Air

World of WarCraft - pytania, problemy, gildie itd

48358 postów w tym temacie

"The data is limited to only characters level 10 and up that have been seen in the previous 30 days."
Czyli dane pochodzą prawdopodobnie z filtrowania armory właśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/ciach/

Pominąłeś jeden "mały" szczegół :). Na tej stronce ilości osób z klientów TW i KR nie są zliczane. A tam jest od cholery osób ( gdzieś czytałem, że więcej niż EU i US razem wzięte) :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

12 mln liczy sie z tego : 3-4mln to Europa ( czyli wynik który ty otrzymałeś ponieważ armory się dzieli na regiony świata chociaż mogę się mylić ) 3mln to Ameryka , a 5-6mln to Chiny i Tajwan!!!

Inna ciekawostka 90% graczy dobija do 10lvl i kończy grę.
Te informacje znalazłem dawno temu na jakiejś stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.06.2011 o 08:37, Hardstyle4ever napisał:

Inna ciekawostka 90% graczy dobija do 10lvl i kończy grę.
Te informacje znalazłem dawno temu na jakiejś stronie.

To dane jeszcze sprzed Cata. Właśnie dlatego Blizz robił revamp/re-design contentu 1-60.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@KaPe
nie widze problemu, nie to że ktoś się tam będzie przejmował starymi raidami oraz starymi epikami

@Shinigami
nie mogę się zgodzić, w rzeczywistości raidy są coraz trudniejsze, chociażby poprzez rosnącą złożoność poszczególnych walk, gdzie w podstawce czy nawet do t4 w tbc oraz t7 lk taktyke można było opisać jednym zdaniem, natomiast hard mody z ulduaru czy icc (dobra dobra wiem wiem ;P, me bad) wywoływały ból głowy od samego czytania taktyk ;]
pozatym, normale MAJA być łatwe i te nerfy skierowane są tylko w normale, heroiki pozostają bez zmian minus napływ nowego gearu który w dużym stopniu ułatwi te walki co jest sprawą oczywistą i w pewnym sensie nie do ominięcia

ogólnie ostatnimi czasy w pewnym sensie czuć agonię wowa, nie ma się co czaić gra jest już stara, gracze znudzeni a taktyka "odświeżania" gry metodą kopiuj&wklej +buffnij po pewnym czasie przestaje tak dobrze działać jak działała z początku (szczególnie widoczne z perspektywy graczy pvp, gdzie nowy sezon to tylko troche wyższe statystyki i ewentualnie nowe fotm''y, po pewnym czasie.... to po prostu zaczyna być nudne i już)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez żadnych addonów buffy i debuffy na targecie pokazane są na górze? Bo pamiętam, że kiedyś były pod okienkiem targetu, a teraz mam nad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2011 o 10:12, Oloninho napisał:

I jeszcze jedno pytanie. Dlaczego jak na BG czy raidzie zakładam np battle shouta to
nikt go nie dostaje?



BS ma pewien radius i w nim musza znajdowac sie ludzie zeby go dostac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ew. możliwe, że ktos z dk rzucił Horn of Winter, który ma to samo działanie co Battle Shout i dlatego go nie wyświetla, bo się nie stackuja:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2011 o 17:20, Arcling napisał:

Cóż, tutaj zaskoczenia nie ma. Znowu gear z raidów będzie też dostępny za 5 many przez konwersję punktów jak w WotLK. Dążą jak zwykle do tego aby tylko najnowszy raid trzeba było robić i nie przebijać się stopniowo przez stary content


Eeee.. a to naprawdę takie złe? Nie widzę problemu bo:
a) nerfią STARY content i to tylko normal mody.
b) naprwdę chciałbyś musieć dla każdego alta czy nowego gildiowicza przechodzić przez wszystkie stare raidy? Może pójdziemy dalej i kazać każdemu zdobywać epiki z ICC zanim będą mogli wbyć 81lv? Stary content jest stary i nie powinien być wymagany do progresu w nowym. Taki nerf w ogromnym stopniu ułatwia rekrutację ludzi do gildii i gearowanie altów, a to jest potrzebne bo już dziś praktycznie każda gildia o której wiem ma mniejsze czy większe problemy z ludźmi - przyszły wakacje mniej osbób gra, trwa zwyczajna rotacja ludzi. Nie każdy realm może sobie pozwolić na rekrutowanie tylko charów z full 13/13 BiS gearem. Nie raz przyjmujemy ludzi, którzy rerolnęli nową postać i mają świerzą 85. Taką postać trzeba nauczyć taktyki (każda gildia daną walkę robi trochę inaczej), trzeba ubrać itd.. Jeśli będę mógł w ciągu tygodnia taką postacać przygotować do Firelandu - to czemu mam na to narzekać..
Naprawdę wolałbyś by gearowanie takiej postaci trwało miesiąc, czasem dłużej bo nieznośny old raid nie chce wydrobić jakiegoś itemu?
Ja od początku Cata próbuję zdobyć cloth helmet z Omnomnom - i do dziś go nie mam. Wypadł 1 raz póki co.


>Ze znerfionym starszym contentem i częścią gearu z Firelands może na moim Sporeggarze ktoś zabije Nefariana na heroicu w końcu :D

No proszę ten sam realm widzę;) W zeszłym tygodniu wreszcie padł Al''Akir HC ;P
Nefarian HC już padł z tego co wiem. Został Ascendant Council HC i Council of Four Winds HC (przynajmniej wg wowprogress)
Gildie tu mają problem z ludźmi, ze strony hordy - Siege odeszło z realmu na Burning Legion. Oblivion ma problemy z raidami i ciągle szukają nowych ludzi. Archikatedra Snu w ogóle ostatnio zamilkła, widzę tylko pojedyńczych ludzi, Wrath też z tego co wiem problemy ma..
Znajmy z innego realmu też od jakiegoś czasu wspomina, że ludzi im ubyło, nowych trzeba dogearowywać przez co ich progress sie zatrzymał z półtorej miecha temu - i teraz głównie normale walą.. Musieli też zrezygnować z 25 manów na rzecz 10..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2011 o 11:26, DemoBytom napisał:

a) nerfią STARY content i to tylko normal mody.

Szkoda tylko, że Zul''jin będzie dawał 4 x tyle VP co Heroic T11. No ale cóż, Godbreaker przecież, a nie jakiś tam śmieszny rajdowy boss.

Dnia 21.06.2011 o 11:26, DemoBytom napisał:

b) naprwdę chciałbyś musieć dla każdego alta czy nowego gildiowicza przechodzić przez
wszystkie stare raidy?

A co ma jedno z drugim? Nerf raczej wskazuje na to, że Blizzard zmienił zdanie apropo modelu Wratha, który w którymś momencie krytykowali. W sumie nic dziwnego, pamiętam "Wow, dungeons are hard" i serio nerfów piątek, niedługo po tym. To co idzie w 4.2 to nerfy na poziomie Sunwell 2.0. Ubieranie owszem, stanie się łatwe, ale doświadczenie zdobyte w takim contencie ciężko będzie potraktować poważnie. Globalny nerf procentowy, plus zmiany praktycznie wszystkich mechanik o kolejne naście procent. Dla pugów rzecz świetna, ale rekrutować takich nieszczególnie bym się spieszył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2011 o 11:26, DemoBytom napisał:

Naprawdę wolałbyś by gearowanie takiej postaci trwało miesiąc, czasem dłużej bo nieznośny
old raid nie chce wydrobić jakiegoś itemu?

Z mojej perspektywy na pewno nie będzie to złe, bo jeśli wrócę do gry to będę mógł łatwo nadrobić zaległości. Problemem na pewno będzie jak KaPe wspomniał stan słabszych graczy - może ich przybyć, bo pozornie będą mieli dobry gear, ale skill już nie. Są plusy i minusy tej sytuacji, więc to nie jest jednoznaczne takie. Na pewno lepiej jest trochę, jeśli nie trzeba do starego contentu ciągle wracać (zrobiliby za to coś z tym farmieniem 5 manów na valor pointy przez cały dodatek), którego i tak większość potem nie robi.

Dnia 21.06.2011 o 11:26, DemoBytom napisał:

Ja od początku Cata próbuję zdobyć cloth helmet z Omnomnom - i do dziś go nie mam. Wypadł
1 raz póki co.

Ja w TBC nie doczekałem swojego trinketu z Black Temple, więc znam ten ból :/

Dnia 21.06.2011 o 11:26, DemoBytom napisał:

No proszę ten sam realm widzę;)

Tak, tylko nie gram na razie od ponad 3 miesięcy. Słabo było od wyjściu Cata. W międzyczasie Outcasts nawet padli i nikt zdaje się już nie pamiętać czym ta gildia była w TBC i WotLK. Po stronie Alliance tylko chyba jeszcze Crysis coś sensownego robi. Forgotten Legacy widzę stoi w miejscu od ponad dwóch miesięcy. Reszta to zresztą jakieś marne 4-5/13 hc, więc pewnie dopiero patch z Firelands sprawi, że kilka gildii coś tam więcej wyczyści aczkolwiek pewnie wtedy znowu utkną gdzieś na początku lub w połowie Firelands hc.

Dnia 21.06.2011 o 11:26, DemoBytom napisał:

W zeszłym tygodniu wreszcie padł Al''Akir HC ;P
Nefarian HC już padł z tego co wiem. Został Ascendant Council HC i Council of Four Winds

O to nie wiedziałem. Według Guild Ox w czerwcu Crysis ostatnio coś zabił nowego tylko z pierwszej trójki. Glamarous kill sprzed miesiąca. Siege sprzed dwóch czyli faktycznie ich już nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2011 o 13:12, KaPe napisał:

Szkoda tylko, że Zul''jin będzie dawał 4 x tyle VP co Heroic T11. No ale cóż, Godbreaker przecież, a nie jakiś tam śmieszny rajdowy boss.


Erm? Za ubicie bossa w Firelandzie będziesz dostawać 120 VP na 10 manie i 140 w 25manie co razem z BH daje 960VP za 10 many i 1120VP za 25..
http://blue.mmo-champion.com/topic/180889/valor-point-conversion-in-42
Poza tym - nie da się ubrać za same valory. BiS gear i tak w większości będzie pochodził z dropów.. Będzie tak jak teraz - przez pierwsze parę tygodni każdy będzie farmił VP a potem tylko szukał na co to spieniężyć bo się odkłada..
Podejżewam, że w ciągu miecha będziesz lepiej ubrany niż ktokolwiek kto farmi Pugbreakra.. o-O''

Dnia 21.06.2011 o 13:12, KaPe napisał:

A co ma jedno z drugim? Nerf raczej wskazuje na to, że Blizzard zmienił zdanie apropo modelu Wratha, który w którymś momencie krytykowali. W sumie nic dziwnego, pamiętam "Wow, dungeons are hard" i serio nerfów piątek, niedługo po tym. To co idzie w 4.2 to nerfy na poziomie Sunwell 2.0. Ubieranie owszem, stanie się łatwe, ale doświadczenie zdobyte w takim contencie ciężko będzie potraktować poważnie. Globalny nerf procentowy, plus zmiany praktycznie wszystkich mechanik o kolejne naście procent. Dla pugów rzecz świetna, ale rekrutować takich nieszczególnie bym się spieszył.


Ale to jest stary content? Stary raid. Nie wiem jak znerfili Sunwell, ale tutaj nerfią rajd już "przeterminowany", do którego większość rajdowców nawet nie zajrzy. Heroik, który jest też jest "gorszy" od firelandów pozostaje bez zmian. Ty jako członek gildii, która poważnie rajduje, robi hard mody itd. nadal będziesz przy rekrutacji wymagać doswiadczenia z obecnego rajdu, starszych heroików, być może jakiś rajdów testowych itd.. Mniejsze gildie, które do HC nie zaglądają różnicy nie odczują, poza tym, że po przyjęciu nowej postaci trzeba jej będzie poświęcić 2-3 dni w ZG/ZA+ może 1-2 rajdy (jak się ktoś uprze) by go przygotować do firelanu..

Miesiąc po patchu praktycznie nikt i tak do starego rajdu nie zajży, nie ważne czy go znerfią do poziomu 5 normal, czy podniosą poziom trudności..

Z nerfami HC na początku Cata sie nie zgadzałem - bo uderzały w "obecny" wtedy content. Ale teraz obrywa się staremu rajdowi.. A niech se pugi poużywają a małe gildie zdobędą wreszcie tego paskudnego mounta.. Poważniejsi rajderzy i tak będą tier do przodu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2011 o 21:58, DemoBytom napisał:

Erm? Za ubicie bossa w Firelandzie będziesz dostawać 120 VP na 10 manie i 140 w 25manie
co razem z BH daje 960VP za 10 many i 1120VP za 25..

Erm, Heroic T11 znerfowany o połowę. Jin''do daje 140, dowolny heroic T11 35/45. Co jak co, ale Heroic T11 będzie raczej porównywalny poziomem trudności z normal T12 - w przeciwnym razie żaden "przeciętny" gracz nie dałby rady ubić Rangarosa. Ale spoko, w końcu Trolle to nie żarty, a każdy wie, że Al'akir/Council 25 HC to popychadla, które pugi miażdzą w gora 3 pullach.
I tak dobrze, że poprawili ilość VP za Firelandy, w poprzedniej wersji to była zupełna kpina.

Dnia 21.06.2011 o 21:58, DemoBytom napisał:

Poza tym - nie da się ubrać za same valory. BiS gear i tak w większości będzie pochodził
z dropów.. Będzie tak jak teraz - przez pierwsze parę tygodni każdy będzie farmił VP
a potem tylko szukał na co to spieniężyć bo się odkłada..

To ciekawe, bo VP będą jeszcze ważniejsze niż poprzednio, ze względu na upgrady z Heroiców. Szczególnie dla Priestów, bo albo jestem ślepy, albo widzę ZERO spirit cloth w dropach. Zero. Pozostają ringi/bronie etc.

Dnia 21.06.2011 o 21:58, DemoBytom napisał:

Podejżewam, że w ciągu miecha będziesz lepiej ubrany niż ktokolwiek kto farmi Pugbreakra..
o-O''

I w połowie z VP. A jakby nie bufnęli VP z T12, to i tak musiałbym latać do Jin''do kilka razy w tygodni. Przynajmniej się opamiętali, bo była to jedna z najgłupszych decyzji do tej pory, 5-tki dające *więcej* "rajdowego" lutu niż same rajdy.

Normal T11 niech sobie pugują, co mnie to tam. Bawi mnie po prostu, że najwidoczniej Jin''do to taki badass, że jest wart 4 * więcej niż Sinestra.

Pytanie brzmi raczej, czy znerfowanie T11 do poziomiu "pugowania z zamknietymi oczami" nie doprowadzi do powtórki z ICC w kolejnych patchach. Daj im palec, urwą rękę, i trzeba będzie znerfować obecny content, zostawiając tylko jakiegoś jednego przegiętego bossa, by i "hartkory" się nie popłakały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2011 o 21:58, DemoBytom napisał:

Miesiąc po patchu praktycznie nikt i tak do starego rajdu nie zajży


Zobaczmy ile raidów na które chodzili ludzie miały dane części WoWa pod ich koniec
- vanilli mieliśmy 8 raidów
- TBC 9 raidów
- Wotlk na upartego dwa
- Cata prawdopodobnie pod koniec będzie mieć 1-2 raidy.

Szczerze powiem, że model raidowania z TBC mi bardziej odpowiadał. Trzeba było zdobyć repe by móc się udać na hero, potem questy na odpowiednie raidy, a badge nie dawały takiego kopa tak jak teraz. Mi (oraz moim kumplom z gildii) jakoś nie przeszkadzało po raz setny iść do Kara, Grulla czy Magtheridona by ubrać kilka altów. A teraz praktycznie ludzie, którzy rozpoczęli granie w połowie Cata nigdy prawdopodobnie nie postawią nogi w BoT czy TotFW, tylko zostaną rzuceni do najnowszego raidu bez jakiegokolwiek doświadczenia. Trochę dziwię się blizzardowi, że nie trzyma się modelu z TBC, który pożerał o wiele więcej czasu niż obecny ($).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2011 o 01:17, KaPe napisał:

Pytanie brzmi raczej, czy znerfowanie T11 do poziomiu "pugowania z zamknietymi oczami"
nie doprowadzi do powtórki z ICC w kolejnych patchach.


Blizzard najwyraźniej widzi w takim rozwiązaniu sens. Jak w poprzednich latach zmierza dokładnie do tego samego. Trudno jednak zadowolić tych dla których świetną zabawą jest rajd trwający pół dnia jak i tych którzy chcą go skończyć po pracy w dwie godzinki bez frustracji.

Próba pogodzenia tych dwóch światów to nie łatwy orzech do zgryzienia, wydaje mi się jednak, że grupa graczy casualowych ciągnie rośnie. Statystyki mówią same za siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2011 o 13:05, Shinigami napisał:

Blizzard najwyraźniej widzi w takim rozwiązaniu sens. Jak w poprzednich latach zmierza
dokładnie do tego samego. Trudno jednak zadowolić tych dla których świetną zabawą jest
rajd trwający pół dnia jak i tych którzy chcą go skończyć po pracy w dwie godzinki bez
frustracji.


A co to za problem rozłożyć raid na kilka dni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się