznie nie istnieje. Ta gra to nie tylko farmienie heroiców :P (chociaż przyznam się, że w WotLK zrobiłem praktycznie wszystko w tej kwestii) Może patch 4.2 lub 4.3 coś tutaj zmieni... A na razie? Deathwing gdzieś uciekł nie wiadomo dlaczego i nic się nie dzieje w grze. Głupie wskrzeszanie bossów jak Nefarian czy Ragnaros, bez silenia się nawet na konkretne wyjaśnienie.

Wracanie do ZG i ZA - nuda, robiłem już w przeszłości te raidy, z czego ZA farmiłem naprawdę dużo. Teraz tylko nieco to przerobili na 5 man (ZA ma najmniej zmian).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2011 o 13:52, Arcling napisał:

a lore obecnie praktycznie nie istnieje.

eeee no jakto... przecież goblin szaman to bardzo klimatyczna postać... i to że w 4.1 do sw przypływają darkspear trole (tak te z hordy!) i proszą/namawiają do współpracy- to tak jakgdyby żydzi prosili hitlerowców o pomoc z arabami - bardzo realistyczne i logiczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2011 o 14:54, SoieR napisał:

eeee no jakto... przecież goblin szaman to bardzo klimatyczna postać... i to że w 4.1
do sw przypływają darkspear trole (tak te z hordy!) i proszą/namawiają do współpracy-
to tak jakgdyby żydzi prosili hitlerowców o pomoc z arabami - bardzo realistyczne i logiczne

Goblin szaman ma przynajmniej więcej sensu niż dwarf mag (swoją drogą nigdy nie spotkałem ludzi grających taką kombinacją) czy tauren paladyn :P Najgłupsze w tym jest, że najpierw Zandalar chcieli zniszczyć Gurubashi, a teraz wspierają zarówno ich jak i Amani... Jak dobrze, że przynajmniej Zul''Jina nie będą eksploatować tylko pozwolili mu umrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłeś questy w Twilight Highlands? Nie wiadomo, gdzie podziewa się Deathwing, ale przynajmniej wiadomo dlaczego się ukrył.

Natomiast krasnoludzcy magowie jak najbardziej mają sens. Ba, nie byłoby dzisiejszego Grim Batol, Blackrock Mountain czy też Redridge Mountains gdyby nie krasnoludzcy magowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2011 o 15:02, Arcling napisał:

Goblin szaman ma przynajmniej więcej sensu niż dwarf mag (swoją drogą nigdy nie spotkałem ludzi grających taką kombinacją) czy tauren paladyn :P


Kojarzysz kolesia imieniem Ragnaros? Pierwszy raz (przypadkiem) pojawił się w Azeroth, dość daawno temu, poprzez pewnego maga imieniem Thane Thaurissan, który był krasnoludem..
Już w czasach podstawki w BRD biegali krasnoluddzy magowie.. Krasnoludzi mają dość długą historię związaną z magami i połączenie to jest jak najbardziej sensowne o_O''

Tauren paladyn.. Znowu ten sam temat.. Taureni mogą być "paladynami" pod nazwą "paladyni" tylko ze względu na gameplay i mechanikę. Z punktu widzenia historii są "sun walkerami" którzy nie mają wiele wspólnego z sektą ludzkich paladynów..
Tak samo jak Blood Elfy nie są, z punktu widzenia lore, paladynami, a blood knightami. I tylko ze względu na mechanikę gry "działają" tak jak paladyni. Formalnie to zupełnie inna "klasa".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się