Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Star Wars: The Old Republic przetrwa dekady? Na to liczy BioWare

73 postów w tym temacie

Dla mnie to kolejne mmo z przestarzałą mechaniką. Jeżeli ta gra wyglądałaby i działała jak SW:TFU to bym brał w ciemno. Teraz to jest chyba bardziej Star-WoW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2011 o 23:20, Ostrowiak napisał:

Przetrwa pół roku i będzie F2P.


Nie ma co, oto rzetelna, poparta głęboką analizą wypowiedź. Pomijasz tylko parę nic nie znaczących kwestii, jak np. wspomnianą przeze mnie wyżej siłę tła fabularnego, bycie alternatywą, nie konkurencją dla WoW, wzorowanie się na tym niedoścignionym do tej pory hicie, zamiast projektowaniem koła od nowa itd. itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2011 o 22:49, Angmir napisał:

Wiadomo ze to jest takie ich pobożne życzenie, ale pokarzcie mi gdzie są teraz ci wszyscy
"analitycy" którzy wieszczyli SWTORowi spektakularna klapę, a sama gra nie zwróci się
nawet twórcom ...

Wszyscy o dziwo zamilkli im bliżej do premiery, która juz w tej chwili zapowiada się
gigantycznie.

Właściwie pewne jest że gra sprzeda się świetnie - pewne wątpliwości można mieć co do
utrzymania swojej bazy subskrypcji ale już w tej chwili widać ze SWTOR w najgorszym wypadku
będzie 2gim największym MMO po WOWie


Wszystko okaże się po premierze, ale wielu betatesterów jest tak zachwyconych grą, że gotowi są ryzykować ban za złamanie NDA, publikując rozmaite screeny, pokazujące fragmenty rozgrywki. Póki co, nie ma szału. Dla graczy nie będących fanbojami Bioware albo Star Wars są na rynku lepsze pozycje. Jedyne co rośnie w kwestii samej gry, to zachwyt biodronów i przechwałki samych twórców, którzy zachowują się dokładnie tak, jak przed premierą DA2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hurraoptymizm.

Dnia 25.07.2011 o 23:23, Mercuror napisał:

siłę tła fabularnego

Innymi słowy zarżnięty kanon. Deus Ex Machina wiecznie młody imperator, he?
>bycie alternatywą, nie konkurencją dla WoW
Bo WoW nie ma i nie będzie miał konkurencji. Nawet GW2 nie przebije się przez beton WoW.
>wzorowanie się na tym niedoścignionym do tej pory hicie
To miała być zaleta?

Moja wypowiedź jest nie tylko rzetelna, ale i poparta doświadczeniami. Czeka nas paskudny stylistycznie, obleśny fabularnie tytuł single-player z nakładką społecznościową. KotOR się w gro... na stosie przewraca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

WoW przetrwa dekadę, czy dekady, zobaczymy. Old Republic nie różni się aż tak znacznie od tego tytułu, więc czemu nie, niektórzy mogą grać lata w to samo czerpiąc z tego niesamowitą przyjemność.

Idealna grupa przynosząca stały zysk ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2011 o 22:53, Olamagato napisał:

Jak na razie firma ta nie zaliczyła żadnej tak poważnej
wtopy (w tym marketingowej),

Dragon Age II?

Dnia 25.07.2011 o 22:53, Olamagato napisał:

/.../ Dlatego myślę, że mają w TOR nieujawnione coś , co przyciągnie graczy z ich kasą jak
muchy do... ;)

..albo odwaracając twoją logikę - nie mają do pokazania absolutnie nic, a gadki o tym, że chcą rozwijać grę przez dekady, to zwykły blef lub -co gorsza- usprawiedliwianie się, że może i na początku będzie bieda, ale zostańcie z nami i płaćcie, bo mamy plan rozwoju na lata i opłaca się nam ufać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2011 o 23:18, Mercuror napisał:

@Pietro87 - jest jakaś dziedzina czegokolwiek, na którą nie narzekasz albo nie patrzysz
przez szare okulary? Praktycznie wszędzie widzę Twoje przepełnione pesymizmem posty.


Tak, lubię wyszywanie serwetek :)
Narzekam - bynajmniej, ja stwierdzam fakt.
EA nie ma pojęcia jak prowadzić gry MMO, prześledź ich poczynania na tym polu [pierwsze z brzegu mega wtopy - Sims Online, APB]
Zachodzę w głowę, jak im się udaje nie spieprzyć tak długo z tym koślawym podejściem Fify i Simsów [tych zwykłych nie jakiś dziwadeł online]
A jak mówili byli już pracownicy EA, w firmie liczy się kasa i tylko kasa, dlatego zarząd naciska na wcześniejsze premiery, wali opinię graczy i szuka frajerów do dojenia [z bardzo marnym skutkiem, tak nota bene padło APB, przez chore wymogi EA i parcie na forsę, a w tym biznesie, robiąc chłam i lejąc na porady społeczności co się podoba a co trzeba poprawić daleko się nie pojedzie]

EA liczy tu na jeden fuks - masę fanów SW, masę ludzi którzy kochali stare Galaxies [zanim kolejne upy i expand wszystko spieprzyły] i na fanbojów, którzy dadzą sobie palce uciąć nawet za papier do dupy jeśli będzie na nim Yoda - liczą na wielki boom przy sprzedaży, zwrócenie kosztów produkcji z naddatkiem + jakiś extras i tyle [bo więcej się nie mogą spodziewać, ta gra nie przetrwa 2 lat w mojej opinii]

Zobacz jakie badziewie dają w EK i jaką kasę za nią krzyknęli - już to mówi, jakie jest podejście EA do klienta [za przeproszeniem taki chłam jaki jest w tej EK za ponad 4 paczki ? Wystarczy porównać to z naszym COH lub Wieskiem, z resztą sam dobrze wiesz ile było ostatnimi laty rewelacyjnych EK za cenę poniżej 250zł, przy nich TOR wygląda jak pośmiewisko]

Ja też jestem fanem SW, KOTORy kończyłem dobrze ponad 16 razy każdy, obok WH i D&D świat SW stoi u mnie na równi, dlatego tak mnie boli, jak zajeżdżają ta bardzo dobrą markę, która ma w sobie gigantyczny potencjał na świetne gry.

Jak widzisz moje posty pesymistyczne wszędzie.. to znak, że coś się dzieje :) [ale raczej z tobą, bo ostatnio nie leżał mi tylko nowy WH40K cyrk wokół Wiedźmina i bzdury EA o TORze]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2011 o 23:23, Mercuror napisał:

Pomijasz tylko parę nic nie
znaczących kwestii, jak np. wspomnianą przeze mnie wyżej siłę tła fabularnego, bycie
alternatywą, nie konkurencją dla WoW, wzorowanie się na tym niedoścignionym do tej pory
hicie, zamiast projektowaniem koła od nowa itd. itp.



I co potem ?
Fabuła pryśnie w zapowiadane 500h dla strony mocy i co ?
Z czego to 500h na wszystkie klasy, czyli dla jednego gracza który nie będzie grał każdym chłopkiem po kolei wychodzi jakieś 125h +/
Co będziesz robił w tym super świecie z gównianym PVP [bo takie dotychczas pokazali, a w zasadzie nie ma go wcale, są jakieś areny na "idź odwal się"] i brakiem marketu ?
Z resztą nie oszukujmy się, od fabuły to my mamy porządne gry SP, od gier mmo ludzie oczekują zupełnie innych elementów niż fabuła [a tych TOR nie posiada.. do tego te drętwe animacje..]

Ta gra nie ma znamion mmo, tu nie ma pojęcia end-game, tu zawieje nudą na kilometr i dlatego EA położy ten tytuł [i z jednej strony dobrze, może sprzedadzą licencję komuś normalnemu i przestaną psuć kolejne MMO, jedno po drugim]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2011 o 23:55, Pietro87 napisał:

Ta gra nie ma znamion mmo, tu nie ma pojęcia end-game, tu zawieje nudą na kilometr i
dlatego EA położy ten tytuł [i z jednej strony dobrze, może sprzedadzą licencję komuś
normalnemu


Właścicielem licencji jest Lucasfilm Ltd. i tylko on może nią dysponować. Nawiasem mówiąc - dla mnie marka SW od dawna jest już zarżnięta. Nie w kategoriach finansowych, tylko w kategoriach shitu z tym znakiem.

Anyway gościu z BioWare powinien natychmiast odstawić chemikalia, bo mu za bardzo szkodzą. Mnie trudno sobie wyobrazić, jak będzie wyglądał rynek elektronicznej rozrywki za 10 lat, a ten miszcz mówi o 2025 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pepsi wtf? Uparłeś się na tego darmowego wowa, nie wciskaj ludziom kitu.
Co do TORa to wystarczyło by parę minut poszperać w sieci i byś wiedział, że póki co praktycznie każdy kto miał okazję w to zagrać jest zadowolony. Wszyscy chwalą grę więc prawdopodobnie to jest przyczyną takiej pewności siebie BW. Musieliby coś mocno spartolić, żeby nie zarobić na tej grze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kręcą hype póki mogą. Skończy się dość szybko, czyli jak tylko ludzie zobaczą, jak gra wygląda "na żywo". Moim zdaniem TOR przetrwa do 9 miesięcy maksymalnie bez zamykania serwerów.

Jeden z filmików z bety: http://www.youtube.com/watch?v=CqiTco0Ha1I


@UP

Ja natomiast czytałem, że opinie są podzielone mniej więcej pól na pół i nie ma ogólnego hurraoptymizmu u osób, które mogły pograć.


Jeszcze teoria spiskowa mojego autorstwa ;)
EA trzyma żywego trupa: Warhammer Online. Otóż z tego, co się zorientowałem, to firmie przysługuje ulga podatkowa, jeśli udostępnia usługę przynoszącą straty i może to udokumentować. W związku z tym na Q4 2011 (jakoś dziwnie "wielkie ogłoszenie w WAR" zbiega się z zakresem premierowym SW:TOR) WAR przejdzie na model F2P, a EA ukryje kiepskie wyniki finansowe gry za ponad 300 milionów zielonych ulgami. Do tego dorzucimy wysokie ceny i "limitowaną" premierę, a otrzymamy przepis na PRowy (w końcu sporo akcjonariuszy EA obawia się o ten produkt) sukces SW:TOR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2011 o 23:55, Pietro87 napisał:

Ta gra nie ma znamion mmo, tu nie ma pojęcia end-game, tu zawieje nudą na kilometr i
dlatego EA położy ten tytuł [i z jednej strony dobrze, może sprzedadzą licencję komuś
normalnemu i przestaną psuć kolejne MMO, jedno po drugim]

Powtarzam to od kilkunastu miesięcy... miło widzieć, że powoli pojawia się na tym polu zgoda względem dość oczywistych faktów dotyczących samej gry oraz jej miejsca na rynku MMO. Swoją drogą zastanawiam się kto w EA podjął decyzję, by zgodzić się na ten niemal samobójczy projekt? Gołym okiem w samych założeniach widać okropne braki, które trafnie wypunktowałeś - a jednak ktoś musiał radzie nadzorczej to rekomendować, a tam musieli to przyjąć. Albo wszystko co wiemy o grze to mydlenie oczu i w sekrecie powstaje projekt zupełnie genialny... albo mamy do czynienia z prawdopodobnie największym przekrętem w historii branży /o\

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2011 o 01:23, Graffis napisał:

Albo wszystko co wiemy o grze to mydlenie oczu i w sekrecie powstaje projekt
zupełnie genialny... albo mamy do czynienia z prawdopodobnie największym przekrętem w
historii branży /o\


No coś Ty! Przecież na Q&A zapowiedzieli, że wreszcie w grze MMO pojawią się romanse z NPCami! ;o Toż to rewolucja i rewelacja zarazem! Jak nic ludzie będą w to grać do 2030, żeby sprawdzić wszystkie możliwości! Szkoda, że kosztem tego ma być znacząco ograniczony system gildii, ale po co graczom system społecznościowy, skoro mogą romansować z NPCami? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przetrwa pól roku? Gra, ktora ma takie zainteresowanie, ze tworcy ograniczaja liczbe preorderow aby zapewnic lepszy start? Jeszcze zobaczymy :}

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2011 o 02:41, termick napisał:

Przetrwa pól roku? Gra, ktora ma takie zainteresowanie, ze tworcy ograniczaja liczbe
preorderow aby zapewnic lepszy start? Jeszcze zobaczymy :}



Ja obstawiam że nie chodzi o ,,lepszy start'''' tylko że EA przejechało sie już na kilku MMO, najpierw Warhammer Online który miałbyć hitem i pogromcą WoWa a w tej chwili gra ma może z 5000 subów? I nadal nie jest F2P, APB ? Padło w rekordowym czasie od premiery, we wszystko inwestowało EA więc chyba teraz wpadli na to że ,,dodatkowe'''' fundusze pojawią się dopiero po dużej liczbie pre orderów. To tyle jeżeli chodzi o moje zdanie na temat ,,limitowanych pre orderów'''' Gra ma olbrzymi potencjał ze względu na rozbudowany fanbase przez tyle lat ale mimo wszystko stąpa po cienkim lodzie którym jest obecny rynek MMO gdzie P2P przechodzą na F2P z dnia na dzień.

TOR będzie chyba moją ostatnią grą MMO i ogólnie na platformie PC jaką kupie, później mam zamiar czekać na MMO na konsoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować