Air

World of WarCraft - pytania, problemy, gildie itd

48358 postów w tym temacie

Cóż, przeskok do najnowszego raidu jest dobry, bo przyspiesza progress dla nowych ludzi, ale z drugiej strony starszy content, jeszcze z tego samego dodatku, jest głównie robiony tylko dla zabawy w dopakowanych grupach.

>was making ranked pet battles.
Dla mnie w ogóle tych walk petów mogłoby nie być... Ucieszą się głównie osoby, którym zależy na ostrym kolekcjonowaniu petów i farmie achievementów, bo z tych walk ich sporo będzie. Dla większości jednak będzie to tylko taki mało znaczący dopełniacz czasu, który może się szybko znudzić. Zamiast tego wolałbym więcej questów i bardziej dopracowany raid content.

Dnia 11.08.2012 o 13:55, Nivrax napisał:

Obecnie mają w planach zdaje się legendary dla każdej klasy, więc może coś dla ''personal
progress'' będzie możliwe w MoP, specjalny quest w Nexusie dla Terecgosy i Gilneas stealth
operation dla rogue były świetne.

Wątpię aby dla każdej klasy robili osobny quest chain. Prędzej zrobią wspólny dla wszystkich (farmy pomarańczowego składnika nie może zabraknąć), różniący się nagradzanym przedmiotem. Ten mechanizm zresztą będzie obecny w zwykłych questach, gdzie nagrody maja być dopasowane do wybranej klasy postaci.

Na marginesie: http://www.mmo-champion.com/content/2882-Experience-to-Level-Changed-Character-Creation-Gear-Blue-Posts-Weekly-Roundup Ten przykładowy sprzęt dla każdej klasy z ekranu tworzenia postaci wygląda lepiej niż niejeden set. Dopasowane klimatem do klas i bez dymiących/świecących ramion.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To kontunuując temat poziomu trudności dodam od siebie tylko tyle, że mi również odpowiada obecny podział na 3 poziomy trudności z tym, że niech blizzard do cho!@#%^ nie nerfi trybu hc. Niech to będzie chociaż ten jeden element, ktorego nie tknie ręka casuali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.08.2012 o 13:31, Inquis1t0r napisał:

To kontunuując temat poziomu trudności dodam od siebie tylko tyle, że mi również odpowiada
obecny podział na 3 poziomy trudności z tym, że niech blizzard do cho!@#%^ nie nerfi
trybu hc. Niech to będzie chociaż ten jeden element, ktorego nie tknie ręka casuali.

Nie ma na to szans. Nieważne, że między patchami jest pół roku przerwy, podejście wielu ludzi (i Blizza) jest jasne - jeśli w ciągu miesiąca się nie ubije wszystkiego, to najwidoczniej "nerfy były potrzebne". Plus standardowe "ale możesz wyłączyć buffa!!!". A wszystko to, bo "content" trzeba przecież zobaczyć. I słusznie, Heroic Madness miał przecież tyle nowego contentu, że by go uj strzelił. Zupełnie inna walka, pełna fascynujących zmian. I te nowe fazy.

Jest w tym pokrętna logika - w końcu po nowych patchu nikt nie będzie wracał i się mordował z heroicznymi bosami, skoro akurat wyjdą nowe 5-tki i dadzą lepszy loot bez żadnego wysiłku. Oczywiście nagle stary Heroic rajd przestaje być "contentem" do zobaczenia. Cóż za niespodzianka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.08.2012 o 15:56, KaPe napisał:

Jest w tym pokrętna logika - w końcu po nowych patchu nikt nie będzie wracał i się mordował
z heroicznymi bosami, skoro akurat wyjdą nowe 5-tki i dadzą lepszy loot bez żadnego wysiłku.
Oczywiście nagle stary Heroic rajd przestaje być "contentem" do zobaczenia. Cóż za niespodzianka.


Z tego piszą na mmo-champion to taka polityka ma być niestety kontynuowana w MoPie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kłaniam się nisko graczom gramowiczom. Zaistniało pytanie, a i problem zarazem. Od kilku tyhodni pogrywam sobie w WoW''a. W sumie nic znaczącego - Arcane Mage 68 lvl, Burning Legion (bo polacko?). Przeraża mnie niestety wizja nadchodzącego dodatku, pandy cholerne jedne. Chodzi o koszta. Zakupiony Battle Chest i 30 dni grania + trial miały dać mi masę radochy i faktycznie tak jest. Nie mam zamiaru jednak płacić od razu za kolejne dwa dodatki, pre-paid''a i pod koniec września za myjkę podłogową... I tu moje pytanie: Czy po osiągnięciu 70 lvl w czasach kataklizmu da się jeszcze w jakikolwiek sposób pobawić (pomijam zagłębianie się w lore i ganianie za innymi w pvp). Na pewno heroic dungeon''y... ale czy coś jeszcze się wynajdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpliwe, chyba, że mocno poszukasz. Są niby jakieś gildie ludzi, którzy dobrowolnie ograniczają się do levelu 60/70/80 i robią tylko stary content, ale za wiele ich nie ma. W teorii da się znaleźć takowe i porajdować 'po staremu'. Realnie jednak, nie obejdzie się bez najnowszych dodatków, bo ile tych osób niby jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dojdzie do tego że causuale dostaną LFR HC z tymi samymi itemami, a dla pro graczy zostanie inny kolor tier itemów, tak jak to zrobili z PvP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.08.2012 o 17:26, KaPe napisał:

Raczej wątpliwe, chyba, że mocno poszukasz. Są niby jakieś gildie ludzi, którzy dobrowolnie
ograniczają się do levelu 60/70/80 i robią tylko stary content, ale za wiele ich nie
ma. W teorii da się znaleźć takowe i porajdować ''po staremu''. Realnie jednak, nie obejdzie
się bez najnowszych dodatków, bo ile tych osób niby jest.


Poszukać nigdy nie zaszkodzi, ale nic na siłę... bez dodatków do podłogi się najwyraźniej nie obejdzie, a szkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć moi kochani poplecznicy, przypałętałem się z interesem.

W WoWa pogrywam casualowo, więc nie jestem fachowcem w kwestiach balansu i innych, czysto core-owych sprawach, dlatego macie niepowtarzalną szansę na zapisanie się na kartach historii świata.

Jest coś, o co chcielibyście spytać twórców WoW: MoP właśnie w kwestiach "ŁOJEJKO ALE NERFY BĘDĄ PRZESTAŃCIE ROBIĆ TAKIE IMBA Z PANDEK ; _ ; " i innych sprawach tego typu? Powiedzmy, że będę miał okazję z nimi porozmawiać. Osobiście. Dogłębnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>


Wyciśnij od nich, kiedy zrobią nowe modele starych postaci, bo mnie wkurza to, że pandy dopracowali w każdym calu (lepiej nawet od Worgenów i Goblinów), a na resztę ras leją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpię, czy o takie pytania czy chodzi, ale...

Czy zamierzają rozszerzyć Spell Haste buff bardziej po klasach, bo w chwili obecnej tylko 3 spece go dostarczają vs około 9 w przypadku każdego innego buffu/debuffu.

Czy kiedykolwiek mają plany na wprowadzenie race/faction change płatne przez in-game gold.

I kiedy RaF będzie dostępny w Polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.08.2012 o 15:56, KaPe napisał:

Nie ma na to szans. Nieważne, że między patchami jest pół roku przerwy, podejście wielu ludzi (i Blizza) jest jasne - jeśli w ciągu miesiąca się nie ubije wszystkiego, to najwidoczniej "nerfy były potrzebne". Plus standardowe "ale możesz wyłączyć buffa!!!". A wszystko to, bo "content" trzeba przecież zobaczyć.


Nie tylko. Z finansowego punktu widzenia jak wytłumaczyć że content robiony przez pół roku (albo i więcej), w którego władowano sporo finansów jest dostępny dla kilku % ludzi opłacających grę..
Wielu przytacza tutaj oryginalnego Naxxa, w którym ponoć jakiegokolwiek bossa zabilo tylko 1% populacji gry - toż z finansowego punktu widzenia katastrofa.. Rajd w który włożono masę pieniędzy, czasu developerów itd. zobaczyło raptem kilku ludzi na realm...
Jakby nie patrzeć - WoW jest robiony dla mas i content tam umieszczany musi do mas trafiać, nie tylko do kilku wybranych.
Od pierwszych dni tej gry byla ona wyraźnie casualowa, w czasach gdy WoW się pojawił była to jedna z bardziej "luźnych" MMO.. Tutaj nie trzeba było przez 12h dziennie grindować setki mobów. Jedna śmierć nie oznaczała tygodnia odzyskiwania XP. Bossowie byli łatwo dostępni i w instancjach, nie trzeba było sie o nich bić z połową realmu... To nigdy nie była hardcore''owa gra - i dlatego zyskała taką popularność...
Fakt - kiedyś może była trudniejsza, ale czasy się zmieniły, ogromna część grających się zmieniła, zmieniło sie to kto w wowa gra - i fakt, że ta gra nadal jest nr 1 na rynku świadczy, że nie była to zła decyzja - decyzja by pieniądze przeznaczać na to co trafia do dużej ilości ludzi a nie do elitarnych hardcore''ów, których jest kilka procent populacji..

Co do bufa - to jedna z lepszych metod nerfów rajdów - co więcej w MoPie dochodzą achievementy za robienie HC rajdu bez bufa (no wreszcie) więc ''hardcore''owcy'' będą wreszcie mieć powód by go wyłączać..

A co do tych, którzy płaczą, że ''przegrają wyścig jak nie włączą bufa, bo inni go włączyli'' powtarzam zawsze - że już dawno przegrali. Nie zdążyli przed nerfem, trudno po prostu są za słabi...

>I słusznie, Heroic Madness miał przecież tyle nowego contentu, że by go uj strzelił. Zupełnie inna walka, pełna fascynujących zmian. I te nowe fazy.

Raczej tu chodzi o to by gracze, któzy utknęli na bossie sie nie wykruszyli. To nie niespodzianka, że ogromna ilość ludzi jeśli za długo uderza głową w ścianę - w końcu rezygnuje - a tutaj rezygnacja równa się z anulowaniem subskrypcji. Poprzez nerfy WoW utrzymuje populację na wysokim poziomie - właśnie poprzez fakt, że ci którzy jeszcze tydzień temu nie mogli ubić Ultraxiona, teraz z 5% nerfem już sobie radzą i mogą próbować coś nowego..
Można mówić, że to złe podejście ludzi, że powinni próbować aż im się uda itd.. Ale fakt jest, ze większość graczy to gracze średni.. O średnich umiejętnościach i średnim zapale.. Zamęczając ich tym samym bossem przez pół roku bez szansy na progress bardzo szybko ich wykrusza.

Dnia 12.08.2012 o 15:56, KaPe napisał:

Jest w tym pokrętna logika - w końcu po nowych patchu nikt nie będzie wracał i się mordował z heroicznymi bosami, skoro akurat wyjdą nowe 5-tki i dadzą lepszy loot bez żadnego wysiłku.


Sorry, ale to już jest chora propaganda, szerzona przez hardcore''owych ''BRING-VANILLA-BACK'' graczy... A tak serio to kiedy ostatni raz wyszła 5-tka dajaca lepszy gear niż poprzedni tier? Spójrzmy:
Tier 11 5man - item level 333
Tier 11 normal raid - item level 359
Tier 11 HC raid - item level 372

ZA/ZG któe wyszło po T11 - item level 351 czyli gorszy niż T11 NORMAL (a co dopiero T11 HC).. Każy kto rajdował T11 normal nie miał powodu zbierania gearu z ZA/ZG >.>''

T12 normal - item level 378
T12 HC - item level 391

T13 5man - 378 - czyli na równi z T12 normal i wyraźnie gorsze od T12 HC
T13 LFR - 384 - znów gorsze od T12 HC (nie licząc kilku OP itemów i setów - o tym za chwilę)
T13 normal - 397
T13 HC - 410

Króto żadna piątka a nawet LFR nie dropiło itemów lepszych od poprzednich heroików.. Wyjątkiem są sety dropione w LFR - coś co nawet Blizz przyznał, że było błędem i w MoPie już ich tam nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 14:06, DemoBytom napisał:

Co do bufa - to jedna z lepszych metod nerfów rajdów - co więcej w MoPie dochodzą achievementy
za robienie HC rajdu bez bufa (no wreszcie) więc ''hardcore''owcy'' będą wreszcie mieć
powód by go wyłączać..

To już pewne ?

Dnia 13.08.2012 o 14:06, DemoBytom napisał:

T13 5man - 378 - czyli na równi z T12 normal i wyraźnie gorsze od T12 HC

I o tym była mowa, wtedy ludzie przestali robić raidy z T12, bo na 5man HC i tak się ubiorą.
I mnie to dobiło, bo zrobilem sobie przetwę zaraz po patchu z FL a wrócilem wraz z HoT i firelandsy zobaczyłem tylko na chwilę farmiąc repę na samym początku w póżniej dzięki Bogu dzięki openraidowi. Bo nikt nie organizowal pugów a moja gildia już byla zajęta progresem na DS.
A chyba idealnym wyjściem byloby zrobienie dropu z 5 manow w taki sposób, by ułatwił progress starego contentu a nie go zastępował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 14:49, Inquis1t0r napisał:

A chyba idealnym wyjściem byloby zrobienie dropu z 5 manow w taki sposób, by ułatwił
progress starego contentu a nie go zastępował.


Wtedy keżuale by płakali, że muszą robić stary kontent by zobaczyć najnowszy raid.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 14:49, Inquis1t0r napisał:

To już pewne ?


O ile pamiętam blue to potwierdził, poza tym odpowiednie FoS są już w plikach bety - więc z tego co wiem pewne.

Dnia 13.08.2012 o 14:49, Inquis1t0r napisał:

I o tym była mowa, wtedy ludzie przestali robić raidy z T12, bo na 5man HC i tak się ubiorą.
I mnie to dobiło, bo zrobilem sobie przetwę zaraz po patchu z FL a wrócilem wraz z HoT i firelandsy zobaczyłem tylko na chwilę farmiąc repę na samym początku w póżniej dzięki Bogu dzięki openraidowi. Bo nikt nie organizowal pugów a moja gildia już byla zajęta progresem na DS.


No nie wiem.. Póki grałem na mało zaludnionym realmie to fakt - był problem (choć tam nawet na DSa ciężko się dostać). Przeniosłem sie ostatnio na Defias Brotherhood - tam co dzień jest jakiś pug do FL. Nawet T11 ludzie prawie co dzień robią (ostanio widziałem puga do T11 HC)..
Więc sądzę, że to dużo zależy od samego realma.

Dnia 13.08.2012 o 14:49, Inquis1t0r napisał:

A chyba idealnym wyjściem byloby zrobienie dropu z 5 manow w taki sposób, by ułatwił progress starego contentu a nie go zastępował.


Nie zgodzę się. Obecnie gdy piątka wychodzi wraz z rajdem ma cie ona przygotować do tego rajdu. Tak było w T13 - wyszły HoT które przygotowują cię do DSa normal, który z założenia miał być robiony przez ludzi, którzy zrobili T12 normal. Stąd 5 many dropią itemy z ilv równym FL.
Problemem z wymaganiem robienia starych rajdów jest to, że zmusza to graczy do powrotu do miejsc, któymi już chce im się rzygać. Co więcej im dłuższy jest x-pack tym więcej tierów i dłuższa droga dla nowego gracza.

Przypuśćmy taki scenariusz:
Zamiast MoP-a wychodzi kolejny tier Cataclysmu - T14. Wychodzą nowe piątki przygotowujące do DSa (starszy content), a nowy T14 wymaga itemów z DSa.. Czyli progress w T14 wyglądałby (w uproszczeniu) tak:
T14 5 man -> DS -> T14 normal...
I teraz Twoja gildia straciła 2 tankó, jeden złamał nogę, a drugi poznał dziewczynę i zapomniał jak się włacza kompa.. Więc rekrutujecie 2 nowych tanków, obaj są warriorami, realm jest mały i tylko oni chcieli dołączyć - ale nie mają gearu do T14. Więc musicie teraz czekać aż ubiorą się przez T14 5-man, po to by potem przeciągać ich (dłuższy czas) przez DSa (2 prot warriorów, walczą o ten sam gear) by w końcu moc zacząć T14 rajd na normalu...

I teraz powiedz mi szczerze - czy po 7, 8 czy 9 miesiacach DSa chciałbyś być zmuszonym by wrócić do tego rajdu tylko dla 2 nowych rekrótów? Ludzi, którzy mogą Ci się po miesiącu wykruszyć, bo dostał złe oceny w szkole i mama dała mu szlaban na kompa, drugi zmienił pracę albo cos...

Obecny progress w którym nowy 5 man jest na poziomie normal rajdu z poprzedniego tieru wprowadzony został właśnie by wyeliminować te problemy. Utrata kluczowego gracza potrafi nawet dziś zabić małą gildię. Moja na Sporgegarze zmarła po tym jak 3 kluczowych graczy przeszło na TORa.. Zanim udało sie ich zastąpić kilku sfrustrowanych brakiem rajdów graczy odeszlo - i gildia już się nie pozbierała..
Co więcej spora większość gildii to te casualowe bądź semi-hardcore''owe - takie gdzie rajduje się ze 3 dni w tygodniu.. Takie gildie mają problemy z organizowaniem więcej niż 1 tieru w tygodniu, a ludzie chcą progressować, nie boostować ludzi w starym contencie..

Mówisz, że Twoim problemem jest to, ze nie bylo Cię prze całe FL i teraz po powrocie chaiłbyś tam zajrzeć, więc nowe 5 many powinny być wstępem do starego tieru, który jest wymagany do nowego.. Ok, ale co mają powiedzieć ci, którzy FL rajdowali tydzień w tydzień aż nie mogli już na to miejsce patrzeć? Sporo tych ludzi ma już dość FL i nie chcą tam więcej zaglądać z powodu zwykłego znudzenia tym contentem. To samo jest teraz z DSem - ludize mają go już dość, bo tak długo go farmią. Nie wyobrażam sobie by nowy tier wymagał powrotów do starego, nudnego już, kilkadziesiąt razy wyczyszczonego tieru..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się