Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Premiera konsolowego Wiedźmina 2 przesunięta na pierwszy kwartał 2012 – spór sądowy odbija się czkawką?

56 postów w tym temacie

Dnia 01.08.2011 o 13:15, Tepest napisał:

Pisanie takich negatywnych artykułów w czasie gdy akcje spółki spadają świadczy o braku
polotu i wyobraźni. Trzeba było napisać - upadłość nam nie grozi ;)
Podziwiam gościa który tak beztrosko błysnął elokwencją a akcje CD Projekt RED SA poleciały
w dół o 5% za to należą się brawa. Pewnie gdy piszę ten komentarz autor tego tekstu już
nie pracuje, bo jeśli ja byłbym jego pracodawcą już szukałby pracy.

Ahhh... chciałem tutaj napisać jakiś komentarz odnoszący się do tej wypowiedzi, ale nie bardzo mogę pisać, bo cały czas się śmieję i pluję herbatą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja " W2 " ukończyłem na gołej wersji,więc da się ;)
też uważam że podstawową wadą gry jest zbyt krótki czas potrzebny na jej ukończenie - ba!,nie chodzi o sam czas gry tylko na ilość rozdziałów: prolog,dwa dłuższe,jeden krótki i króciutki epilog - to za mało jak na RPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po co tę beznadziejną "arcadówkę" w ogóle wydawać na konsole? Wiedźmin zakończył się na pierwszej części, zresztą drugą robił już całkiem inny zespół co "widać słychać i czuć";p rip W2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.08.2011 o 13:05, barth89 napisał:

No i zaczęło się. Za chwilę usłyszymy o nowym skutku braku kasy, czyli o płatnym DLC
do wersji PC ;)


Idea DLC nie jest zła, wręcz przeciwnie. Termin Downloadable Content oznacza rozszerzenie do gier ze wskazaniem sposobu dystrybucji (Internet) - nie ma tu ani słowa o wielkości czy cenie. Reasumując jeśli dodatek jest duży i wprowadza dużo nowości / wartościowych zmian, to bez problemu mogę za niego zapłacić. Na tej samej zasadzie kupowałem pudełkowe dodatki do Sid Meier''s Civilization IV czy serii Total War.

Ja wiem, że do DLC przywarło negatywne skojarzenie "zbroi dla konia", ale fakty są zupełnie inne. Nie powtarzajmy bzdur, bo ten stereotyp tylko się pogłębia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomijając już dywagacje na temat co jest główną przyczyną obsuwy , to akurat jest to bardzo rozsądna decyzja. Tegoroczna jesień jest już zawalona jeśli idzie o potencjalne hity - jeśli idzie o tylko o rolpleje to wychodzi taka kolubryna jak Skyrim i mniej hypowany, ale oczekiwany przez hardkorowców Dark Soul''s. Wiedźmin 2 miałby problem, żeby się przebić. Zwłaszcza bez promocji, a ta na razie jest "zamrożona" przez spór sądowy z Namco.

Pierwszy kwartał 2012 r. jest dużo bardziej bezpieczny o ile wydadzą grę przed/po Mass Effect 3 i Dragon''s Dogma, przy czym tylko ten pierwszy tytuł jest ekstremalnym zagrożeniem ;)

IMO - dobrze się stało,nie ma co dramatyzować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda. Pozostaje więc uzbroić się w dodatkową cierpliwość. Czekam na konsolową wersję jeszcze bardziej niż PC, przynajmniej wiem, że gra ruszy i będę się nią mógł cieszyć. Byle do premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.08.2011 o 13:45, Dronath napisał:

A po co tę beznadziejną "arcadówkę" w ogóle wydawać na konsole?


Bo jedynka miała walkę w turach. Right.

Dnia 01.08.2011 o 13:45, Dronath napisał:

zresztą drugą robił już całkiem inny zespół co "widać słychać i czuć";p rip W2


Bzdury pleciesz.

Adam Badowski - szef projektu W2 (poprzednio szef artystyczny W1)
Konrad Tomaszkiewicz - główny projektant questów (poprzednio projektant gamplayu i skrypter)
Sebastian Stępień - scenariusz i dialogi (poprzednio dialogi)
Adam Skorupa - muzyka (to samo)
Mateusz Kanik - główny projektant gamplayu (poprzednio projektant gameplayu / skrypter)
Tomasz Wójcik - główny programista (poprzednio programista)
Paweł Mielniczuk - główny projektant postaci (poprzednio projektant postaci)
Piotr Chomiak - główny projektant przerywników filmowych (poprzednio animator)
Joanna Radomska - projektant questów (poprzednio testerka)
Maciej Kwiatkowski - kaskader motion capture (poprzednio to samo)
Marcin Blacha - projektant questów (poprzednio dodatkowe dialogi)

... i tak dalej, mógłbym jeszcze długo wymieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

Nie jest dobrze, bo mniejszości ludzi gra chodzi znośnie, a większości bez znaczącej
różnicy pomiędzy minimalnymi a maksymalnymi detalami.


No chyba żartujesz? Włącz sobie ubersampling i wyłącz - tylko tę jedną opcję...

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

W Wieśku 2 jest tyle "Suwaczków", że po ustawieniu wszystkiego na minimum powinien mi
śmigać jak Prince of Persia ''89, a i tak potrafi się zakrztusić.


Może czas pomyśleć o upgradzie sprzętu i przeglądzie systemu?

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

Obiecali zero loadingów - w drugim akcie loadingi są za każdym razem, gdy zbliżasz się
do miasta albo od niego oddalasz.


Czy kilka dodatkowych loadingów faktycznie Ci doskwiera, czy po prostu marudzisz, bo przez tych cholernych kłamców dałeś się oszukać?

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

Obsługa PODSTAWOWYCH rozdzielczości wprowadzona 2 miesiące po premierze. "Gra robiona
z myślą o PCtach" z tego taka jak z Assassin''s Creeda.


No tu istotnie nic ich nie usprawiedliwia.

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

Totalna klapa z midnight launchem.


Ale co to ma do jakości samej gry?

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

Fatalna komunikacja ze społecznością.


Jw. Patche wychodzą dość szybko, a 1.3 z pewnością nie jest ostatnim.

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

EDIT: A najbardziej denerwujący błąd, czyli blokowanie się postaci podczas walki, dalej
występuje.


A na czym polega?

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

To dla mnie zbyt wiele wad, żeby nazwać grę "dopracowaną".


Gra dopracowana nie była. W mojej ocenie gra powinna ukazać się 2 miechy później - może niekoniecznie w środku wakacji, ale raczej nie wcześniej. Betatesterzy sobie poradzili, to producenci dali ekipie zbyt mało czasu, by usunąć bugi. Mnie jednak najbardziej uwiera mało dopracowany interfejs, zwłaszcza ekrany zarządzania (inwentarz, kupowanie, produkcja etc.).

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

Proces z Namco to kolejny dowód nieprofesjonalności CDP


Eee?

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

- usunęło DRM, żeby fanom się podobało,


A skąd Ty wiesz, z jakiego konkretnie powodu zapadła decyzja o usunięciu DRM-u? Nie wpadłeś na to, że mogli go usunąć, bo np. nie był już potrzebny, a uprzykrzał zabawę legalnym użytkownikom obniżając liczbę klatek na sekundę?

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

OK, tylko czemu nie poinformowali o takich planach wydawcy wcześniej?


Jak było naprawdę, tego nie wiesz - ja również nie. Równie dobrze Namco może grać na zwłokę.

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

A pewnie dlatego, że zrobili to jako desperacki ruch PRowy próbując odzyskać zaufanie graczy.


Gdybyś poczytał fora, to wiedziałbyś, że żadnego zaufania nie muszą odzyskiwać - gracze spoza Polski doceniają pracę CDPR.

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

Każdy jednak, który nie jest zaślepiony pseudo-patriotyzmem


Czyli patriotyzm może być jedynym powodem, dla którego Polak może bronić W2 i CDP? Nie bierzesz pod uwagę, że gra może się podobać, bo jest po prostu bardzo dobra?

Dnia 01.08.2011 o 11:57, Khasim napisał:

dobrą grą Wiedźmin 2 jest, twórcy potraktowali zarówno klientów,
jak i współpracowników jak śmieci.


Nie potraktowali jak śmieci. Nie wszystko, co złe związane z W2, stało się z ich winy. Nie rozumiem dlaczego zakładasz, że kierowali się złą wolą i negatywne skutki są wynikiem nikczemnego planu. Czy aby nie dlatego, że dałeś się nabrać kupując wcześnie grę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Media, mediami ale od naczelnego wymagam spojrzenia z większej perspektywy.
Wyczucia miejsca i chwili.

Część ludzi oprócz grania pracuje , zarabia pieniądze, inwestuje, wszystkie poważne media wstrzymują się informacjami mającymi wpływ na stabilność finansową ich firmy, w innym wypadku działają na szkodę tejże. Dlaczego napisałem tamten komentarz?
Ponieważ jest to któryś raz z rzędu, gdzie takie informacje obniżają wartość firmy.
Powiem tak, wypowiedź tego Pana kosztowała mnie osobiście kilkanaście tysi, nie wirtualnych tylko prawdziwych, wszyscy inwestorzy stracili a jest nas wielu…
Zaręczam że nie ma w tym nic śmiesznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.08.2011 o 14:33, Tepest napisał:

Część ludzi oprócz grania pracuje , zarabia pieniądze, inwestuje, wszystkie poważne media
wstrzymują się informacjami mającymi wpływ na stabilność finansową ich firmy, w innym
wypadku działają na szkodę tejże. Dlaczego napisałem tamten komentarz?
Ponieważ jest to któryś raz z rzędu, gdzie takie informacje obniżają wartość firmy.

To nie wina Gramu, że źle się dzieje. Brak informacji jest gorszy niż zła informacja. Poza tym nie tylko Gram o tym informuje.

Dnia 01.08.2011 o 14:33, Tepest napisał:

Powiem tak, wypowiedź tego Pana kosztowała mnie osobiście kilkanaście tysi, nie wirtualnych
tylko prawdziwych, wszyscy inwestorzy stracili a jest nas wielu…
Zaręczam że nie ma w tym nic śmiesznego.

Owszem, nie ma, ale tak działa giełda. Powiem tak - jeśli informacje o takich sprawach nie pojawiały by się stopniowo i były by wstrzymywane, to potem w końcu ktoś i tak by się wygadał, a wtedy informacje o "kłopotach" zaczęłyby się wylewać tonami i straciłbyś DUŻO więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra w końcu się pojawi, a być może przez to, że proces potrwa dłużej jakość produktu się poprawi. Tytuł sprzeda się świetnie, co do tego nie powinno być wątpliwości.

Teraz niech walczą kto na tym zarobi ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co za amatorka. Zupełnie jakby nie mogli od razu zrobić wersji na 2 konsole i PC - i wydać to sensownie, w tym samym czasie. Ja na wersję PC mógłbym jeszcze poczekać w zamian za nadanie grze ostatecznego szlifu (czego zabrakło...) i dorobienie bardziej sensownego zakończenia. Naprawdę to był dla nich taki problem?

Po premierze wersji na X360 panowie z CDPR będą pewnie niepomiernie zdziwieni, że mało kto kupuje tę grę. :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hehe;) Te craporoby nigdy nie wygrzebią się z bajzlu, który sami radosnie spłodzili. Mdła, zabugowana jedynka nie przyniosła zysku, więc nie wiem po co znów banki dały się naciągnąć tym amatorom na kolejną pozyczkę. Mam nadzieję, że nie będzie "do trzech razy sztuka", bo po co nam kolejny bezpłciowy, niedorobiony tasiemiec na rynku?...:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.08.2011 o 13:15, Tepest napisał:

Do autora, piszącego:
Premiera konsolowego Wiedźmina 2 przesunięta na pierwszy kwartał 2012 – spór sądowy
odbija się czkawką?

Pisanie takich negatywnych artykułów w czasie gdy akcje spółki spadają świadczy o braku
polotu i wyobraźni. Trzeba było napisać - upadłość nam nie grozi ;)
Podziwiam gościa który tak beztrosko błysnął elokwencją a akcje CD Projekt RED SA poleciały
w dół o 5% za to należą się brawa. Pewnie gdy piszę ten komentarz autor tego tekstu już
nie pracuje, bo jeśli ja byłbym jego pracodawcą już szukałby pracy.

Nie jestem pewien czy dobrze Cię zrozumiałem, ale CDP od dawna NIE JEST właścicielem gram.pl, więc kto i tak naprawdę za co miałby mnie zwolnić? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.08.2011 o 15:02, gienek1 napisał:

Hehe;) Te craporoby nigdy nie wygrzebią się z bajzlu, który sami radosnie spłodzili.
Mdła, zabugowana jedynka nie przyniosła zysku,


Wyszli na niewielki plus, więc mijasz się z faktami.

Dnia 01.08.2011 o 15:02, gienek1 napisał:

więc nie wiem po co znów banki dały się
naciągnąć tym amatorom na kolejną pozyczkę. Mam nadzieję, że nie będzie "do trzech razy
sztuka", bo po co nam kolejny bezpłciowy, niedorobiony tasiemiec na rynku?...:/


Nie nam, raczej tobie. Bo niewielu graczy uważa tę serię za bezpłciową serię. Swoje błędy ma jak każdy RPG, ale mówienie o złej grze jest delikatnie mówiąc bujdą na resorach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.08.2011 o 13:46, Vojtas napisał:

> No i zaczęło się. Za chwilę usłyszymy o nowym skutku braku kasy, czyli o płatnym
DLC
> do wersji PC ;)

Idea DLC nie jest zła, wręcz przeciwnie. Termin Downloadable Content oznacza rozszerzenie
do gier ze wskazaniem sposobu dystrybucji (Internet) - nie ma tu ani słowa o wielkości
czy cenie. Reasumując jeśli dodatek jest duży i wprowadza dużo nowości / wartościowych
zmian, to bez problemu mogę za niego zapłacić. Na tej samej zasadzie kupowałem pudełkowe
dodatki do Sid Meier''s Civilization IV czy serii Total War.

Ja wiem, że do DLC przywarło negatywne skojarzenie "zbroi dla konia", ale fakty są zupełnie
inne. Nie powtarzajmy bzdur, bo ten stereotyp tylko się pogłębia.


Nie chchciałbym się wdawać w dyskusje nt samych DLC, ale jeśli te dodatki miałyby być wielkości dawnych dodatków w wersjach pudełkowych i tak też wydawanych to na pewno bym je kupował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować